Voor de mensen die samenwonen
+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Voor de mensen die samenwonen
Nee ok, dat is inderdaad geluk en snap dat het fijn is om zoiets voor jezelf aan te houden, zeker gezien jou nare ervaring in het verleden. Kan me voorstellen dat het voor andere mensen soms even niet anders is, dat je dan vanuit dat huis verder zoekt, elkaar zoveel mogelijk ontwijkt en in andere kamers slaapt en binnen een week of 6 toch wel een noodoplossing gevonden hebt, (of hij).Guattari schreef:Noa schreef:Ik denk trouwens dat maar weinig mensen financieel in staat zijn een tweede huis aan te houden... Als je samen een huis koopt kan je partner ook niet zomaar jou het huis uitschoppen hoor. Ik denk dat je dan alsnog samen tot een oplossing moet komen.
Ik heb gewoon veel geluk gehad met mijn huisje dat ik huur, dus dat was fijn. Bij een koophuis ligt het natuurlijk ingewikkelder, maar ik kan me wel voorstellen dat de onderlinge verstandhouding zo is verstoord, dat je het niet meer mogelijk is om voor the time being nog onder 1 dak te wonen als voormalig stelletje.
Op straat sta je in elk geval niet zomaar. Ook zonder je ouders kan je tot een volwassen oplossing komen.
Gast- Gast
Ik probeer me nu idd even voor te stellen hoe ik dit had opgelost als ik niet mijn eigen huisje meer had en mijn ouders op de één of andere manier niet beschikbaar zouden zijn. Dan had ik dus over kunnen gaan op de aanvankelijke afspraak met m'n toenmalige vriend, wat inhield dat ik een redelijke termijn zou krijgen voor het zoeken van nieuwe woonruimte (max. 3 maanden). Mijn God, ik kan wel kotsen van dat idee; ik in zijn huisje, hij er af en toe ook zijn en af en toe bij z'n neukpopje met wie hij mij besodemieterde en dan is er dus niets stiekems meer aan, want iedere nacht dat hij dan niet in zijn eigen huis sliep, wist ik dus dat hij bij haar zou zijn. Het was dus heel fijn voor mij dat ik binnen 24 uur de deur achter me dicht kon trekken, om er nooit meer terug te hoeven keren en ondertussen naar mijn eigen comfortzone kon gaan, waar ik meer dan ooit behoefte aan had toen.
Gast- Gast
Ja, pfff dat is echt een vreselijke situatie... Zelf vind ik het ook wel een fijn idee dat ik altijd nog mijn ouders heb om op terug te vallen (al zou ik daar echt pas op het aller allerlaatst gebruik van maken), en dat ik ook goede vrienden heb waar ik zou kunnen slapen voor steeds een paar weken.
Gast- Gast
Ik sta nog steeds ingeschreven in de buurt waar mijn ouders wonen. Waarom? De inschrijving loopt gewoon door en ik heb het nooit opgezegd Het is inderdaad wel makkelijk voor het geval dat. Maar of ik nog helemaal daar naar toe zou verhuizen mocht het om wat voor een reden dan ook uit gaan met mijn vriend? Ik heb geen idee. Maar goed, op dit moment kan ook niet makkelijk een huis betalen.
Mijn vriend staat als het goed is nog steeds ingeschreven voor huurwoningen hier in de omgeving, alleen zou hij daar toch niet meer in mogen wonen, omdat hij op dit moment teveel verdiend. Aan de andere kant, hij verdiend genoeg om dit huis te kunnen bekostigen als ik weg zou zijn, dus dat is geen probleem voor hem.
Mijn vriend staat als het goed is nog steeds ingeschreven voor huurwoningen hier in de omgeving, alleen zou hij daar toch niet meer in mogen wonen, omdat hij op dit moment teveel verdiend. Aan de andere kant, hij verdiend genoeg om dit huis te kunnen bekostigen als ik weg zou zijn, dus dat is geen probleem voor hem.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn vriend heeft 10 jaar samengewoond met zijn ex, en heeft in al die tijd zijn eigen huurhuisje aangehouden en onderverhuurd. Toen ze uit elkaar gingen is hij weer in zijn eigen huisje gaan wonen, dus het is voor hem zeker heel nuttig geweest.
Overigens komt hij binnenkort bij mij wonen en dan zegt hij zijn huisje wél op. En ergens vind ik dat toch stiekem een soort van bevestiging in de zin van 'bij zijn ex lekker niet, bij mij lekker wel'. Net zoals hij ooit gezegd heeft dat hij vroeger nooit wilde trouwen of kinderen wilde, maar dat hij nu hij met mij is daar wel heel anders over denkt. Kinderachtige gedachte dat ik dat stiekem heel erg 'lekker puh' vind, maar ik ben er nu gewoon even heel eerlijk over
Overigens wil ik mijn koophuis tegen die tijd taxeren en vast laten leggen wat de waarde is en hoe het er nu voorstaat met de aflossing van de hypotheek. Als hij hier dan komt wonen, dan zetten we het huis vanaf dat moment op ons beider naam, zodat hij ook overwaarde opbouwt als hij meebetaalt. Lijkt me netjes.
Overigens komt hij binnenkort bij mij wonen en dan zegt hij zijn huisje wél op. En ergens vind ik dat toch stiekem een soort van bevestiging in de zin van 'bij zijn ex lekker niet, bij mij lekker wel'. Net zoals hij ooit gezegd heeft dat hij vroeger nooit wilde trouwen of kinderen wilde, maar dat hij nu hij met mij is daar wel heel anders over denkt. Kinderachtige gedachte dat ik dat stiekem heel erg 'lekker puh' vind, maar ik ben er nu gewoon even heel eerlijk over
Overigens wil ik mijn koophuis tegen die tijd taxeren en vast laten leggen wat de waarde is en hoe het er nu voorstaat met de aflossing van de hypotheek. Als hij hier dan komt wonen, dan zetten we het huis vanaf dat moment op ons beider naam, zodat hij ook overwaarde opbouwt als hij meebetaalt. Lijkt me netjes.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Atelier Madame schreef:Maar als je gewoon elk jaar trouw je inschrijving verlengd kom je op een gegeven moment wel aan de 10 jaar toch? je weet nooit of je het nodig hebt!minoessepoes schreef:Nee maar ik heb me uberhaupt nooit ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat kon waar ik vandaan kwam pas vanaf je 18de en de wachtlijst is minimaal 10 jaar. Het heeft dus weinig nut. Nu woon ik in Amsterdam en zou ik niet snel meer terug willen, ik heb geen idee hoe lang je hier ingeschreven staat wil je kans maken op een woning maar dat lijkt me nog langer.
Mocht de situatie zich voordoen dan moet ik dus particulier huren of zelf een huisje kopen, inschrijven heeft gewoon weinig zin.
er staat 10 jaar, maar meestal is dat in realiteit een jaar of 2 of 3. Eens per jaar krijgen alle mensen die ingeschreven staan een brief waarin gevraagd wordt of ze hun opties willen verlengen. Veel mensen doen dit niet, waardoor de wachtlijsten gigantisch worden opgeschoond. Hier staat ook overal 10 jaar bij. Ikzelf stond anderhalf jaar ingeschreven voor een optie waar zogenaamd 10 jaar wachtlijst voor stond, en toen kreeg ik al een belletje en had ik een huis. In mijn omgeving net zo...dus ik zou uitgaan van een jaar of 2 of 3, ook al staat er 10 jaar
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Noa schreef:Even een vraagje: Welke woningbouwverenigingen zijn het beste? / staan jullie ingeschreven, en waarom voor deze gekozen? Bevalt het goed?
ik weet niet waar je woont?
Ik woon in regio kennemerland (NH). huurde eerst bij Pré wonen, dat was top! Nu via Woon op Maat, dat is 1 groot drama...waardeloos naar klanten toe, geen service...en zo kan ik nog wel even doorgaan
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Odilia schreef:succes dit in amsterdam vol te houden!!
Tegen wie heb je het nou?
Gast- Gast
RYW schreef:Mijn vriend heeft 10 jaar samengewoond met zijn ex, en heeft in al die tijd zijn eigen huurhuisje aangehouden en onderverhuurd. Toen ze uit elkaar gingen is hij weer in zijn eigen huisje gaan wonen, dus het is voor hem zeker heel nuttig geweest.
Nou met zo'n achterlijke ex kan ik me heel goed voorstellen dat jij denkt 'lekker puh'
En ik vind het supernetjes dat je dat zo wilt regelen, qua hypotheek. Heel eerlijk van je!
Gast- Gast
Ik sta nergens meer ingeschreven nu. Sowieso geloof ik niet dat vriend dit appartement kan betalen in zijn eentje, ik zou dat wel kunnen. Hij staat wel ingeschreven voor een sociale huurwoning. Ik wil niet meer sociaal huren vanwege hele slechte ervaringen erin, voor mij is die paar 100 euro het echt wel waard.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ja zolang ik in een huurhuis zit, is je contractdatum automatisch je nieuwe inschfijdatum.
Mijn vriend staat niet ingeschreven omdat alles op mijn naam staat. Het kost hier overigens geen geld en hoef er niets voor te doen om het te verlengen.
Mijn vriend staat niet ingeschreven omdat alles op mijn naam staat. Het kost hier overigens geen geld en hoef er niets voor te doen om het te verlengen.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Toen ik samen met mijn vriend een huis kocht gekocht heb, hebben ze me bij de woonstichting op inactief gezet.
Toch kregen mijn ouders nog regelmatig post. Hier heb ik laatst nog een e-mail over gestuurd.
Ze hebben me nu uitgeschreven omdat er bij mijn inschrijving geen opties waren geplaatst en dus ook geen wachttijd opgebouwd. Als ik op zoek ga naar een huurwoning moet ik weer even contact opnemen.
Toch kregen mijn ouders nog regelmatig post. Hier heb ik laatst nog een e-mail over gestuurd.
Ze hebben me nu uitgeschreven omdat er bij mijn inschrijving geen opties waren geplaatst en dus ook geen wachttijd opgebouwd. Als ik op zoek ga naar een huurwoning moet ik weer even contact opnemen.
Gast- Gast
Het verbaast me hoeveel meiden aangeven, dan ga ik wel 'even' bij mijn ouders logeren. Alsof je zonder inschrijving 'zomaar' aan een huis kan komen. Ook particulier is niet altijd zomaar wat te krijgen en daarnaast zijn de huren veel hoger, dus wie zegt dat je in aanmerking komt voor de particuliere sector? Zo makkelijk zijn dat soort dingen echt niet geregeld. En natuurlijk zetten de meeste ouders de deur open voor hun kind, maar zitten ze er echt op te wachten? Ook zij moeten hun leven dan aanpassen.
Mijn zus is vorig jaar onverwachts vanuit het buitenland naar Nederland gekomen en woont nu ook 'even' bij mij ouders. Een huis vinden is echt niet zo makkelijk altijd. En hoewel het voor mijn ouders echt niet alleen een last is en uiteraard was ze welkom, het was niet iets wat ze gepland hadden. Zij moesten zich opeens ook weer aanpassen en rekening houden met...
Ik vind het wel naief om te denken dat je voor altijd bij elkaar blijft en dan het nooit mis tussen jullie kan gaan. Dat zegt niet dat ik denk dat elke relatie mis kan gaan hoor, helemaal niet, maar het is toch wel realistisch om te denken dat het in de toekomst mis zou kunnen gaan? En kan zoveel gebeuren waardoor een relatie scheuren kan gaan vertonen, hoewel je op dat moment dan ook van elkaar houdt. En waarom zou je je zaken niet gewoon goed regelen, voor het geval dat? Of zijn de mensen die dit soort zaken regelen onzin vinden (en zelfs een slechte basis van je relatie) ook tegen trouwen onder huwelijkse voorwaarden?
Mijn zus is vorig jaar onverwachts vanuit het buitenland naar Nederland gekomen en woont nu ook 'even' bij mij ouders. Een huis vinden is echt niet zo makkelijk altijd. En hoewel het voor mijn ouders echt niet alleen een last is en uiteraard was ze welkom, het was niet iets wat ze gepland hadden. Zij moesten zich opeens ook weer aanpassen en rekening houden met...
Ik vind het wel naief om te denken dat je voor altijd bij elkaar blijft en dan het nooit mis tussen jullie kan gaan. Dat zegt niet dat ik denk dat elke relatie mis kan gaan hoor, helemaal niet, maar het is toch wel realistisch om te denken dat het in de toekomst mis zou kunnen gaan? En kan zoveel gebeuren waardoor een relatie scheuren kan gaan vertonen, hoewel je op dat moment dan ook van elkaar houdt. En waarom zou je je zaken niet gewoon goed regelen, voor het geval dat? Of zijn de mensen die dit soort zaken regelen onzin vinden (en zelfs een slechte basis van je relatie) ook tegen trouwen onder huwelijkse voorwaarden?
Yzma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 392
Ik vind het wel goed dat mensen erover nadenken, bovendien zegt volgens mij iedereen dat bij de ouders logeren pure noodzaak zou zijn. Het is gewoon fijn, vind ik, om te weten dat mocht er iets gebeuren, ik altijd welkom ben. En natuurlijk is het dan aanpassen en vast niet geweldig, maar daarom zie ik het ook als een noodoplossing. Ik heb erover nagedacht, en dat vind ik verder genoeg. Voor mij persoonlijk voelt het niet nodig om levenslang een inschrijving op een huurwoning aan te houden, dat is dan toch een keuze die je maakt waar verder in principe niemand wat mee te maken heeft? Als je het maar regelt aan de hand van wat voor jou persoonlijk nodig is om je "verzekerd" te voelen. Ik ga niet een huurinschrijving aanhouden omdat iemand anders zegt dat dat nodig is en ik dat zelf niet vind
Gast- Gast
Jen_ schreef:RYW schreef:Mijn vriend heeft 10 jaar samengewoond met zijn ex, en heeft in al die tijd zijn eigen huurhuisje aangehouden en onderverhuurd. Toen ze uit elkaar gingen is hij weer in zijn eigen huisje gaan wonen, dus het is voor hem zeker heel nuttig geweest.
Nou met zo'n achterlijke ex kan ik me heel goed voorstellen dat jij denkt 'lekker puh'
En ik vind het supernetjes dat je dat zo wilt regelen, qua hypotheek. Heel eerlijk van je!
Gracias
Mja, ik verwacht ook wel dat ik met deze ga trouwen, maar voor de tussentijd moet alles goed op papier. Ook in verband met de kinderen. Als het nu gelijk gezamenlijk eigendom zou worden en er gebeurt wat met mijn vriend, dan zou zijn zoontje de helft van mijn huis erven en kan voorgenoemde achterlijke ex mij en mijn zoons dwingen het huis te verkopen, wat ze direct zou doen ook... en andersom ook met míjn ex-emplaar. Dus het moet wel goed geregeld worden allemaal... tijd voor een bezoekje aan de notaris
RYW- Ratel
@RYW: wat een geluk uberhaupt dat je vriend zijn huisje heeft mogen aanhouden.. hier mag je je huis maximaal een half jaar of een jaar in onderhuur doen, en dan ook echt alleen als je een geldige reden hebt (buitenslandse reis, uitzending)..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik weet niet precies hoe het in zijn gemeente geregeld is... maar voor hem heeft het wel heel goed uitgepakt, gelukkig. Een vriend van hem woont nu bij hem in, die ligt in scheiding en heeft dus ook geen plek meer om te wonen. Hij heeft zich ook ingeschreven in het huis van mijn vriend, en als mijn vriend naar mij toe verhuist dan staat zijn huisgenoot een halfjaar ingeschreven en mag dan hoofdhuurder worden. Maar anders had hij ook op de wachtlijst gemogen en had in de tussentijd nergens heen gekund.
RYW- Ratel
Mag je na een half jaar al hoofdhuurder wordenRYW schreef:Ik weet niet precies hoe het in zijn gemeente geregeld is... maar voor hem heeft het wel heel goed uitgepakt, gelukkig. Een vriend van hem woont nu bij hem in, die ligt in scheiding en heeft dus ook geen plek meer om te wonen. Hij heeft zich ook ingeschreven in het huis van mijn vriend, en als mijn vriend naar mij toe verhuist dan staat zijn huisgenoot een halfjaar ingeschreven en mag dan hoofdhuurder worden. Maar anders had hij ook op de wachtlijst gemogen en had in de tussentijd nergens heen gekund.
Wow dan is jullie woninbouwvereniging echt super makkelijk!
Hier mag je dus maar maximaal een jaar in onderhuur doen.
En hoofdhuurder wordt je pas na 2 jaar en dan ook alleen als er sprake is van een duurzame relatie (dus echt dat je partners van elkaar bent).
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Mag je na een half jaar al hoofdhuurder wordenRYW schreef:Ik weet niet precies hoe het in zijn gemeente geregeld is... maar voor hem heeft het wel heel goed uitgepakt, gelukkig. Een vriend van hem woont nu bij hem in, die ligt in scheiding en heeft dus ook geen plek meer om te wonen. Hij heeft zich ook ingeschreven in het huis van mijn vriend, en als mijn vriend naar mij toe verhuist dan staat zijn huisgenoot een halfjaar ingeschreven en mag dan hoofdhuurder worden. Maar anders had hij ook op de wachtlijst gemogen en had in de tussentijd nergens heen gekund.
Wow dan is jullie woninbouwvereniging echt super makkelijk!
Hier mag je dus maar maximaal een jaar in onderhuur doen.
En hoofdhuurder wordt je pas na 2 jaar en dan ook alleen als er sprake is van een duurzame relatie (dus echt dat je partners van elkaar bent).
nou, dat is hier niet het geval, voor zover ik weet is mijn vriend geen partners met zijn huisgenoot
Maar het is ook niet 'mijn' woningbouwvereniging, het is mijn vriends huis, hij woont in een andere plaats dan ik, ik heb een koophuis. Dus het fijne weet ik er niet van
RYW- Ratel
Maar is het niet zo dat je voor een sociale huurwoning (waar die wachtlijsten voor zijn) er een max. inkomen is? Daar staat me iets van bij van mijn huurstichting, als je teveel verdient kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Maximale inkomen wordt alleen getoetst wanneer je je contract tekent.. daarna wordt er nooit meer gekeken naar je inkomen (op dit moment, in de toekomst willen ze mss scheefwonen tegengaan zoals nu bijv in amsterdam al plannen zijn).luisa schreef:Maar is het niet zo dat je voor een sociale huurwoning (waar die wachtlijsten voor zijn) er een max. inkomen is? Daar staat me iets van bij van mijn huurstichting, als je teveel verdient kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning.
Maar ik verbaas me er gewoon over dat een huurhuis zo makkelijk wordt overgedragen.. maar mss is het wel in de private sector.
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Maximale inkomen wordt alleen getoetst wanneer je je contract tekent.. daarna wordt er nooit meer gekeken naar je inkomen (op dit moment, in de toekomst willen ze mss scheefwonen tegengaan zoals nu bijv in amsterdam al plannen zijn).luisa schreef:Maar is het niet zo dat je voor een sociale huurwoning (waar die wachtlijsten voor zijn) er een max. inkomen is? Daar staat me iets van bij van mijn huurstichting, als je teveel verdient kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning.
Maar ik verbaas me er gewoon over dat een huurhuis zo makkelijk wordt overgedragen.. maar mss is het wel in de private sector.
Juist. Maar het moment van contract tekenen is dus wanneer je een huisje aangeboden krijgt en vervolgens aanneemt. Dan kan ik me nu dus wel inschrijven, maar zal op het moment van contract tekenen toch teveel verdienen (althans nu ga ik uit van normen van een paar jaar terug). Dan kan ik dus best 10 jaar ingeschreven staan, maar kom nooit in aanmerking voor een woning.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Atelier Madame schreef:Maximale inkomen wordt alleen getoetst wanneer je je contract tekent.. daarna wordt er nooit meer gekeken naar je inkomen (op dit moment, in de toekomst willen ze mss scheefwonen tegengaan zoals nu bijv in amsterdam al plannen zijn).luisa schreef:Maar is het niet zo dat je voor een sociale huurwoning (waar die wachtlijsten voor zijn) er een max. inkomen is? Daar staat me iets van bij van mijn huurstichting, als je teveel verdient kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning.
Juist. Maar het moment van contract tekenen is dus wanneer je een huisje aangeboden krijgt en vervolgens aanneemt. Dan kan ik me nu dus wel inschrijven, maar zal op het moment van contract tekenen toch teveel verdienen (althans nu ga ik uit van normen van een paar jaar terug). Dan kan ik dus best 10 jaar ingeschreven staan, maar kom nooit in aanmerking voor een woning.
Maar dat je over 10 jaar niet in aanmerking komt voor een woning weet je dus niet, niemand kan in de toekomst kijken. Je kunt nog 5 keer je baan verliezen, 3 keer scheiden en 2 keer weduwe worden bij wijze van. Dat je inkomen ineens wegvalt, je je huis moet verkopen en je dolblij bent dat je nog je wachttijd hebt omdat je mss niet in aanmerking komt voor urgentie.
In dat opzicht is het dan niet zonde om je inschrijving aan te houden..
Atelier Madame- Ratel
Yzma schreef:Ik vind het wel naief om te denken dat je voor altijd bij elkaar blijft en dan het nooit mis tussen jullie kan gaan. Dat zegt niet dat ik denk dat elke relatie mis kan gaan hoor, helemaal niet, maar het is toch wel realistisch om te denken dat het in de toekomst mis zou kunnen gaan? En kan zoveel gebeuren waardoor een relatie scheuren kan gaan vertonen, hoewel je op dat moment dan ook van elkaar houdt. En waarom zou je je zaken niet gewoon goed regelen, voor het geval dat? Of zijn de mensen die dit soort zaken regelen onzin vinden (en zelfs een slechte basis van je relatie) ook tegen trouwen onder huwelijkse voorwaarden?
Die kans is er inderdaad, maar dan is het toch niet perse naïef om daar niks mee te doen? Ik heb daar goed over nagedacht en weet gewoon zeker dat het goed zit, en dan is het mijn goed recht om ervoor te kiezen om me niet meer ergens in te schrijven, toch? Mijn inschrijving in mijn oude woonplaats had sowieso geen zin want bij 3x weigeren word je automatisch uitgeschreven.
Gast- Gast
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Voor samenwonen eerst op jezelf wonen, wat vinden jullie?
» Voor de mensen met een kat...
» BBQ voor 11 mensen
» Voor de mensen met een Mirena-spiraal
» Voor samenwonen eerst op jezelf wonen, wat vinden jullie?
» Voor de mensen met een kat...
» BBQ voor 11 mensen
» Voor de mensen met een Mirena-spiraal
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: