Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond: voordelen en nadelen?

+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 3 Empty Re: Hond: voordelen en nadelen?

Bericht  Zora do 24 maa 2011 - 6:25

Even een beetje off topic: volgens mij is een weekje Griekenland (bij bijvoorbeeld Jiba ofzo) echt zoooo veel goedkoper dan 2 weken naar Zweden gaan! Zeker als je in een vakantiehuisje wil smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 6:28

*Marietje* schreef:
Giacomo schreef:Marietje, ik vind het ook vervelend trouwens dat we altijd opvang moeten regelen voor de honden als we een dag weg zijn. Dat is gewoon irritant, want vaak kan je ze niet meenemen. Ook met vakanties. Bij de katten kan ik een bak voer neerzetten in de schuur en die redden zich de rest van de dag wel. Dus als ik jou was zou ik eerst toch wel voor een kat gaan (die wilde je ook toch?) ipv een hond, als je toch twijfels hebt.

Ja het probleem met een kat is dus dat we dat allebei graag willen, maar dat het door een arts is afgeraden ivm de allergie van mijn vriend.
En over dat dagje weg hebben we inderdaad ook gedacht ja. Zo waren we gisterenmiddag onverwachts op een terrasje belandt, en waren pas om 23.30 thuis...dat wordt al lastig, en dan moet je gewoon tussendoor eventjes uitmet de hond. Maar op zich denk ik dat dat een kwestie is van aanpassen. Bij de echte dagjes uit, bijvoorbeeld een dagje efteling ofzo, zullen we hem ook bij de ouders van mijn vriend brengen denk ik. Maar nu komt dat amper voor, omdat we bijna niet samen vrij zijn

Homeopaat 🐱 , mijn vriend was heel allergisch en was er binnen 3 weken af.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 6:31

Giacomo schreef:Ja, maar je schildert Marietje toch wel vrij incompetent af en dat vind ik toch wel nogal wat.

Buiten dat ik het echt zo idioot vind dat ik dus alleen maar poeslieve reacties mag achterlaten met de reputatie die ik heb, heb ik Marietje niet incompetent afgeschilderd.
Ik heb mijn twijfels geuit over het feit of het verstandig is dat zij een hond gaan nemen, die twijfels heb ik nog steeds. En ik heb geschreven dat ik haar impulsief vind overkomen, at least in wat ze op dit forum schrijft.
Dat is iets heel anders als incompetent...
Marietje zelf is de enige die een woord heeft genoemd in dezelfde lijn als het woord incompetent, toen ze mij dom noemde.

Ik heb fel gereageerd en ook jij vindt daar blijkbaar het een en ander van, prima, maar ik ben niet dom. En ík heb niemand incompetent genoemd.

Gast
Gast

Bericht  Phileine do 24 maa 2011 - 6:51

Giacomo schreef:
*Marietje* schreef:
Giacomo schreef:Marietje, ik vind het ook vervelend trouwens dat we altijd opvang moeten regelen voor de honden als we een dag weg zijn. Dat is gewoon irritant, want vaak kan je ze niet meenemen. Ook met vakanties. Bij de katten kan ik een bak voer neerzetten in de schuur en die redden zich de rest van de dag wel. Dus als ik jou was zou ik eerst toch wel voor een kat gaan (die wilde je ook toch?) ipv een hond, als je toch twijfels hebt.

Ja het probleem met een kat is dus dat we dat allebei graag willen, maar dat het door een arts is afgeraden ivm de allergie van mijn vriend.
En over dat dagje weg hebben we inderdaad ook gedacht ja. Zo waren we gisterenmiddag onverwachts op een terrasje belandt, en waren pas om 23.30 thuis...dat wordt al lastig, en dan moet je gewoon tussendoor eventjes uitmet de hond. Maar op zich denk ik dat dat een kwestie is van aanpassen. Bij de echte dagjes uit, bijvoorbeeld een dagje efteling ofzo, zullen we hem ook bij de ouders van mijn vriend brengen denk ik. Maar nu komt dat amper voor, omdat we bijna niet samen vrij zijn

Homeopaat 🐱 , mijn vriend was heel allergisch en was er binnen 3 weken af.

Ik heb vroeger ook een kattenallergie gehad en die juist verdwenen door veel in aanraking te komen met katten. Nou kun je daar niet helemaal op gokken, wellicht werkt dit bij een ander niet zo, maar ik heb nu vier katten en nooit meer last ervan, terwijl ik vroeger nog niet eens bij een kat in de buurt kon zijn zonder tranende ogen en een opgezette keel te krijgen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:04

Ja, dat heeft mijn broer ook gehad Vilein!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:05

Dolores schreef:
Giacomo schreef:Ja, maar je schildert Marietje toch wel vrij incompetent af en dat vind ik toch wel nogal wat.

Buiten dat ik het echt zo idioot vind dat ik dus alleen maar poeslieve reacties mag achterlaten met de reputatie die ik heb, heb ik Marietje niet incompetent afgeschilderd.
Ik heb mijn twijfels geuit over het feit of het verstandig is dat zij een hond gaan nemen, die twijfels heb ik nog steeds. En ik heb geschreven dat ik haar impulsief vind overkomen, at least in wat ze op dit forum schrijft.
Dat is iets heel anders als incompetent...
Marietje zelf is de enige die een woord heeft genoemd in dezelfde lijn als het woord incompetent, toen ze mij dom noemde.

Ik heb fel gereageerd en ook jij vindt daar blijkbaar het een en ander van, prima, maar ik ben niet dom. En ík heb niemand incompetent genoemd.

Ik heb jou nooit dom genoemd, ik zou niet weten waar.. En ik heb ook nooit ergens gezegd dat je alleen maar poeslieve reacties mag plaatsen. Het enige wat ik zei was dat ik je reactie ook wel een beetje too much (aanvallend) vond. That's all I'm saying..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:12

het grootste voordeel van een hond vind ik de liefde die je krijgt, onze hond is helemaal extreem blij en dol als ik thuis kom, te springen en te janken van blijdschap (ook al ben ik maar 5 minuten weg geweest) en hij komt gezellig bij me liggen 's avonds. Soms komt ie me 's ochtends wakker maken met een kusje op m'n neus of duwt ie z'n snuitje tegen mijn wang.

Grootste nadeel vind ik de kosten die je erbij hebt. Nu hebben wij het geluk gehad dat onze hond in de drie jaar dat wij 'm hebben, nog maar één keer ziek is geweest en 2 spuiten van 45 euro in totaal heeft gehad (naast de gewone vaccinaties natuurlijk), dus wij mogen qua kosten niet klagen. Het kan ook heel anders met een hond die regelmatig wat heeft en naar de DA moet.

Het uitlaten ervaar ik niet als nadeel, het kost wat even energie (helemaal als het heel slecht weer is), maar aan de andere kant ook wel weer prettig dat ik sowieso buiten kom overdag. Meestal neem ik m'n dochter mee, dus die haalt elke dag ook een frisse neus buiten.

Gast
Gast

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 7:13

sja ik vind het toch best een hele grote gok om een kat te nemen en dan hopen dat zijn allergie weggaat... straks gebeurt het niet en dan moet ik dat arme beestje terugbrengen.....

een homeophaat is wel een idee misschien. Hij is nu bezig met allerlei onderzoeken enzo ivm zijn snurken waar ik zo'n last van heb, dus ik zal het idee van de homeophaat nog wel even voor mezelf houden...hij baalt nu al van al die snurkonderzoeken, ik wil hem dit niet ook nog aandoen...dan wacht ik even een paar weekjes haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Joli86 do 24 maa 2011 - 7:40

*Marietje* schreef:
nee het is geen impulsieve reactie, we hebben het hier al 2 jaar over.

@ Marietje: Ik lees dat jullie het er al 2 jaar over hebben maar ik zie in je ticker dat jullie 1 jaar, 11 maanden en zoveel dagen samen zijn?

Verder ik ben helemaal hondenfan, en alle genoemde nadelen wegen voor ons dan echt niet alle leuke dingen die het brengt. Als jij denkt dat het kan en jullie hebben er goed over na gedacht, go for it!
Enne... veel plezier met je nieuwe functie! smile
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 11:40

x-justme-x schreef:
*Marietje* schreef:

@ Marietje: Ik lees dat jullie het er al 2 jaar over hebben maar ik zie in je ticker dat jullie 1 jaar, 11 maanden en zoveel dagen samen zijn?

Verder ik ben helemaal hondenfan, en alle genoemde nadelen wegen voor ons dan echt niet alle leuke dingen die het brengt. Als jij denkt dat het kan en jullie hebben er goed over na gedacht, go for it!

oke oke we hebben het er al 1 jaar, 11 maanden en zoveel dagen over haha. nagenoeg 2 jaar. weet dat het op de tweede date al ter sprake kwam dat we allebei een hondje leuk vonden... sja, de een begint over kinderen, en wij over honden haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  boekenwurm83 do 24 maa 2011 - 23:23

Wij hebben sinds december 2010 een hond en wij vinden het helemaal geweldig maar verkijk je er niet op!
een hond, zeker een golden retriever, moet je toch wel minimaal 4 x per dag uitlaten. en dan geen kleine stukjes, maar flinke einden zodat hij toch minimaal aan 1,5 tot 2 uur beweging per dag komt. Als de zon schijnt is dat heerlijk maar als het regent en waait en/of je zit 's avonds lekker op de bank en je moet dan voor het slapen gaan nog met de hond weg, dan is dat niet altijd pretje!
Verder kost het handenvol geld. inentingen elk jaar, wormen en vlooienkuurtjes, voer, speeltjes, en andere onverwachte medische kosten.
Verder haart onze hond verschrikkelijk. Elke dag moeten wij stofzuigen en dan een paar uur later lijkt het alsof we al weken niet gestofzuigd hebben. nou hebben wij ook een langharige hond, dus dan is het wel erger.
En waar je voornamelijk goed over na moet denken is toch een groot stuk vrijheid dat je opgeeft. je kunt niet meer spontaan een weekend of dagje weg. je moet altijd iets regelen. met vakanties idem dito. dit weekend gaan wij naar vrienden en ze vroegen of we blijven slapen zodat we lekker kunnen stappen. helaas pindakaas, dat kan dus niet met een hond. Ik ga hem niet voor elk wissewasje uitbesteden aan familie.

Dus al met al zitten er echt veel nadelen aan een hond.

Maar.... voor ons wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Zooo blij als hij is als je thuis komt. Een hond adoreert je daadwerkelijk. Nooit alleen thuis zitten maar altijd zo'n knuffelbeestje die aan je voeten ligt. Heerlijk erop uit met z'n drietjes (aangezien wij dol op wandelen zijn). Het is echt een vriend voor het leven en wij zouden echt niet meer zonder willen.

dus wij zijn ontzettend blij met hem. maar eerlijk gezegd denk ik dat het overgrote deel van de mensen niet aan een hond zou moeten beginnen omdat ze niet weten waar ze aan beginnen.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  JD vr 25 maa 2011 - 7:39

We werden vanmorgen tóch gebeld door het asiel! geheel tegen de verwachttingen in en echt een verrassing... de andere mensen zagen er vanaf omdat ze vonden dat ze te hard trok aan de lijn, dus wij mochten haar op komen halen!

We hebben eerst bij het asiel een rondje met haar gelopen om te kijken hoe ze aan de lijn was. Ze was door haar vorige baasje bij het asiel gedumpt omdat ze agressief zou zijn naar andere honden, we zijn heel wat honden tegengekomen, en tot nu toe is ze poeslief... tegen reutjes,teefjes, groot en klein...

Daarna anderhalf uur met haar door het bos gelopen, zodat ze wat rustiger zou zijn en niet overenthousiast haar nieuwe huis zou gaan ontdekken...
eenmaal thuis kwam ze binnen, snuffelde hier en daar en ging meteen lekker liggen (uiteraard precies náást het mooi aangeschafte kussen haha!)

Dus al met al helemaal super!
Ik moet er zo heel eventjes uit voor boodschappen, ik gok het erop, even kijken hoe ze reageert...maar ze is gewend alleen thuis te zijn, dus verwacht niet al teveel problemen
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis vr 25 maa 2011 - 7:48

Wat een verrassing! Heel veel plezier met haar! smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 9:25

*Marietje* schreef:We werden vanmorgen tóch gebeld door het asiel! geheel tegen de verwachttingen in en echt een verrassing... de andere mensen zagen er vanaf omdat ze vonden dat ze te hard trok aan de lijn, dus wij mochten haar op komen halen!

We hebben eerst bij het asiel een rondje met haar gelopen om te kijken hoe ze aan de lijn was. Ze was door haar vorige baasje bij het asiel gedumpt omdat ze agressief zou zijn naar andere honden, we zijn heel wat honden tegengekomen, en tot nu toe is ze poeslief... tegen reutjes,teefjes, groot en klein...

Daarna anderhalf uur met haar door het bos gelopen, zodat ze wat rustiger zou zijn en niet overenthousiast haar nieuwe huis zou gaan ontdekken...
eenmaal thuis kwam ze binnen, snuffelde hier en daar en ging meteen lekker liggen (uiteraard precies náást het mooi aangeschafte kussen haha!)

Dus al met al helemaal super!
Ik moet er zo heel eventjes uit voor boodschappen, ik gok het erop, even kijken hoe ze reageert...maar ze is gewend alleen thuis te zijn, dus verwacht niet al teveel problemen

Ik heb dit topic gevolgd en ik vind het jammer dat je je zo hebt moeten verantwoorden. Naar wat ik lees hebben jullie het prima op orde en ik wil jullie dan ook heel veel plezier wensen met jullie nieuwe beestje. Hoe heet hij? Ben benieuwd Very Happy

Oeps al gezien hoe hij heet, veel plezier met Joy Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 9:35

Ik weet weinig tot niks van honden, maar wat al genoemd is; verkijk je er niet op. Je moet er echt heel veel tijd aan besteden naar wat ik begrijp, 3/4 x per dag uitlaten waarvan soms ook ruime tijd, mee spelen, etc etc.

Katten zijn een betere optie als je minder tijd hebt of er minder energie in kan/wil steken. Die zijn vele malen zelfstandiger.

Heb vroeger ooit buren gehad die beiden fulltime werkten en hun hond de hele dag alleen opgesloten in de tuin lieten. ( Zeg niet dat jij dat doet hoor, ik vind het juist goed dat je veel informatie inwint en kijkt hoe het zo goed mogelijk kan )
Maar dat van die buren vond ik echt belachelijk. Ik vind dat als je een hond neemt, hij ook echt een aantal keren per dag uitgelaten moet worden. Door de baas zelf.

Liefs Tea

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 9:53

Ik denk zelfs dat jullie het ideale huishouden hebben voor een hond! Jij kan de ochtendwandeling doen, je vriend de middag, jij weer vroege avond en hij de 'nacht', ideaal juist. En genoeg veldjes in de buurt om lekker lang te wandelen en natuurlijk strand en bos in de buurt smile Veel plezier met 't beestje! Komt-ie uit 't Kerbert? Mag ik vragen wat de kosten ervan waren?

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 25 maa 2011 - 10:43

*Marietje* schreef:
x-justme-x schreef:
*Marietje* schreef:

oke oke we hebben het er al 1 jaar, 11 maanden en zoveel dagen over haha. nagenoeg 2 jaar. weet dat het op de tweede date al ter sprake kwam dat we allebei een hondje leuk vonden... sja, de een begint over kinderen, en wij over honden haha!

Bedoelde je verder niks mee he maar ik was gewoon nieuwsgierig en vroeg het me af... :P
Maare leuk zeg dat het asiel jullie alsnog belde! Heel veel geluk & plezier met jullie nieuwe aanwinst..
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe heet ie?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoes vr 25 maa 2011 - 11:12

x-Justme-x, ik geloof dat de hond Joy noemt. Ergens in dit topic is die naam voorbij gekomen geloof ik.

Marietje, wat fijn dat jullie nog gebeld werden! Hopelijk bevalt de hond jullie goed, je gaat er vast énorm veel liefde van krijgen! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  JD vr 25 maa 2011 - 12:06

Meiden, bedankt voor de reacties!

Jep ze heet Joy inderdaad. had zelf een andere naam bedacht, maar hij is al gewend aan die naam, dus ga het dan niet veranderen.
En het is inderdaad waar dat wij het ideale huishouden hebben, en qua groen en omgeving in een ideale hondenbuurt wonen...overal groen en uitlaatplekken, en heel veel andere honden, dus top.
Zoals ik eerder zei vind ik het ook superzielig om een hond te nemen als je beiden 40 uur werkt, en de hond de hele dag alleen zit. Wij werken dan wel allebei fulltime, maar ik overdag en vriend 's avonds, dus ze heeft de hele dag de volle aandacht.

Het uitlaten vanmiddag was wel even pittig, ze trok echt constant heel erg aan de riem, dit scheen ook een probleem te zijn volgens t asiel... maar nu vanavond tijdens het rondje liep ze echt keurig naast me. Reageerde niet op andere honden, er liepen eenden op 1 meter, die negeerde ze...

Ik was heel even een uurtje weg vanavond, deed de deur dicht en ging expres even stiekem door t raam kijken, maar ze ging meteen liggen en niet blaffen. toen ik terugkwam lag ze nog op dezelfde plek...

Ik verwacht haast dat er een addertje onder het gras zit en haar ware aard nog naar boven moet komen haha, geen idee waarom deze hond in t asiel is belandt...maar goed, misschien komen we er nog achter;)

O en trisha, je hebt PM:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  _DoI vr 25 maa 2011 - 18:45

Ook al trekt ze aan de lijn, dat valt af te leren hoor smile Veel plezier met haar!
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  dyingbride vr 25 maa 2011 - 19:58

Hier hebben wij ook lange tijd nagedacht over een hond en dan met name over onze werkuren, hoe die dan af te stemmen.
Wij werken beiden onregelmatig en krijgen het vaak wel voor elkaar dat we niet dezelfde diensten draaien, zodat de hond weinig alleen zit. Mocht dit wel ht geval zijn dan vraag ik mijn mams, als ze vrij is en anders hebben we contact met de hondenuitlaatservice (inderdaad kost aardig wat, iets boven de €15,- voor een keer uitlaten, dat komt ook door de reiskostenvergoeding). Wij wonen achteraf in een klein dorp, maar ik lees vaak dat er in andere delen van het land ook andere mogelijkheden zijn, dan komen ze je hond halen en gaat ie een dagje mee, dan hebben ze een heel speelveld, een soort hondendagverblijf.
Het is dus altijd wel een geregel, maar voor hier prima te doen. En ja soms ga ik dus niet weg, omdat ik vind dat onze Grover anders te veel of te lang alleen zit. Wij hebben voor hem gekozen, dus moeten we ook zijn hele leventje voor hem zorgen.
Wij laten hem 4 tot 6 keer per dag uit, elke zondagochtend gaat hij met al zijn Beaglevriendjes naar het bos, dan mag/kan hij los lopen, anders niet, want hij gaat zijn neus achterna en wordt dan ineens oostindisch doof. Heeft wel 3 maal een cursus doorlopen, behendigheid: fantastisch, gehoorzaamheid: alleen wanneer hij het nuttig vindt (meneer ging liever rollen door het gras, terwijl alle andere honden keurig naast hun baasjes zaten).
Onze hond kan wel goed alleen zijn, breekt niets af, zit gewoon los in huis, neemt het er lekker van (bankhangen). Wel heeft hij veel aandacht en beweging nodig, hij kan echt zeuren, maar daarnaast is het een hele vrolijke, vriendelijke en knuffelige hond.
Tja en natuurlijk hij kost geld, maar kinderen kosten ook geld en daar hou je rekening mee.
Grover gaat vaak mee als we ergens naar toe gaan en we maken uitjes ook speciaal voor hem (strand en bos, op bezoek bij andere honden enz.)

Denk er goed over na, ik ken mensen genoeg, die achteraf, spijt hadden. Voelen zich in hun vrijheid beperkt en laten het beestje dan veel alleen, nou dat kan ik niet over mijn hard verkrijgen.
Grover gaat trouwens ook altijd mee op vakantie, dat willen wij zelf graag en hij heeft het naar zijn zin, maar dan moet je wel veel rekening met hem houden. Willen ook met hem kamperen, hebben we nu de eerste 2 jaar nog niet gedaan, dan staat onze vakantie ook voor een groot deel in het teken van de hond, maar daar kiezen we zelf voor.
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie za 26 maa 2011 - 3:51

Wij hebben van het weekend besloten om onze hond weg te doen, ik ben stapelgek op honden, maar ik zou de komende 20 jaar zowiezo geen hond meer willen, het kost ontzettend veel tijd en al helemaal nu we een kleine hebben, dan krijgt de hond toch een stuk minder aandacht, vooral als de kleine ziek is. Nu valt onze hond ook weleens uit naar ons, dus dat is de reden dat we haar weg doen.
Ik wens je heel veel succes met je hond en ik vind het erg goed van je dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, want als wij geen baasje voor onze hond kunnen vinden gaat ze ook naar het asiel en hopelijk vind ze dan ook weer een lieve baas.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan za 26 maa 2011 - 4:34

Annemie schreef:Wij hebben van het weekend besloten om onze hond weg te doen, ik ben stapelgek op honden, maar ik zou de komende 20 jaar zowiezo geen hond meer willen, het kost ontzettend veel tijd en al helemaal nu we een kleine hebben, dan krijgt de hond toch een stuk minder aandacht, vooral als de kleine ziek is. Nu valt onze hond ook weleens uit naar ons, dus dat is de reden dat we haar weg doen.
Ik wens je heel veel succes met je hond en ik vind het erg goed van je dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, want als wij geen baasje voor onze hond kunnen vinden gaat ze ook naar het asiel en hopelijk vind ze dan ook weer een lieve baas.

Ik weet dat je best behoorlijk hard bent aangepakt in dat andere topic, maar ik wil wel zeggen dat ik moedig vind dat je deze stap toch neemt. Veel sterkte! hug
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:49

Ik ben het helemaal eens met Do,

Ik hou al een tijdje mijn mond, maar ik snap niets meer van jouw topics. Het begint met dat 't allemaal zo zwaar is omdat je vriend totaal niets uitvoerd. Laten we het hele vreemdgaan-verhaal even achterwegen. Je betaalt al maanden jouw deel van de huishoudpot van je spaargeld en geld van je ouders omdat je het zelf niet hebt en je vriend niet meer dan zijn deel wil afdragen terwijl hij naast dat deel nog twee delen voor zichzelf overhoudt. Maar dat gaat volgens jou allemaal op aan afbetalen van zijn schulden. Met zoveel schulden zou ik geen nieuwe aankopen doen. Je zit lang zonder werk en inkomen, maar neemt liever geen fulltime baan aan. Je zit een tijd zonder geld en bent het een en ander aan het verkopen, ook dingen die je liever niet weg doet. Je wil de auto verkopen. Je wil een weekend weg niet opzeggen als je daarmee je baan kwijt raakt. Je besluit de pil de deur uit te doen omdat je vriend graag een kind wil. Die vriend die geen poot uitsteekt. Maar je wil ook de tuin doen, dus de pil komt weer terug en eerst de tuin..

Je besluit om geld van je moeder aan te nemen om de muur in de woonkamer te verven, echt een levensbehoefte als je geen boodschappen kunt doen. Je bent nog niet begonnen met werken en je boekt een vakantie. Je bent druk met het plannen van de tuin en nu wil je tussendooor ook nog een hond terwijl jullie beiden fulltime gaan werken een tijdje zodat er wat geld is voor een kind en jouw spaarrekening nul is en je vriend maar iets van 1400 verdient..

Ik volg het echt niet meer en ben vast nog een heleboel vergeten..

En jullie hebben een lening waarbij jullie giga veel rente en dus extra kosten hebben en alleen de rente afbetalen en dus niets aflossen..

Laatst aangepast door Smikkell op za 26 maa 2011 - 4:53; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 26 maa 2011 - 4:51

Smikkell schreef:Ik ben het helemaal eens met Do,

Ik hou al een tijdje mijn mond, maar ik snap niets meer van jouw topics. Het begint met dat 't allemaal zo zwaar is omdat je vriend totaal niets uitvoerd. Laten we het hele vreemdgaan-verhaal even achterwegen. Je betaald al maanden jouw deel van de huishoudpot van je spaargeld en geld van je ouders omdat je het zelf niet hebt en je vriend niet meer dan zijn deel wil afdragen terwijl hij naast dat deel nog twee delen voor zichzelf overhoudt. Maar dat gaat volgens jou allemaal op aan afbetalen van zijn schulden. Met zoveel schulden zou ik geen nieuwe aankopen doen. Je zit lang zonder werk en inkomen, maar neemt liever geen fulltime baan aan. Je zit een tijd zonder geld en bent het een en ander aan het verkopen, ook dingen die je liever niet weg doet. Je wil de auto verkopen. Je wil een weekend weg niet opzeggen als je daarmee je baan kwijt raakt. Je besluit de pil de deur uit te doen omdat je vriend graag een kind wil. Die vriend die geen poot uitsteekt. Maar je wil ook de tuin doen, dus de pil komt weer terug en eerst de tuin..

Je besluit om geld van je moeder aan te nemen om de muur in de woonkamer te verven, echt een levensbehoefte als je geen boodschappen kunt doen. Je bent nog niet begonnen met werken en je boekt een vakantie. Je bent druk met het plannen van de tuin en nu wil je tussendooor ook nog een hond terwijl jullie beiden fulltime gaan werken een tijdje zodat er wat geld is voor een kind en jouw spaarrekening nul is en je vriend maar iets van 1400 verdient..

Ik volg het echt niet meer en ben vast nog een heleboel vergeten..

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: