Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flits-biechttopic

+73
Kaat
Sorella
L!ND@
Angela_1986
MADDIE
Bruintje Beer
studiebol
mickey
Sjaantje
Gigi_
Feline
Ugly Betty
Parisienne
CrazyGrace
Paper Crown
Sweety
Supertalentje
luisa
Try
Julia
CCC
Toet
Rumble
Laquisia
Inge
xxDila
Lotus
Ella
Jerry
girli
NerdChic
shadow
Moezie
Mamasapje
TGR
Jeanette
lyke
joyce0606
xxjojootjexx
Zwoesj
Guus
Monte
Admin
Melis_je
Mermaid
Schaapke
RioolSpook
Phileine
Lavendel
Qiara
RYW
Pussycat
Tsjip
Jordana
Suus
Xanna
SoGood
Caroow
Burn
SuperGrover
Sterre
Merai
Zora
Susan
Lejow
Blond
Tania
Pien
Lady4
Mamsie
Antibes
Prosecco
nina
77 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:29

Dat is toch ieder's goed recht of niet? Ik denk dat ik het ook had laten weghalen toen ik nog studeerde, niet alleen om die reden natuurlijk. Ik heb liever dat iemand een kind laat weghalen, om welke reden dan ook, dan het laten komen terwijl het niet gewenst is (als die reden studie is, prima). Wat voor mensen een legitieme reden is, is persoonlijk.


Laatst aangepast door Fauve op wo 25 mei 2011 - 19:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:30

Ik vind die opmerking van Luisa tegen haar vriendin echt te lomp, sorry. Meisje heeft het moeilijk en dan ga jij doodleuk zeggen dat ze nog wel een keuze had. Als een vriendin dat zo tegen mij zegt is het einde vriendsdhap, echt waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:31

Storm schreef:Ik vind die opmerking van Luisa tegen haar vriendin echt te lomp, sorry. Meisje heeft het moeilijk en dan ga jij doodleuk zeggen dat ze nog wel een keuze had. Als een vriendin dat zo tegen mij zegt is het einde vriendsdhap, echt waar.

Daar heb ik het ook niet over he smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:33

Nee Fauve dat weet ik smile ik wilde even terugkomen op die opmerking van Luisa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:38

Natuurlijk is dat een eigen keuze, maar ik doelde op mensen die het kind wel graag willen houden maar daar nu de financiële middelen niet voor hebben zoals die 22 jarige student.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:40

Eerlijk gezegd vind ik wel dat er te makkelijk over abortus wordt gepraat. Het is een leven dat je beëindigd, ik vind dat nogal wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:41

James schreef:Natuurlijk is dat een eigen keuze, maar ik doelde op mensen die het kind wel graag willen houden maar daar nu de financiële middelen niet voor hebben zoals die 22 jarige student.

Ja okee, maar dat vind ik dan vrij logisch dat ze de zwangerschap niet laten afbreken en dan komt het ook wel goed, dat geloof ik wel. Ik zou daar zelf alleen niet voor kiezen.

Edit: ja over abortus zijn verschillende meningen, dat is altijd al zo geweest natuurlijk. Dan komt weer de discussie of het wel een kindje is of niet etc. etc. Maar ik vind wel dat je voorzichtig moet zijn met je oordeel. Niemand vindt het leuk om een abortus te ondergaan en ik vind het ieder's goed recht om die keuze te maken. En ook de reden vind ik persoonlijk, daar heb ik geen mening over. Ik geloof niet dat iemand makkelijk denkt over een abortus. Maar ja ik denk wel dat ik een abortus had ondergaan als ik zwanger was geweest toen ik nog studeerde. Denk ik dan te makkelijk? Ik geloof van niet. (en dan nog is dit een forum en lijken woorden soms heel makkelijk gezegd, dat betekent niet dat dat per se ook zo is).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:14

Maar feit blijft dat toch dat de keuze er IS? Of je die voor jezelf kan maken, dat is dan de vraag...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:16

Ik vind wel dat er te makkelijk over wordt gepráát, dat is nl. heel anders als blijkt dat je al zwanger bent en er dan over na denkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:19

Ja maar ja, je weet niet hoe het is tot het je overkomt, dat is toch vrij logisch lijkt me. Als je erover praat zoals ik, die het nog niet heeft meegemaakt (thank god), ja dan redeneer je ook maar vanuit je verstand.

Als je het niet wilt zeggen dan respecteer ik dat hoor, James, en het is een oprechte vraag want ik weet het niet smile maar heb jij zelf ooit een abortus ondergaan? Of overwogen? Want als je zwanger bent en je wilt het kindje houden, dan kan ik echt wel voorstellen dat de gedachte aan abortus misselijkmakend is. Maar dat doet toch niets af aan andere mensen die wel die keuze maken? Hun mening is toch niet minder waard?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:21

Het is nogal dubbel.. Je kan in principe van te voren nooit weten wat je zal doen, omdat je niet weet hoe je het dan voelt. En toch kan ik voor mezelf zeggen dat als ik nu zwanger blijk te zijn, dat ik het dan weg laat halen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:22

_Donnaa schreef:Het is nogal dubbel.. Je kan in principe van te voren nooit weten wat je zal doen, omdat je niet weet hoe je het dan voelt. En toch kan ik voor mezelf zeggen dat als ik nu zwanger blijk te zijn, dat ik het dan weg laat halen..

Dit bedoelde ik ook. Behalve dat ik momenteel niet weet wat ik zou doen, maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:31

Soms is een situatie niet helemaal ideaal om een kindje te krijgen. Maar een situatie kan ook helemaal perfect zijn en alsnog stuk lopen. Het zegt niet zoveel over de zekerheid van een goede stabiele thuissituatie in de toekomst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:35

Fauve schreef:Ja maar ja, je weet niet hoe het is tot het je overkomt, dat is toch vrij logisch lijkt me. Als je erover praat zoals ik, die het nog niet heeft meegemaakt (thank god), ja dan redeneer je ook maar vanuit je verstand.

Als je het niet wilt zeggen dan respecteer ik dat hoor, James, en het is een oprechte vraag want ik weet het niet smile maar heb jij zelf ooit een abortus ondergaan? Of overwogen? Want als je zwanger bent en je wilt het kindje houden, dan kan ik echt wel voorstellen dat de gedachte aan abortus misselijkmakend is. Maar dat doet toch niets af aan andere mensen die wel die keuze maken? Hun mening is toch niet minder waard?

Ik vind hun mening toch ook niet minder waard..? Ik zeg dat toch ook nergens? Ik zeg alleen dat ik vind dat er in topics als deze door bijv Luisa te makkelijk over abortus wordt gepraat. Voor heel veel mensen is het gewoon géén keuze, omdat het een leven is dat al begonnen is.

En natuurlijk heb ik over abortus na gedacht, lijkt me nogal logisch in mijn situatie. Dat is iets wat ik al 100 keer in mijn hoofd heb bedacht. En daarom snap ik des te minder hoe makkelijk mensen over abortus kunnen praten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:36

@ Dolcis, nee maar dat betekent natuurlijk niet dat je die stabiele situatie dan niet meer na moet streven. Alle huwelijken kunnen stranden, dat betekent niet dat je niet naar de juiste partner hoeft te zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:37

James schreef:
Fauve schreef:Ja maar ja, je weet niet hoe het is tot het je overkomt, dat is toch vrij logisch lijkt me. Als je erover praat zoals ik, die het nog niet heeft meegemaakt (thank god), ja dan redeneer je ook maar vanuit je verstand.

Als je het niet wilt zeggen dan respecteer ik dat hoor, James, en het is een oprechte vraag want ik weet het niet smile maar heb jij zelf ooit een abortus ondergaan? Of overwogen? Want als je zwanger bent en je wilt het kindje houden, dan kan ik echt wel voorstellen dat de gedachte aan abortus misselijkmakend is. Maar dat doet toch niets af aan andere mensen die wel die keuze maken? Hun mening is toch niet minder waard?

Ik vind hun mening toch ook niet minder waard..? Ik zeg dat toch ook nergens? Ik zeg alleen dat ik vind dat er in topics als deze door bijv Luisa te makkelijk over abortus wordt gepraat. Voor heel veel mensen is het gewoon géén keuze, omdat het een leven is dat al begonnen is.

En natuurlijk heb ik over abortus na gedacht, lijkt me nogal logisch in mijn situatie. Dat is iets wat ik al 100 keer in mijn hoofd heb bedacht. En daarom snap ik des te minder hoe makkelijk mensen over abortus kunnen praten.


Maar jij wilt een kind, een abortus zou jij niet willen, dat is toch een heel andere situatie dan iemand die ongewenst zwanger raakt en helemaal geen kind wil? Die heeft dan toch (hoewel het naar blijft) veel meer vrede met de gedachte aan een abortus?

En ik ben het eigenlijk wel met andere mensen eens dat het wel een keuze is, maar dat het geen optie is, dat is iets anders. Even geheel feitelijk gezien heb je altijd een keuze, dat is wettelijk vastgelegd in Nederland. Als niemand een abortus wil uitvoeren, dan heb je geen keuze. Dat sommige mensen het niet als optie zien om een abortus te ondergaan, dat snap ik volledig. (neemt niet weg dat ik het nooit tegen iemand zou zeggen zoals in het geval van luisa)


Laatst aangepast door Fauve op wo 25 mei 2011 - 20:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:40

Nee zo bedoel ik het ook niet. Maar als het er wel op aan komt en iemand met geen goede basis zwanger is, kan het uiteindelijk ook wel goed komen. Of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:41

Dolcis_ schreef:Nee zo bedoel ik het ook niet. Maar als het er wel op aan komt en iemand met geen goede basis zwanger is, kan het uiteindelijk ook wel goed komen. Of niet.

True, daar ben ik het ook mee eens. Ik vind ook niet dat iedereen die zijn leven niet perfect op orde heeft, maar abortus moet plegen hoor, verre van zelfs smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:41

Laat maar Fauve. Ik kan wel degelijk begrijpen hoe iemand op zo'n moment denkt, maar dat ga ik hier niet allemaal bloot leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:42

Okee nou jammer, ik vond het wel een interessante discussie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:45

Ik pm wel even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 20:51

Ik had jaren geleden een vriendin die elk weekend ging stappen, geld kreeg ze van haar vader, die betaalde de woning waar ze in woonde enz. Elk weekend ook een andere jongen, kon niet haar huishouden onder controle houden en ze werd zwanger van een jongen. Wie wist ze niet en ze vond dat ze er niet klaar voor was. Dus ze heeft het weg laten halen. Het contact tussen ons was al minder maar werd daarna nog minder. Niet dat ik niet goed keur wat ze heeft gedaan. Ze had gewoon geen stabiele thuissituatie. Het is haar eigen keuze geweest en ze zal er zelf mee moeten leren leven wat ze heeft gedaan. Nu is ze getrouwd en heeft ze 2 kindjes.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:55

Fauve ik ben het verder wel met je eens.
Edit: Wat betreft het hebben van wel of geen keus/optie.


Laatst aangepast door Dolcis_ op wo 25 mei 2011 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Supertalentje wo 25 mei 2011 - 20:56

Fauve schreef:

Ik vind het persoonlijk WEL heel belangrijk om orde op zaken te hebben qua financien, huis, baan, etc voor ik aan een kind begin. Voor ik dat geregeld heb wil ik het niet. Dat bedoelde ik dus met zeggen dat liefde genoeg is, ik vind dat dus voor mijzelf wel een probleem. Natuurlijk is liefde super belangrijk, en komt een kindje ook niks tekort als de spulletjes geen merknaam hebben en van marktplaats komen. Maar IK persoonlijk wil dat niet. Ik wil geen kindje als het eigenlijk niet helemaal uitkomt en we de eindjes aan elkaar moeten knopen (let wel: ik heb het hier NIET over ongeplande kindjes).

Eens, ik vind het persoonlijk, voor mezelf, ook belangrijk om mijn zaken op orde te hebben. Maar, plak je dan de sticker 'ongeschikt' op iedereens voorhoofd die het niet op jouw manier zou doen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 20:57

Ik heb welgeteld 1 seconde over abortus nagedacht toen ik zwanger werd maar ik wist meteen dat ik dat absoluut niet wilde doen. Ook al waren de mensen om mij heen niet blij dat ik zwanger was. Ik vond het idee mijn kindje, mijn eigen bloed en vlees (ook al is het op dat moment nog 'niks') weg te laten halen misselijkmakend. Ik zeg niet dat ik tegen abortus ben, maar in mijn geval was het voor mij geen optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 26 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum