Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen die samenwonen

+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  luisa ma 11 apr 2011 - 8:04

Atelier Madame schreef:
luisa schreef:
Atelier Madame schreef:
luisa schreef:Maar is het niet zo dat je voor een sociale huurwoning (waar die wachtlijsten voor zijn) er een max. inkomen is? Daar staat me iets van bij van mijn huurstichting, als je teveel verdient kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning.
Maximale inkomen wordt alleen getoetst wanneer je je contract tekent.. daarna wordt er nooit meer gekeken naar je inkomen (op dit moment, in de toekomst willen ze mss scheefwonen tegengaan zoals nu bijv in amsterdam al plannen zijn).

Maar ik verbaas me er gewoon over dat een huurhuis zo makkelijk wordt overgedragen.. maar mss is het wel in de private sector.

Juist. Maar het moment van contract tekenen is dus wanneer je een huisje aangeboden krijgt en vervolgens aanneemt. Dan kan ik me nu dus wel inschrijven, maar zal op het moment van contract tekenen toch teveel verdienen (althans nu ga ik uit van normen van een paar jaar terug). Dan kan ik dus best 10 jaar ingeschreven staan, maar kom nooit in aanmerking voor een woning.

Maar dat je over 10 jaar niet in aanmerking komt voor een woning weet je dus niet, niemand kan in de toekomst kijken. Je kunt nog 5 keer je baan verliezen, 3 keer scheiden en 2 keer weduwe worden bij wijze van. Dat je inkomen ineens wegvalt, je je huis moet verkopen en je dolblij bent dat je nog je wachttijd hebt omdat je mss niet in aanmerking komt voor urgentie.
In dat opzicht is het dan niet zonde om je inschrijving aan te houden..


Ja hier heb je natuurlijk wel gelijk in.
Ik sta momenteel niet ingeschreven en woon in buitenland. Mocht ik weer terug gaan naar NL dan ben ik aangewezen op de particuliere markt. Helaas heeft voor mij nu ergens inschrijven geen nut, want weet niet waar ik dan wil wonen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:23

*Marietje* schreef:
Noa schreef:Even een vraagje: Welke woningbouwverenigingen zijn het beste? / staan jullie ingeschreven, en waarom voor deze gekozen? Bevalt het goed?

ik weet niet waar je woont?
Ik woon in regio kennemerland (NH). huurde eerst bij Pré wonen, dat was top! Nu via Woon op Maat, dat is 1 groot drama...waardeloos naar klanten toe, geen service...en zo kan ik nog wel even doorgaan
Dankje, het zal voor elke regio wel anders zijn idd, ik heb zelf echt geen idee waar ik de komende jaren zal wonen, dus tja... dan is t ook alweer lastiger je ergens in te schrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:32

Ik woon dan wel niet samen, maar ik sta gewoon nog ingeschreven ondanks dat ik nu een koophuis heb. Ook sta ik ingeschreven voor nieuwbouwwoningen hier in de stad, kost ieder jaar €25. Mocht ik ooit willen verhuizen dan maak ik daar iig ook kans op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Le Chat Noir ma 11 apr 2011 - 9:09

Yzma schreef:Het verbaast me hoeveel meiden aangeven, dan ga ik wel 'even' bij mijn ouders logeren. Alsof je zonder inschrijving 'zomaar' aan een huis kan komen. Ook particulier is niet altijd zomaar wat te krijgen en daarnaast zijn de huren veel hoger, dus wie zegt dat je in aanmerking komt voor de particuliere sector? Zo makkelijk zijn dat soort dingen echt niet geregeld. En natuurlijk zetten de meeste ouders de deur open voor hun kind, maar zitten ze er echt op te wachten? Ook zij moeten hun leven dan aanpassen.
Mijn zus is vorig jaar onverwachts vanuit het buitenland naar Nederland gekomen en woont nu ook 'even' bij mij ouders. Een huis vinden is echt niet zo makkelijk altijd. En hoewel het voor mijn ouders echt niet alleen een last is en uiteraard was ze welkom, het was niet iets wat ze gepland hadden. Zij moesten zich opeens ook weer aanpassen en rekening houden met...

Ik vind het wel naief om te denken dat je voor altijd bij elkaar blijft en dan het nooit mis tussen jullie kan gaan. Dat zegt niet dat ik denk dat elke relatie mis kan gaan hoor, helemaal niet, maar het is toch wel realistisch om te denken dat het in de toekomst mis zou kunnen gaan? En kan zoveel gebeuren waardoor een relatie scheuren kan gaan vertonen, hoewel je op dat moment dan ook van elkaar houdt. En waarom zou je je zaken niet gewoon goed regelen, voor het geval dat? Of zijn de mensen die dit soort zaken regelen onzin vinden (en zelfs een slechte basis van je relatie) ook tegen trouwen onder huwelijkse voorwaarden?

Ik beschouw mezelf niet als naief omdat ik denk dat wij altijd bijelkaar blijven. Misschien ook omdat we getrouwd zijn? Voor ons is dat echt een keuze voor het leven. En ik ken mijn man en mijzelf... Ik kan me overigens wel voorstellen dat sommige mensen wel iets achter de hand willen houden. Maar voor ons geldt dat gewoon niet. Dus ja daar zijn wij ook vrij in toch?
Bovendien zou ik wel particulier iets kunnen huren of een woning/flatje kunnen kopen op mijn inkomen. Dus wat dat betreft heb ik wel financiele zekerheid, misschien dat dit scheelt Wink.
Wij zijn inderdaad getrouwd in gemeenschap van goederen. Maar wij redeneren gewoon zo dat we beide met 'niks' zijn begonnen en samen ons leven (en bezit) opbouwen. Maar mocht 1 van ons wel veel geld gehad hebben, hadden we er hetzelfde over gedacht en niet op huwelijkse voorwaarden getrouwd, omdat we ervoor gekozen hebben samen verder te gaan. Alleen als we een bedrijf hadden bijvoorbeeld dan was het een ander verhaal geweest.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Mamsie ma 11 apr 2011 - 9:26

Ik sta niet ingeschreven maar mijn vriend wel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  loura ma 11 apr 2011 - 21:04

Ik sta ingeschreven bij woningnet en ik huur nu particulier.. Die jaren gaan automatisch door dus ik stop dat zeker niet nee. Ik denk dat ik na deze woning blijf huren dus dan kan ik met mijn opgebouwde jaren wel een leuke huurwoning krijgen. Mijn vriend staat niet ingeschreven trouwens. Hij is vanuit huis met mij komen wonen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  ShallY di 12 apr 2011 - 7:35

Ik woon nu samen in een andere provincie maar ik sta nog wel ingeschreven in die andere provincie. Ik wil zowiezo over een paar jaar weer terug naar Zeeland en dan heb ik in ieder geval genoeg punten om te gaan huren.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 7 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum