Onze hond aangevallen door een andere hond.
+12
Caramba
Minx
boekenwurm83
Caro
Jeanette
Kaboutertje
JD
Kqip
luisa
Sorella
Lejow
Joontjuh
16 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Onze hond aangevallen door een andere hond.
Zonet had ik onze hond uitgelaten en zag ik 3 mensen in de verte met 3 loslopende honden. We liepen elkaar tegemoet en 1 werd aangelijnd omdat die blijkbaar anderen dan wat aan doet. De andere 2 liepen nog steeds los en 1 daarvan kwam naar onze hond om hem te besnuffelen en dat ging goed.
Ineens uit het niets begint die hond mijn hond aan te vallen en ik was in schock waardoor ik niks deed. Onze hond deed niks terug, maar mijn vader zei dat ik hem dan los moet laten zodat hij zichzelf kan verdedigen.
Onze hond mag nooit los dus doe ik dat ook niet.
Die achterlijke lui deden niks, riepen hun hond niet tot de orde ed.
Dus ik schreeuwde dat honden hier niet los mogen. Zegt die meid ''er mag zoveel niet'', nou houd je dan aan de regels. Ruim nadat die hond die van ons had aangevallen zegt die meid ''sorry'' en ik zei dat dat nou te laat was. Ze zei het ook totaal niet gemeend.
Ik ben echt geschrokken, onze hond heeft niks, maar voor hetzelfde geld loopt het verkeerd af.
In dit land heb je gewoon pech als de ander niet wil betalen, er is totaal geen gerechtigheid en we mogen wel een voorbeeld nemen aan Amerika met een dierenpolitie.
Ineens uit het niets begint die hond mijn hond aan te vallen en ik was in schock waardoor ik niks deed. Onze hond deed niks terug, maar mijn vader zei dat ik hem dan los moet laten zodat hij zichzelf kan verdedigen.
Onze hond mag nooit los dus doe ik dat ook niet.
Die achterlijke lui deden niks, riepen hun hond niet tot de orde ed.
Dus ik schreeuwde dat honden hier niet los mogen. Zegt die meid ''er mag zoveel niet'', nou houd je dan aan de regels. Ruim nadat die hond die van ons had aangevallen zegt die meid ''sorry'' en ik zei dat dat nou te laat was. Ze zei het ook totaal niet gemeend.
Ik ben echt geschrokken, onze hond heeft niks, maar voor hetzelfde geld loopt het verkeerd af.
In dit land heb je gewoon pech als de ander niet wil betalen, er is totaal geen gerechtigheid en we mogen wel een voorbeeld nemen aan Amerika met een dierenpolitie.
Gast- Gast
Re: Onze hond aangevallen door een andere hond.
Vervelend Lucky, maar het zij zo, je kan er toch niks aandoen. De volgende keer een andere kant oplopen als je hen ziet lopen.
Het zijn dieren en die blijven nu eenmaal onberekenbaar. Volgende keer idd maar de andere kant op lopen, gelukkig heeft je hondje niets.
Gast- Gast
Vervelend! Heb daar ook een hekel aan. Maar was het echt aanvallen of gewoon snauwen?
Maar hoezo mag je hond nooit los?
Gast- Gast
Ik zag ze en het waren van die bulldog achtige honden (oke zegt niet altijd wat, maar het feit dat 1 werd aangelijnd toch wel alhoewel ik me afvraag waarom die dan losliep daarvoor).
Ik loop altijd een bepaald pad op daar liepen zij ook dus ik twijfelde nog om aan de andere kant ervan te gaan lopen. Kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik dat niet heb gedaan. Mijn man loopt altijd de andere kant op als hij onbekende honden ziet, maar dat heeft bij mij geen nut aangezien die honden me vaak achterna komen ondanks dat ik onze hond mee trek. Het stomme is ook nog dat die bazen van die honden ze nooit roepen ofzo of ze zijn nergens te bekennen.
Ik loop altijd een bepaald pad op daar liepen zij ook dus ik twijfelde nog om aan de andere kant ervan te gaan lopen. Kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik dat niet heb gedaan. Mijn man loopt altijd de andere kant op als hij onbekende honden ziet, maar dat heeft bij mij geen nut aangezien die honden me vaak achterna komen ondanks dat ik onze hond mee trek. Het stomme is ook nog dat die bazen van die honden ze nooit roepen ofzo of ze zijn nergens te bekennen.
Gast- Gast
Waarom laat je hem dan niet los Lucky... Volgende keer bijt ie wel terug, kan die daarna geen kant meer op en wordt ie wel doodgebeten ofzoiets. Liever mijn hond gaan zoeken dan stukjes van mijn hond bij mekaar zoeken. Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor, als ik zie dat een andere hond aangelijnd zit doe ik de onze ook vast, je weet nooit wat er gebeurt. En volgende keer de andere kant oplopen he! Slimpie
Gast- Gast
Toch valt het me op dat jij altijd wel gedoe hebt met andere hondeneigenaren, terwijl ik verder geen enkele andere hondeneigenaar zoveel hoor mopperen. Vraag me toch af waar dat dan aan ligt.
Gast- Gast
Lize schreef:Vervelend! Heb daar ook een hekel aan. Maar was het echt aanvallen of gewoon snauwen?
Het was iig geen spelen, echt grommen en die hond zat met de bek in mijn honds nek.
Onze hond is een asielhond en we weten amper wat van zijn verleden dus nemen we geen risico en bovendien is het verboden. Er zijn plekken waar het mag, maar die zijn er amper. Hier in het park mag het niet en zag ik zelfs een keer politie controleren en mensen aanspreken erop.
Gast- Gast
Bazyle schreef:Waarom laat je hem dan niet los Lucky... Volgende keer bijt ie wel terug, kan die daarna geen kant meer op en wordt ie wel doodgebeten ofzoiets. Liever mijn hond gaan zoeken dan stukjes van mijn hond bij mekaar zoeken. Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor, als ik zie dat een andere hond aangelijnd zit doe ik de onze ook vast, je weet nooit wat er gebeurt. En volgende keer de andere kant oplopen he! Slimpie
Dat dus.
Gast- Gast
Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
Honden als ze aangelijnd zijn, doen meestal geen vlieg kwaad en je kunt ze zelf kort houden. Dit kan/kun jij dan ook doen met jou hond als je het niet vertrouwd, dat vind ik een beter oplossing.
En anders op puppie-cursus of een andere honden cursus, daar worden honden sociaal van en leren met elkaar omgaan.
Honden als ze aangelijnd zijn, doen meestal geen vlieg kwaad en je kunt ze zelf kort houden. Dit kan/kun jij dan ook doen met jou hond als je het niet vertrouwd, dat vind ik een beter oplossing.
En anders op puppie-cursus of een andere honden cursus, daar worden honden sociaal van en leren met elkaar omgaan.
Maple schreef:Toch valt het me op dat jij altijd wel gedoe hebt met andere hondeneigenaren, terwijl ik verder geen enkele andere hondeneigenaar zoveel hoor mopperen. Vraag me toch af waar dat dan aan ligt.
Weet ik niet. Ik doe niks en loop daar gewoon. Helaas zijn er van die aso's!
Gast- Gast
Maple schreef:Toch valt het me op dat jij altijd wel gedoe hebt met andere hondeneigenaren, terwijl ik verder geen enkele andere hondeneigenaar zoveel hoor mopperen. Vraag me toch af waar dat dan aan ligt.
+1
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Caribbeanlover schreef:Lize schreef:Vervelend! Heb daar ook een hekel aan. Maar was het echt aanvallen of gewoon snauwen?
Het was iig geen spelen, echt grommen en die hond zat met de bek in mijn honds nek.
Onze hond is een asielhond en we weten amper wat van zijn verleden dus nemen we geen risico en bovendien is het verboden. Er zijn plekken waar het mag, maar die zijn er amper. Hier in het park mag het niet en zag ik zelfs een keer politie controleren en mensen aanspreken erop.
Ja maar misschien was het niet als aanvallen bedoelt. Niet iedere hond speelt hetzelfde. Mijn hond kan ook grommen en in nek hangen met spelen.
Maar waarom zou je hond niet los kunnen lopen, op plaatsen waar het togestaan is? Is toch fijn voor de hond?
Gast- Gast
Joontjuh schreef:Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
De hond in de tuin uitlaten!!! Een hond hoort uitgelaten te worden. Cursus heeft geen zin meer is ons ook verteld toen.
Gast- Gast
Joontjuh schreef:Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
Heeft ook heel veel nut als haar hond aangelijnd zit en die andere niet he...
Gast- Gast
Onzin, iedere hond is te trainen, kijk maar naar wat Cesar Milan bereikt, da's toch jouw grote voorbeeld?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Toch valt het me op dat jij altijd wel gedoe hebt met andere hondeneigenaren, terwijl ik verder geen enkele andere hondeneigenaar zoveel hoor mopperen. Vraag me toch af waar dat dan aan ligt.
Weet ik niet. Ik doe niks en loop daar gewoon. Helaas zijn er van die aso's!
Nou mijn hond loopt hierachter tussen de weilanden ook los hoor... Mag officieel niet en iedereen doet het. Maar als er iemand met een aangelijnde hond aan komt dan doe ik haar vast.
Vraag me wel ooit af, als ik je posts lees, of jij wel meer van honden afweet dan het feit dat ze 'waf' zeggen..
Gast- Gast
quote="Lejow"]
- reactie verwijderd wegens beledigen -
Ik geef toe CBL, je blijkt toch iets van humor in je te hebben..
Heb je mijn ticker al gezien trouwens?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lize schreef:Bazyle schreef:Waarom laat je hem dan niet los Lucky... Volgende keer bijt ie wel terug, kan die daarna geen kant meer op en wordt ie wel doodgebeten ofzoiets. Liever mijn hond gaan zoeken dan stukjes van mijn hond bij mekaar zoeken. Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor, als ik zie dat een andere hond aangelijnd zit doe ik de onze ook vast, je weet nooit wat er gebeurt. En volgende keer de andere kant oplopen he! Slimpie
Dat dus.
Idd. Je geeft hem weinig kans op deze manier. Hij kan niet eens vluchten..\
Mijn hond doet ook weleens 'gemeen' tegen andere honden, net zoals andere honden tegen hem weleens doen. Zo staan ze nog lief te snuffelen/kwispelen en opeens gaan ze knokken. Soms schrik ik wel, maar het is vaak ook zo weer over. Gelukkig kan ik meestal gewoon de andere eigenaren aankijken van 'ZO HEE, dat ging lekker!' en halen we onze schouders op en lopen allebei weer verder. En mijn hond loopt ook vaak los, maar ik lijn hem ook aan als ik in de verte puppy's zie of spanielachtige honden (die vind ie stom ).
Gast- Gast
Lucky is gewoon een zeurpietje én gooit alles op het forum Gezellig toch? Beetje leven in de brouwerij (vind ook dat ze vaak wel een punt heeft, en nee, dit is geen wit voetje halen/kontenlikkerij/weetikveel)
Gast- Gast
Maple schreef:Onzin, iedere hond is te trainen, kijk maar naar wat Cesar Milan bereikt, da's toch jouw grote voorbeeld?
Dat dus...
Gast- Gast
Lejow schreef:Lejow schreef:Maple schreef:Toch valt het me op dat jij altijd wel gedoe hebt met andere hondeneigenaren, terwijl ik verder geen enkele andere hondeneigenaar zoveel hoor mopperen. Vraag me toch af waar dat dan aan ligt.
+1
Whaha, die opmerkingen komen voorlopig niet aan bij Lejow
Gast- Gast
Bazyle schreef:Lucky is gewoon een zeurpietje én gooit alles op het forum Gezellig toch? Beetje leven in de brouwerij (vind ook dat ze vaak wel een punt heeft, en nee, dit is geen wit voetje halen/kontenlikkerij/weetikveel)
Bah!
Lejow- Lady Post-a-lot
Reva schreef:Lize schreef:Bazyle schreef:Waarom laat je hem dan niet los Lucky... Volgende keer bijt ie wel terug, kan die daarna geen kant meer op en wordt ie wel doodgebeten ofzoiets. Liever mijn hond gaan zoeken dan stukjes van mijn hond bij mekaar zoeken. Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor, als ik zie dat een andere hond aangelijnd zit doe ik de onze ook vast, je weet nooit wat er gebeurt. En volgende keer de andere kant oplopen he! Slimpie
Dat dus.
Idd. Je geeft hem weinig kans op deze manier. Hij kan niet eens vluchten..\
Mijn hond doet ook weleens 'gemeen' tegen andere honden, net zoals andere honden tegen hem weleens doen. Zo staan ze nog lief te snuffelen/kwispelen en opeens gaan ze knokken. Soms schrik ik wel, maar het is vaak ook zo weer over. Gelukkig kan ik meestal gewoon de andere eigenaren aankijken van 'ZO HEE, dat ging lekker!' en halen we onze schouders op en lopen allebei weer verder. En mijn hond loopt ook vaak los, maar ik lijn hem ook aan als ik in de verte puppy's zie of spanielachtige honden (die vind ie stom ).
Maar dat is echt nog geen vechten hoor. Dat is gewoon ff duidelijk maken wie de baas is.
Gast- Gast
Ik zeg LUL EEN END WEG! Zal mij een Hotdog wezen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: