Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen die samenwonen

+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:36

Wat voor basis je dan hebt? Een stabiele basis voor jezelf, zou ik zeggen. Laten we eerlijk zijn; je kan als een relatie goed gaat elkaar de hemel en de aarde beloven, maar die goodwill is vaak snel verdwenen als het op een nare manier (voor één van beiden) opeens over is. Dat staat dus geheel los van hoe je nu in je relatie staat.

Het lijkt me nogal logisch dat het koffiedik kijken is als alles koek en ei is en dat je dan ook in alle redelijkheid afspraken maakt. Dat verandert echter vaak geheel als de relatie zo slecht gaat, dat de stekker er wordt uitgetrokken. Heeft dus niets te maken met geen vertrouwen hebben in je relatie, maar eerder gezond verstand. Ik vind het dus wel naïef om niet verder te kijken dan het hier en nu.

Edit: dan doel ik dus op mensen die wel jarenlang op een wachtlijst zouden moeten staan en geen uitwijkmogelijkheden hebben voor langere duur.


Laatst aangepast door Guattari op ma 4 apr 2011 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:40

Isabella schreef:Jen, omdat ik zeker ben van mijn zaak. Klinkt misschien naief, maar dat is het niet, er is goed over nagedacht. Mocht het gebeuren, ga ik terug naar mijn oude woonplaats en ga ik daar rustig op zoek, en tot die tijd heb ik een hele zolder tot mijn beschikking zolang het nodig is. Ik stond ook pas 1,5 jaar ingeschreven, en vond het verder de moeite niet om het te behouden, voor die 40 euro per jaar.

Ik vind het niet naief hoor, ik zou het ook niet zo gauw doen voor als er een scheiding mocht komen.
Maar je vriend kan natuurlijk ook te komen overlijden. Jij bent voor hem die kant op verhuisd, zou je, mocht dat gebeuren, niet graag weer dichter bij je ouders/vrienden gaan wonen?
Ik namelijk wel, ondanks dat ik hier ook vrienden heb, wil ik dan toch niet meer verder dan een uur bij mijn ouders vandaan wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:43

Guattari schreef:
Het lijkt me nogal logisch dat het koffiedik kijken is als alles koek en ei is en dat je dan ook in alle redelijkheid afspraken maakt. Dat verandert echter vaak geheel als de relatie zo slecht gaat, dat de stekker er wordt uitgetrokken. Heeft dus niets te maken met geen vertrouwen hebben in je relatie, maar eerder gezond verstand. Ik vind het dus wel naïef om niet verder te kijken dan het hier en nu.

Idd, met mijn ex was het ook niet zo'n rozengeur en manenschijn als dat we van tevoren hadden bedacht.

Wij hebben nu een contract met hoe het zal gaan verlopen, mocht er toch een einde aan ons huwelijk komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  minoessepoes ma 4 apr 2011 - 8:03

Maar stel dat ik me op mijn 18de ingeschreven had, dan zou ik over 3 jaar in aanmerking komen voor een huis 2 uur reizen van waar ik nu mijn leven heb. Ik moet er niet aan denken om terug te gaan. Ik heb hier ook gewoon een goede baan en een eigen leven en dat zou ik echt niet op willen geven mocht mijn relatie ook nog eens over gaan.

Ik kan me nu wel in Amsterdam inschrijven maar dat is feitelijk ook gewoon onbegonnen werk omdat de wachtlijst ook heel lang is. De kans is vrij groot dat wij in de komende 10 jaar nog een keer verhuizen en dan zit ik weer met hetzelfde probleem.

Dan kan ik net zo goed naar elk ander willekeurige plaats verhuizen met een korte in schrijf tijd.
Willen jullie dan allemaal terug naar de woonplaats waar jullie vandaan komen? Of zijn jullie nooit grote afstanden verhuisd?

Dat je je inschrijving door laat lopen als dat niet veel moeite is begrijp ik nog wel, maar dat je je huis aanhoud vind ik echt heel vreemd. Dat geeft toch eigenlijk aan dat je er niet voor de volle 100% durft te gaan? Ik zou dan denken, zet het geld wat je uitgeeft aan een leeg staand huis dan elke maand opzij, zodat, mocht je ooit uit elkaar gaan, je een behoorlijk eigen vermogen hebt zodat je wat kan kopen. Dit is toch gewoon geld weggooien!?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:11

minoessepoes schreef:
Dan kan ik net zo goed naar elk ander willekeurige plaats verhuizen met een korte in schrijf tijd.
Willen jullie dan allemaal terug naar de woonplaats waar jullie vandaan komen? Of zijn jullie nooit grote afstanden verhuisd?


Waar ik vandaan kom zou ik nooit meer willen wonen, maar nu woon ik op 2,5 uur afstand van mijn familie, ik heb in diverse steden gewoond en dus ook door heel NL mijn vriendinnen, dus ik zou zelf dan graag max 1 uur van mijn familie willen wonen, in een stad waar ik ook 3 vriendinnen heb wonen. Voor de meeste vriendinnen moet ik nu ook 1 a 2,5 uur reizen.
Ik heb op mijn man na, geen binding met mijn huidige woonplaats.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:15

Het is de bedoeling dat wij straks naar Amsterdam verhuizen. Nu wonen wij in de omgeving Utrecht. Ik wil niet terug naar Utrecht nee. Dus ik zal dan eens nadenken of ik me dan in Amsterdam inschrijf of de inschrijving toch in Utrecht houd. Dat ik tenminste iéts heb. Daar ben ik nog niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:16

@ Minioessepoes mijn huis zou ik ook niet 'eeuwig' aanhouden nee. Toen ik net samenwoonde heb ik mijn appartement een half jaar aangehouden. En toen opgezegd. Moet eerlijk bekennen dat ik het supereng vond! Maar toch gedaan en het scheelt een hoop geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Dennenappel ma 4 apr 2011 - 8:20

Ik heb een hele stabiele relatie maar toch sta ik ingeschreven bij twee gemeentes. Bij een van de twee staan wij samen ingeschreven en kan dus een van ons een woning krijgen. Zelf verleng ik deze elk jaar, je weet het immers maar nooit.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Moon ma 4 apr 2011 - 8:24

Jen, ik snap je beredenaties wel hoor omdat er voor jou weinig tot geen opties overblijven als je relatie over zou zijn.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je bij je vriend in woont, ik neem aan dat er ook dingen staan die van jou zijn. Als jullie uit elkaar gaan is feitelijk alles in het huis tot je jurk aan toe van je vriend. Je weet ook nooit hoe het gaat als het over is tussen jullie. Daarnaast ook het feit dat mocht je vriend overlijden (wat trouwens wel een vervelend iets is om over na te denken hoor) dan zijn al jouw spullen en ook weer die jurk van je schoonouders. Mits je vriend een testament heeft dan. Maar als dit niet zo is.. je weet het nooit wat je schoonouders kunnen doen als ze hun kind verliezen.

Daarom ga ik wel een samenlevingscontract op laten stellen met testament waarin we zetten wat van wie is, qua grote uitgaven. Het appartement waarin we binnenkort gaan samenwonen blijft wel volledig van mijn vriend (behalve bij zijn overlijden).
Mocht mijn relatie uitgaan op dit moment dan zou ik voor ruim een jaar bij mijn ouders gaan wonen zodat ik daarna als ik fulltime kan gaan werken (ik werk nu rond de 25 uur per week) een appartement of huisje kan kopen.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:27

Ik sta niet ingeschreven. Heb ook nooit ingeschreven gestaan. Hier zijn mogelijkheden genoeg om particulier te huren of wat dan ook.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:32

minoessepoes schreef:
Dat je je inschrijving door laat lopen als dat niet veel moeite is begrijp ik nog wel, maar dat je je huis aanhoud vind ik echt heel vreemd. Dat geeft toch eigenlijk aan dat je er niet voor de volle 100% durft te gaan? Ik zou dan denken, zet het geld wat je uitgeeft aan een leeg staand huis dan elke maand opzij, zodat, mocht je ooit uit elkaar gaan, je een behoorlijk eigen vermogen hebt zodat je wat kan kopen. Dit is toch gewoon geld weggooien!?

Waarom is dat vreemd als je nog wel studeert in de stad waar je huis staat en daar nog af en toe moet zijn en je samenwoont in een stad waarvan je weet dat er geen banen zijn te vinden binnen je vakgebied, dus toch sowieso weer naar je eigen huis moet uitwijken als je afgestudeerd bent? Het hoeft dus niet per se zo zwart-wit te zijn als er nu wordt geschetst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:34

Moon schreef:Jen, ik snap je beredenaties wel hoor omdat er voor jou weinig tot geen opties overblijven als je relatie over zou zijn.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je bij je vriend in woont, ik neem aan dat er ook dingen staan die van jou zijn. Als jullie uit elkaar gaan is feitelijk alles in het huis tot je jurk aan toe van je vriend. Je weet ook nooit hoe het gaat als het over is tussen jullie. Daarnaast ook het feit dat mocht je vriend overlijden (wat trouwens wel een vervelend iets is om over na te denken hoor) dan zijn al jouw spullen en ook weer die jurk van je schoonouders. Mits je vriend een testament heeft dan. Maar als dit niet zo is.. je weet het nooit wat je schoonouders kunnen doen als ze hun kind verliezen.

Daarom ga ik wel een samenlevingscontract op laten stellen met testament waarin we zetten wat van wie is, qua grote uitgaven. Het appartement waarin we binnenkort gaan samenwonen blijft wel volledig van mijn vriend (behalve bij zijn overlijden).
Mocht mijn relatie uitgaan op dit moment dan zou ik voor ruim een jaar bij mijn ouders gaan wonen zodat ik daarna als ik fulltime kan gaan werken (ik werk nu rond de 25 uur per week) een appartement of huisje kan kopen.

Ja maar daar ga ik dan weer niet echt vanuit. Dat hij mijn spullen inc mijn kleding wil hebben mocht het uitgaan. (raar trouwens, nooit van gehoord. Dat hij dan recht heeft op mijn spullen en kleding) mocht hij overlijden weet je inderdaad nooit wat zijn ouders zouden doen. Dit heb ik hem dan ook gezegd en als we een huis kopen, wat met een jaar gaat gebeuren, wil ik graag dat hij een testament opsteld en zal ik dit zelf ook doen.

Ik geloof niet dat mocht hij overlijden en ik de hoofdbewoner ben wat ik vanaf mei zou zijn, zijn ouders de spullen die hier staan kunnen afpakken? Het huis in ieder geval niet, want dat staat dan ook op mijn naam. Nu zie ik mijn schoonouders daar al niet voor aan, maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:34

Wij hebben overigens een koophuis. Ik weet niet of dat voor jullie verschil uitmaakt maar voor mij zou het raar voelen als ik daarnaast toch nog ingeschreven sta...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:41

Lynn_ schreef:Wij hebben overigens een koophuis. Ik weet niet of dat voor jullie verschil uitmaakt maar voor mij zou het raar voelen als ik daarnaast toch nog ingeschreven sta...

Voor mij persoonlijk maakt dit geen verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:44

Ik weet niet precies waarom het voor mij wel verschil maakt eigenlijk. Kan het niet echt uitleggen. Voor mij voelt het nu (we hebben het net gekocht) als een stap naar een toekomst samen. Daar 'past' een inschrijving niet bij voor mij.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:46

Lynn_ schreef:Ik weet niet precies waarom het voor mij wel verschil maakt eigenlijk. Kan het niet echt uitleggen. Voor mij voelt het nu (we hebben het net gekocht) als een stap naar een toekomst samen. Daar 'past' een inschrijving niet bij voor mij.

Mijn vriendin heeft dus ook een koopwoning en heeft zich ingeschreven. Maar als dat bij jouw gevoel niet past, moet je het niet doen. Ik wilde mensen er alleen bewust van maken en wat ze ermee doen is aan hen/jou Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 9:23

Ik vind het zo raar bedacht dat als je dingen voor jezelf goed wilt regelen, los van je relatie, dat de basis van je relatie dan niet goed zou zijn... Kom op zeg, kijk om je heen. Zoveel relaties gaan weer over, of kunnen onverwachts stuk gaan, wees een beetje realistisch! Natuurlijk denkt iedereen dat dit niet gebeurt binnen haar relatie, maar dat is het hele idee van een relatie, dat je er vertrouwen in hebt (als het goed is). Toch zal ik zaken voor mezelf altijd goed willen regelen, want ik wil nooit in een situatie komen te staan dat ik alles waarvoor ik hard heb gewerkt ineens kwijtraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Zwerver ma 4 apr 2011 - 9:31

Ik sta in 2 steden ingeschreven.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  JD ma 4 apr 2011 - 10:11

ik sta ook nog steeds ingeschreven, mijn vriend niet.
Ik ben de enige van mijn vriendinnen die dit heeft, iedereen vindt het maar raar..

Een vriendin van me haar relatie is na 10 jaar uitgegaan, en zij woont dus nu al 4 maanden noodgedwongen bij haar vader. die vader heeft een mini appartementje, dus ze slaapt in een heel klein kamertje, 1 persoonsbed...
vooral door dit verhaal ben ik wel blij dat ik ingeschreven sta, je weet nooit hoe het in de toekomst loopt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Moon ma 4 apr 2011 - 10:28

Jen_ schreef:
Moon schreef:Jen, ik snap je beredenaties wel hoor omdat er voor jou weinig tot geen opties overblijven als je relatie over zou zijn.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je bij je vriend in woont, ik neem aan dat er ook dingen staan die van jou zijn. Als jullie uit elkaar gaan is feitelijk alles in het huis tot je jurk aan toe van je vriend. Je weet ook nooit hoe het gaat als het over is tussen jullie. Daarnaast ook het feit dat mocht je vriend overlijden (wat trouwens wel een vervelend iets is om over na te denken hoor) dan zijn al jouw spullen en ook weer die jurk van je schoonouders. Mits je vriend een testament heeft dan. Maar als dit niet zo is.. je weet het nooit wat je schoonouders kunnen doen als ze hun kind verliezen.

Daarom ga ik wel een samenlevingscontract op laten stellen met testament waarin we zetten wat van wie is, qua grote uitgaven. Het appartement waarin we binnenkort gaan samenwonen blijft wel volledig van mijn vriend (behalve bij zijn overlijden).
Mocht mijn relatie uitgaan op dit moment dan zou ik voor ruim een jaar bij mijn ouders gaan wonen zodat ik daarna als ik fulltime kan gaan werken (ik werk nu rond de 25 uur per week) een appartement of huisje kan kopen.

Ja maar daar ga ik dan weer niet echt vanuit. Dat hij mijn spullen inc mijn kleding wil hebben mocht het uitgaan. (raar trouwens, nooit van gehoord. Dat hij dan recht heeft op mijn spullen en kleding) mocht hij overlijden weet je inderdaad nooit wat zijn ouders zouden doen. Dit heb ik hem dan ook gezegd en als we een huis kopen, wat met een jaar gaat gebeuren, wil ik graag dat hij een testament opsteld en zal ik dit zelf ook doen.

Ik geloof niet dat mocht hij overlijden en ik de hoofdbewoner ben wat ik vanaf mei zou zijn, zijn ouders de spullen die hier staan kunnen afpakken? Het huis in ieder geval niet, want dat staat dan ook op mijn naam. Nu zie ik mijn schoonouders daar al niet voor aan, maar goed.

Maar juist bij zaken die emotioneel kunnen zijn kunnen mensen anders reageren als dat je van tevoren zou gedacht hebben.
Als jij vreemdgaat (bewijze van spreken) of jij de relatie breekt en hij zag nog zoveel toekomst samen dan kan het zijn dat je wat hem betreft naar je spullen kan fluiten.
Een kennis van mij heeft het heel triest met het overlijden van haar vriend meegemaakt dat haar schoonouders (in al hun verdriet) alle spullen wilde hebben ook haar eettafel die zij had gekocht. Je kan dit nu eenmaal niet van tevoren weten. Een hele pijnlijke situatie. Waar ik mee heb geleerd.
En het lijkt me logisch dat als het huis van je vriend is ook alle spullen van hem zijn Wink Hoe wil je bij de rechter aantonen (als het zover komt) dat jullie bed van jou was? Alles wat in iemand's huis staat is van de eigenaar van het huis.
Dat vind ik dan weer een beetje naief, zeker als je wel nadenkt over het inschrijven maar dan dit niet zwart op wit hebt staan.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  minoessepoes ma 4 apr 2011 - 18:53

Guattari schreef:
minoessepoes schreef:
Dat je je inschrijving door laat lopen als dat niet veel moeite is begrijp ik nog wel, maar dat je je huis aanhoud vind ik echt heel vreemd. Dat geeft toch eigenlijk aan dat je er niet voor de volle 100% durft te gaan? Ik zou dan denken, zet het geld wat je uitgeeft aan een leeg staand huis dan elke maand opzij, zodat, mocht je ooit uit elkaar gaan, je een behoorlijk eigen vermogen hebt zodat je wat kan kopen. Dit is toch gewoon geld weggooien!?

Waarom is dat vreemd als je nog wel studeert in de stad waar je huis staat en daar nog af en toe moet zijn en je samenwoont in een stad waarvan je weet dat er geen banen zijn te vinden binnen je vakgebied, dus toch sowieso weer naar je eigen huis moet uitwijken als je afgestudeerd bent? Het hoeft dus niet per se zo zwart-wit te zijn als er nu wordt geschetst.
Guattari schreef:Momenteel ben ik weer vrijgezel, maar heb tijdens mijn relatie (ook al was ik hooguit een maand per jaar in mijn eigen huis) mijn eigen huis aangehouden en zou in een volgende relatie dat ook weer zo doen, dat ik altijd iets achter de hand heb. Dat is dus nog weer iets anders dan ingeschreven staan, maar dat zou ook een goede optie zijn.

Omdat je bovenstaande in je vorige post schreef en daarbij niks zegt over studie of andere redenen om je huis aan te houden en je geeft aan dat je dat in een volgende relatie ook zo wil blijven doen, je schets in mijn ogen dus zelf dat beeld.
Om je huis aan te houden, puur om iets achter de hand te houden vind ik persoonlijk wel apart. Ik kan me voorstellen dat het een grote stap is om je huis op te zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat je huis jaren aanhoud terwijl je er niet woont want dan heb ik toch het idee dat je niet voor de volle 100% de stap zet om samen te gaan wonen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 19:07

Ik vind het vreemd dat het er blijkbaar op neer komt dat als je je wel ingechreven hebt, je geen vertrouwen hebt in je relatie en als je niet ingeschreven hebt, ben je naief. Dat lijkt me nogal zwart-wit allebei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 19:40

Fauve schreef:Ik vind het vreemd dat het er blijkbaar op neer komt dat als je je wel ingechreven hebt, je geen vertrouwen hebt in je relatie en als je niet ingeschreven hebt, ben je naief. Dat lijkt me nogal zwart-wit allebei.

Ik denk dat iedereen het gewoon lekker zelf moet weten Very Happy

Maar goed mocht een relatie dan beeindigd worden (zonder kinderen) en iemand krijgt geen urgentie voor een huurwoning en moet dus noodgedwongen bij de ouders wonen of duur particulier huren, dan is het toch echt je eigen schuld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 19:40

Door het lezen van dit topic besef ik me wel wat een gigantische verschillen er qua wachttijd zitten in Nederland voor een huurwoning zeg!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 19:40

minoessepoes: Ik zou idd niet zomaar mijn eigen huis wegdoen als ik weer een relatie krijg en ben ook niet iemand die binnen een paar maanden hoeft samen te wonen. Het lijkt me overigens nogal apart om te denken dat je in staat bent een huis te kopen, als je een periode huur betalen uit kan sparen. Ik ben iig erg blij dat ik niet ook nog de heisa erbij had om opnieuw woonruimte te vinden in Utrecht, toen ik vd één op andere dag weer vrijgezel was en het allerbelangrijkste voor mezelf is, is dat ik mijn onafhankelijkheid heb behouden, zonder dat ik op iemand heb hoeven terugvallen in financieel opzicht destijds. Ik kan prima vertrouwen hebben in een relatie, maar dat staat voor mij wel geheel los van zaken voor jezelf goed geregeld hebben. Utrecht is nou niet echt the place to be om goedkoop en binnen korte tijd iets betaalbaars te vinden en laat ik daar bijna 5 jr. geleden nou ultiem veel mazzel mee hebben gehad, dus zogezegd eet ik er geen boterham minder om als ik huur betaal voor een plekje waar ik altijd op terug kan vallen.


Laatst aangepast door Guattari op ma 4 apr 2011 - 19:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 4 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum