Voor- en nadelen voor mooie mensen
+6
Arwyn
Twellie
Polly
Bazinga
Caresses
RYW
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Voor- en nadelen voor mooie mensen
Ik had het er toevallig over met een vriendin over, of het nou in bijvoorbeeld werk zoeken een voordeel is als je mooi bent of niet. Ik hoop altijd maar dat mijn collega's me waarderen om wat ik in te brengen heb en niet alleen om het decoratieve element, maar toch kwamen we een beetje op het volgende vraagstuk uit, en ik ben benieuwd naar jullie mening.
Is het nou wel of niet verstandig een foto aan je CV toe te voegen als je mooi bent? Ga je dan sneller afgewezen worden door (vrouwelijke) personeelsadviseurs, omdat je concurrentie bent, of word je juist sneller aangenomen? En moet je dan vervolgens jezelf harder bewijzen, want omdat je mooi bent zal je 'dus' wel dom of arrogant zijn of verder niets kunnen?
Ik ben benieuwd wat jullie kijk erop is!
Is het nou wel of niet verstandig een foto aan je CV toe te voegen als je mooi bent? Ga je dan sneller afgewezen worden door (vrouwelijke) personeelsadviseurs, omdat je concurrentie bent, of word je juist sneller aangenomen? En moet je dan vervolgens jezelf harder bewijzen, want omdat je mooi bent zal je 'dus' wel dom of arrogant zijn of verder niets kunnen?
Ik ben benieuwd wat jullie kijk erop is!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Voor- en nadelen voor mooie mensen
Ik heb niet het idee dat je je tegenwoordig harder moet bewijzen omdat je mooi bent.
Wel denk ik dat een groot aantal vrouwelijke personeelsadviseurs geen hele mooie vrouwen aannemen i.v.m. jaloezie. Dat zou zeker een reden zijn om geen foto toe te voegen.
Daar tegenover denk ik dat je beter ook geen foto kan toevoegen als je heel lelijk bent. Heb het idee dat wanneer je 'gewoon' of ietsje mooier dan 'gewoon' bent, het geen nadelig effect heeft om een foto toe te voegen.
Wel denk ik dat een groot aantal vrouwelijke personeelsadviseurs geen hele mooie vrouwen aannemen i.v.m. jaloezie. Dat zou zeker een reden zijn om geen foto toe te voegen.
Daar tegenover denk ik dat je beter ook geen foto kan toevoegen als je heel lelijk bent. Heb het idee dat wanneer je 'gewoon' of ietsje mooier dan 'gewoon' bent, het geen nadelig effect heeft om een foto toe te voegen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Het harder bewijzen als je mooi bent kwam voort uit een soort idee van: mensen zullen ervan uitgaan dat je je baan op je looks hebt gekregen, en je zal harder dan een minder mooi persoon moeten bewijzen dat je ook inhoudelijk wat te bieden hebt en niet alleen maar een mooi koppie bent. Ik weet het niet, collega's die mij kennen weten dat ik goed ben in mijn werk en op mijn vakgebied veel te bieden heb, maar nieuwe collega's willen nog wel eens belerend doen en dan geschokt zijn als ik het beter weet dan zij. Maar dat is maar één ervaring, natuurlijk.
Ik heb trouwens nog nooit een foto bij mijn CV gevoegd, maar niet om die reden. Ik heb ook geen ervaring met vrouwelijke personeelsadviseurs. Bedankt voor jouw mening in elk geval!
Ik heb trouwens nog nooit een foto bij mijn CV gevoegd, maar niet om die reden. Ik heb ook geen ervaring met vrouwelijke personeelsadviseurs. Bedankt voor jouw mening in elk geval!
RYW- Ratel
Ja dat idee snap ik. Ik heb alleen zelf het idee dat mensen die heel erg duidelijk en veel bezig zijn met hun uiterlijk (denk modepopjes, en er daardoor misschien wat mooier uitzien dan mensen die dit wat minder doen), zichzelf wel moeten bewijzen omdat anderen zullen denken dat ze niet al te slim zijn.
Maar er zijn natuurlijk ook veel echt van nature mooie mensen die niet wat minder dan de hiervoor beschreven categorie bezig zijn met uiterlijk. Van deze mensen denk ik niet dat zij zich harder moeten bewijzen. Ik weet niet onder welke categorie jij valt?
Maar er zijn natuurlijk ook veel echt van nature mooie mensen die niet wat minder dan de hiervoor beschreven categorie bezig zijn met uiterlijk. Van deze mensen denk ik niet dat zij zich harder moeten bewijzen. Ik weet niet onder welke categorie jij valt?
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Laaastig.. Ik bedoel, ik vind 'mooi' al iets lastigs Wat is mooi? Wanneer ben je mooi? Wanneer vindt iemand je mooi etc etc.
Persoonlijk vind ik 't hoe dan ook bullshit om een foto bij een CV te voegen, tenzij je echt naar iets solliciteert, waarbij 't er toe doet, of je een mooi koppie hebt of goede uitstraling hebt of niet. Maar als je 'mooi' bent (naar de maatschappelijke maatstaven, zegmaar) en er wordt om een foto gevraagd, zou ik deze gewoon bijvoegen. Maar dan wel vriendelijk lachend en niet arrogant-uitziend... Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zou worden afgewezen, omdat ze mooier zou zijn dan de.. ehm.. Aannemer.
Persoonlijk vind ik 't hoe dan ook bullshit om een foto bij een CV te voegen, tenzij je echt naar iets solliciteert, waarbij 't er toe doet, of je een mooi koppie hebt of goede uitstraling hebt of niet. Maar als je 'mooi' bent (naar de maatschappelijke maatstaven, zegmaar) en er wordt om een foto gevraagd, zou ik deze gewoon bijvoegen. Maar dan wel vriendelijk lachend en niet arrogant-uitziend... Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zou worden afgewezen, omdat ze mooier zou zijn dan de.. ehm.. Aannemer.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Caresses schreef:Ja dat idee snap ik. Ik heb alleen zelf het idee dat mensen die heel erg duidelijk en veel bezig zijn met hun uiterlijk (denk modepopjes, en er daardoor misschien wat mooier uitzien dan mensen die dit wat minder doen), zichzelf wel moeten bewijzen omdat anderen zullen denken dat ze niet al te slim zijn.
Ik ben geen modepopje en dat 'bewijzen' is in mijn geval snel gedaan, en ik word dus ook wel gewoon serieus genomen op mijn werk, gelukkig. Maar het was ook niet puur op mijn situatie, hoor meer een algemene vraag wat jullie ervaringen en meningen zijn
Tris: dat is natuurlijk niet voor iedereen gelijk, wat 'mooi' is. Maar ik bedoelde inderdaad wat er door de meeste mensen als 'mooi' wordt beschouwd. Ja, als je inderdaad solliciteert naar iets dat met je uiterlijk te maken heeft, dan is het logisch dat het belangrijk is en dat een foto gewenst wordt inderdaad
RYW- Ratel
Ik was laatst bij Tempo Team, omdat wij daar onze vakantiekrachten vandaan halen en zat te wachten tot de mevrouw die me zou helpen klaar was, om m'n documenten in ontvangst te nemen. Ze was aan de telefoon en die stond vrij luid, want k kon de helft verstaan. Ze zocht iemand voor een KPN winkel, iets om glasvezelkabels bladiebla te leggen en ze had iemand van KPN aan de lijn en ik hoorde die persoon gewoon zeggen "Ja, want die je vorige week stuurde, die zag er natuurlijk niet uit, daar hebben we niks aan."
Ik wilde bijna vragen hoe erg of dat diegene er dan uit zag, of dat die KPN persoon gewoon een walgelijk iemand was! KPN verkoper, dan hoef je toch niet mooi te zijn? Ik bedoel, ben je nou gastvrouw of receptionist; okee, dan heb ik ook liever Doutzen dan Ma Flodder, maar verder...
Ik wilde bijna vragen hoe erg of dat diegene er dan uit zag, of dat die KPN persoon gewoon een walgelijk iemand was! KPN verkoper, dan hoef je toch niet mooi te zijn? Ik bedoel, ben je nou gastvrouw of receptionist; okee, dan heb ik ook liever Doutzen dan Ma Flodder, maar verder...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Tris schreef:Ik was laatst bij Tempo Team, omdat wij daar onze vakantiekrachten vandaan halen en zat te wachten tot de mevrouw die me zou helpen klaar was, om m'n documenten in ontvangst te nemen. Ze was aan de telefoon en die stond vrij luid, want k kon de helft verstaan. Ze zocht iemand voor een KPN winkel, iets om glasvezelkabels bladiebla te leggen en ze had iemand van KPN aan de lijn en ik hoorde die persoon gewoon zeggen "Ja, want die je vorige week stuurde, die zag er natuurlijk niet uit, daar hebben we niks aan."
Haha, die ander was te lelijk om glasvezelkabels te leggen? Hoe in vredesnaam kan dat een rol spelen
Ik ben dan ook benieuwd hoe zo'n gesprek dan gaat... 'Ja Joop, hallo? Met Irene van het uitzendbureau. Ja, ik bel over die job bij de KPN. laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, we gaan je helaas niet voorstellen. Ik hoop niet dat je het persoonlijk opvat, maar je voldoet niet aan de uiterlijke eisen. Je neus is te groot, je wenkbrauwen lopen in elkaar over en je hebt een rare moedervlek. Die neus alleen had nog wel gekund, maar het totaalplaatje was voldeed gewoon niet aan de eisen. Ik hoop dat je iets kan met deze welgemeende feedback! Ik bel je zodra ik iets anders voor je heb, ok? Dag Joop!'
RYW- Ratel
Als het gaat om een medewerker in de winkel zelf, snap ik wel dat er eisen aan het uiterlijk worden gesteld, wat je mooi weg kan schrijven onder de noemer 'representatief voorkomen'.
Gast- Gast
Ik denk dat dit enkel speelt wanneer een vrouw eruit ziet alsof ze veel moeite doet om er perfect uit te zien, de zogenaamde modepopjes.
Het bedrijf waar ik nu werk is zo multiculti en gevarieerd dat ik niet het idee heb dat er een oordeel wordt geveld op basis van uiterlijk. Ik zie er gewoon leuk uit maar ben echt niet uitzonderlijk mooi of zo, maar ik krijg me toch een stapel complimenten van collega's de laatste tijd, blijkbaar vindt men me hier mooi. Nou ja prima, maar ik heb gelukkig niet het idee dat ik minder serieus genomen word daardoor, want zodra ik mijn bek opentrek weten ze toch wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ik zie het eerder als een voordeel, en daarnaast maakt het het leven gewoon iets gemakkelijker als het management (95% mannelijk) je leuk uit vindt zien. Ik denk dus wel dat het invloed heeft, zeker in mijn sector.
Het bedrijf waar ik nu werk is zo multiculti en gevarieerd dat ik niet het idee heb dat er een oordeel wordt geveld op basis van uiterlijk. Ik zie er gewoon leuk uit maar ben echt niet uitzonderlijk mooi of zo, maar ik krijg me toch een stapel complimenten van collega's de laatste tijd, blijkbaar vindt men me hier mooi. Nou ja prima, maar ik heb gelukkig niet het idee dat ik minder serieus genomen word daardoor, want zodra ik mijn bek opentrek weten ze toch wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ik zie het eerder als een voordeel, en daarnaast maakt het het leven gewoon iets gemakkelijker als het management (95% mannelijk) je leuk uit vindt zien. Ik denk dus wel dat het invloed heeft, zeker in mijn sector.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb er wel eens een onderzoek over gelezen en dit kan ik me er van herinneren: mooie vrouwen hebben meer kans om door hun seksegenoten afgewezen te worden voor een functie. Er waren wel wat uitzonderingsomstandigheden die ik me niet meer precies kan herinneren.
Zodra de inhoud van de cv indrukwekkender wordt, verdwijnt het effect van een mooie foto op de cv naar de achtergrond.
Zodra de inhoud van de cv indrukwekkender wordt, verdwijnt het effect van een mooie foto op de cv naar de achtergrond.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Grappig, ik heb ook met dit vraagstuk gezeten en nee, mijn cv heeft dus geen foto. Zou ik solliciteren naar een baan in een winkel, bijvoorbeeld een kledingwinkel, dan zou ik wel een foto bijsluiten. Verder dus niet. Het gaat om mijn kwaliteiten, niet om mijn hoofd.
Gast- Gast
Ik doe sowieso niet standaard een foto bij mijn CV, dat doe ik alleen als ze er specifiek om vragen.
Of het helpt als je mooi bent.. Geen idee. 'Mooi' is ook subjectief, de een kan iemand ontzettend mooi vinden terwijl het de ander niet zo aanspreekt.
Goed verzorgt is in je voordeel, te veel make-up ed niet. Ik denk dat als je van nature mooi bent, maar hier niet mee te koop loopt, het niet in je nadeel is. Of de persoon die over de sollicitaties gaat moet heel jaloers aangelegd zijn..
Of het helpt als je mooi bent.. Geen idee. 'Mooi' is ook subjectief, de een kan iemand ontzettend mooi vinden terwijl het de ander niet zo aanspreekt.
Goed verzorgt is in je voordeel, te veel make-up ed niet. Ik denk dat als je van nature mooi bent, maar hier niet mee te koop loopt, het niet in je nadeel is. Of de persoon die over de sollicitaties gaat moet heel jaloers aangelegd zijn..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Maar wat is dan 'te koop lopen' met je uiterlijk? Als je je opmaakt en leuk aankleedt? Want dat doe ik ook, en vind mezelf echt geen modepopje... I
RYW- Ratel
Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
En toch schijnt dat ook lastig te worden. Aangezien steeds meer mensen wél een foto bij hun CV voegen, kan het ontbreken van een foto onbewust toch worden geassocieerd met een "niet representatief"-gedachte onder het mom van wat heeft die te verbergen...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Discordia schreef:Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
Ik ook...wetende hoe mensen beroddeld worden op afdeling P&O.
Gast- Gast
Antibes schreef:Discordia schreef:Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
En toch schijnt dat ook lastig te worden. Aangezien steeds meer mensen wél een foto bij hun CV voegen, kan het ontbreken van een foto onbewust toch worden geassocieerd met een "niet representatief"-gedachte onder het mom van wat heeft die te verbergen...
Wat representatief is, kan een potentiele werkgever ook in een gesprek beoordelen. Een foto op de je cv: niet doen. Als er bij het solliciteren echter al wordt gevraagd om een representatieve foto van jezelf, dan wel doen.
Ik vertik het in ieder geval om een foto van mezelf bij een sollicitatiebrief te voegen. Ik wil niet dat een foto positieve of negatieve invloed heeft.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Antibes schreef:Discordia schreef:Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
Echt, doen zo veel mensen dat? Ik geloof niet dat ik iemand ken die een foto op het CV heeft... Ik heb het zelf ook nooit gedaan.
Oh, waar ik trouwens WEL tegenaan loop: ik werk in een organisatie met veel uniformen. Voor de mensen die niet uniformdragend zijn, zoals ik, is niet echt een dress code. Ja, 'representatief', verder geen details. Ik ben wel eens aangesproken op mijn kleding omdat die volgens de aanspreker teveel mijn rondingen benadrukt. Andere collrga's waren het daar totaal niet mee eens: het was wel aansluitende kleding, maar zeker niet strak of bloot. En mijn rondingen... Ja, ik heb nou eenmaal grote borsten, en wat ik ook draag, dat valt nooit helemaal weg te camoufleren. Terwijl er twee andere vrouwelijke collega's zijn die rondlopen met een decolleté waar je u tegen zegt... Maar die zijn beiden een jaar of 50. Daarbij was het dan weer geen probleem vond de aanspreker, want die waren toch oud. Maar als je jong bent, dan mag je er dan weer niet te mooi uitzien.
RYW- Ratel
RYW schreef:Antibes schreef:Discordia schreef:Ik raad het iedereen af een foto bij hun cv te plaatsen.
Echt, doen zo veel mensen dat? Ik geloof niet dat ik iemand ken die een foto op het CV heeft... Ik heb het zelf ook nooit gedaan.
Het zal er denk ik vanaf hangen welke sector en ook niveau van de functie (vooral bij MBO en flashy HBO functies - bijv. marketing ofzo) wordt het toch wel steeds meer gedaan. Vriendin van me heeft daar haar afstudeeronderzoek over gedaan. Geloof dat een neutrale foto van een normaal, representatief persoon toch wel goed ontvangen werd. Maja, ik ben er zelf ook geen voorstander van. Net wat Discordia zegt, ik vind niet dat mijn uiterlijk een rol zou moeten spelen, positief dan wel negatief.
Gelukkig duurt het nog jaren voor ik serieus moet gaan solliciteren, hopelijk is het dan duidelijk of je het beter wel of niet kunt doen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Vind ik ook hoor, ik ben dan wel niet aan het solliciteren maar mag toch hopen dat mijn cv voor zichzelf spreekt
RYW- Ratel
RYW schreef:Ik ben wel eens aangesproken op mijn kleding omdat die volgens de aanspreker teveel mijn rondingen benadrukt. Andere collrga's waren het daar totaal niet mee eens: het was wel aansluitende kleding, maar zeker niet strak of bloot. En mijn rondingen... Ja, ik heb nou eenmaal grote borsten, en wat ik ook draag, dat valt nooit helemaal weg te camoufleren. Terwijl er twee andere vrouwelijke collega's zijn die rondlopen met een decolleté waar je u tegen zegt... Maar die zijn beiden een jaar of 50. Daarbij was het dan weer geen probleem vond de aanspreker, want die waren toch oud. Maar als je jong bent, dan mag je er dan weer niet te mooi uitzien.
Daar ben ik het juist wel mee eens. Een mooiere vrouw zal in dezelfde kleding meer afleiden dan een gemiddelde vrouw. Het is de bedoeling dat je inhoud de aandacht krijgt, dus hoe mooier je bent, hoe conservatiever je je kunt kleden, vind ik (maar een decolleté waar je u tegen zegt, vind ik nooit kunnen).
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:RYW schreef:Ik ben wel eens aangesproken op mijn kleding omdat die volgens de aanspreker teveel mijn rondingen benadrukt. Andere collrga's waren het daar totaal niet mee eens: het was wel aansluitende kleding, maar zeker niet strak of bloot. En mijn rondingen... Ja, ik heb nou eenmaal grote borsten, en wat ik ook draag, dat valt nooit helemaal weg te camoufleren. Terwijl er twee andere vrouwelijke collega's zijn die rondlopen met een decolleté waar je u tegen zegt... Maar die zijn beiden een jaar of 50. Daarbij was het dan weer geen probleem vond de aanspreker, want die waren toch oud. Maar als je jong bent, dan mag je er dan weer niet te mooi uitzien.
Daar ben ik het juist wel mee eens. Een mooiere vrouw zal in dezelfde kleding meer afleiden dan een gemiddelde vrouw. Het is de bedoeling dat je inhoud de aandacht krijgt, dus hoe mooier je bent, hoe conservatiever je je kunt kleden, vind ik (maar een decolleté waar je u tegen zegt, vind ik nooit kunnen).
Serieus, Melis_je? Zo conservatief qua gedachtegang ben je toch niet? Ik vind het belachelijk als ik word afgerekend op mijn kleding en zou er ook zeker niet van zijn gediend (zolang het natuurlijk binnen de setting past van waar ik werkzaam ben). Ik kleed me naar mijn werk toe zakelijk (kokerjurk/kokerrok + vestje/blazer). Dat ga ik echt niet aanpassen voor wie dan ook, als ik niet met een decolleté tot aan m'n navel rondloop. Dat zou betekenen dat mijn naaste collega, die bijvoorbeeld objectief gezien minder mooi is, dit wel zou mogen dragen en ik dus niet. Het gaat er nog altijd om wat ik inhoudelijk te bieden heb en ik voel me het prettigst in de kleding die ik benoemde.
Gast- Gast
Nour schreef:
Serieus, Melis_je? Zo conservatief qua gedachtegang ben je toch niet? Ik vind het belachelijk als ik word afgerekend op mijn kleding en zou er ook zeker niet van zijn gediend (zolang het natuurlijk binnen de setting past van waar ik werkzaam ben). Ik kleed me naar mijn werk toe zakelijk (kokerjurk/kokerrok + vestje/blazer). Dat ga ik echt niet aanpassen voor wie dan ook, als ik niet met een decolleté tot aan m'n navel rondloop. Dat zou betekenen dat mijn naaste collega, die bijvoorbeeld objectief gezien minder mooi is, dit wel zou mogen dragen en ik dus niet. Het gaat er nog altijd om wat ik inhoudelijk te bieden heb en ik voel me het prettigst in de kleding die ik benoemde.
Het is maar net binnen welk kader je denkt. Ik stoor me zelf niet aan kleding, maar als een heel mooie vrouw voorbij loopt in blote/strakke kleding en je ziet 10 mannen zich omdraaien, dan leidt het kennelijk af. Rechtvaardig? Nee. Je kunt er voor kiezen om daar geen rekening mee te houden. Moreel gezien sta ik daar achter, maar in praktijk niet helemaal. Er was een keer een forumster die foto's plaatste van haar werkkleding waarop ze commentaar had gehad: haar rokjes zouden te kort zijn. Dat meisje had haar figuur ontzettend mee. Ja, bij haar vond ik ze erg kort, vanwege haar figuur. Ik zou haar er niet op afrekenen, maar ik kan me wel voorstellen dat het in haar nadeel werkte. Maar niemand hoeft van mij een enkelrok aan.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Nour schreef:
Het is maar net binnen welk kader je denkt. Ik stoor me zelf niet aan kleding, maar als een heel mooie vrouw voorbij loopt in blote/strakke kleding en je ziet 10 mannen zich omdraaien, dan leidt het kennelijk af. Rechtvaardig? Nee. Je kunt er voor kiezen om daar geen rekening mee te houden. Moreel gezien sta ik daar achter, maar in praktijk niet helemaal. Er was een keer een forumster die foto's plaatste van haar werkkleding waarop ze commentaar had gehad: haar rokjes zouden te kort zijn. Dat meisje had haar figuur ontzettend mee. Ja, bij haar vond ik ze erg kort, vanwege haar figuur. Ik zou haar er niet op afrekenen, maar ik kan me wel voorstellen dat het in haar nadeel werkte. Maar niemand hoeft van mij een enkelrok aan.
Weet je, als je eenmaal een mooie vrouw bent/een geile chick/een lekker wijf/een stijlvolle dame (in de ogen van collega's), maakt het geen hol uit hoe je je kleedt. Dan valt het juist weer op als je je kledingkeuze aanpast en word je daar weer op aangesproken en ook in een pantalon met blazer of blouse zie je nog steeds of iemand een goed figuur heeft. Als collega's je op een bepaalde manier willen zien, doen ze dat toch wel; daar komt bij dat je je hoofd niet kan veranderen en dat dus altijd zichtbaar blijft. Het heeft denk ik voor- en nadelen: soms krijg je makkelijker iets voor elkaar en soms word je op voorhand qua inhoudelijke capaciteiten gedevalueerd. Dit is iig mijn persoonlijke ervaring en ik hoor het van meerdere meiden/vrouwen om me heen, met name in het bedrijfsleven. Dat is en blijft ergens toch een soort van mannenbolwerk, zodra je bepaalde posities bekleedt. Ik vind het erg om dit te zeggen, omdat het me tegenstaat; maar ik weet ook dat ik niet alleen ben in deze ervaring.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kat: Voor- en nadelen?
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
» Voor- en nadelen borstvoeding
» Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
» Voor- en nadelen borstvoeding
» Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: