Biechttopic 2
+22
Jerry
Winegum
Miss G
L!ND@
Suus
Atelier Madame
xxDila
studiebol
Lavendel
TGR
mzcharlotte
Lejow
rapa nui
Paper Crown
SuperGrover
Try
Sweety
Susan
Melis_je
Mamsie
Antibes
Tabbert
26 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Biechttopic 2
Hoi Biechtje,
Het klinkt heel erg dat je moeder graag al regels wilde instellen om zo je broertje en zusje wat meer "richting" te geven, nu heeft ze x en durft ze dit kracht bij te zetten. Je broertje en zusje (b)lijken altijd hun zin te hebben gehad blijkbaar en dat kan nu niet meer, dat frustreert ze waarschijnlijk het meeste.
Uiteindelijk is het de keuze van je moeder en je zei dat het eerder ook wel prima ging! Ik denk dat het in dit geval slimmer is om voor x te kiezen, aangezien er zonder hem ook al weinig te bezeilen was. Misschien moet je sowieso afwachten of dit nog bijtrekt. Wil je zusje bij je vader wonen, dan doet ze dat toch gewoon? Ik denk dat het deels ook wel een machtspelletje is. En je broertje wil dus blijkbaar ook niet meer blijven wonen waar hij nu woont, is het voor hem dan niet goed om iets zelfstandigers te zoeken? Zichzelf te leren kennen etc? Moeilijke situatie, maar mijn gevoel zegt dus het bovenstaande.
Het klinkt heel erg dat je moeder graag al regels wilde instellen om zo je broertje en zusje wat meer "richting" te geven, nu heeft ze x en durft ze dit kracht bij te zetten. Je broertje en zusje (b)lijken altijd hun zin te hebben gehad blijkbaar en dat kan nu niet meer, dat frustreert ze waarschijnlijk het meeste.
Uiteindelijk is het de keuze van je moeder en je zei dat het eerder ook wel prima ging! Ik denk dat het in dit geval slimmer is om voor x te kiezen, aangezien er zonder hem ook al weinig te bezeilen was. Misschien moet je sowieso afwachten of dit nog bijtrekt. Wil je zusje bij je vader wonen, dan doet ze dat toch gewoon? Ik denk dat het deels ook wel een machtspelletje is. En je broertje wil dus blijkbaar ook niet meer blijven wonen waar hij nu woont, is het voor hem dan niet goed om iets zelfstandigers te zoeken? Zichzelf te leren kennen etc? Moeilijke situatie, maar mijn gevoel zegt dus het bovenstaande.
Gast- Gast
Ik denk dat ze er aan moeten wennen hun zin niet meer te krijgen.
Kun jij niet met ze gaan praten? Ik hecht altijd wel veel waarde aan de meningen en tips van mijn zussen.
Kun jij niet met ze gaan praten? Ik hecht altijd wel veel waarde aan de meningen en tips van mijn zussen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
@ Zwanger biechtje wat zit jij in een rotsituatie. En wat ontzettend naar van je vriend dat hij het ook nog ontkent. Weet je al een beetje wat je wil gaan doen? Heb je al met hem gepraat? Lijkt me erg moeilijk om nu keuze's te maken hoe je verder wilt! Heel veel sterkte!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
@ zwangerbiechtje: heel veel sterkte. Is er al wat uitgekomen?
@ Biechtje met X: misschien dat jij eens met ze kan praten. Ik vind het juist wel positief dat x daar is komen wonen en dus regels en rust in het huis brengt. Ook al zien de andere 2 dat nu niet zo.
@ Biechtje met X: misschien dat jij eens met ze kan praten. Ik vind het juist wel positief dat x daar is komen wonen en dus regels en rust in het huis brengt. Ook al zien de andere 2 dat nu niet zo.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
@Zwangere biechtje, wat ontzettend naar zeg! En wat een rotstreek dat hij het ontkent. Had je hem wel vertelt dat je in zijn telefoon had gekeken? Of alleen dat je het wist? Heb je hem inmiddels er alweer over gesproken of zwijgt hij het nu dood?
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen..
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in mn 24 levensjaren gerookt en ik vond het nog lekker ook
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ojee, AM, niet op je 24e nog eens beginnen he?
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Oeh... niet aan beginnen hoor! Ik ben nu zelf 6 jaar gestopt en ik weet dat als ik er eentje opsteek dat ik het weer lekker vind.. Vandaar dat ik het niet doe. Plus het scheelt me zoveel geld..Atelier Madame schreef:Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in mn 24 levensjaren gerookt en ik vond het nog lekker ook
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
*
Laatst aangepast door Biechtje01 op za 25 jun 2011 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat een slappe oneerlijke zak heb je als vriendje.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Wat een slappe oneerlijke zak heb je als vriendje.
Nee, aan jouw opmerking heeft ze wat zeg!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik zou zo snel mogelijk met instanties gaan praten. Wat zijn de mogelijkheden? En ik zou goed nadenken of ik wel zou willen opdraaien voor deze sh*t van je vriend....
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Maar hebben ze nooit iets tussendoor gecheckt dan? Ik heb ook een tijdje uitkering ontvangen maar dat ging echt niet makkelijk. Ik vind dat dus wel raar.
Ik zou de rechtswinkel ofso even om advies vragen.
Ik zou de rechtswinkel ofso even om advies vragen.
Laatst aangepast door Elodie op vr 24 jun 2011 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik mag van heel harte hopen dat je vriend het geld wel opzij heeft gezet al die tijd, het is nogal een som. Ik zou inderdaad eerst advies inwinnen. Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet netjes vind en ook wel laf.
Elodie, misschien kun je de quote nog weghalen? Biechtje vraagt specifiek niet te quoten.
Elodie, misschien kun je de quote nog weghalen? Biechtje vraagt specifiek niet te quoten.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Dat is dus een boel geld wat hij dus onterecht heeft ontvangen. Ik vind het zeker niet netjes van hem, maar vind het ook raar dat er na al die tijd niemand aan de bel heeft getrokken. Had altijd het idee dat het wel streng werd gecontroleerd etc. Is hij nu wel van plan om het stop te laten zetten, of laat hij dit nog een tijdje doorgaan?
Ik vind het wel moeilijk hoor, ik zou zelf niet weten wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan want het is echt een hoop geld. Hopelijk heeft je vriend het niet allemaal uitgegeven, anders krijgen jullie (ben ik bang) een zware tijd met terug betalen van de schulden. Ik vraag me af of hij nog wel grotere problemen op zijn hals heeft gehaald, aangezien het strafbaar is..
Ik vind het wel moeilijk hoor, ik zou zelf niet weten wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan want het is echt een hoop geld. Hopelijk heeft je vriend het niet allemaal uitgegeven, anders krijgen jullie (ben ik bang) een zware tijd met terug betalen van de schulden. Ik vraag me af of hij nog wel grotere problemen op zijn hals heeft gehaald, aangezien het strafbaar is..
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
zegmaar_ schreef:Ik mag van heel harte hopen dat je vriend het geld wel opzij heeft gezet al die tijd, het is nogal een som. Ik zou inderdaad eerst advies inwinnen. Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet netjes vind en ook wel laf.
Ik zat te slapen denk ik
Gast- Gast
Elodie schreef:zegmaar_ schreef:Ik mag van heel harte hopen dat je vriend het geld wel opzij heeft gezet al die tijd, het is nogal een som. Ik zou inderdaad eerst advies inwinnen. Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet netjes vind en ook wel laf.
Ik zat te slapen denk ik
Maakt niet uit, ik dacht; ik zeg het eventjes
mzcharlotte- Ratel
zegmaar_ schreef:Ik mag van heel harte hopen dat je vriend het geld wel opzij heeft gezet al die tijd, het is nogal een som. Ik zou inderdaad eerst advies inwinnen. Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet netjes vind en ook wel laf.
Eens!
Gast- Gast
Ik had het nooit van mezelf gedacht. Ik ben zo fel op het onderwerp altijd. En nu is het mezelf overkomen en ben ik totaal in de war. Ik ben vreemdgegaan. Ik kan mezelf gewoon niet meer snappen, vraag me echt af hoe ik zo over mijn grenzen ben heen gegaan. En nee, ik hoef geen medelijden. Ik snap zelf heel erg goed dat ik een ontzettende domme trut ben. Maar ik loop er nu al even mee en moest het gewoon even ergens kwijt. Durf het gewoon tegen niemand te zeggen, zo erg schaam ik me ervoor. Hoewel ik zeker weet dat mijn vriendinnen mij nooit zullen veroordelen. Ik krijg het gewoon mijn strot niet uit, al zo vaak geprobeerd het lukt gewoon niet. Bah, ik haat mezelf.
Gast- Gast
Biechtje met de vriend van 'werkloze' vriend. Heb jij nooit gemerkt dan, dat hij al die tijd gewoon aan het werk was? Ik vind het best wel een vreemd verhaal, want dat zou bijna moeten betekenen dat hij ook nog eens zwart werkte. Anders had het UWV het allang gemerkt, omdat je gewoon bekend bent als werknemer, als je in dienst bent van iemand en daar belasting over betaald.
Ik ben bang dat je er een hele erge fikse boete overheen kan verwachten, want ze zijn totaal niet blij met mensen zoals jouw vriend. Daarnaast mag ik hopen dat hij een berg spaargeld heeft, want die kosten gaan erg oplopen. 700 x 30... Dat is niet niks.
Ik ben bang dat je er een hele erge fikse boete overheen kan verwachten, want ze zijn totaal niet blij met mensen zoals jouw vriend. Daarnaast mag ik hopen dat hij een berg spaargeld heeft, want die kosten gaan erg oplopen. 700 x 30... Dat is niet niks.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik snap ook niet zo goed hoe dat kan, toen het er bij mij op leek dat ik wat verdiende naast mijn uitkering (met eigen bedrijf, ik had nog geen inkomsten maar goed dat dacht het UWV wel) waren ze er als de kippen bij om mijn uitkering linea recta stop te zetten.
Gast- Gast
Winegum schreef:Heb jij nooit gemerkt dan, dat hij al die tijd gewoon aan het werk was?
De situatie is toch andersom? Hij was wel aan het werk (wit), alleen de uitkering is nooit stop gezet?
mzcharlotte- Ratel
Winegum schreef:Biechtje met de vriend van 'werkloze' vriend. Heb jij nooit gemerkt dan, dat hij al die tijd gewoon aan het werk was? Ik vind het best wel een vreemd verhaal, want dat zou bijna moeten betekenen dat hij ook nog eens zwart werkte. Anders had het UWV het allang gemerkt, omdat je gewoon bekend bent als werknemer, als je in dienst bent van iemand en daar belasting over betaald.
Ik denk dat ze dat wel heeft gemerkt, maar niet dat hij daarnaast nog een uitkering ontving.
Wat ik zou doen is in elk geval alle financiën heel strikt gescheiden houden tot hij dit heeft opgelost, het is voor de volle honderd procent zíjn verantwoordelijkheid. Dat gaat voor jou waarschijnlijk ook heel moeilijk worden, aangezien hij een behoorlijke grote schuld heeft opgebouwd waarvan ik verwacht dat hij die relatief snel zal moeten terugbetalen waardoor de kans groot is dat hij een tijdlang geen cent te makken heeft en zich dus ook geen etentjes, vakanties, uitjes en andere leuke dingen kan veroorloven. Hoe jammer dat ook is, ik denk dat je ook dan zakelijk moet blijven en zal moeten zoeken naar goedkopere alternatieven. Als jij alles voor hem gaat betalen, betaal je indirect zijn schuld af en ontstaat er ook een ongelijkheid in de relatie. Dat moet je niet willen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wow, ik vind dat erg heftig biechtje! Ik denk dat ik vooral nu ervoor zou zorgen dat er echt actie wordt ondernomen. Maandag meteen in de telefoon hangen, maar hem ook heel duidelijk maken dat dit zijn schuld is! En jij daar niet aan mee gaat betalen. Ik weet niet of jullie samenwonen, anders zou ik één gezamenlijke rekening starten naast jullie eigen rekening en hier beiden een gelijk deel opzetten voor vaste lasten boodschappen etc. Dan kan hij met de rest van zijn geld zijn eigen schuld aflossen. Anders betaal jij straks onbewust toch mee door meer in huis te betalen. Ik wil je wel veel sterkte wensen want het is niet niks. Wel vraag i me af of hij zwart werkte? Anders waren ze er wel allang achter gekomen toch?
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Ik denk dat er iets fout is gegaan bij het UWV, dat zij zijn vergeten de maandelijkse betaling stop te zetten. Feit blijft wel staan dat hij het zal moeten terugbetalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: