Van nature gezond of ongezond?
+15
Jade
Toet
SoGood
Mouse10
Arwyn
Ella
Rouxxxe
Bay
Minx
Susan
Bacio
Rush
Linda
Alex
SDL
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Van nature gezond of ongezond?
Ben jij iemand die bewust bezig moet zijn met gezonde voeding of gaat het vanzelf? Denk je bij een heerlijke traktatie aan bijvoorbeeld een lekkere salade of een stuk komkommer óf een lekker stuk taart of chocolade? Moet jij dagelijks omdenken om aan je kcal. te komen of moet je omdenken om niet aan te komen?
Ik denk dat ik van nature de drang heb naar ongezond. Ik geef daar uiteraard meestal niet aan toe maar het lijkt me zo verrekte handig als je er uberhaupt niet mee bezig hoeft te zijn. Zou dit erfelijk zijn of is dit een aangeleerd denkpatroon?
Ik denk dat ik van nature de drang heb naar ongezond. Ik geef daar uiteraard meestal niet aan toe maar het lijkt me zo verrekte handig als je er uberhaupt niet mee bezig hoeft te zijn. Zou dit erfelijk zijn of is dit een aangeleerd denkpatroon?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Re: Van nature gezond of ongezond?
Ik denk ongezond en probeer daar niet naar te leven. Maar als m'n lijf de hele dag 'witte chocola! witte chocola' roept is dat toch best wel heel moeilijk.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
De basis, dwz de hoofdmaaltijden, gaan bij mij vanzelf. Maar ik moet wel zeggen dat de grote omslag is gekomen nadat m'n dochter is geboren.
De tussendoortjes zijn bij mij gauw ongezond, zeker nu ik zwanger ben. Dat moet ik echt goed in de gaten houden.
De tussendoortjes zijn bij mij gauw ongezond, zeker nu ik zwanger ben. Dat moet ik echt goed in de gaten houden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hartig ongezond. Ik hou van kroketten, toastjes met brie, chips, nootjes, kroepoek.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Hartig ongezond. Ik hou van kroketten, toastjes met brie, chips, nootjes, kroepoek.
Amen.
Gast- Gast
Redelijk gezond.
Natuurlijk heb ik ook uitspattingen maar ik voel mij beter na een lekker broodje met ei en gerookte zalm dan na een broodje kroket. Doordat ik dat weet heb ik ook vaak zin in voeding waar ik wat aan heb
Door slechte voeding blijf ik in een spiraal zitten waardoor ik steeds meer van dat soort producten wil en ik er uiteindelijk niets mee opschiet (ja misselijk worden haha).
Natuurlijk heb ik ook uitspattingen maar ik voel mij beter na een lekker broodje met ei en gerookte zalm dan na een broodje kroket. Doordat ik dat weet heb ik ook vaak zin in voeding waar ik wat aan heb
Door slechte voeding blijf ik in een spiraal zitten waardoor ik steeds meer van dat soort producten wil en ik er uiteindelijk niets mee opschiet (ja misselijk worden haha).
Gast- Gast
Redelijk ongezond.
Ik neig snel naar ongezond eten maar zodra ik een aantal weken erg gezond eet en me daardoor ook beter voel, vergeet ik het ongezonde al snel.
Ik neig snel naar ongezond eten maar zodra ik een aantal weken erg gezond eet en me daardoor ook beter voel, vergeet ik het ongezonde al snel.
Gast- Gast
Ik koop automatisch gezond. Ik eet af en toe wel ongezonde dingen, maar dat is echt een uitzondering. Ik heb t 9vd 10 keer dan ook niet zelf gekocht.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Voor het avondeten kom ik niet in de verleiding om ongezonde dingen te kopen, dat is meer bij tussendoortjes. Ik vind chocola of chips wel lekkerder dan een stuk komkommer of zo. Wel vind ik bijvoorbeeld een bagel van Bagels & Beans lekkerder dan iets van McDonalds.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het laatste jaar steeds minder behoefte aan ongezonde dingen en gezond eten gaat vanzelf. Ik heb zelfs vaak geen zin meer in iets ongezonds.
Gast- Gast
Zwaar ongezond. Heb altijd zin in vet of zoet of zout ongezond eten. Het 'vervelende' is dat ik er ook niet echt van aankom. Daardoor vind ik het moeilijk om me in te houden. Moet over een paar maanden voor iets anders bloed laten prikken en wil dan ook mijn cholesterol laten checken. Benieuwd of het er van binnen nog wel gezond uitziet.
Gast- Gast
Ik ben er van overtuigd dat mensen automatisch naar het ongezonde neigen. Dit omdat we vanuit vroeger gewend zijn om vetten e.d. Op te slaan voor moeilijke tijden. Helaas ook de slechte voeding.
Op zich kost het me geen moeite om gezonde dingen te kopen maar op de momenten dat het slecht gaat neig ik toch maar ongezond.
Op zich kost het me geen moeite om gezonde dingen te kopen maar op de momenten dat het slecht gaat neig ik toch maar ongezond.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hartig en ongezond. Kroketten, Bitterballen, Tosti's, Metworst, Pizzabroodjes, Vlammetjes etc. Heerlijk!
Gast- Gast
Zo denk ik er ook over. Vaak heb ik ook spijt als ik wat ongezond gegeten heb.Punk'd schreef:Redelijk gezond.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Ik neig meer naar het ongezonde. Vind het gewoon veel lekkerder, en merk het ook niet meteen in mijn figuur. Dat maakt het toch makkelijk er naar te grijpen. Probeer wel regelmatig bewust voor de gezonde producten te gaan, maar dat lukt echt niet altijd.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Rush schreef:Hartig ongezond. Ik hou van kroketten, toastjes met brie, chips, nootjes, kroepoek.
En een dikke plus 1 , zoutjes kan ik er nog aan toevoegen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik neig toch meer naar ongezond, vooral qua tussendoortjes..
Ik probeer er iig wel voor te zorgen dat we elke avond voldoende groente eten en ik neem elke dag een appel mee naar het werk. Mijn valkuil is vooral theetijd 's middags, dan heb ik altijd zo'n zin in chocola!
Ik probeer er iig wel voor te zorgen dat we elke avond voldoende groente eten en ik neem elke dag een appel mee naar het werk. Mijn valkuil is vooral theetijd 's middags, dan heb ik altijd zo'n zin in chocola!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Maura schreef:Hartig en ongezond. Kroketten, Bitterballen, Tosti's, Metworst, Pizzabroodjes, Vlammetjes etc. Heerlijk!
Yummie
Met het ontbijt, lunch en avondeten eet ik haast altijd gezond. Helaas gaat het bij mij altijd mis met de tussendoortjes. Ik heb daarom expres geen junkfood in huis, maar heb er wel veel behoefte aan merk ik wel.
Gast- Gast
Ongezond, het liefst eet ik de gehele dag chocolade, zoetigheid.
Mouse10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12
Ik neig op een ongezonde manier naar heel erg gezond. Ik sla soms compleet door in gezond eten waardoor ik te weinig vetten/koolhydraten binnenkrijg wat weer vrij ongezond is. Dat resulteert soms in momenten dat mijn lichaam vraagt om ongezond, vet eten en dan kan ik soms op een dag echt heel veel zooi naar binnen werken.
Ik zoek nog naar balans.
Ik zoek nog naar balans.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sowieso ongezond. Ik eet niet gezond en dat weet ik maar zolang ik lekker in mijn vel zit heb ik geen zin om daar iets te veranderen. Ik ben een tijdje gestopt met het eten van varkensvlees, dat lijkt voor veel mensen misschien makkelijk maar ik werd er zó chagrijnig van. Ik heb gewoon geen zin om altijd op te moeten letten wat ik eet. Ik wil gewoon eten waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
De basismaaltijden zijn hier gezond. Ik ben dol op verse groenten en fruit, we eten geen varkensvlees.
Tussendoortjes blijven lastig! Het liefst eet ik dan ongezond, maar ik probeer wel op te letten. Nu ik zwanger ben vind ik het nog moeilijker om te laten staan.
Tussendoortjes blijven lastig! Het liefst eet ik dan ongezond, maar ik probeer wel op te letten. Nu ik zwanger ben vind ik het nog moeilijker om te laten staan.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Dat heb ik ook, Jade. De basismaaltijden zijn hier gezond en overdag lukt het mij goed om voor gezonde tussendoortjes te kiezen, zoals fruit, groente of noten, maar 's avonds vind ik het wel erg lekker om een koekje of chocolaatje bij de thee te pakken en in het weekend chips en/of toastjes. Ook na het sporten heb ik vaak behoorlijk trek en vind ik dat ik iets lekkers 'verdiend' heb.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
hahaha duidelijk ongezond...ik word echt niet blij van een salade...Natuurlijk geef ik er echt niet altijd aan toe maar ik denk bij een tomaat oid echt niet ow yes wat lekker. Een kroketje daarintegen...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Duidelijk ongezond! Gelukkig wil dat niet zeggen dat ik er altijd aan toegeef De basismaaltijden zijn meestal wel gezond, ik eet genoeg groente. Maar bij tussendoortjes denk ik toch niet snel aan gezonde dingen helaas, heb ook altijd de neiging om te weinig fruit te eten...
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» GEZOND!
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Makkelijk en gezond?!
» Onderzoek zegt: melk is ongezond
» Extra belasting op ongezond voedsel?
» Dik zijn is niet per sé ongezond