Hond: voordelen en nadelen?
+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers
Pagina 9 van 9
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Hond: voordelen en nadelen?
Tot ergernis van mijn vriend loop ik na drie jaar nog steeds een paar keer per dag met de swiffer rond*Marietje* schreef:@VC, die haren zijn tot nu toe inderdaad het enige nadeel wat ik ervaar. Ik ben thuis altijd erg netjes en schoon, en liep de eerste dag (uitgelachen door mn vriend) ook constant heen en weer met de stofzuiger...maar dat leer ik vast snel genoeg af.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
_DoI schreef:Tot ergernis van mijn vriend loop ik na drie jaar nog steeds een paar keer per dag met de swiffer rond*Marietje* schreef:@VC, die haren zijn tot nu toe inderdaad het enige nadeel wat ik ervaar. Ik ben thuis altijd erg netjes en schoon, en liep de eerste dag (uitgelachen door mn vriend) ook constant heen en weer met de stofzuiger...maar dat leer ik vast snel genoeg af.
Oh! Heb jij nog recente foto's van je hond? Ik vind 't écht een supergaaf beest!
Gast- Gast
_DoI schreef:Tot ergernis van mijn vriend loop ik na drie jaar nog steeds een paar keer per dag met de swiffer rond*Marietje* schreef:@VC, die haren zijn tot nu toe inderdaad het enige nadeel wat ik ervaar. Ik ben thuis altijd erg netjes en schoon, en liep de eerste dag (uitgelachen door mn vriend) ook constant heen en weer met de stofzuiger...maar dat leer ik vast snel genoeg af.
ja ik moet nog even een swiffer kopen. heb nu alleen een stofzuiger, en dat is elke keer zo'n gedoe vind ik...ja ik ben wel huishoudelijk, maar tegelijkertijd ook érg gemakzichtig haha!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Het is mijn mening en die mag ik net als jullie gewoon hebben!
Ik walg van zulke mensen.
Neem een voorbeeld aan Marietje allemaal zou ik zeggen, die hoeft geen pup en doet het tenminste op de goede manier zodat die ook een kans hebben.
Goed van je Marietje, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn.
Ik walg van zulke mensen.
Neem een voorbeeld aan Marietje allemaal zou ik zeggen, die hoeft geen pup en doet het tenminste op de goede manier zodat die ook een kans hebben.
Goed van je Marietje, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Jij maakt een keuze waar jij de veiligheid van je kind voorop stelt. Mensen die hun hond als kind zien mogen denken wat ze willen maar zij denken in het belang van de hond, vooraf.Annemie schreef:Caribbeanlover schreef:Annemie, goh wat ben je zielig zeg..........not!
Mensen zoals jij denken totaal niet na, die hond was er eerder en ja er is wel degelijk een oplossing. Hij/zij heeft je nu 1x gebeten, maar wie weet was dat je eigen stomme schuld wel.
Dat beest word gewoon afgedankt en gedumped.
Er zijn ook herplaatsingorganisaties zoals www.shhh.nl.
Vind je echt ontzettend laf dat je je hond weg doet. Het is een levend wezen, geen meubelstuk!
Wat zal dat beest wel niet denken, die arme dieren snappen er niks van dat ze geen thuis meer hebben. Nee, nu zit die in een kale betonnen cel/ruimte, leuk hoor, echt dierenliefde!
Denk maar wat je denken wil.... Ik weet wel beter....
Mja, en ik geloof dat deze discussie wel eeuwig kan duren.
Gast- Gast
@CBL, dankjewel.
Maar ik ga er wel heel eerlijk hetvolgende bijzeggen,
Wij hebben expres een hond uitgekozen waarvan het bekend is dat hij met kinderen kan. We hebben dit nog niet kunnen testen, al reageert hij niet als er kinderen buiten spelen tijdens het uitlaten.
Maar....als blijkt dat, wanneer wij in de toekomst een kindje krijgen, de hond hier agressief op reageert, dan komt bij mij ook het kindje op de eerste plaats.
Ik zal dan wel informeren of er een cursus is, of manieren om de hond aan het kindje te laten wennen en het gedrag af te leren, maar anders zou de hond ook weggaan. het blijven beesten, en zelf de allerliefste goedzakken zijn en blijven onberekenbaar als een kind bijv aan zn staart trekt, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als de hond mijn kindje (of een ander kindje) in het gezicht zou bijten ofzo...
Maar goed, we hebben gekozen voor een hond die bij kinderen kan, dus hopelijk blijkt dit in de toekomst ook zo te zijn, en kan ie lekker tot zn oude dag bij ons blijven, zodat we een ontzeettend burgerlijk gezin met 2 kinderen, een rijtjeshuis en een golden retriever worden haha!
Maar ik ga er wel heel eerlijk hetvolgende bijzeggen,
Wij hebben expres een hond uitgekozen waarvan het bekend is dat hij met kinderen kan. We hebben dit nog niet kunnen testen, al reageert hij niet als er kinderen buiten spelen tijdens het uitlaten.
Maar....als blijkt dat, wanneer wij in de toekomst een kindje krijgen, de hond hier agressief op reageert, dan komt bij mij ook het kindje op de eerste plaats.
Ik zal dan wel informeren of er een cursus is, of manieren om de hond aan het kindje te laten wennen en het gedrag af te leren, maar anders zou de hond ook weggaan. het blijven beesten, en zelf de allerliefste goedzakken zijn en blijven onberekenbaar als een kind bijv aan zn staart trekt, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als de hond mijn kindje (of een ander kindje) in het gezicht zou bijten ofzo...
Maar goed, we hebben gekozen voor een hond die bij kinderen kan, dus hopelijk blijkt dit in de toekomst ook zo te zijn, en kan ie lekker tot zn oude dag bij ons blijven, zodat we een ontzeettend burgerlijk gezin met 2 kinderen, een rijtjeshuis en een golden retriever worden haha!
JD- Ratel
Ahw helaas Marietje nu ben je niet meer CBL's beste vriendin met zulke uitspraken. Ga je schamen.
Gast- Gast
hahaha sja so be it... ik ben hier gelukkig niet om beste vriendinnen te worden met iemand..dat scheelt
JD- Ratel
Ohwwww wat jammer CBL, nou valt Marietje ook van haar voetstuk Mens, hou toch je mond. Je walgt van mensen?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Bedankt! S. is een kruising Duitse Herder/Dobermann. Recente foto's heb ik niet (neem mezelf al maanden voor om batterijen te kopen ), maar hier een paar foto's:Trisha schreef:Oh! Heb jij nog recente foto's van je hond? Ik vind 't écht een supergaaf beest!
Ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's maken.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Oh om het op de bank liggen tegen te gaan leggen wij 's nachts de stoelen op de bank met een plaid eronder
En 3x per dag stofzuigen is me ook niet vreemd. Maar de hond is hier niet zo vaak, dat scheelt alweer
En 3x per dag stofzuigen is me ook niet vreemd. Maar de hond is hier niet zo vaak, dat scheelt alweer
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Annemie, zo erg vind je het ook weer niet om je hond weg te doen, want vond je dat wel dan deed je het niet. Dat hij/zij je gebeten heeft heb je vast aan je jezelf te danken, dat doen ze niet zomaar nl.
Hoe kan je het over je botte hart krijgen om dat koppie te zien en hem/haar dan weg te doen alsof het oud vuil is. Altijd zou jij je toch schuldig voelen en je afvragen hoe het met hem/haar gaat.
Mensen zijn wreed en daar ben jij er een van.
Hoe kan je het over je botte hart krijgen om dat koppie te zien en hem/haar dan weg te doen alsof het oud vuil is. Altijd zou jij je toch schuldig voelen en je afvragen hoe het met hem/haar gaat.
Gast- Gast
Hou is op Caribbeanlover, ik word echt doodziek van jou.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Volgens mij ben jij niet helemaal lekker caribeanlover, ben jij zo goed voor je hond dan, af en toe een klein blokje wandelen, kan ik ook wel zeggen dat dat zielig is.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Caribbeanlover schreef:Annemie, zo erg vind je het ook weer niet om je hond weg te doen, want vond je dat wel dan deed je het niet. Dat hij/zij je gebeten heeft heb je vast aan je jezelf te danken, dat doen ze niet zomaar nl.
Dit is serieus een nieuw diepteniveau. Zelfs voor jou.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
sjonge jonge CBL ik wordt hier echt doodziek van. echt verschrikkelijk hoe jij hierover praat.Caribbeanlover schreef:Annemie, zo erg vind je het ook weer niet om je hond weg te doen, want vond je dat wel dan deed je het niet. Dat hij/zij je gebeten heeft heb je vast aan je jezelf te danken, dat doen ze niet zomaar nl.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Marietje, ik vind Jo.y fantastisch!
Ge-edit ;-)
Ge-edit ;-)
Laatst aangepast door Dolores op ma 28 maa 2011 - 22:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Caribbeanlover, volgens mij is je punt bij dit onderwerp voor iedereen duidelijk. Ik wil je graag verzoeken om niet verder in discussie te gaan hierover. Dit kun je ook per PM bespreken met de desbetreffende persoon, of personen. Het betreft geen meerwaarde in dit topic.
Graag vraag ik iedereen om weer ontopic te gaan. Voor zover het nog ontopic ging. Bedankt
Graag vraag ik iedereen om weer ontopic te gaan. Voor zover het nog ontopic ging. Bedankt
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Heb me er verder totaal niet mee bezig gehouden, maar wat een mooie golden! Goldens, mijn Nala is nu alweer 20 weken!
tip tegen de haren: Goldens kunnen een vrij dichte ondervacht ontwikkelen als ze in het verleden niet vaak genoeg geborsteld zijn (en vaak ook een stukje aanleg) die gaat met dit weer in de rui de die haren moet je grotendeels even aan wennen (wordt vanzelf minder) maar elke dag even goed uitborstelen de komende periode met een slicker werkt ook heel goed! (uberhaupt erg goed voor de vacht)
hebben jullie vloerbedekking? speciale stofzuiger kopen, daar ben je dan echt heel erg gelukkig mee! en ik heb hier een swiffer die ik elke dag door huis haal, stofzuigen 3-4 keer per week en elk weekend ee dweil er doorheen en het blijft mooi schoon
Als het na de rui periode zo erg blijft kan je erover nadenken om de ondervacht een keer goed uit te laten behandelen bij een trimsalon!
en zwemmen in de zee is ook erg goed voor de huid en dus de vacht, even lekker op laten drogen in de zon, uitborstelen en is weer helemaal fris en fruitig!
Veel plezier met haar!
btw, de bank kan je wel afleren... hoe oud ze ook is. Het zal alleen niet heel makkelijk zijn. Als je haar op heterdaad betrapt kan je goed ingrijpen (zware stem, van de bank afhalen en er zelf even op gaan zitten totdat ze ergens anders gaat liggen) en idd stoelen oid op de bank leggen als je gaat slapen!
Nala:
tip tegen de haren: Goldens kunnen een vrij dichte ondervacht ontwikkelen als ze in het verleden niet vaak genoeg geborsteld zijn (en vaak ook een stukje aanleg) die gaat met dit weer in de rui de die haren moet je grotendeels even aan wennen (wordt vanzelf minder) maar elke dag even goed uitborstelen de komende periode met een slicker werkt ook heel goed! (uberhaupt erg goed voor de vacht)
hebben jullie vloerbedekking? speciale stofzuiger kopen, daar ben je dan echt heel erg gelukkig mee! en ik heb hier een swiffer die ik elke dag door huis haal, stofzuigen 3-4 keer per week en elk weekend ee dweil er doorheen en het blijft mooi schoon
Als het na de rui periode zo erg blijft kan je erover nadenken om de ondervacht een keer goed uit te laten behandelen bij een trimsalon!
en zwemmen in de zee is ook erg goed voor de huid en dus de vacht, even lekker op laten drogen in de zon, uitborstelen en is weer helemaal fris en fruitig!
Veel plezier met haar!
btw, de bank kan je wel afleren... hoe oud ze ook is. Het zal alleen niet heel makkelijk zijn. Als je haar op heterdaad betrapt kan je goed ingrijpen (zware stem, van de bank afhalen en er zelf even op gaan zitten totdat ze ergens anders gaat liggen) en idd stoelen oid op de bank leggen als je gaat slapen!
Nala:
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
MIjn hond heeft ook de gekke gewonnte ontwikkeld om op de bank te gaan liggen. Wij barikaderen hem helemaal vol, want zelfs op het kleinste plekje wil ze graag liggen. Ze is een schat van een hond, doet niks fout, maar dat is het enige dat ze echt doet wat niet mag.
Bij het uitlaten gaat ze nooit aan de lijn, ze luistert als een malle, dus het is echt alleen de bank.
Wij laten onze hond (kruising tussen Epagneul Francais en een heidewachtel: dus écht een jachthond) iedere drie tot vier maanden trimmen. Verder slaapt ze zoveel mogelijk buiten. De vacht wordt op die manier zo mijn mogelijk beinvloedt door de verwarming binnen en de vacht wordt sterker en mooier door het buiten slapen. In de winter doen we dat tot ongeveer 0 graden, dan gaat ze naar binnen..
Bij het uitlaten gaat ze nooit aan de lijn, ze luistert als een malle, dus het is echt alleen de bank.
Wij laten onze hond (kruising tussen Epagneul Francais en een heidewachtel: dus écht een jachthond) iedere drie tot vier maanden trimmen. Verder slaapt ze zoveel mogelijk buiten. De vacht wordt op die manier zo mijn mogelijk beinvloedt door de verwarming binnen en de vacht wordt sterker en mooier door het buiten slapen. In de winter doen we dat tot ongeveer 0 graden, dan gaat ze naar binnen..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Pagina 9 van 9
Permissies van dit forum: