Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen die samenwonen

+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 0:08

Sta jij ingeschreven als ‘woningzoekende’. Dus verleng jij elk jaar je inschrijving?

Ik woon samen en verleng elk jaar mijn inschrijving. Mocht het uitgaan, hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Ook als ik getrouwd ben blijf ik dit doen. Tuurlijk woon je samen/trouw je in de veronderstelling dat het voor altijd is. Maar mocht het mislopen heb je wel een huis! En voor de 10 euro per jaar hoef je het niet te laten.

Een vriendin van me had dit niet, maar heb haar op het hart gedrukt het wel te doen. Nu staat ze alweer 4 jaar ingeschreven. De rest van mijn vriendinnen hebben dit ook allemaal.

Hoe zit dat bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Cow ma 4 apr 2011 - 0:10

Ik sta ook ingeschreven! Woon nu toevallig niet samen maar heb me al vaker gesneden dus nu ben ik een wijs meisje en sta ik altijd ingeschreven bij de woningbouw ongeacht de omstandigheden!!
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Serena ma 4 apr 2011 - 0:13

Ik niet mijn vriend wel. Wel sta ik nog ingeschreven bij de ssh (studentenhuisvesting). ons huis staat op mijn naam en ik ben met dat huis mijn inschrijving kwijtgeraakt ofzo.. raar verhaal. maar ik sta dus niet meer daar ingeschreven.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Oasis ma 4 apr 2011 - 0:14

Ik woon sinds kerst 2010 samen, maar ik sta ook al vier jaar ingeschreven bij de woningbouw. Hier hoef je dat niet te verlengen, dat gaat vanzelf. Maar ik blijf ingeschreven staan, want je weet het inderdaad maar nooit!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Snoes ma 4 apr 2011 - 0:21

Bij ons werkt men niet bij het systeem dat je ergens ingeschreven "moet" staan (nouja, toch niet in onze regio, misschien wel in grotere steden, geen flauw idee). Dus nee, wij staan niet ingeschreven smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 0:23

Snoes schreef:Bij ons werkt men niet bij het systeem dat je ergens ingeschreven "moet" staan (nouja, toch niet in onze regio, misschien wel in grotere steden, geen flauw idee). Dus nee, wij staan niet ingeschreven smile

In Nederland ben je ook niet verplicht je als woningzoekende in te schrijven, vandaar dat ik mensen er juist op wil attenderen d.m.v. dit topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 0:23

Wat goed van jullie dames!

@Serena kun je je niet opnieuw inschrijven? Toen ik mijn huis kreeg moest ik ook opnieuw inschrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Snoes ma 4 apr 2011 - 0:26

Jen_ schreef:
Snoes schreef:Bij ons werkt men niet bij het systeem dat je ergens ingeschreven "moet" staan (nouja, toch niet in onze regio, misschien wel in grotere steden, geen flauw idee). Dus nee, wij staan niet ingeschreven smile

In Nederland ben je ook niet verplicht je als woningzoekende in te schrijven, vandaar dat ik mensen er juist op wil attenderen d.m.v. dit topic.
Ja, maar ik bedoel dat wij dat systeem hier niet eens hebben. Wij zouden ons niet eens ergens kunnen inschrijven, omdat wij dat systeem hier niet kennen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 0:28

Serena schreef:Ik niet mijn vriend wel. Wel sta ik nog ingeschreven bij de ssh (studentenhuisvesting). ons huis staat op mijn naam en ik ben met dat huis mijn inschrijving kwijtgeraakt ofzo.. raar verhaal. maar ik sta dus niet meer daar ingeschreven.
Bij woningnet is dat altijd zo, je moet je weer opnieuw inschrijven als je een woning accepteert!

Ik sta niet ingeschreven meer, heb sinds 2 maanden een huisje (op mijn naam, vriend woont erbij). Ik ga me binnenkort wel weer inschrijven voor het geval dat. Heb nog wel mijn SSH inschrijving.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  minoessepoes ma 4 apr 2011 - 0:34

Nee maar ik heb me uberhaupt nooit ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat kon waar ik vandaan kwam pas vanaf je 18de en de wachtlijst is minimaal 10 jaar. Het heeft dus weinig nut. Nu woon ik in Amsterdam en zou ik niet snel meer terug willen, ik heb geen idee hoe lang je hier ingeschreven staat wil je kans maken op een woning maar dat lijkt me nog langer.

Mocht de situatie zich voordoen dan moet ik dus particulier huren of zelf een huisje kopen, inschrijven heeft gewoon weinig zin.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Flinder ma 4 apr 2011 - 0:39

Ik sta inderdaad ook nog ingeschreven terwijl ik inmiddels wel al vier jaar samenwoon. Ik ga er niet van uit dat het uitgaat maar ik kan geen kant op als het wel uit gaat en ik dus het huis uit moet (kan zelf niet kopen voorlopig). Vandaar dat ik dit wel een veilig idee vind.


Laatst aangepast door Flinder op ma 4 apr 2011 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Serena ma 4 apr 2011 - 0:42

Jen_ schreef:Wat goed van jullie dames!

@Serena kun je je niet opnieuw inschrijven? Toen ik mijn huis kreeg moest ik ook opnieuw inschrijven.

Ja na een maand kon je je opnieuw inschrijven.. maar mocht het verkeerd gaan (waar ik niet vanuit ga eigenlijk) kan ik nu dit huis betalen en mijn vriend staat wel nog ingeschreven bij de woningbouw...
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 0:46

minoessepoes schreef:Nee maar ik heb me uberhaupt nooit ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat kon waar ik vandaan kwam pas vanaf je 18de en de wachtlijst is minimaal 10 jaar. Het heeft dus weinig nut. Nu woon ik in Amsterdam en zou ik niet snel meer terug willen, ik heb geen idee hoe lang je hier ingeschreven staat wil je kans maken op een woning maar dat lijkt me nog langer.

Mocht de situatie zich voordoen dan moet ik dus particulier huren of zelf een huisje kopen, inschrijven heeft gewoon weinig zin.
Maar als je gewoon elk jaar trouw je inschrijving verlengd kom je op een gegeven moment wel aan de 10 jaar toch? :P je weet nooit of je het nodig hebt!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Pussycat ma 4 apr 2011 - 0:54

Zo hier heb ik serieus nog nooit over nagedacht.
Dat zie ik dan wel weer.
Als het uitgaat dan gaat hij maar terug naar zijn ouders ofzo Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 0:55

we stonden allebei ingeschreven toen kregen we een huisje op mijn naam en is mijn inschrijving vervallen. Dus heb me weer opnieuw ingeschreven. (ik ben doorstromer dus mocht het verkeerd gaan ofzo kom ik sneller in aanmerking omdat ik dan dus ook weer een ander huisje oplever)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 1:00

Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Novalee ma 4 apr 2011 - 1:05

Toen we net samenwoonden stond ik nog wel ingeschreven, maar dat is toen verlopen en ik heb het nooit opnieuw gedaan. We wonen in een koophuis dat op beide namen staat dus als we uit elkaar gaan sta ik niet met lege handen, al kan ik met de helft van wat dit huis opbrengt hier nooit iets anders kopen. Maar mijn moeder woont in dezelfde woonplaats en heeft een ééngezinswoning waar ze alleen woont. Ik kan dus altijd weer bij haar terecht.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:06

Atelier Madame schreef:
minoessepoes schreef:Nee maar ik heb me uberhaupt nooit ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat kon waar ik vandaan kwam pas vanaf je 18de en de wachtlijst is minimaal 10 jaar. Het heeft dus weinig nut. Nu woon ik in Amsterdam en zou ik niet snel meer terug willen, ik heb geen idee hoe lang je hier ingeschreven staat wil je kans maken op een woning maar dat lijkt me nog langer.

Mocht de situatie zich voordoen dan moet ik dus particulier huren of zelf een huisje kopen, inschrijven heeft gewoon weinig zin.
Maar als je gewoon elk jaar trouw je inschrijving verlengd kom je op een gegeven moment wel aan de 10 jaar toch? :P je weet nooit of je het nodig hebt!

Ja zo denk ik er ook over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:08

Novalee schreef:Toen we net samenwoonden stond ik nog wel ingeschreven, maar dat is toen verlopen en ik heb het nooit opnieuw gedaan. We wonen in een koophuis dat op beide namen staat dus als we uit elkaar gaan sta ik niet met lege handen, al kan ik met de helft van wat dit huis opbrengt hier nooit iets anders kopen. Maar mijn moeder woont in dezelfde woonplaats en heeft een ééngezinswoning waar ze alleen woont. Ik kan dus altijd weer bij haar terecht.

Zou je dat willen dan? Ik moet er echt niet aan denken terug bij mijn moeder te gaan na 10 jaar niet meer thuis te wonen. Wil dan veel liever een eigen plek. In principe sta je dus wel met lege handen, behalve een mooi bedrag op de bank, waar je dus geen huis van kunt kopen. (wel de inrichting van een huurhuis)


Laatst aangepast door Jen_ op ma 4 apr 2011 - 1:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:10

Benthe schreef:Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.

Ieder voor zich hoor, maar dat snap ik niet? Hoelang is de wachtlijst dan, en waar zou je dan tot die tijd gaan wonen? Waarom niet jezelf verzekeren van een huis?
Mijn vriendin heeft ook een koopwoning samen met haar partner. Maar staat wel ingeschreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Sterre ma 4 apr 2011 - 1:14

Nee, dat heb ik niet. Hier zijn de wachtlijsten zo ontzettend lang, en ik weet gewoon niet waar ik over een paar jaar sta in mijn leven. Misschien werk ik wel in een andere stad of regio, wil ik naar het buitenland, I donno. Mocht het uit gaan, dan zou het zomaar kunnen dat ik in een hele andere stad ga wonen. Dan zoek ik wel woonruimte in de particuliere huursector voor zolang het nodig is.

Nu zijn we op zoek naar een koopwoning en is dat allemaal niet aan de orde, maar ik omdat ik, mocht het mislopen, mogelijk heel ergens anders ga wonen vind ik het de moeite niet me in te schrijven.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Novalee ma 4 apr 2011 - 1:17

Jen_ schreef:
Novalee schreef:Toen we net samenwoonden stond ik nog wel ingeschreven, maar dat is toen verlopen en ik heb het nooit opnieuw gedaan. We wonen in een koophuis dat op beide namen staat dus als we uit elkaar gaan sta ik niet met lege handen, al kan ik met de helft van wat dit huis opbrengt hier nooit iets anders kopen. Maar mijn moeder woont in dezelfde woonplaats en heeft een ééngezinswoning waar ze alleen woont. Ik kan dus altijd weer bij haar terecht.

Zou je dat willen dan? Ik moet er echt niet aan denken terug bij mijn moeder te gaan na 10 jaar niet meer thuis te wonen. Wil dan veel liever een eigen plek. In principe sta je dus wel met lege handen, behalve een mooi bedrag op de bank, waar je dus geen huis van kunt kopen. (wel de inrichting van een huurhuis)
Ja hoor. Natuurlijk niet voor altijd, maar ik denk dat als mijn relatie uit zou gaan ik juist behoefte zou hebben aan op een vertrouwde plek zijn met iemand die voor me zorgt/voor me klaarstaat. Ik zou er niet aan moeten denken om op zo'n moment gehaast nieuwe woonruimte te moeten vinden. Daarnaast is mijn moeder ook erg makkelijk om mee samen te wonen, dus dat scheelt ook smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:18

Ik sta wel ingeschreven in een andere stad, 8,5 jaar alweer. Denk dat ik uiteindelijk toch vrije sector zal huren dan. Maar aangezien de inschrijving zonder het te verlengen gewoon blijft, zie ik geen reden om die op te zeggen. Wie weet hebben wij/ik er nog wat aan als we 65+ zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:19

Ja ik sta ingeschreven in Utrecht. Niet omdat ik denk dat we uit elkaar gaan (maar als dat gebeurt,is het wel handig :P) maar omdat we dan ook samen eventueel ooit daar kunnen gaan wonen. En ik verleng elk jaar smile (of ja het wordt automatisch verlengd :P). En bovendien is het voor Utrecht zo'n lange wachttijd dat het uberhaupt slim is om nu al ingeschreven te staan.

Edit: ik denk niet dat ik van plan ben om dit eeuwig te blijven doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 1:41

Fauve schreef:Ja ik sta ingeschreven in Utrecht. Niet omdat ik denk dat we uit elkaar gaan (maar als dat gebeurt,is het wel handig :P) maar omdat we dan ook samen eventueel ooit daar kunnen gaan wonen. En ik verleng elk jaar smile (of ja het wordt automatisch verlengd :P). En bovendien is het voor Utrecht zo'n lange wachttijd dat het uberhaupt slim is om nu al ingeschreven te staan.

Edit: ik denk niet dat ik van plan ben om dit eeuwig te blijven doen.
njadie 8 euro per jaar.. daarvoor kun je mss beter wel ingeschreven blijven staan.. bedoel je weet het nooit.. je bent 20 jaar samen, de een verliest zn baan de ander ook je moet je huis uit, je partner gaat vreemd en jij vertrekt, etc etc.. altijd handig dan zon inschrijving.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum