Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen die samenwonen

+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Zeester ma 4 apr 2011 - 3:41

Jen_ schreef:
Fauve schreef:Ik zou ook niet een half jaar op mijn ouders gaan lopen teren dan maar ik weet 100 procent zeker dat ik in geval van nood altijd bij ze kan logeren, hoe oud ik ook mag zijn.

Ik mag gelukkig ook weer bij mijn moeder wonen. Maar oei dat wil ik niet, moet er niet aan denken met haar in 1 huis te wonen, hoeveel ik ook van haar hou. Maar dat is per gezin natuurlijk anders.

Ik heb ook een tijdje op mezelf gewoond (voor stage) en ben daarna weer thuis gaan wonen. Het botste enorm thuis. We zijn daarom ook zo snel mogelijk gaan samen wonen. Nu heb ik een veel betere band met mjn ouders.
Ik zou dus ook niet zo snel weer thuis (als in bij mijn ouders) gaan wonen.

Eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit over nagedacht. Misschien een beetje naief. Ik zou niet weten wat ik zou doen wanneer onze relatie zou eindigen. We hebben nu nog een huurhuis en zijn van plan binnenkort te kopen. Misschien toch iets om over na te denken. Al zijn hier in het noorden de wachtlijsten niet heel lang. We hadden nu ook binnen 2 maanden een huis.

Laatst aangepast door Zeester op ma 4 apr 2011 - 3:42; in totaal 1 keer bewerkt
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:42

Maar thuis gaan wonen is toch iets anders dan, ik noem maar wat, drie weken uit pure noodzaak bij je ouders gaan slapen? Of houden jullie dat ook niet uit, dat kan natuurlijk.

Laatst aangepast door Fauve op ma 4 apr 2011 - 3:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Zeester ma 4 apr 2011 - 3:44

@ fauve. Daar ben ik het mee eens. Als overbrugging zou ik prima bij mijn ouders kunnen wonen. Maar hooguit een paar weken.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:49

Zeester schreef:@ fauve. Daar ben ik het mee eens. Als overbrugging zou ik prima bij mijn ouders kunnen wonen. Maar hooguit een paar weken.

Dat kan ik me wel voorstellen, ik zou denk ik ook gek worden hoor als ik maanden weer bij mijn ouders zou moeten wonen, hoe lief ik ze ook vind :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:56

Fauve schreef:
Zeester schreef:@ fauve. Daar ben ik het mee eens. Als overbrugging zou ik prima bij mijn ouders kunnen wonen. Maar hooguit een paar weken.

Dat kan ik me wel voorstellen, ik zou denk ik ook gek worden hoor als ik maanden weer bij mijn ouders zou moeten wonen, hoe lief ik ze ook vind :P
Ik heb samengewoond en daarna ben ik uit pure noodzaak weer bij m`n ouders gaan wonen.. Dat duurt nu alweer 3 jaar, helaas.. Neutral
Ik zou dus altijd ingeschreven blijven staan haha..

Gast
Gast

Bericht  nina ma 4 apr 2011 - 4:01

_Donnaa schreef:
Fauve schreef:

Ik heb samengewoond en daarna ben ik uit pure noodzaak weer bij m`n ouders gaan wonen.. Dat duurt nu alweer 3 jaar, helaas.. Neutral
Zijn de wachtlijsten bij jou zolang? :S
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 4:06

Maple schreef:

Maar in principe zou ik deze woning ook in mijn eentje kunnen betalen geloof ik (koopwoning), dus zóúden we uit elkaar gaan dan zouden we het goed moeten kunnen regelen. Niet dat ik denk dat we uit elkaar zouden gaan, hoor :P

Maar bij een koopwoning en dan uit elkaar gaan zit je dus met uitkopen van die ander. Daar is een grote zak geld voor nodig. Heb het 2 jr. geleden zien gebeuren bij een vriendin van me en dat was een heel duur grapje.

Gast
Gast

Bericht  Mysterious ma 4 apr 2011 - 4:11

Ik sta niet ingeschreven. Ik weet van een vriendin van mij dat ze het wel heeft gedaan.
Ik ga er van uit dat het altijd goed blijft gaan ook al kan je dat nooit met zekerheid zeggen maar dan zie ik het dan wel weer.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 4:26

Nee, wij staan beide niet ingevschreven.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 4 apr 2011 - 6:24

Ik sta niet ingeschreven, heb ik ook nooit gedaan. Ik ben nooit woningzoekende geweest, haha.
Sowieso maakt dat voor mij nu helemaal niet uit, ik kan sowieso geen woning voor mezelf betalen, dus zou hoe dan ook naar mijn ouders terug moeten als het mis zou gaan (waar ik natuurlijk helemaal niet vanuit ga!)
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:31

Nee, moet ik eigenlijk nog wel even doen. Gelukkig kan je hier ook vrij makkelijk particulier huren.

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 ma 4 apr 2011 - 6:42

Ik woon nu dan wel niet samen maar ik zou me zeker wel ingeschreven laten staan bij de woningbouwvereniging! Toen ik destijds samenwoonde met mijn ex en onze relatie uitging moest ik weer thuis gaan wonen omdat ik op dat moment niet lang genoeg ingeschreven stond (3 jaar). Natuurlijk was ik óntzettend blij dat ik welkom was bij mijn ouders maar het is mij wel duidelijk geworden dat wij leuker met elkaar omgaan als we niet onder één dak wonen angel dus dat wil ik liever niet nóg 'n keer meemaken.

Ik woon nu alleen, zit hier heerlijk maar sta ook gewoon ingeschreven.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Le Chat Noir ma 4 apr 2011 - 6:43

Nee sta niet ingeschreven. Wij zij getrouwd en hebben samen een koopwoning. Eerlijk gezegd zou ik het net vinden dat ik verwacht dat we gaan scheiden, als ik elke keer ingeschreven zou blijven. Alsof je geen vertrouwen hebt in de relatie. Of klink ik nu heel naief?? Toch ben ik er echt zeker van dat wij bij elkaar blijven, vooral nu we getrouwd zijn!!
Bovendien hebben wij hier een ander soort systeem. Je schrijft je voor 5 types woningen in. Je mag dan 3 keer een woning per type (straat) afwijzen, dan wordt je uitgeschreven. Je zou je dan natuurlijk weer onder aan de lijst kunnen laten plaatsen.
Ehm tot slot kan ik wel op alleen mijn inkomen een kleine woning of flat betalen in mijn woonplaats en sowieso altijd particulier huren. Oh en ik heb een zus en zwager met een groot huis, waar al meerdere familieleden tijdelijk gewoond hebben Wink.
Ik zal eens de reacties doorkijken of ik een uitzondering ben Wink.

Edit: Ik noem dit net bij mijn man. Die zegt gelijk: nou wat voor basis heeft je relatie dan?? Dus zo denken wij er eigenlijk over. Hoewel ik degenen die dit zo hebben aan de andere kant best slim vind. Een vriendin van mij woont nl ook alweer 2,5 jaar thuis na een verbroken samenwoonrelatie... Maarja zij heeft ook geen vaste baan, anders had ze particulier wel kunnen betalen.
Ik woon trouwens ook in het noorden, maar wel in een stad. De wachttijden zijn hier toch 2,5 tot 3 jaar.

Laatst aangepast door Le Chat Noir op ma 4 apr 2011 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Angela_1986 ma 4 apr 2011 - 6:44

Snoes schreef:
Jen_ schreef:
Snoes schreef:Bij ons werkt men niet bij het systeem dat je ergens ingeschreven "moet" staan (nouja, toch niet in onze regio, misschien wel in grotere steden, geen flauw idee). Dus nee, wij staan niet ingeschreven smile

In Nederland ben je ook niet verplicht je als woningzoekende in te schrijven, vandaar dat ik mensen er juist op wil attenderen d.m.v. dit topic.
Ja, maar ik bedoel dat wij dat systeem hier niet eens hebben. Wij zouden ons niet eens ergens kunnen inschrijven, omdat wij dat systeem hier niet kennen.

Misschien een rare/domme vraag maar hoe werkt het dan als je een huis wilt huren bij jullie?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:46

Dat heeft hier in de stad geen zin. Ik ken niemand die een huurwoning heeft via de gemeente, iedereen huurt hierparticulier of koopt. Wij wonen in mijn koophuis. Als het uitgaat is het dus alsnog mijn huis en vertrekt hij.

Gast
Gast

Bericht  Inge ma 4 apr 2011 - 6:48

Ik sta ook nog ingeschreven. (mede ook doordat ik 1,5uur verderop ben gaan wonen)
idd stel dat het uitgaat, althans dat was de reden aan het begin...
Nu is het meer stel we moeten / gaan / willen opeens dichter bij mijn ouderlijk huis wonen, dan zouden we bv eerst een huurhuis kunnen doen

Laatst aangepast door Inge op ma 4 apr 2011 - 7:00; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:52

Ik sta nergens ingeschreven. Als je ergens al instapt met het idee dat het wel eens fout kan gaan, waar begin je dan aan?

Het kan altijd fout gaan, maar daar ga ik niet vanuit, daar ga ik allemaal geen dingen voor regelen hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:53

Le Chat Noir schreef:Nee sta niet ingeschreven. Wij zij getrouwd en hebben samen een koopwoning. Eerlijk gezegd zou ik het net vinden dat ik verwacht dat we gaan scheiden, als ik elke keer ingeschreven zou blijven. Alsof je geen vertrouwen hebt in de relatie. Of klink ik nu heel naief?? Toch ben ik er echt zeker van dat wij bij elkaar blijven, vooral nu we getrouwd zijn!!
Bovendien hebben wij hier een ander soort systeem. Je schrijft je voor 5 types woningen in. Je mag dan 3 keer een woning per type (straat) afwijzen, dan wordt je uitgeschreven. Je zou je dan natuurlijk weer onder aan de lijst kunnen laten plaatsen.
Ehm tot slot kan ik wel op alleen mijn inkomen een kleine woning of flat betalen in mijn woonplaats en sowieso altijd particulier huren. Oh en ik heb een zus en zwager met een groot huis, waar al meerdere familieleden tijdelijk gewoond hebben Wink.

Edit: Ik noem dit net bij mijn man. Die zegt gelijk: nou wat voor basis heeft je relatie dan?? Dus zo denken wij er eigenlijk over. Hoewel ik degenen die dit zo hebben aan de andere kant best slim vind. Een vriendin van mij woont nl ook alweer 2,5 jaar thuis na een verbroken samenwoonrelatie... Maarja zij heeft ook geen vaste baan, anders had ze particulier wel kunnen betalen.
Ik woon trouwens ook in het noorden, maar wel in een stad. De wachttijden zijn hier toch 2,5 tot 3 jaar.

Helemaal eens. Mijn vriend reageerde ook al met: Huh?! dat is vreemd Wink

Gast
Gast

Bericht  Joli86 ma 4 apr 2011 - 6:57

Bij ons in het dorp verloten ze alle huizen, maakt dus niet uit of je 1 dag of 10 jaar staat ingeschreven. En als je ingeschreven staat móét je minimaal 2x per jaar reageren anders wordt je automatisch weer uitgeschreven.. Dus heeft echt geen zin om ons nu in te schrijven. (Woon nu trouwens samen in een koopwoning.)

Voor dat ze dit systeem hadden ging het ook om de duur van je inschrijving en was er een wachtlijst van ong 7 jaar.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Petteflet ma 4 apr 2011 - 7:06

Mijn vriend en ik staan beiden ingeschreven. Idd gewoon just in case.
We hebben naar onze inschrijving ook totaal geen omkijken. Krijgen 1 keer per jaar een brief van de woningbouw dat ze onze inschrijving weer voor een jaar verlengen. WIl je dit niet dan moet je reageren en anders loopt de inschrijving gewoon door.

En om nou gelijk te zeggen dat wij daarom geen goede basis hebben vind ik ook een beetje vergezocht eigenlijk. Ik kan oprecht zeggen dat onze relatie al behoorlijk wat heeft moeten doorstaan, maar we zijn nog steeds bij elkaar. Maar het zou toch maar een keer wel mis gaan. Zoals ze zeggen "een ongeluk zit in een klein hoekje".

Je kan nu wel zeggen, nou bij een eventuele tegenslag blijven we wel bij elkaar, maar je weet niet van tevoren hoe je reageert als er een eventuele tegenslag komt. Het zou wel handig zijn, maar zo werkt het menselijk brein helaas niet.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes ma 4 apr 2011 - 7:06

Angela_1986 schreef:
Misschien een rare/domme vraag maar hoe werkt het dan als je een huis wilt huren bij jullie?
Is helemaal geen domme vraag hoor smile. Bij ons is dat gewoon particulier of via een immo-kantoor.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Lejow ma 4 apr 2011 - 7:28

Ik sta ook niet ingeschreven.
Vind dat net zo als Le Chat Noir een beetje een gevoel dat je geen vertrouwen hebt in je relatie..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:28

Lize schreef:
Le Chat Noir schreef:Nee sta niet ingeschreven. Wij zij getrouwd en hebben samen een koopwoning. Eerlijk gezegd zou ik het net vinden dat ik verwacht dat we gaan scheiden, als ik elke keer ingeschreven zou blijven. Alsof je geen vertrouwen hebt in de relatie. Of klink ik nu heel naief?? Toch ben ik er echt zeker van dat wij bij elkaar blijven, vooral nu we getrouwd zijn!!

Helemaal eens. Mijn vriend reageerde ook al met: Huh?! dat is vreemd Wink

Ik vind dat wel vervelend om te horen. Onze basis is namelijk heel erg goed. Maar je wéét het gewoon niet. Je weet toch niet wat er in de toekomst gebeurd? Hoeveel mensen gaan er wel niet uit elkaar? Het zou naief van mij zijn om te denken dat dat mij niet zou overkomen.

Het huis waar ik nu woon, staat op naam van mijn vriend. Mocht hij komen te overlijden, heb ik niks, sta ik op straat. Wij zijn niet getrouwd/samenlevingscontract. In mei sta ik hier 2 jaar als medebewoner ingeschreven. Met toestemming van mijn vriend kan ik dan na die 2 jaar, hoofdbewoner worden. zodat mocht er iets naars gebeuren, waar ik natuurlijk weer niet vanuit ga ik hier kan blijven wonen.

Je kunt niet in de toekomst kijken en dat ik mijzelf wil verzekeren wil niet zeggen dat de basis van onze relatie niet goed is. Jammer dat dat zo gezien wordt.

Laatst aangepast door Jen_ op ma 4 apr 2011 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:30

nina schreef:
_Donnaa schreef:
Fauve schreef:

Zijn de wachtlijsten bij jou zolang? :S

Nou 3 jaar is nog niks, vergeleken met hier. Minimaal 6 jaar. Wat een verschil he?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:32

Fauve schreef:

Pff en bij mij zou dat dus 6 jaar zijn, haha! Oh moet er niet aan denken. Ja of gewoon een kamer huren ergens, of particulier, of kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: