Wanneer ging je het huis uit?
+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers
Pagina 10 van 13
Pagina 10 van 13 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13
Re: Wanneer ging je het huis uit?
Dus als je schoonmaakt voor je geld ben je niet zelfstandig? Ik vind het juist van zelfstandigheid getuigen dat ze er blijkbaar alles aan doet om genoeg geld te verdienen. Als dat schoonmaken is bij je ouders betekent dat toch niet dat je dan minder zelfstandig bent?Jeanette schreef:Noa schreef:Voor mij zou het wel echt een afknapper zijn als een man nog bij zijn ouders woont. Dan zit je toch echt in een heel andere levensfase...
Nou, een andere levensfase hoeft niet perse natuurlijk. Een vriendin van mij kan geen werk vinden, maar is wel van een studentenhuis in een studio gaan wonen, maar heeft geen inkomen. Nu maakt ze bij haar ouders schoon en krijgt daar dan geld voor. Ik vind dat persoonlijk raar. Ik wil hiermee zeggen dat je niet altijd zelfstandiger hoeft te zijn als je op jezelf gaat.
Gast- Gast
Mijn vriend is een stuk jonger dan dat ik ben en woont ook nog bij zijn ouders, maar hij is absoluut wel zelfstandig gelukkig.
Als hij bij mij is gaat hij vaak uit zichzelf ook opruimen/schoonmaken/koken, terwijl dat van mij niet hoeft omdat dat voor mijn gevoel mijn verantwoordelijkheid is.
Maar ik ben er ook wel heel erg blij mee want mijn ex waarmee ik samenwoonde deed echt niks in huis.
Hij had tot zijn 26e thuis gewoond en zijn moeder deed alles voor hem, dus verwachtte hij dat ook van mij.
Je weet natuurlijk nooit hoe iemand is als je uiteindelijk echt samenwoont, maar ik vind het wel een goed teken dat hij dit in ieder geval doet nu.
Ik ging zelf op mijn 21e uit huis.
Ik heb eerst 4 jaar samen gewoond, en ik woon sinds begin dit jaar voor het eerst echt alleen.
Als hij bij mij is gaat hij vaak uit zichzelf ook opruimen/schoonmaken/koken, terwijl dat van mij niet hoeft omdat dat voor mijn gevoel mijn verantwoordelijkheid is.
Maar ik ben er ook wel heel erg blij mee want mijn ex waarmee ik samenwoonde deed echt niks in huis.
Hij had tot zijn 26e thuis gewoond en zijn moeder deed alles voor hem, dus verwachtte hij dat ook van mij.
Je weet natuurlijk nooit hoe iemand is als je uiteindelijk echt samenwoont, maar ik vind het wel een goed teken dat hij dit in ieder geval doet nu.
Ik ging zelf op mijn 21e uit huis.
Ik heb eerst 4 jaar samen gewoond, en ik woon sinds begin dit jaar voor het eerst echt alleen.
Isilme- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 08-06-11
JoyceVL schreef:Ik ben 23 en zou wel graag uit huis willen. Alleen is dit nogal lastig als student! Ik heb geen zin om nu van het geld van mijn bijbaan en een beetje stufi een studentenhok te huren. Dan wacht ik liever even tot ik en mijn vriend afgestudeerd zijn, een baan en een vast inkomen hebben.
Ik vind dit altijd zo opmerkelijk. Wanneer je een jaar of 19-20 bent vinden veel studenten het vaak niet zonde om op kamers te gaan, juist alleen maar leuk en een vorm van zelfstandigheid. Terwijl juist de oudere studenten die nog thuiswonen het vaak zonde van hun geld vinden en liever nog eventjes wachten.
Ik heb op kamers wonen bijv nooit gezien als weggegooid geld, ik betaalde gewoon huur die ik kon betalen van mn stufi. Ik kon gewoon sparen daarnaast dus ik raakte ook niet compleet bankroet .
Maar snap die visie dus wel..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:JoyceVL schreef:Ik ben 23 en zou wel graag uit huis willen. Alleen is dit nogal lastig als student! Ik heb geen zin om nu van het geld van mijn bijbaan en een beetje stufi een studentenhok te huren. Dan wacht ik liever even tot ik en mijn vriend afgestudeerd zijn, een baan en een vast inkomen hebben.
Ik vind dit altijd zo opmerkelijk. Wanneer je een jaar of 19-20 bent vinden veel studenten het vaak niet zonde om op kamers te gaan, juist alleen maar leuk en een vorm van zelfstandigheid. Terwijl juist de oudere studenten die nog thuiswonen het vaak zonde van hun geld vinden en liever nog eventjes wachten.
Ik heb op kamers wonen bijv nooit gezien als weggegooid geld, ik betaalde gewoon huur die ik kon betalen van mn stufi. Ik kon gewoon sparen daarnaast dus ik raakte ook niet compleet bankroet .
Maar snap die visie dus wel..
Ik heb het ook expres om die reden niet gedaan en was toen ook 18/19.. Wilde enorm graag het huis uit, maar kreeg alleen de basisbeurs stufi en een kamer huren in Amsterdam was gewoon niet te betalen.. Dus ging ik liever iedere dag op en neer vanuit Brabant naar Amsterdam Vond het anders echt zonde van mijn geld voor die 4 dagen in de week.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moest gewoon het huis uit van m'n moeder. Ze zei: Je studeert nu, dus je zoekt maar een kamer.
Heb overigens de liefste moeder van de wereld, maar ze vond gewoon dat dat er bij hoort. En ik vind dat ze groot gelijk heeft.
Heb overigens de liefste moeder van de wereld, maar ze vond gewoon dat dat er bij hoort. En ik vind dat ze groot gelijk heeft.
Gast- Gast
Ik snap het écht niet dat mensen het zonde van het geld vinden. Je krijgt je studententijd ZO anders mee als je thuis blijft wonen. Dat missen van je studententijd, DAT is pas zonde!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik snap het écht niet dat mensen het zonde van het geld vinden. Je krijgt je studententijd ZO anders mee als je thuis blijft wonen. Dat missen van je studententijd, DAT is pas zonde!
Ben ik met je eens hoor. Maar ik snap ook wel dat mensen op wat oudere leeftijd niet meer op kamers gaan omdat je dan al zo dicht bij een eigen huisje zit.
overigens vond ik het super om op kamers te wonen, een mooie tussenstap voor een eigen plekje. Maar wat ik me afvraag, wat definieren jullie dan precies onder het studentenleven? Want ik heb nooit bij een vereniging gezeten, maar vind juist de vrijheid en zelfstandigheid zo prettig van op kamers wonen.
Het onderscheid tussen vanuithuissamenwoners en eigenhuisnastudentenkamer vind ik overigens wel ontzettend groot! Mijn vriendinnen die nog thuiswonen en dan opzichzelf gaan kopen bijna allemaal gelijk, vaak een eengezinswoning nieuwbouw. Daarentegen wonen de kamermensen praktisch allemaal in een goedkopere huurwoning. En ook qua inrichting merk je het verschil. De thuiswoners willen alles gelijk perfect doen. Mooie meubels dure keukens etc. Mensen die op kamers hebben gewoond beginnen vaak toch met een simpelere inrichting en hebben ook niet altijd het geld. Maar mijn ervaring (als op kamer mens) is dat het juist zoo leuk is om met weinig te beginnen en het helemaal op te bouwen. Ik zou het zelfs zonde vinden om in 1x zoooveel geld te investeren in een dure bank, tv, bed etc. Ben heel blij met het bed van mn schoonouders, de wasmachine van mn moeder en de eettafel van mn studentenkamer en alles van ikea .
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Antibes schreef:Ik snap het écht niet dat mensen het zonde van het geld vinden. Je krijgt je studententijd ZO anders mee als je thuis blijft wonen. Dat missen van je studententijd, DAT is pas zonde!
Ben ik met je eens hoor. Maar ik snap ook wel dat mensen op wat oudere leeftijd niet meer op kamers gaan omdat je dan al zo dicht bij een eigen huisje zit.
overigens vond ik het super om op kamers te wonen, een mooie tussenstap voor een eigen plekje. Maar wat ik me afvraag, wat definieren jullie dan precies onder het studentenleven? Want ik heb nooit bij een vereniging gezeten, maar vind juist de vrijheid en zelfstandigheid zo prettig van op kamers wonen.
Het onderscheid tussen vanuithuissamenwoners en eigenhuisnastudentenkamer vind ik overigens wel ontzettend groot! Mijn vriendinnen die nog thuiswonen en dan opzichzelf gaan kopen bijna allemaal gelijk, vaak een eengezinswoning nieuwbouw. Daarentegen wonen de kamermensen praktisch allemaal in een goedkopere huurwoning. En ook qua inrichting merk je het verschil. De thuiswoners willen alles gelijk perfect doen. Mooie meubels dure keukens etc. Mensen die op kamers hebben gewoond beginnen vaak toch met een simpelere inrichting en hebben ook niet altijd het geld. Maar mijn ervaring (als op kamer mens) is dat het juist zoo leuk is om met weinig te beginnen en het helemaal op te bouwen. Ik zou het zelfs zonde vinden om in 1x zoooveel geld te investeren in een dure bank, tv, bed etc. Ben heel blij met het bed van mn schoonouders, de wasmachine van mn moeder en de eettafel van mn studentenkamer en alles van ikea .
Dat ervaar ik ook precies zo! Wel apart dat je dat zo formuleert, ik heb er nog nooit zo over nagedacht... ik zie dat heel erg terug in mijn vriendinnengroep. En verder ben ik het helemaal met je eens
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Antibes schreef:Ik snap het écht niet dat mensen het zonde van het geld vinden. Je krijgt je studententijd ZO anders mee als je thuis blijft wonen. Dat missen van je studententijd, DAT is pas zonde!
Dat vind ik echt de grootste onzin. Ik merk geen verschil in mijn studentenleven nu ik op kamers zit, als dat ik toen niet op kamers zat.
Ik ben geen type dat feest en uitgaat, ben niet de standaard student dus dat miste ik sowieso niet. Verder maakt het vrij weinig uit, het is maar net hoe je er zelf in staat.
En ja ik vond het wel zonde om me rot te moeten werken om een vies klein kamertje te kunnen betalen terwijl ik ook gewoon thuis kon wonen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Zit je nou wel of niet op kamers?AngelNyn schreef:Antibes schreef:Ik snap het écht niet dat mensen het zonde van het geld vinden. Je krijgt je studententijd ZO anders mee als je thuis blijft wonen. Dat missen van je studententijd, DAT is pas zonde!
Dat vind ik echt de grootste onzin. Ik merk geen verschil in mijn studentenleven nu ik op kamers zit, als dat ik toen niet op kamers zat.
Ik ben geen type dat feest en uitgaat, ben niet de standaard student dus dat miste ik sowieso niet. Verder maakt het vrij weinig uit, het is maar net hoe je er zelf in staat.
En ja ik vond het wel zonde om me rot te moeten werken om een vies klein kamertje te kunnen betalen terwijl ik ook gewoon thuis kon wonen.
Atelier Madame- Ratel
Ik ben ook thuis blijven wonen tijdens mijn studie. Tijdens de HBO studeerde ik in een stad een half uur van mijn ouders vandaan, mijn klasgenoten zaten eigenlijk ook bijna allemaal niet op kamers en ik had niks met die stad en ook niet met mijn klasgenoten. Ik heb een hechte vriendengroep maar die zijn allemaal meer gefocuses op een stad 10 minuten van mijn ouders vandaan.
Tijdens de 2 jaar Universiteit had ik geen recht meer op studiefinanciering en studeerde ik 10 minuten van mijn ouders vandaan, ik heb er toen heel bewust voor gekozen om niet op kamers te gaan, want dan moest ik alles zelf betalen en dat had betekend dat ik een studieschuld zou opbouwen, want alleen met een bijbaantje zou ik dat niet redden. Mijn ouders werken beide en waren overdag nooit thuis, 's avonds was ik alsnog vaak bij vriendinnen eten en ik sliep ook minimaal 1 keer in de week in de stad bij vriendinnen, in het weekend ging ik ook vaak naar mijn vriend toe (die aan de andere kant van het land op kamers zat) of was hij bij mij. Ik heb totaal geen vrijheid gemist en echt wel genoten van mijn studententijd.
Ik ben op mijn 24ste het huis uit gegaan. Ik heb er totaal geen spijt van, ik heb het altijd heel fijn gehad bij mijn ouders en heb nu geen studieschuld waar ik heel blij mee ben!
Tijdens de 2 jaar Universiteit had ik geen recht meer op studiefinanciering en studeerde ik 10 minuten van mijn ouders vandaan, ik heb er toen heel bewust voor gekozen om niet op kamers te gaan, want dan moest ik alles zelf betalen en dat had betekend dat ik een studieschuld zou opbouwen, want alleen met een bijbaantje zou ik dat niet redden. Mijn ouders werken beide en waren overdag nooit thuis, 's avonds was ik alsnog vaak bij vriendinnen eten en ik sliep ook minimaal 1 keer in de week in de stad bij vriendinnen, in het weekend ging ik ook vaak naar mijn vriend toe (die aan de andere kant van het land op kamers zat) of was hij bij mij. Ik heb totaal geen vrijheid gemist en echt wel genoten van mijn studententijd.
Ik ben op mijn 24ste het huis uit gegaan. Ik heb er totaal geen spijt van, ik heb het altijd heel fijn gehad bij mijn ouders en heb nu geen studieschuld waar ik heel blij mee ben!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben ook thuis blijven wonen tijdens mijn studie en heb daar zeker geen spijt van.
Niemand van mijn vriendengroep/ klasgenoten woonde op kamers, maar als er een feest was of als we te lang waren blijven hangen ergens regelden we altijd wel een slaapplek viavia.
Als ik wel op kamers was gegaan had ik niet de dingen kunnen doen die ik graag wilde. Tijdens mijn 3e studiejaar ben ik op mezelf gegaan in mijn woonplaats, in een 3 kamerappartement.
Geloof niet dat ik veel gemist heb van een 'echt studentenleven'.
Niemand van mijn vriendengroep/ klasgenoten woonde op kamers, maar als er een feest was of als we te lang waren blijven hangen ergens regelden we altijd wel een slaapplek viavia.
Als ik wel op kamers was gegaan had ik niet de dingen kunnen doen die ik graag wilde. Tijdens mijn 3e studiejaar ben ik op mezelf gegaan in mijn woonplaats, in een 3 kamerappartement.
Geloof niet dat ik veel gemist heb van een 'echt studentenleven'.
Gast- Gast
Wat ik belangrijk vind aan 'het studentenleven' is toch een nieuw leven in een nieuwe stad opbouwen. Voor jezelf zorgen (het hier eerder ZO belangrijke: toch je eigen broodje moeten regelen als je een week ziek bent) en nieuwe mensen leren kennen.
Ik vind het persoonlijk ook zonde om op kamers te gaan en vervolgens ieder weekend terug naar huis te gaan voor je oude vrienden/bijbaantje o.i.d.
Verder geloof ik wel dat lid zijn van een studentenvereniging bijdraagt aan die ervaring, daarin zie ik ook best sterk verschil tussen mijn zus en mijzelf.
Overigens ben ik zelf ook geen uitgaansfeestbeest, maar toch merk ik dat ik ZO anders leef nu dan mijn jaargenoten die gewoon nog helemaal hun oude leventje leiden en alleen heen en weer naar de universiteit pendelen.. Wel fijn hoor, je eten dat klaar staat en geen huishouden en alles en ik geloof ook best dat je betere studieresultaten haalt als dat het enige is waar je je druk om hoeft te maken. Ben daar met name rond deadlines behoorlijk jaloers op, maar het is gewoon ZO anders. Het blijft veel meer "school" in plaats van "studeren". En dat vind ik dus zonde.
Ik vind het persoonlijk ook zonde om op kamers te gaan en vervolgens ieder weekend terug naar huis te gaan voor je oude vrienden/bijbaantje o.i.d.
Verder geloof ik wel dat lid zijn van een studentenvereniging bijdraagt aan die ervaring, daarin zie ik ook best sterk verschil tussen mijn zus en mijzelf.
Overigens ben ik zelf ook geen uitgaansfeestbeest, maar toch merk ik dat ik ZO anders leef nu dan mijn jaargenoten die gewoon nog helemaal hun oude leventje leiden en alleen heen en weer naar de universiteit pendelen.. Wel fijn hoor, je eten dat klaar staat en geen huishouden en alles en ik geloof ook best dat je betere studieresultaten haalt als dat het enige is waar je je druk om hoeft te maken. Ben daar met name rond deadlines behoorlijk jaloers op, maar het is gewoon ZO anders. Het blijft veel meer "school" in plaats van "studeren". En dat vind ik dus zonde.
Antibes- Ratel
Ik ben toen ik 19 was voor een half jaar op mezelf geweest in een studentenwoning, voor een stage aan de andere kant van het land! Daarna weer thuis gekomen en door gezondheid was ik niet in de mogelijkheid om op mezelf te gaan, dat is vorig jaar zomer gebeurd, toen was ik net een week 23 jaar.
Gast- Gast
Helemaal eens! Dan is het meer een voortzetting van je middelbare school. Alles is gewoon anders als je op kamers woont als student, helemaal als je naar een nieuwe stad verhuist waar je nauwelijks mensen kent. Ik vind dat je dan pas écht het studentenleven meemaakt, met alles wat daarbij komt kijken, ik had het voor geen goud/geld willen missenAntibes schreef:Wat ik belangrijk vind aan 'het studentenleven' is toch een nieuw leven in een nieuwe stad opbouwen. Voor jezelf zorgen (het hier eerder ZO belangrijke: toch je eigen broodje moeten regelen als je een week ziek bent) en nieuwe mensen leren kennen.
Gast- Gast
Maar wat is dan het echte studentenleven?
Het op jezelf wonen en je studie halen?
Nachtenlang doorhalen en je studie halen?
Gast- Gast
Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Het opbouwen van een nieuw leven in een stad die je niet kent. Net als Noa vind ik DAT de essentie van een studentenleven. Het op jezelf wonen is gewoon een belangrijke factor daarin, maar zoals ik net als zei gaat het me niet puur daarom.
Als jij op kamers gaat, maar verder hetzelfde leven houdt door wekelijks naar huis te gaan, dan vind ik dat ook zonde. Ik heb zelf ook alleen gewoond in mijn eigen woonplaats toen ik een jaar hbo deed, maar OOK dat vind ik niet vergelijkbaar.
Het gaat gewoon om de sprong naar een nieuw leven en je daardoor ontwikkelen.
Antibes- Ratel
Voor mij heeft het niet alleen te maken met het feitelijke studeren. Dat is al een heel andere insteek dan veel van de studenten die thuis bij hun ouders blijven wonen, thuis in hun eigen bedje slapen en bij mama groentensoep blijven eten. Het gaat om zoveel meer dan dat. Zelfstandig wonen, je eigen eten maken, schoonmaken, financiën regelen, werken naast je studie omdat je krap zit, sociale omgang met anderen in studentenhuis/baantjes/collegezaal, ook eens wat stomme fouten maken en daarvan leren, niet alles kant en klaar voorgeschoteld krijgen maar zelf dingen uitvinden, jezelf dus ontwikkelen in de breedste zin van het woord en tegen allerlei problemen aanlopen die je thuis bij je ouders nooit zou tegenkomen, omdat alles voor je geregeld wordt.Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Gast- Gast
Mag ik bedanken? Al kreeg ik er geld op toe haha.. Never nooit niet!Antibes schreef:Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Het opbouwen van een nieuw leven in een stad die je niet kent.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Mag ik bedanken? Al kreeg ik er geld op toe haha.. Never nooit niet!Antibes schreef:Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Het hoeft niet hoor!
Als het niets voor je is, is dat ook prima natuurlijk. Mijn punt is alleen dat het een bepaalde ervaring is die je mist, hoe erg het is dat je die mist is uiteraard persoonlijk. Ik zou het vreselijk vinden...
Antibes- Ratel
Dan heb ik geen echt studentenleven gehad (al wist ik dat stiekem al ), maar ik ben wel regelmatig maanden van huis geweest om in het buitenland iets nieuws op te bouwen met mensen die ik niet kende.
En ach, dat is voor mij heel waardevol geweest.
Gast- Gast
Dat vind ik dan wel weer een vergelijkbare ervaring hoor..Princess schreef:Dan heb ik geen echt studentenleven gehad (al wist ik dat stiekem al ), maar ik ben wel regelmatig maanden van huis geweest om in het buitenland iets nieuws op te bouwen met mensen die ik niet kende.
Antibes- Ratel
Ja, inderdaad.. Ik moet er echt niet aan denken, maar die punten die Noa noemt ben ik wel tegengekomen toen ik ging samenwonen natuurlijk.. Dat is ook weer een hele ervaring..Antibes schreef:_Donnaa schreef:Mag ik bedanken? Al kreeg ik er geld op toe haha.. Never nooit niet!Antibes schreef:Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Het hoeft niet hoor!
Als het niets voor je is, is dat ook prima natuurlijk. Mijn punt is alleen dat het een bepaalde ervaring is die je mist, hoe erg het is dat je die mist is uiteraard persoonlijk. Ik zou het vreselijk vinden...
Oh, en dat was in een ander dorp :P
Gast- Gast
Princess schreef:Maar wat is dan het echte studentenleven?
Nee zelfstandig worden. Dat heeft niets te maken met hoeveel drank je naar binnen gooit. Dat heeft te maken met zelfstandig keuzes maken en als enige verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van die keuzes.
Gast- Gast
Antibes schreef:Dat vind ik dan wel weer een vergelijkbare ervaring hoor..Princess schreef:Dan heb ik geen echt studentenleven gehad (al wist ik dat stiekem al ), maar ik ben wel regelmatig maanden van huis geweest om in het buitenland iets nieuws op te bouwen met mensen die ik niet kende.
Ik ook. In Engeland woonde je bijvoorbeeld ook in een studentenhuis/campus iets, neem ik aan. Dat telt toch net zo goed?
Gast- Gast
Pagina 10 van 13 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Pagina 10 van 13
Permissies van dit forum: