Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen die samenwonen

+38
Yzma
M-G
Rovine
RYW
Winegum
Floor
Verona
Suus
JD
Zwerver
Lynn_
Moon
Dennenappel
Lejow
Petteflet
Joli86
Inge
Le Chat Noir
Angela_1986
Arwyn
Mysterious
nina
Zeester
Caramba
Silver
Tania
Sweety
Sterre
Novalee
Benthe
Pussycat
Flinder
minoessepoes
Atelier Madame
Snoes
Oasis
Serena
Cow
42 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Sweety ma 4 apr 2011 - 1:41

Ik heb me nooit ingeschreven, dus toen ik ging samenwonen en dat over ging stond ik gewoon weer met al mijn spullen bij mijn ouders op de stoep. Ik sta vanaf september 2010 ingeschreven maar er is een lange wachtlijst voor een woning. Ik reageer elke 2 weken op 3 woningen maar sta nog steeds laag. Ik sta ook ingeschreven op de woonplaats van mijn werk en daaromheen. Nu komt er binnenkort een woning vrij waar ik dan eventueel naar zou kunnen kijken. Het is alleen nog even afwachten. Mocht ik in de toekomst weer gaan samenwonen dan laat ik me gewoon weer ingeschreven staan.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:45

Atelier Madame schreef:
Fauve schreef:Ja ik sta ingeschreven in Utrecht. Niet omdat ik denk dat we uit elkaar gaan (maar als dat gebeurt,is het wel handig :P) maar omdat we dan ook samen eventueel ooit daar kunnen gaan wonen. En ik verleng elk jaar smile (of ja het wordt automatisch verlengd :P). En bovendien is het voor Utrecht zo'n lange wachttijd dat het uberhaupt slim is om nu al ingeschreven te staan.

Edit: ik denk niet dat ik van plan ben om dit eeuwig te blijven doen.
njadie 8 euro per jaar.. daarvoor kun je mss beter wel ingeschreven blijven staan.. bedoel je weet het nooit.. je bent 20 jaar samen, de een verliest zn baan de ander ook je moet je huis uit, je partner gaat vreemd en jij vertrekt, etc etc.. altijd handig dan zon inschrijving.

Natuurlijk, het kan ook na 50 jaar huwelijk nog gebeuren. Maar het principe van ingeschreven staan is bij mij eigenlijk uberhaupt niet gebaseerd op eventueel uit elkaar gaan. Het is gewoon handig mochten wij ooit nog richting die kant gaan. Ik ben het vooral met Sterre eens, mochten we uit elkaar gaan, kan ik altijd als de nood hoog is bij mijn ouders terecht (al is het voor een paar weken) en anders zoek ik wel iets in de particuliere sector. Ik heb ook geen idee waar ik over een aantal jaar woon en werk. Prima dat mensen het wel achter de hand houden hoor, ieder voor zich, maar ik vind het gewoon niet nodig om dat eeuwig te blijven doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Tania ma 4 apr 2011 - 1:52

Nee, ik sta niet ingeschreven meer sinds we een huis gekocht hebben. Mochten we uit mekaar gaan zie ik dan wel weer verder, dan ga ik wel iets in de vrije sector huren ofzo als het nodig is. Ik ga er gewoon niet vanuit dat we uit mekaar gaan en ik hou er niet van om bij alles wat ik m'n leven doe 'stel dat' te denken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 1:53

Jen_ schreef:
Benthe schreef:Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.

Ieder voor zich hoor, maar dat snap ik niet? Hoelang is de wachtlijst dan, en waar zou je dan tot die tijd gaan wonen? Waarom niet jezelf verzekeren van een huis?
Mijn vriendin heeft ook een koopwoning samen met haar partner. Maar staat wel ingeschreven.

Ik bedoel te zeggen dat ik dan wellicht alleen een huis zou kunnen kopen, dus niet ingeschreven hoef te staan voor een huurwoning. Hoe lang de wachtlijst precies is weet ik niet, maar toen wij ging huren vier jaar geleden hadden we binnen 4 maanden een woning. Mocht ik echt op straat komen te staan, dan zou ik wel bij mijn ouders terecht kunnen. Ik snap je redenering wel hoor, maar in mijn geval gaat het gewoon niet op, kan toch? Je komt wel een beetje fel over namelijk.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  minoessepoes ma 4 apr 2011 - 2:17

Jen_ schreef:
Atelier Madame schreef:
minoessepoes schreef:Nee maar ik heb me überhaupt nooit ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Dat kon waar ik vandaan kwam pas vanaf je 18de en de wachtlijst is minimaal 10 jaar. Het heeft dus weinig nut. Nu woon ik in Amsterdam en zou ik niet snel meer terug willen, ik heb geen idee hoe lang je hier ingeschreven staat wil je kans maken op een woning maar dat lijkt me nog langer.

Mocht de situatie zich voordoen dan moet ik dus particulier huren of zelf een huisje kopen, inschrijven heeft gewoon weinig zin.
Maar als je gewoon elk jaar trouw je inschrijving verlengd kom je op een gegeven moment wel aan de 10 jaar toch? :P je weet nooit of je het nodig hebt!

Ja zo denk ik er ook over!

Dan zou ik 2 uur van waar ik nu woon en werk ingeschreven staan daar heb ik dan toch helemaal niks aan. Dan kom ik misschien in aanmerking voor een huis in een dorp waar ik niet meer wil wonen en dat 2 uur reizen van mijn werk is.
Ik kan me nu wel weer in Amsterdam inschrijven, maar hier is de wachtlijst ook gewoon heel lang en voor hetzelfde geld verhuizen wij over een jaar of 2 weer en dan heb ik weer niks aan mijn inschrijving!

Ik heb gewoon een eigen inkomen, en eigen spaargeld en moet dan gewoon een huisje huren via de vrije sector, net zoals wij nu ook doen eigenlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Silver ma 4 apr 2011 - 2:24

Nee, ik heb nooit ingeschreven gestaan... En ik zou denk ik dan "voorlopig""eerst terug kunnen naar me ouders. Mocht het echt zover komen. Ik ga er gewoon niet vanuit.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 2:27

Benthe schreef:
Jen_ schreef:
Benthe schreef:Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.

Ieder voor zich hoor, maar dat snap ik niet? Hoelang is de wachtlijst dan, en waar zou je dan tot die tijd gaan wonen? Waarom niet jezelf verzekeren van een huis?
Mijn vriendin heeft ook een koopwoning samen met haar partner. Maar staat wel ingeschreven.

Ik bedoel te zeggen dat ik dan wellicht alleen een huis zou kunnen kopen, dus niet ingeschreven hoef te staan voor een huurwoning. Hoe lang de wachtlijst precies is weet ik niet, maar toen wij ging huren vier jaar geleden hadden we binnen 4 maanden een woning. Mocht ik echt op straat komen te staan, dan zou ik wel bij mijn ouders terecht kunnen. Ik snap je redenering wel hoor, maar in mijn geval gaat het gewoon niet op, kan toch? Je komt wel een beetje fel over namelijk.

Hoezo kom ik nou weer fel over? Dat snap ik niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 2:32

Momenteel ben ik weer vrijgezel, maar heb tijdens mijn relatie (ook al was ik hooguit een maand per jaar in mijn eigen huis) mijn eigen huis aangehouden en zou in een volgende relatie dat ook weer zo doen, dat ik altijd iets achter de hand heb. Dat is dus nog weer iets anders dan ingeschreven staan, maar dat zou ook een goede optie zijn.

Ik vind Jen niet fel, hooguit kritisch. Zou het superlief vinden als ik weer bij mijn ouders terecht zou kunnen, maar niet ideaal. Zij wonen 200 km verderop en ik vind dat eerlijk gezegd ook nogal een groot beroep die ik dan op ze zou doen als ik bijna 30 ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 2:41

Jen_ schreef:
Benthe schreef:
Jen_ schreef:
Benthe schreef:Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.

Ieder voor zich hoor, maar dat snap ik niet? Hoelang is de wachtlijst dan, en waar zou je dan tot die tijd gaan wonen? Waarom niet jezelf verzekeren van een huis?
Mijn vriendin heeft ook een koopwoning samen met haar partner. Maar staat wel ingeschreven.

Ik bedoel te zeggen dat ik dan wellicht alleen een huis zou kunnen kopen, dus niet ingeschreven hoef te staan voor een huurwoning. Hoe lang de wachtlijst precies is weet ik niet, maar toen wij ging huren vier jaar geleden hadden we binnen 4 maanden een woning. Mocht ik echt op straat komen te staan, dan zou ik wel bij mijn ouders terecht kunnen. Ik snap je redenering wel hoor, maar in mijn geval gaat het gewoon niet op, kan toch? Je komt wel een beetje fel over namelijk.


Hoezo kom ik nou weer fel over? Dat snap ik niet smile

Nou, dat zal ik je vertellen Wink Jij stelt een vraag en ik geef daarop een antwoord en waarom dat zo is en jij reageert daarop dat je dat niet snapt. What's not to get? De situatie is hier gewoon iets anders en ik heb een andere mening. Kun je het alleen begrijpen als iemand hetzelfde doet als jij? Maar verder is het geen big deal hoor Wink
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 2:42

Ik zou ook niet een half jaar op mijn ouders gaan lopen teren dan maar ik weet 100 procent zeker dat ik in geval van nood altijd bij ze kan logeren, hoe oud ik ook mag zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 2:46

Ik vind het overigens geen slecht idee of zo hoor, om je eigen huis aan te houden of ingeschreven staan. Vooral dat laatste kost bijna geen moeite natuurlijk en als er hele lange wachtlijsten zijn dan kan ik het me goed voorstellen. Maar op mij heeft het gewoon geen betrekking.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:00

Fauve schreef:Ik zou ook niet een half jaar op mijn ouders gaan lopen teren dan maar ik weet 100 procent zeker dat ik in geval van nood altijd bij ze kan logeren, hoe oud ik ook mag zijn.

Ik mag gelukkig ook weer bij mijn moeder wonen. Maar oei dat wil ik niet, moet er niet aan denken met haar in 1 huis te wonen, hoeveel ik ook van haar hou. Maar dat is per gezin natuurlijk anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:02

Benthe schreef:
Jen_ schreef:
Benthe schreef:
Jen_ schreef:
Benthe schreef:Nee, ik sta niet ingeschreven. Maar wij hebben dan ook een koopwoning, dus ik sta niet met lege handen mochten we uit elkaar gaan en daarbij zijn hier in deze regio niet zulke lange wachtlijsten, dus ik zie er geen reden toe.

Ieder voor zich hoor, maar dat snap ik niet? Hoelang is de wachtlijst dan, en waar zou je dan tot die tijd gaan wonen? Waarom niet jezelf verzekeren van een huis?
Mijn vriendin heeft ook een koopwoning samen met haar partner. Maar staat wel ingeschreven.

Ik bedoel te zeggen dat ik dan wellicht alleen een huis zou kunnen kopen, dus niet ingeschreven hoef te staan voor een huurwoning. Hoe lang de wachtlijst precies is weet ik niet, maar toen wij ging huren vier jaar geleden hadden we binnen 4 maanden een woning. Mocht ik echt op straat komen te staan, dan zou ik wel bij mijn ouders terecht kunnen. Ik snap je redenering wel hoor, maar in mijn geval gaat het gewoon niet op, kan toch? Je komt wel een beetje fel over namelijk.


Hoezo kom ik nou weer fel over? Dat snap ik niet smile

Nou, dat zal ik je vertellen Wink Jij stelt een vraag en ik geef daarop een antwoord en waarom dat zo is en jij reageert daarop dat je dat niet snapt. What's not to get? De situatie is hier gewoon iets anders en ik heb een andere mening. Kun je het alleen begrijpen als iemand hetzelfde doet als jij? Maar verder is het geen big deal hoor Wink

Hmm apart. Ik snapte het echt niet, dat wil niet zeggen dat ik fel ben. En daarom stelde ik jou wat vragen terug, puur omdat ik het oprecht niet snapte. Na je uitleg, wel. Heb namelijk nog nooit van een wachtlijst van 4 maanden gehoord. Wou dat dat hier zo was!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 3:06

Ok, dan had ik misschien duidelijker moeten zijn. Maar ze zijn er echt hoor, korte wachtlijsten, maar dan moet je inderdaad wel op het Friese platteland willen wonen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Caramba ma 4 apr 2011 - 3:06

Ik sta niet ingeschreven. Wel gestaan hoor, maar had binnen een paar maanden toewijzing voor een woning. Ik wil liever hier in het dorp blijven dan dat ik een woning in de stad heb. Heb ik al gehad, voldeed me niet. Hier in het dorp dus binnen 5 maanden een woning, in de stad iets langer dan een jaar.

Mocht het uitraken met mijn vriend kan ik eerst wel bij mijn vader terecht, wel zou dit dan van korte duur zijn, dan zou ik vanaf mijn vader zijn adres mij inschrijven.

Eens met Benthe dus. Friesland duurt idd niet lang qua wachtlijsten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:09

Hier maak je pas kans met 6 jaar! Wow Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:10

Ik sta niet ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Nooit bij stilgestaan ook.. Mijn vriend en ik wonen nu 6 jaar samen. Natuurlijk kan het uit gaan, maar tot dit topic heb ik mij nooit beziggehouden met het vraagstuk waar ik dan heen moet/kan als het uit gaat met mijn vriend..

Ik denk dat ik in 1e instantie wel bij mijn ouders terecht kan, al is dat geen ideale situatie. Ik denk dat mijn moeder en ik binnen de kortste keren slaande ruzie zouden krijgen, hoe veel we ook van elkaar houden. Misschien is het een idee voor mij om me alsnog in te schrijven..




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Caramba ma 4 apr 2011 - 3:11

Voor mij heeft het gewoon geen zin.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:12

Nee, ik heb mijn inschrijving in mijn oude woonplaats beëindigd, en sta verder nergens ingeschreven. Mocht het uitgaan, dan kan ik (tijdelijk) bij mijn ouders terecht, en dan komt het ook wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:29

Isabella schreef:Nee, ik heb mijn inschrijving in mijn oude woonplaats beëindigd, en sta verder nergens ingeschreven. Mocht het uitgaan, dan kan ik (tijdelijk) bij mijn ouders terecht, en dan komt het ook wel goed.

Met het risico dat ik fel overkom smile (wat ik dus helemaal niet zo bedoel)
waarom heb jij ervoor gekozen je uit te laten schrijven? Kun je snel een ander huis krijgen als je bij je ouders zou gaan wonen? Je zegt 'komt wel goed' Hoe dan? Of wil je dan in de vrije sector huren? Oh nee dat is te duur voor jou denk ik he? Voor mij ook hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:31

Break Of Day schreef:Ik sta niet ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Nooit bij stilgestaan ook.. Mijn vriend en ik wonen nu 6 jaar samen. Natuurlijk kan het uit gaan, maar tot dit topic heb ik mij nooit beziggehouden met het vraagstuk waar ik dan heen moet/kan als het uit gaat met mijn vriend..

Ik denk dat ik in 1e instantie wel bij mijn ouders terecht kan, al is dat geen ideale situatie. Ik denk dat mijn moeder en ik binnen de kortste keren slaande ruzie zouden krijgen, hoe veel we ook van elkaar houden. Misschien is het een idee voor mij om me alsnog in te schrijven..




Ja misschien wel! Of kijken of je particulier kunt huren, of kunt kopen.
Maar goed loop op de zaken vooruit, want boven alles hoop ik natuurlijk dat wij allemaal nog lang zullen samenwonen met onze partners!

Het was gewoon een tip Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:33

Break Of Day schreef:Ik sta niet ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Nooit bij stilgestaan ook.. Mijn vriend en ik wonen nu 6 jaar samen. Natuurlijk kan het uit gaan, maar tot dit topic heb ik mij nooit beziggehouden met het vraagstuk waar ik dan heen moet/kan als het uit gaat met mijn vriend..


Ik eigenlijk ook niet bewust.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:35

Jen, omdat ik zeker ben van mijn zaak. Klinkt misschien naief, maar dat is het niet, er is goed over nagedacht. Mocht het gebeuren, ga ik terug naar mijn oude woonplaats en ga ik daar rustig op zoek, en tot die tijd heb ik een hele zolder tot mijn beschikking zolang het nodig is. Ik stond ook pas 1,5 jaar ingeschreven, en vond het verder de moeite niet om het te behouden, voor die 40 euro per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:36

Mijn man staat inmiddels 6 jaar ingeschreven en ik heb het niet gedaan. Heb het me wel een aantal keer voorgenomen, maar ergens komt dat ook weer zo raar over tegenover mijn man, waarom ineens nu wel? :P Maar slim is het niet.

Maar in principe zou ik deze woning ook in mijn eentje kunnen betalen geloof ik (koopwoning), dus zóúden we uit elkaar gaan dan zouden we het goed moeten kunnen regelen. Niet dat ik denk dat we uit elkaar zouden gaan, hoor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:39

Ik zou trouwens momenteel helemaal niks kunnen huren of kopen, particulier of sociale woningbouw, maakt niet uit. Dus mocht het uitgaan: hallo pap en mam :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen die samenwonen - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen die samenwonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum