Weinig sex in een relatie ongezond?
+19
tweeling
Jeanette
Sweety
girli
Parisienne
Davinia
MiKa
Jade
TGR
Atelier Madame
Paper Crown
Zora
Rush
RYW
Lejow
Ibbeltje
mzcharlotte
Marin
Toet
23 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Weinig sex in een relatie ongezond?
Even heel kort door de bocht: wat vinden jullie? Is een relatie met regelmatige
sex gezonder dan een relatie met weinig/geen sex?
sex gezonder dan een relatie met weinig/geen sex?
Gast- Gast
Re: Weinig sex in een relatie ongezond?
Ja, een relatie met regelmatige seks is 'gezonder'. Het ligt natuurlijk wel aan de reden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toen ik nog een serieuse en vaste relatie had, waren er momenten dat het gepruts aan mijn lichaam echt niet hoefde. En dan kon het ook voorkomen dat wel elkaar even een maand niet aanraakten (edit: Wel zoenen, knuffelen, hangen, maar geen seks). Maar de relatie, de vertrouwensband e.d. waren verder helemaal goed. Ik snap wel dat drie keer per week seks gezonder klinkt dan eens per half jaar, maar dat hoeft, voor mij, niet per definitie een slechte relatie te zijn.
Laatst aangepast door Maura op zo 27 nov 2011 - 2:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat is weinig?
Ik denk dat zodra een van de twee het te weinig vindt er iig over gesproken moet worden. Want blijkbaar is er dan een gemis en gaat er iets niet evenredig. Ik denk niet dat een relatie er persé ongezonder van wordt, maar gevoelens er over kunnen wel opkroppen wat het moeilijker kan maken. Andersom kan een ander probleem in een relatie weer leiden tot minder seks. Dus denk dat er op zich wel iets aan de hand is, maar dat dat niet zo zeer aan de seks zelf ligt dan.
Maar ik zou niet zeggen dat een relatie persé ongezond is. De rest kan nog heel goed zijn en er kan ook veel liefde bij zitten.
Ik denk dat zodra een van de twee het te weinig vindt er iig over gesproken moet worden. Want blijkbaar is er dan een gemis en gaat er iets niet evenredig. Ik denk niet dat een relatie er persé ongezonder van wordt, maar gevoelens er over kunnen wel opkroppen wat het moeilijker kan maken. Andersom kan een ander probleem in een relatie weer leiden tot minder seks. Dus denk dat er op zich wel iets aan de hand is, maar dat dat niet zo zeer aan de seks zelf ligt dan.
Maar ik zou niet zeggen dat een relatie persé ongezond is. De rest kan nog heel goed zijn en er kan ook veel liefde bij zitten.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vind passie veel belangrijker dan seks. En ik vind passie niet per definitie seks.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het helemaal eens met Joy_.
Zolang beide partners tevreden zijn, is het goed. Zo niet, moet er iets veranderen.
Zolang beide partners tevreden zijn, is het goed. Zo niet, moet er iets veranderen.
Gast- Gast
Ik vind van niet. Ligt er aan of men veel interesse in sex heeft en behoefte aan of niet. Ik bijv hoef echt niet heel vaak sex en ben met een paar keer per week of 1x bij wijze van sex ook al tevreden.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
toetje_ schreef:Ja, een relatie met regelmatige seks is 'gezonder'. Het ligt natuurlijk wel aan de reden.
Waarom is dat gezonder volgens jou?
Ja, ik vind weinig tot geen seks ongezond in een relatie. Hoeft niet meteen elke week 3keer, maar als je nooit of maar eens in de maand seks hebt lijkt me dat er iets mis is met de intimiteit. En het punt is dat bij zo weinig seks meestal één van de partners ontevreden is. En dat dan vaak niet zegt om de ander niet te kwetsen. Als je seks ziet als 'gepruts aan mijn lijf' is dat niet heel best. Mensen willen graag aantrekkelijk gevonden worden, met seks geef je die bevestiging en dat kun je niet vervangen doos woorden. Dus ik vind heus niet dat iedereen veel seks moet hebben, maar nooit of heel weinig is niet goed in een relatie.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Ja, ik vind weinig tot geen seks ongezond in een relatie. Hoeft niet meteen elke week 3keer, maar als je nooit of maar eens in de maand seks hebt lijkt me dat er iets mis is met de intimiteit. En het punt is dat bij zo weinig seks meestal één van de partners ontevreden is. En dat dan vaak niet zegt om de ander niet te kwetsen. Als je seks ziet als 'gepruts aan mijn lijf' is dat niet heel best. Mensen willen graag aantrekkelijk gevonden worden, met seks geef je die bevestiging en dat kun je niet vervangen doos woorden. Dus ik vind heus niet dat iedereen veel seks moet hebben, maar nooit of heel weinig is niet goed in een relatie.
Wij zijn verder wel heel intiem en knuffelen veel en zitten veel aan elkaar maar hebben dus niet heel veel sex. Ik persoonlijk vind het niet ongezond omdat we daar beide tevreden mee zijn.
Ibbeltje schreef:Eucalypta schreef:Ja, ik vind weinig tot geen seks ongezond in een relatie. Hoeft niet meteen elke week 3keer, maar als je nooit of maar eens in de maand seks hebt lijkt me dat er iets mis is met de intimiteit. En het punt is dat bij zo weinig seks meestal één van de partners ontevreden is. En dat dan vaak niet zegt om de ander niet te kwetsen. Als je seks ziet als 'gepruts aan mijn lijf' is dat niet heel best. Mensen willen graag aantrekkelijk gevonden worden, met seks geef je die bevestiging en dat kun je niet vervangen doos woorden. Dus ik vind heus niet dat iedereen veel seks moet hebben, maar nooit of heel weinig is niet goed in een relatie.
Wij zijn verder wel heel intiem en knuffelen veel en zitten veel aan elkaar maar hebben dus niet heel veel sex. Ik persoonlijk vind het niet ongezond omdat we daar beide tevreden mee zijn.
Eens met Ibbeltje.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ken een aantal voorbeelden waarbij de vrouw in de relatie denkt dat het wel ok zit met weinig seks, en dat liefde en knuffelennet zo belangrijk zijn en waarbij de man dat niet vindt maar er ook niets van durft te zeggen omdat dat toch geen effect heeft. Hij krijgt er namelijk niet meer seks door en wordt soms ook nog weggezet als viespeuk die seks gericht is. De kans dat beide partners het toevallig prima vinden dat er eens in de twee maanden gesekst wordt lijkt mij erg klein. De kerels in kwestie, de één gaat aan de lopende band vreemd, de ander niet maar heeft daar héél veel moeite mee omdat hij een knappe vent is die regelmatig vrouwen moet afwijzen. Ik vind het knap, ik was allang vreemdgegaan in zijn plaats. Knuffelen is één héél ander soort intimiteit dan seks. Het één vervangt het ander toch niet?
Gast- Gast
Nou ja misschien dat het bij sommige wel genoeg is om te knuffelen en zoenen en aan elkaar zitten dan vaak sex. Maar goed ik sprak ook uit mijn relatie en wij zjin er beide tevreden over.
Als het niet zo is en de een vind het te weinig ja dan is dat natuurlik niet goed.
Als het niet zo is en de een vind het te weinig ja dan is dat natuurlik niet goed.
In mijn relatie zou het niet gezond zijn, omdat het in onze relatie een erg belangrijk onderdeel is en een belangrijke manier om onze affectie naar elkaar te uiten en die intimiteit en intensiteit te ervaren. Dus als dat heel weinig zou zijn zou dat in onze relatie wel degelijk ongezond of onnatuurlijk zijn.
Als anderen er minder belang aan hechten is dat denk ik minder.
Als anderen er minder belang aan hechten is dat denk ik minder.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Even voor mijn info dan: als je wel veel zoent en aan elkaar zit, waarom dan geen seks? Dan word je toch vanzelf opgewonden? Na één goede tongzoen wil ik namelijk seks. Hoeft niet ter plekke, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends een flinke zoen krijg en blij ben dat het avond is en het eindelijk 'kan' paar smsjes over en weer om dat te onderstrepen en klaar. word je dan domweg niet opgewonden van elkaar als je alleen maar knuffelt?
Gast- Gast
Nee, ik vind het heerlijk om met mijn vriend te knuffelen en lekker tegen elkaar aan te liggen, maar dat hoeft bij mij niet altijd te resulteren in seks.
Ik vind seks fijn hoor, maar het hoeft van mij gewoon niet vaak.
Ik vind seks fijn hoor, maar het hoeft van mij gewoon niet vaak.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Eucalypta schreef:Even voor mijn info dan: als je wel veel zoent en aan elkaar zit, waarom dan geen seks? Dan word je toch vanzelf opgewonden? Na één goede tongzoen wil ik namelijk seks. Hoeft niet ter plekke, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends een flinke zoen krijg en blij ben dat het avond is en het eindelijk 'kan' paar smsjes over en weer om dat te onderstrepen en klaar. word je dan domweg niet opgewonden van elkaar als je alleen maar knuffelt?
nou ja jij wilt dan meteen sex wij hoeven dat niet altijd, lastig uit te leggen denk ik aan iemand die dan meer sex heeft haha. Ik wordt wel opgewonden maar hoef dus niet altijd sex en kan mijn bevrediging ook halen uit die knuffel/zoen of wat dan ook. Elkaar beetje plagen en zo....ja ik kan het niet goed uitleggen.
Eucalypta schreef:Even voor mijn info dan: als je wel veel zoent en aan elkaar zit, waarom dan geen seks? Dan word je toch vanzelf opgewonden? Na één goede tongzoen wil ik namelijk seks. Hoeft niet ter plekke, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends een flinke zoen krijg en blij ben dat het avond is en het eindelijk 'kan' paar smsjes over en weer om dat te onderstrepen en klaar. word je dan domweg niet opgewonden van elkaar als je alleen maar knuffelt?
Dit heb ik ook, bij mij/ons zijn die knuffels en zoenen ook niet seksloos, zegmaar, en dan is er ook snel de behoefte aan meer. Maar dat werkt natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.
RYW- Ratel
Nou in mijn relatie zou ik er niet vrolijk van worden, m`n vriend ook niet overigens. Maar als je er beide tevreden mee bent, dan lijkt het me niet ongezond.
Maarja, wat is weinig? Ik vind 1x per 2 weken weinig, maar voor een ander is dat normaal en gezond
Maarja, wat is weinig? Ik vind 1x per 2 weken weinig, maar voor een ander is dat normaal en gezond
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Nou in mijn relatie zou ik er niet vrolijk van worden, m`n vriend ook niet overigens. Maar als je er beide tevreden mee bent, dan lijkt het me niet ongezond.
Goed punt! Voor mij is 'weinig' ongeveer hetzelfde als 'minder dan nu' en het is inderdaad een heel vaag begrip, afhankelijk van de norm van degene in de relatie. Dus als je het op die manier bekijkt, als iemand die zelf in de relatie zit het 'weinig' vindt, dan is het eigenlijk al 'te weinig'. Anders zou je het wel gewoon normaal noemen, of 'precies goed'.
RYW- Ratel
haha ik moet echt niet midden op de dag geile smsje krijgen.. dan raak ik helemaal van mijn werk .. ik vind het trouwens wel leuk om het andersom te doen.. laat mijn vriend maar lekker afgeleid worden.. Maar die vind dat volgens mij ook vrij vervelend onder zijn werk
Ik doe het wel als hij bij vriendin is 's avonds o.i.d. en dan gaat het ook wel over en weer.
Maar 's ochtends een goede tongzoen en 's avond daardoor sex is bij mij echt te veel uur uit elkaar. Dat gevoel kan ik niet zo lang vasthouden.
Maar goed even ontopic.. ja wat is weinig.. Wij hebben ook momenten gehad dat we 1x per 2 maanden sex hadden en toen was er toch wel iets goed mis.. Ik voelde mij (met goede redenen )totaal niet sexueel aangetrokken tot mij vriend door wat hij had gedaan. Ik moest ook echt over een drempel om hem zijn pleziertje te gunnen en om mijzelf bloot te geven aan iemand die ik op dat moment een zak vond.
Ik kan niet in iemand anders relatie kijken, maar voor mij (als er minder dan 1x per week gesekst wordt is er iets mis, en zit ik weer met iets hoor )
Ik doe het wel als hij bij vriendin is 's avonds o.i.d. en dan gaat het ook wel over en weer.
Maar 's ochtends een goede tongzoen en 's avond daardoor sex is bij mij echt te veel uur uit elkaar. Dat gevoel kan ik niet zo lang vasthouden.
Maar goed even ontopic.. ja wat is weinig.. Wij hebben ook momenten gehad dat we 1x per 2 maanden sex hadden en toen was er toch wel iets goed mis.. Ik voelde mij (met goede redenen )totaal niet sexueel aangetrokken tot mij vriend door wat hij had gedaan. Ik moest ook echt over een drempel om hem zijn pleziertje te gunnen en om mijzelf bloot te geven aan iemand die ik op dat moment een zak vond.
Ik kan niet in iemand anders relatie kijken, maar voor mij (als er minder dan 1x per week gesekst wordt is er iets mis, en zit ik weer met iets hoor )
Gast- Gast
Punk'd schreef:haha ik moet echt niet midden op de dag geile smsje krijgen.. dan raak ik helemaal van mijn werk .. ik vind het trouwens wel leuk om het andersom te doen.. laat mijn vriend maar lekker afgeleid worden.. Maar die vind dat volgens mij ook vrij vervelend onder zijn werk
Alleen het feit dat je het zo noemt is al een teken dat je er niet echt vrolijk van werd toen want als je dat wel werd was het natuurlijk ook voor jou een pleziertje...
Mag ik vragen wat je vriend gedaan had?
RYW- Ratel
@ Punk'd. Dat het wat minder ging was toch nog niet al te lang geleden? Mag ik vragen wat er is veranderd? Je hoeft niet te antwoorden als je het te prive vindt hoor, of course Fijn om te lezen dat je je vriend geen zak meer vindt
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
WEG (sorry alweer snel, maar vind het niet prettig dat dat hier staat.)
Laatst aangepast door Punk'd op zo 27 nov 2011 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
We hebben trouwens ook 2 psychologische spellen in huis gehaald om elkaar echt goed te leren kennen. Ik merk dat bij elkaar komen op zo'n jonge leeftijd best een nadeel heeft. Wij hebben eigenlijk nooit gesproken over diepe zaken en echte openheid.
We praten nu ook meer met elkaar, en weten meer wat we aan elkaar hebben. Dat was echt een stuk wat ik miste en door die spellen (heel cliche) is het allemaal veel 'transparanter' geworden. (ook op het gebied van sex trouwens, misschien dat het daarom ook wel veel meer gebeurt nu.. We deden altijd maar een beetje zoals we het altijd deden (tja we waren 15 jaar, en hadden wel wat gefriemeld met andere maar nooit echt passie gedeelt op dat gebied). Nu weten we ook van elkaar wat we daarin zoeken.
Voor mij was het heel moeilijk om mij open/kwetsbaar op te stellen (door dat hele lieg gebeuren denk ik..) maar goed ik ben geen psycholoog.
We praten nu ook meer met elkaar, en weten meer wat we aan elkaar hebben. Dat was echt een stuk wat ik miste en door die spellen (heel cliche) is het allemaal veel 'transparanter' geworden. (ook op het gebied van sex trouwens, misschien dat het daarom ook wel veel meer gebeurt nu.. We deden altijd maar een beetje zoals we het altijd deden (tja we waren 15 jaar, en hadden wel wat gefriemeld met andere maar nooit echt passie gedeelt op dat gebied). Nu weten we ook van elkaar wat we daarin zoeken.
Voor mij was het heel moeilijk om mij open/kwetsbaar op te stellen (door dat hele lieg gebeuren denk ik..) maar goed ik ben geen psycholoog.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Van nature gezond of ongezond?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Onderzoek zegt: melk is ongezond
» Extra belasting op ongezond voedsel?
» Van nature gezond of ongezond?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Onderzoek zegt: melk is ongezond
» Extra belasting op ongezond voedsel?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: