Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

extra werken - belasting?

2 plaatsers

Ga naar beneden

extra werken - belasting? Empty extra werken - belasting?

Bericht  JD di 28 jun 2011 - 23:55

Even een vraagje..

Ik begin binnenkort bij mn nieuwe baan. Ik ga een ziekteverlof van 36 uur overnemen.
Degene die ik vervang werkt dus 36 uur, maar nu wil de organisatie mij maar 2 dagen op contract geven, ipv 4.

De dagen die ik dus extra werk, 2 dagen per week, moet ik opschrijven als extra uren, en krijg ik een maand later uitbetaald.

Nu heb ik wel eens gehoord dat je over uren die je extra, buiten je contract om, werkt, veel meer belasting betaald, en er dus minder mee verdient... Weet iemand hoe dit precies zit? Als dat namelijk zo is wil ik gewoon die 4, of tenminste 3 dagen zien te regelen...

Alvast bedankt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

extra werken - belasting? Empty Re: extra werken - belasting?

Bericht  Lotus_ wo 29 jun 2011 - 4:36

Jij gaat op een kdv werken toch? Toen ik dat nog deed werkte ik ook wel eens extra uren. Hier betaalde ik inderdaad extra belasting over. Wat je wel zou kunnen vragen is of ze je een min-max contract kunnen geven. Dan zijn ze alleen de minimale uren verplicht, maar de extra uren vallen dan wel binnen je contract. Je betaald dan geen extra belasting.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

extra werken - belasting? Empty Re: extra werken - belasting?

Bericht  JD wo 29 jun 2011 - 5:20

Lotus_ schreef:Jij gaat op een kdv werken toch? Toen ik dat nog deed werkte ik ook wel eens extra uren. Hier betaalde ik inderdaad extra belasting over. Wat je wel zou kunnen vragen is of ze je een min-max contract kunnen geven. Dan zijn ze alleen de minimale uren verplicht, maar de extra uren vallen dan wel binnen je contract. Je betaald dan geen extra belasting.
Dat is ook een goede, daar had ik nog niet aan gedacht, thanks!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

extra werken - belasting? Empty Re: extra werken - belasting?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum