BBQ voor 11 mensen
+7
Joan
Sam
Burn
Aziraphale
SarahKey
Fortissimo
Sarah1985
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
BBQ voor 11 mensen
Binnenkort ben ik jarig, en wil dan een BBQ doen. Maar hoeveel stukken vlees heb je pp nodig. En hoeveel stokbrood en salade
want als ik na mezelf kijk ik neem 2 hamburgers en wat stokbrood. Maar mijn man eet zo 6 stukken vlees en weer veel salade.
Wat nemen jullie ongeveer met een BBQ
want als ik na mezelf kijk ik neem 2 hamburgers en wat stokbrood. Maar mijn man eet zo 6 stukken vlees en weer veel salade.
Wat nemen jullie ongeveer met een BBQ
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: BBQ voor 11 mensen
4-5 stukjes vlees p.p. 5-6 stokbroden (grote van de bakker, zelf afbakken dus kleintjes, zou ik 10 doen). Salades zou ik van twee soorten een kilo doen.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
en reken je dan stokjes vlees als 1 of een setje van 3 als 1
Ik dacht zelf hamburgers sommigen eten die veel.Mijn vader kan die alleen maar eten dus daar heb ik veel van nodig
Worstjes
Stokjes gewoon en met marinade, en ananas erbij
En wat kan nog meer
Ik dacht zelf hamburgers sommigen eten die veel.Mijn vader kan die alleen maar eten dus daar heb ik veel van nodig
Worstjes
Stokjes gewoon en met marinade, en ananas erbij
En wat kan nog meer
Sarah1985- Ratel
Zover ik weet vallen worstjes niet zo in de smaak. Althans, dat was wat het meest bleef liggen bij de slager Ik zou gaan voor procereur lapjes met lekkere marinade (uitgebeende schouderkarbonade is dat), kipfilet of varkensfilet.
Stokjes reken ik als 1. Tenzij je er maar 2 stukjes op doet.
Gamba's zijn ook erg lekker op de BBQ!
Verder kan je er nog een fruitsalade bij doen.
Stokjes reken ik als 1. Tenzij je er maar 2 stukjes op doet.
Gamba's zijn ook erg lekker op de BBQ!
Verder kan je er nog een fruitsalade bij doen.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik maak meestal een grote pan nasi en een grote pan satésaus erbij. De pan nasi is elke keer weer leeg.
En voor de rest hebben we meestal 3-4 stukken vlees pp en dan onbeperkt fricandellen en hamburgers.
twee soorten salades en een fruitsalade en een stuk of 5-6 stokbroden zou ik doen.
En voor de rest hebben we meestal 3-4 stukken vlees pp en dan onbeperkt fricandellen en hamburgers.
twee soorten salades en een fruitsalade en een stuk of 5-6 stokbroden zou ik doen.
Wij hebben zaterdag een barbecue voor 16 man. Wij barbecuen eigenlijk nooit met hamburgers, worstjes, frikadellen en aardappelsalades, houden we niet van en ik eet sowieso geen vlees. Maar dat is smaakgevoelig Wij barbecuen normaal met z'n tweetjes en dan maakt m'n man zelf spiesjes met varkenshaas in honingmosterdmarinade en ik eet gamba's. Verder eten we geroosterde groenten en wat Turks brood met knoflooksaus. Daar hebben we m'n z'n tweeën dan meer dan genoeg aan.
Wij gaan nu voor 16 man wel wat simpeler vlees halen, zoals speklapjes, hamburgers, spareribs, omdat het anders gewoon erg duur wordt, maar geen worstjes en frikadellen. Verder maak ik gemarineerde groentespiezen met courgette, cherrytomaatjes, paprika en kastanjechampignons (soms ook aubergine maar dat lust niet iedereen), een lekkere groene pastasalade met veel gezonde dingen erin, gemarineerde gamba's, Turks brood en knoflooksaus gemaakt van Griekse yoghurt, stokbrood met kruidenboter en wat aardappelsalade en huzarensalade voor m'n schoonfamilie en als toetje wil ik fruit rainbow spiesjes maken van Pinterest
Voor de kids nog marshmallows.
Wij gaan nu voor 16 man wel wat simpeler vlees halen, zoals speklapjes, hamburgers, spareribs, omdat het anders gewoon erg duur wordt, maar geen worstjes en frikadellen. Verder maak ik gemarineerde groentespiezen met courgette, cherrytomaatjes, paprika en kastanjechampignons (soms ook aubergine maar dat lust niet iedereen), een lekkere groene pastasalade met veel gezonde dingen erin, gemarineerde gamba's, Turks brood en knoflooksaus gemaakt van Griekse yoghurt, stokbrood met kruidenboter en wat aardappelsalade en huzarensalade voor m'n schoonfamilie en als toetje wil ik fruit rainbow spiesjes maken van Pinterest
Voor de kids nog marshmallows.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Als je een gewoon stokbrood bij de bakker haalt, moet je voor 1 stokbrood ongeveer 3 personen rekenen. Dat deden wij altijd in de supermarkt!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Erwten salade is ook lekker.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Wat leuk Azi, die spiesjes! Ook leuk als traktatie!
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Ik heb volgend weekend een bbq voor 25 volwassenen en 10 kinderen. Ik ga voor de simpele, doch lekkere bbq.
Duitse braadworst, van die lange dunne worsten.
Broodje hamburger
Speklap
Frikandellen ( ook voor de kinderen)
Verder stokbrood met daarbij kruidenboter, en een vleesprutje van rookworst/ui/spek/paprika
Huzarensalade gemaakt door mijn moeder, is werkelijk de lekkerste.
Fruit en ijs 'na'
Duitse braadworst, van die lange dunne worsten.
Broodje hamburger
Speklap
Frikandellen ( ook voor de kinderen)
Verder stokbrood met daarbij kruidenboter, en een vleesprutje van rookworst/ui/spek/paprika
Huzarensalade gemaakt door mijn moeder, is werkelijk de lekkerste.
Fruit en ijs 'na'
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb nu bedacht
stokbrood
kruidenboter
Eigengemaakte pindasaus
Bij ons eten ze wel worst en hamburgers. Mijn vader kan niet goed eten en juist wel hamburger. Die zal ik ook veel inslaan
Ik maak zelf spiesjes
Spare ribs
en 2 soorten salades
En misschien nog wat soorten vlees
nu hopen op mooi weer volgende week vrijdag
stokbrood
kruidenboter
Eigengemaakte pindasaus
Bij ons eten ze wel worst en hamburgers. Mijn vader kan niet goed eten en juist wel hamburger. Die zal ik ook veel inslaan
Ik maak zelf spiesjes
Spare ribs
en 2 soorten salades
En misschien nog wat soorten vlees
nu hopen op mooi weer volgende week vrijdag
Sarah1985- Ratel
Mijn vriend heeft pas een BBQ gedaan voor 12 meiden van het forum hier en dat ging eigenlijk heel erg goed. Wij hadden de dag op voorhand boodschappen gedaan en hebben toen gewoon van allerlei vlees gehaald. Gemarineerde kipfilet, gemarineerde varkenslapjes, spek, hamburgers, worst, ribbetjes, ... Qua stokbrood hadden we wel best weinig, 4 halve, dus dat zou ik zeker meer doen. Qua salades had ik huzarensalade, aardappelsalade en rundvleessalade en daarvan waren 2 potten bijna helemaal leeg en ééntje half.
Verder had ik gewoon zelf ook nog allemaal verse groentes gemaakt/gesneden (tomaten, komkommer, boontjes, wortelen, eieren, ...).
Verder had ik gewoon zelf ook nog allemaal verse groentes gemaakt/gesneden (tomaten, komkommer, boontjes, wortelen, eieren, ...).
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de C1000 heb je in het vriesvak van die kleine gehaktballetjes liggen. Ik doe dan 3 van die balletjes met wat ui/paprika op een stokje!
Stuk goedkoper dan die kant en klare stokjes!
Wij doen meestal 5 stuks vlees pp en ik reken meestal een 1/2 of 1/3e van een stokbrood pp, ligt er aan hoe groot ze zijn.
Salade denk ik met zijn 5en 1 bakje? Ik zou dan 2 of 3 bakjes nemen.
Ik heb ook wel eens een bbq met mijn verjaardag gedaan en toen was de verse fruitsalade ook een groot succes!
Stuk goedkoper dan die kant en klare stokjes!
Wij doen meestal 5 stuks vlees pp en ik reken meestal een 1/2 of 1/3e van een stokbrood pp, ligt er aan hoe groot ze zijn.
Salade denk ik met zijn 5en 1 bakje? Ik zou dan 2 of 3 bakjes nemen.
Ik heb ook wel eens een bbq met mijn verjaardag gedaan en toen was de verse fruitsalade ook een groot succes!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
oh ja fruitsalade is ook nog een optie
Heb net alvast vlees gehaald. Heb het meeste al. En heb 6 stokbroden gereserveerd 4 gesneden en 2 gewone. Dan kunnen we die altijd nog een dag later gewoon opeten.
Heb net alvast vlees gehaald. Heb het meeste al. En heb 6 stokbroden gereserveerd 4 gesneden en 2 gewone. Dan kunnen we die altijd nog een dag later gewoon opeten.
Sarah1985- Ratel
Wat ik zelf altijd erg lekker vind voor tijdens het wachten op t vlees:
- cherrytomaatjes
- komkommer
- bleekselderij
- radijsjes
Wat ook wel leuk is: een camembert in zo'n houten bakje op de barbecue, een soort kaasfondue!
- cherrytomaatjes
- komkommer
- bleekselderij
- radijsjes
Wat ook wel leuk is: een camembert in zo'n houten bakje op de barbecue, een soort kaasfondue!
Mrs. Lovett- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 36
Registratiedatum : 10-05-13
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Voor de mensen met een kat...
» Voor de mensen die samenwonen
» Voor de mensen die het interesseert...
» Voor de mensen met een hond...
» Voor de mensen met een kat...
» Voor de mensen die samenwonen
» Voor de mensen die het interesseert...
» Voor de mensen met een hond...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: