Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flits-biechttopic

+73
Kaat
Sorella
L!ND@
Angela_1986
MADDIE
Bruintje Beer
studiebol
mickey
Sjaantje
Gigi_
Feline
Ugly Betty
Parisienne
CrazyGrace
Paper Crown
Sweety
Supertalentje
luisa
Try
Julia
CCC
Toet
Rumble
Laquisia
Inge
xxDila
Lotus
Ella
Jerry
girli
NerdChic
shadow
Moezie
Mamasapje
TGR
Jeanette
lyke
joyce0606
xxjojootjexx
Zwoesj
Guus
Monte
Admin
Melis_je
Mermaid
Schaapke
RioolSpook
Phileine
Lavendel
Qiara
RYW
Pussycat
Tsjip
Jordana
Suus
Xanna
SoGood
Caroow
Burn
SuperGrover
Sterre
Merai
Zora
Susan
Lejow
Blond
Tania
Pien
Lady4
Mamsie
Antibes
Prosecco
nina
77 plaatsers

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:01

Maar ik heb wel een abortus gehad en andersom zijn er ook mensen die tegen mij zeggen; maar je had wel een keuze..

Dat is toch gewoon zo? Ik vind dat helemaal niet lomp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:01

Supertalentje schreef:
Fauve schreef:

Ik vind het persoonlijk WEL heel belangrijk om orde op zaken te hebben qua financien, huis, baan, etc voor ik aan een kind begin. Voor ik dat geregeld heb wil ik het niet. Dat bedoelde ik dus met zeggen dat liefde genoeg is, ik vind dat dus voor mijzelf wel een probleem. Natuurlijk is liefde super belangrijk, en komt een kindje ook niks tekort als de spulletjes geen merknaam hebben en van marktplaats komen. Maar IK persoonlijk wil dat niet. Ik wil geen kindje als het eigenlijk niet helemaal uitkomt en we de eindjes aan elkaar moeten knopen (let wel: ik heb het hier NIET over ongeplande kindjes).

Eens, ik vind het persoonlijk, voor mezelf, ook belangrijk om mijn zaken op orde te hebben. Maar, plak je dan de sticker 'ongeschikt' op iedereens voorhoofd die het niet op jouw manier zou doen?

Nee zeker niet smile

James, je hebt PM terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:04

Natuurlijk heb je een keuze, je hebt ALTIJD een keuze, daklloze mensen hebben bijv. ook de keuze om dood te vriezen of om onder een brug te gaan slapen....maar zo makkelijk is het niet en het gaat gewoon niet voor iedereen op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:07

Wellicht ben ik dan een realistisch ongevoelig mens, want ik vind het niet lomp..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 21:53

Tuurlijk heb je een keuze.. je hoeft niet te KIEZEN voor die keus, maar je hebt het wel.

Zelfs nu ik moeilijkheden hebt met zwanger worden, heb ik geen spijt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  luisa wo 25 mei 2011 - 22:18

Storm schreef:Ik vind die opmerking van Luisa tegen haar vriendin echt te lomp, sorry. Meisje heeft het moeilijk en dan ga jij doodleuk zeggen dat ze nog wel een keuze had. Als een vriendin dat zo tegen mij zegt is het einde vriendsdhap, echt waar.

Zal ik het nog maar een keer uitleggen?
Ik krijg namelijk het idee dat iedereen het hier opvat alsof ik iets gezegd heb van goh je had toch lekker abortus kunnen plegen dus nu niet zeuren...
Dat is dus absoluut niet het geval. Wie ben ik om iemand anders te beoordelen op de keuzen die ze maakt, en al helemaal als het gaat om abortus.

Mijn punt is alleen dat mensen (die vriendin dus) zeggen, maar ik had geen keus.
Het was in een discussie over op welk punt we zijn in ons leven qua studie/carriere/prive. Zij gaf aan dat ze op andere punt is dan mij en andere aangezien ze een kindje heeft. Ja, logisch. Vervolgens geeft ze zelf aan dat ze geen keuze had want bleek onbedoelt zwanger. Ik gaf vervolgens aan dat (doelend dus op het geen keuze hebben) dat niet klopt, dat er altijd een keuze is en zij heeft gekozen voor haar kindje. Het ging mij dus puur over het feit dat er altijd een keus is.
Heb nooit gezegd dat ze een domme keuze heeft gemaakt ofzo, dat vind ik ook helemaal niet. Ook al had ik het zelf misschien anders gedaan.

Even een simpele vergelijking om aan te geven hoe ik het bedoel.
Als ik ergens ga eten en kan kiezen uit kaas of ham op brood. Ik eet geen ham dus KIES ik kaas. Dan maakt het toch niet uit waarom ik geen ham eet, of ik nu geen varkensvlees eet, vegetarier ben of ham niet lekker vind. De keuze blijft staan, voor mij echter een hele makkelijke keus.
Tuurljk staat dit niet in vergelijking met een kindje omdat daar nog emoties bij komen. Maar neemt niet weg dat je feitelijk gezien een keuze hebt, in beide gevallen.
Noem me rationeel, simpel gedacht en makkelijk praten over abortus ofzo, prima. Maar ga niet roepen dat ik door een dergelijke opmerking geen goede vriendin ben.

luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Melis_je wo 25 mei 2011 - 22:23

Ik begrijp Luisa helemaal. Het zegt ook niets over of Luisa haar vriendin helpt met waar ze het moeilijk mee heeft.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:25

Ik snap het helemaal Luisa. Los van je of het tactisch is of niet (daar wil ik verder niet over oordelen), klopt het taaltechnisch gezien wel wat je zei. Wat ik ook al eerder zei: Je hebt in Nederland de keuze voor abortus of niet, maar het hangt van jezelf af of je die keuze uberhaupt overweegt, om wat voor reden dan ook. Maar de mogelijkheid is er. In Nederland hebben in principe alle vrouwen de keuze om abortus te plegen, maar om wat voor reden dan ook elimineren ze zelf die keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Antibes wo 25 mei 2011 - 22:27

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet on-tactisch ofzo. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe het gebracht wordt.. Maar als je gewoon een normaal gesprek (dus niet heel emotioneel beladen, maar gewoon realistisch) voert over dat je beide in verschillende fasen van je leven zit en zij dan iets zegt van "Ja, ik zit nu in een andere fase dan jij, maarja, ik was jong zwanger dus ik had geen keuze" en je reageert dan gewoon iets van "Ja dat klopt, als ik zwanger was geweest en net als jij voor het kindje gekozen had, was ik ook in een heel andere fase geweest nu".

Naja, dan zie ik daar de botheid niet in hoor...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:31

Inderdaad. Natuurlijk heb je een keuze. Ik heb serieus abortus overwogen, maar kon het gewoon echt niet. Maar iedereen heeft gewoon een keuze, of je die wilt maken, dat is een tweede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:31

Inderdaad, ik zie dus ook niet wat er lomp aan is..

Daarom haalde ik het ook andersom om aan en vroeg ik me af of dat dan ook lomp is in de ogen van de dames die het een lompe opmerking vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 22:58

Zoals het er nu staat vind ik het ook minder lomp dan in eerste instantie. Overigens vind ik het hebben van kinderen een legitieme reden om minder te kunnen investeren in werk en studie, dat ze feitelijk gezien een keuze had doet daar niets aan af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:10

OOH jongens... ik kom waarschijnlijk op totaal een verkeerd moment binnenvallen maaar ik moet het kwijt.> IK BEN ZWANGER!!! Totaal onverwachts.. we zijn al dik 1,5 jaar bezig!!! EN mijn vriend is over 2 uur pas thuis....

Ik sta te stuiteren.. bounce bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:11

Nog een zwanger biechtje! Gefeliciteerd!!! cheers cheers cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 23:11

3 zwangere biechtjes!

Gefeliciteerd meid!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:12

Biechtje01 schreef:OOH jongens... ik kom waarschijnlijk op totaal een verkeerd moment binnenvallen maaar ik moet het kwijt.> IK BEN ZWANGER!!! Totaal onverwachts.. we zijn al dik 1,5 jaar bezig!!! EN mijn vriend is over 2 uur pas thuis....

Ik sta te stuiteren.. bounce bounce

Gefeliciteerd!! Ga jij wel bekend maken wie je bent? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:12

OOH dank je meiden!! Ik post hier helemaal niet zo veel, maar lees wel veel mee. Zometeen mijn vriend vertellen en dan... EN DAN!? Wat doe je dan haha. O god ik ben zó blij.. de tranen stromen over mijn wangen maar ik heb zo'n smile Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:13

James schreef:
Biechtje01 schreef:OOH jongens... ik kom waarschijnlijk op totaal een verkeerd moment binnenvallen maaar ik moet het kwijt.> IK BEN ZWANGER!!! Totaal onverwachts.. we zijn al dik 1,5 jaar bezig!!! EN mijn vriend is over 2 uur pas thuis....

Ik sta te stuiteren.. bounce bounce

Gefeliciteerd!! Ga jij wel bekend maken wie je bent? smile

Jawel hoor! Als het allemaal goed mag gaan.. denk alleen niet dat veel van jullie mij 'kennen' smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  CrazyGrace wo 25 mei 2011 - 23:14

Na de gehele discussie over "ongeschikte ouders", "ongeplande zwangerschappen", "materiële liefde vs.", "zaken op orde" en "keuzes" wil ik mij toch (heldachtig onder mijn eigen naam) op reageren.

Het biechtje waar dit alles is op gebaseerd snap ik erg goed. Er zijn absoluut mensen die beter niet voor het moederschap kunnen kiezen. En dan heb ik het bijvoorbeeld over verslaafde dakloze en psychisch problematische mensen. En dat is niet omdat zij geen liefde kunnen geven aan een baby, maar omdat het kind zelf erg zal leiden onder de ongestructureerde en slechte leefomstandigheden. Ik weet hier meerdere voorbeelden van en het is een wetenschappelijk gegeven dat deze kinderen ook eerder op straat, in het criminele circuit terechtkomen, of ook verslaafd raken.

Verder vind ik niet dat leeftijd een issue is bij het krijgen van een kind. Ik wilde altijd graag jong moeder zijn. Nu weet ik echter dat ik eerst voor mezelf moet leren zorgen en dan pas voor een ander. Dus ik denk dat mensen daar vaak op doelen met "zaakjes op orde hebben". Het is toch fijn als je er samen voor kan gaan en een kamertje hebt voor de kleine.

Ook verbaasd het me dat er zo vel wordt gereageerd. Mijn ouders hebben altijd gezegd mbt een mogelijke ongewenste zwangerschap "dat kind wordt wel groot". Dit omdat ik uit persoonlijke overwegingen geen abortus zou willen plegen. Dat andere hiervoor kiezen is hun keus en ik ben ook blij dat mensen die keuze hebben. Ik denk dat ik namelijk er wel voor zou kunnen kiezen als ik zwanger zou zijn uit een verkrachting of iets anders erg. Echter ben ik voordat ik uberhaupt seksueel actief was aan de pil gegaan en spring ik hier veilig mee om. Ik ben er dan ook overtuigd dat ik weinig kans heb om ongewenst zwanger te raken. Zonder iemand te willen kwetsen, vind ik dat de medeforummers die ongepland moeder zijn geworden, nu weten dat het moederschap iets prachtigs is, maar dat ongeplande/ongewenste geeft wel aan dat ze niet bewust daaraan wilde beginnen. Dat wil niet zeggen dat ze ongeschikt zijn of een andere keuze hadden moeten maken. Wel wil ik erop wijze dat (zoals jullie ook weten) het erg zwaar kan zijn een kind op te voeden, zonder stabiele relatie/werk/woonruimte/ect.

En voordat mensen op mij springen dat ik er niets van af weet, dan kennen jullie mij persoonlijk niet. En er zijn dingen die ik niet uitgebreid bespreek.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  CrazyGrace wo 25 mei 2011 - 23:15

En aan de zwangere meiden: GEFELICITEERD!!!
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Lady4 wo 25 mei 2011 - 23:26

Drie zwangere biechtjes, wauw! Gefeliciteerd allemaal!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:39

Gefeliciteerd voor de zwangeren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 23:46

CrazyGrace schreef:Na de gehele discussie over "ongeschikte ouders", "ongeplande zwangerschappen", "materiële liefde vs.", "zaken op orde" en "keuzes" wil ik mij toch (heldachtig onder mijn eigen naam) op reageren.

Het biechtje waar dit alles is op gebaseerd snap ik erg goed. Er zijn absoluut mensen die beter niet voor het moederschap kunnen kiezen. En dan heb ik het bijvoorbeeld over verslaafde dakloze en psychisch problematische mensen. En dat is niet omdat zij geen liefde kunnen geven aan een baby, maar omdat het kind zelf erg zal leiden onder de ongestructureerde en slechte leefomstandigheden. Ik weet hier meerdere voorbeelden van en het is een wetenschappelijk gegeven dat deze kinderen ook eerder op straat, in het criminele circuit terechtkomen, of ook verslaafd raken.

Ik heb niet het idee dat dat Biechtje op zware probleemgevallen doelde, waarom zou je het anders anoniem in het biechttopic willen neerzetten, zo schokkend is het toch niet dat je het niet verstandig vindt dat verslaafde daklozen kinderen krijgen?

Mijn indruk was eerlijk gezegd dat ze de suggestie wilde wekken dat ze doelde op bepaalde mensen hier en daarmee een relletje wilde ontketenen.

Overigens vraag ik me wel af wat je precies verstaat onder psychisch problematische mensen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:57

Susan schreef:
Overigens vraag ik me wel af wat je precies verstaat onder psychisch problematische mensen.
+1


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:58

Wordt het geen tijd voor een: Biecht op dat je zwanger bent- topic? Laughing

Meiden, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap, kom maar op met jullie naam, ik wordt nu echt nieuwsgierig!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 27 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum