Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat: Voor- en nadelen?

+15
Rovine
Oasis
Bliss
Raindrop
Nala
Minx
Inge
luisa
Snoes
Sweety
Jeanette
TukTuk
Pien
Winegum
Shy
19 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:12

Hallo allemaal,

Het zit al een tijdje in mijn hoofd om een huisdier te nemen. Ik ben opgegroeid met honden maar ik kan nu geen hond nemen want ik woon 10 hoog op een flat en werk fulltime.

Toen zat ik dus aan een kat te denken. Maar ik heb het altijd in mijn achterhoofd gehouden en nooit actie ondernomen. Nu heeft de kat van een collega babytjes gekregen en ik neig er toch naar om één over te nemen. Maar omdat ik geen ervaring heb met katten wil ik graag weten wat jullie vooral als nadeel ervaren.

Ook ben ik benieuwd naar of jullie mijn situatie geschikt vinden om een kat te houden. Ik woon dus op 10-hoog en het zal dus een binnenkat moeten worden. In de zomer heb ik de balkondeur vaak open maar ik ben wel bang dat die kat dan naar beneden valt. Zou ik een kat bijvoorbeeld dan aan een tuigje kunnen doen ofzo?

Verder werk ik dus fulltime, maar ik ben 's avonds wel veel thuis en in het weekend ook wel veel.

Ik moet alleen even bekijken of ik ergens een opvang kan regelen voor als ik op vakantie ga.

Goed, heel verhaal maar kortom: Wat zijn de nadelen van het hebben van een kat en vinden jullie mijn situatie geschikt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:19

Oeh spannend joh!

Ik ben bij jou thuis geweest en vind dat het wel kan. Je zou ook een soort gaas kunnen spannen op je balkon, weet niet meer of die open spijlen heeft of dat ie dicht is. Dat heeft mijn oma ook voor haar kat. Qua ruimte in je huis red je het zeker wel. Heb je een handige plek waar je de kattenbak zou kunnen zetten? Die moet vaak niet bij het eten staan, dus even twee losse plekjes bedenken.

Opvang voor vakantie is per deze geregeld, en jij bent niet meer of minder thuis dan ik eerst zelf ook was. Dus ik zou zeggen: Doen.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Shy wo 6 apr 2011 - 20:20

Ik heb sinds 2 weken een kat.
We zijn super blij met hem en heb eerlijk gezegd nog geen nadelen kunnen ontdekken.
Als je s'ochtends de kamer binnen stapt reageert hij zo blij dat mijn dag gelijk goed begint. Vanochtend kwam hij even bij mij liggen op bed haha zo schattig. Goed hier heb je dus even weinig aan omdat je ook nadelen wilt weten, maar ik ken ze nog niet haha Embarassed
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 20:21

Op dit moment zeg ik: niet doen clown Ik word gek van die haren!! Ze zijn echt in de rui op dit moment.

Maar nee, zonder dollen. Ik ben dol op mijn 2 katten, ze zijn super! Je moet alleen wel kijken of je genoeg tijd en aandacht voor ze hebt. Als je ze krijgt als kitten kun je ze nog wel veel dingen leren (maar dat kost ook heel erg veel tijd en je moet ook wel consequent zijn wil je ze iets bij brengen). Als ze niet gewend zijn om buiten te komen kunnen ze denk ik prima binnen blijven. Wij wonen op 5 hoog en dat gaat hier prima. Ze waren het ook niet gewend om buiten te komen.
Hier komen ze wel op het balkon, bang dat ze over de reling heen springen ben ik bij de ene niet, de ander een beetje, die vertrouw ik niet en laat ik niet alleen op het balkon. Wij hebben geen spijlen ofzo waar ze tussendoor kunnen. Ze zouden alleen over de balkonrand kunnen springen. We wonen hier 1,5 jaar, maar ze hebben die neiging gelukkig nog niet gehad!Je zou gaas kunnen spannen tot aan het plafond, als je dat zou willen, maar ik heb daar niet voor gekozen. Ons huis is al een kattenbenden, ik laat niet ook nog mijn balkonplezier verpesten door die 2, als je snapt wat ik bedoel :P
Katten kunnen op zich prima alleen zijn. Zeker als je gewoon 's avonds thuis bent en in het weekend wat vaker. Die 2 van ons liggen nu gewoon te pitten, ondanks dat ik ook thuis ben. Dus echt veel heb ik op dit moment ook niet aan ze :P

Wel is het handig om te kijken hoe je het gaat regelen als je op vakantie gaat, een weekendje weg etc. Is er iemand die voor je kat zou kunnen zorgen? Eten geven of logeren? Dat gaat uiteraard in de toekomst wel gebeuren.

Voor zover even wat antwoorden op je vragen. Succes met de beslissing!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:22

OH ja nog een voor- en nadelen rijtje:

Voor:

Super gezellig, altijd een beestje thuis (ik zing tegen haar, praat tegen haar, ze komt veel op schoot zitten, en slaapt altijd gezellig met me. Vannacht was ik bang in bed voor geluiden (waarschijnlijk muizen ofzo), en dan voel ik me echt veel veiliger met haar bij me.

Na:

Niet meer zomaar spontaan even weg kunnen.
Overal haren
Het kan stinken, maar met goed voer valt dat heel erg mee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:36

Bedankt alvast!

Ja met die haren, ik had al bedacht dat ik dan wat vaker moet stofzuigen haha!

Mijn balkon heeft spijlen en ik mag van de VVE (en wil het trouwens ook niet) er geen gaas tegenaan doen. Maar goed, dat is op zich nog wel op te lossen denk ik.

Vakantieopvang komt denk ik ook wel goed, want m'n collega heeft aangeboden dan voor de kat te zorgen en Marin nu dus ook Very Happy . En zo vaak ga ik nou ook weer niet weg. Bij mijn ouders kunnen ze niet want die hebben 2 honden, dat komt nooit goed haha!

En ik ben van plan een weekje vrij te nemen of in ieder geval minder te werken de eerste week dat ik het kitten in huis heb. Dan kan'ie aan mij wennen en ik hem in de gaten houden :-D.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:38

Hmm met dat balkon zou ik dan oppassen, dan zou ik daar misschien karton tegenaan doen als spijlen niet mogen. Dat zal dan ook wel niet mogen, maar ja.. Ik zou het te gevaarlijk vinden om gewoon de kat los te doen op het balkon met die spijlen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:40

Marin schreef:Hmm met dat balkon zou ik dan oppassen, dan zou ik daar misschien karton tegenaan doen als spijlen niet mogen. Dat zal dan ook wel niet mogen, maar ja.. Ik zou het te gevaarlijk vinden om gewoon de kat los te doen op het balkon met die spijlen.

Ja ik ook, dus ik denk dat ik dan een heel lang tuigje koop. Dan heeft'ie wel bewegingsvrijheid, maar kan'ie er niet afkukelen. Een andere collega heeft dat ook voor haar kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 20:51

ik ken eigenlijk niet zo goed de nadelen van een kat.... wij hebben er nu 3 van kitten af aan gehad en ik heb het alleen maar super leuk gevonden!

wel belangrijk is dat je voor een kitten echt goed de tijd neemt de eerste dagen en gelijk erg consequent bent over wat wel en niet mag, keur niet iets 1 keer goed en daarna niet meer, want dat is vervolgens echt lastig.

als ik echt de nadelen op moet noemen, zijn dat inderdaad de haren en het zeuren om eten. onze katten zeuren echt, 's ochtends rond half 7 begint het gezeur, miauwen, als onze slaapkamerdeur dichtzit aan de deurpost krabben en dan net zo lang tot ze eten krijgen. komen wij in het weekend om 10 uur ons bed uit, duurt het gewoon tot 10uur. Verder roken wij in ons oude huis heel erg de kattenbak, wij hebben toen ander voer genomen en het werd gelijk héél veel minder. Wij geven onze dieren wel graag het wat duurdere eten, eerder Royal Canin en nu Hills. Van de laatste ging de kattenbak minder ruiken! Zorg idd dat wat Marin al zegt, er een echte eten en water plek komt en ergens anders de kattenbak komt staan.

wat betreft je balkon, ik zou dan idd kiezen voor een tuigje, als je het niet mag afrasteren met gaas zou dit de enige veilige mogelijkheid zijn om hem/ haar mee naar buiten te nemen!

verder zou ik je echt aanraden om een krabplank/ krabpaal te kopen, onze katten vonden het heerlijk om hun nageltjes in de bank/ stoelen te zetten, iedere keer als wij dit hoorden pakte we ze in hun nekvelletje en zette ze aan de krabplank, goed bedrag beloonde we met een kattensnoepje van whiskas. gevolg: het echte krabben doen ze aan de plank. ik wil hier niet mee zeggen dat je het net zo moet gaan doen, maar het is een tip!

gek, nu ik het verhaal zo terug lees schrijf ik overal ze als het over de katten gaat, terwijl we er helaas nog maar 1 hebben... Sad


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 20:55

Ik zou dan eerder een hor deur nemen, zodat je kat wel alle vrijheid in huis heeft, maar niet het balkon op kan. Zelf vind ik een tuigje zielig, en zou ook bang zijn dat mijn katten zichzelf er aan op hangen. Maarja die zijn ook enorm speels en sjeezen van de ene kant naar de andere kant, tuimelen over elkaar heen etc etc.

Verder denk ik dat het makkelijk kan een kat! Ik weet niet hoe groot je woont, maar zolang de kat niet buiten gewend is, zal het ook wel goed gaan.
Ik heb zelf ook binnenkatten, mar die zijn 2 wekn geleden perongeluk even in de tuin gekomen, en nu zitten ze telkens voor de deur Sad Ze willen dus enorm graag naar buiten, maar ik twijfel nog. Grote kans dat ik nog voor de zomervakantie ga verhuizen naar een ander huis, in dezelfde stad, en bang dat ze dan de weg kwijt raken..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:01

Voordelen:

- gezelligheid en liefde die je krijgt

Nadelen:

- kosten
- haren
- stank soms

Goed dat je in ieder geval de eerste week thuis wilt zijn als je een kitten neemt, dat is erg verstandig smile Verder kan het wel zijn dat je kitten eens eenzaam is, zeker de eerste tijd. Eventueel zou je erover kunnen denken om er twee te nemen, maar dat brengt ook weer nadelen met zich mee. Ik wilde het alleen wel even noemen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:04

[quote="AngelNyn"]Ik zou dan eerder een hor deur nemen, zodat je kat wel alle vrijheid in huis heeft, maar niet het balkon op kan. Zelf vind ik een tuigje zielig, en zou ook bang zijn dat mijn katten zichzelf er aan op hangen. Maarja die zijn ook enorm speels en sjeezen van de ene kant naar de andere kant, tuimelen over elkaar heen etc etc.

quote]

Oh ja dat kan natuurlijk ook! En die heb ik ook al gewoon Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:05

Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?

Oh en.... kun je beter een kater of een poes nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:06

vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?

Oh en.... kun je beter een kater of een poes nemen?

Euhmm kosten verschillen echt enorm.. Ik denk zo'n 15 tot 20 euro per maand. En ik heb dan 2 katten.

En kater of poes maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Ik zou ze alleen wel laten helpen als ze oud genoeg zijn. Een kater kan gaan sproeien, en een krolse poes is ook niet alles.

EDIT: Sorry had even verkeerd gerekend, had het natvoer niet mee gerekend. Dan zit ik ongeveer op 30 euro per maand.

Verder hebben wij via Zooplus een hele mooie leuke krabpaal gekocht voor maar 37 euro, een goedkope kattenbak kan je kopen bij Van Cranenbroek, die kosten iets van 10 euro ofzo. Verder kan je bij de Action goedkope voerbakjes kopen, maar die zijn in een dierenwinkel ook niet zo duur. Speeltjes kunnen ook heel goedkoop zijn etc etc.

Castreren kost hier 35 euro geloof ik, steralisatie 79 euro.


Laatst aangepast door AngelNyn op wo 6 apr 2011 - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:08

vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?

Oh en.... kun je beter een kater of een poes nemen?

Bij ons is de aanschaf het duurst, want wij willen een brits korthaar :P Daarnaast is goed voer best prijzig, maar op zooplus kun je in grote aantallen kopen en dan is het veeel goedkoper (en uiteindelijk vaak niet duurder dan "goedkoop" voedsel). In het begin ben je ook gewoon wat geld kwijt voor kattenbak, krabpaal, kattengrit, voer, speeltjes, mandjes en aanschaf kat. (en na een half jaar/jaar sterilisatie/castratie) Dan zit je zo al op 200 euro, maar daarna valt het gewoon wel mee vind ik zelf.

Kater of poes is eigenlijk gewoon puur je eigen keuze. Ze zeggen weleens dat katers over het algemeen aanhankelijker zijn, maar het ligt echt heel erg aan de kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:09

vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?


Een zak Royal Canin is 20 a 25 euro, daar doe je ongeveer 2 maanden mee dacht ik. Ik heb nu tijdelijk AH brokjes omdat ik nogal krap bij kas zit, dit is ook prima en is 5 euro per zak (doe je ongeveer een maand mee denk ik).

Ik geef zelf wel natvoer, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb van die zakjes van AH en die zijn 5 euro voor 12 zakjes. Doe je dus bijna 2 weken mee.

Kattenbakvulling koop ik elke week en is ook rond de 5 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:11

Marin schreef:
vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?


Een zak Royal Canin is 20 a 25 euro, daar doe je ongeveer 2 maanden mee dacht ik. Ik heb nu tijdelijk AH brokjes omdat ik nogal krap bij kas zit, dit is ook prima en is 5 euro per zak (doe je ongeveer een maand mee denk ik).

Ik geef zelf wel natvoer, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb van die zakjes van AH en die zijn 5 euro voor 12 zakjes. Doe je dus bijna 2 weken mee.

Kattenbakvulling koop ik elke week en is ook rond de 5 euro.

Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:12

De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen die ik heb van ze. Ik zit regelmatig alleen thuis overdag, aangezien mijn vriend dan is werken en het is toch gezellig omdat er altijd iemand thuis is. Bij jou zou dat net zo zijn, want je hebt geen partner of huisgenoot die thuis is als jij thuis bent.

De kosten, oef dat vind ik altijd zo'n moeilijk punt!

Wij hebben royal canin voer en kopen dat groot in. Uitgerekend zijn we voor 2 katten 10 euro aan brokjes kwijt per maand. Daarnaast gebruiken we catsan kattengrit. Zijn toch wel een euro of 15 per maand voor 2 katten daaraan kwijt. Natvoer krijgen ze hier 1 zakje felix met z'n 2e per dag. Dus dat zijn er gemiddeld 30 per maand. Dat zal ook op een euro of 6/8 uitkomen per maand. En dan krijgen ze weleens snoepjes, maar dat is niet echt de moeite waard om dat erbij te noemen. Denk nog geen euro per maand. Wij geven whiskas snoepjes of snoepjes van de dierenwinkel, maar daar kunnen ze erg lang mee doen. Wij geven het eens in de zoveel tijd. En dan heb je nog dierenarts kosten. Ze zijn hier pas 1 x naar de dierenarts geweest. Controle afspraak, inentingen en sterilisatie. Nu latne we ze verder niet meer enten en ze hebben ook nergens last van dus die kosten hebben wij niet.

Wel geven we ze regelmatig vlooien en wormen middelen. En die krengen zijn heel erg duur! Had toevallig van de week een doosje gekocht, was 6 euro kwijt en dat is dan voor 1 wormenkuur voor die 2 van ons.

Aan vaste kosten zijn we als ik het zo uitreken tussen de 30 en de 40 euro per maand kwijt voor 2 katten. En dan hebben ze niet het goedkoopste van het goedkoopste. Dus je kunt het minder maken maar ook meer.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:12

AngelNyn schreef:
Marin schreef:
vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?


Een zak Royal Canin is 20 a 25 euro, daar doe je ongeveer 2 maanden mee dacht ik. Ik heb nu tijdelijk AH brokjes omdat ik nogal krap bij kas zit, dit is ook prima en is 5 euro per zak (doe je ongeveer een maand mee denk ik).

Ik geef zelf wel natvoer, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb van die zakjes van AH en die zijn 5 euro voor 12 zakjes. Doe je dus bijna 2 weken mee.

Kattenbakvulling koop ik elke week en is ook rond de 5 euro.

Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile
Volgens mij weten we dit discussiepunt van jou wel. Dit komt in elk topic wel weer terug smile

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:13

Ik vind Royal Canin wel goed voer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:13

AngelNyn schreef:
Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile

Ik heb er prima ervaringen mee, daarom is het voor mij goede voeding. Ik rook niets, haar vacht werd er super zacht en stralend van, dus dat is voor mij goed voer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Winegum wo 6 apr 2011 - 21:14

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile

Ik heb er prima ervaringen mee, daarom is het voor mij goede voeding. Ik rook niets, haar vacht werd er super zacht en stralend van, dus dat is voor mij goed voer.
En hier sluit ik mij bij aan. Ik vind het ook goed voer.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:16

Oh ja van te voren was ik bang dat ik geen goede poezenmama zou zijn, en was ik heel erg bang voor kotsen. Maar in de praktijk blijkt het heel makkelijk om een goede poezenmama te zijn, zeker bij Mitzi omdat ze nooit wat kwaads uithaalt en alleen maar lief is. Ja, soms een beetje chagrijnig, maar dan doe ik gewoon chagrijnig terug :P Verder had ik me geen grotere, rustigere schat voor kunnen stellen. En ze heeft 1 keertje gekotst. Nou dat vond ik echt niet vies, en dat was zo opgeruimd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Jeanette wo 6 apr 2011 - 21:16

Een kat heeft bijna alleen maar voordelen. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is om de kattenbak schoon te maken. :P Onze kat eet Felix voer en volgens mij is dat ook niet duur.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 21:17

Winegum schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:
vruchtenhagel schreef:Kosten is ook wel een punt ja. Kunnen jullie ongeveer gemiddeld opnoemen wat je per maand kwijt bent aan kosten voor de kat?


Een zak Royal Canin is 20 a 25 euro, daar doe je ongeveer 2 maanden mee dacht ik. Ik heb nu tijdelijk AH brokjes omdat ik nogal krap bij kas zit, dit is ook prima en is 5 euro per zak (doe je ongeveer een maand mee denk ik).

Ik geef zelf wel natvoer, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb van die zakjes van AH en die zijn 5 euro voor 12 zakjes. Doe je dus bijna 2 weken mee.

Kattenbakvulling koop ik elke week en is ook rond de 5 euro.

Wist je dat RC niet eens zulke hele goede voeding is? Er bestaat veel beter voer, wat in dezelfde prijsklasse zit of soms zelfs goedkoper is smile
Volgens mij weten we dit discussiepunt van jou wel. Dit komt in elk topic wel weer terug smile

Euhm volgens mij overdrijf je nu enorm? Heb dat volgens mij 1x in een ander topic gezegd.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen, omdat Marin zegt dat ze krap bij kas zit, dat RC niet eens zo heel goed voer is voor die prijs, en dat er betere brokken zijn waar ze dus ook minder geld aan kwijt is.
RC is een heel bekend merk, maar duur betekend niet altijd goed. Het was gewoon meer een tip voor haar omdat ze dus krapper bij kas zit atm.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat: Voor- en nadelen? Empty Re: Kat: Voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum