Hond: voordelen en nadelen?
+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers
Pagina 2 van 9
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Hond: voordelen en nadelen?
Of ik ben de enige die niet direct met applaus reageert op je?
Ik kan trouwens nu echt zo simpel op je reageren... Jullie hebben het al twee jaar over een hond ? Een maand geleden wilden jullie nog een kat. Toen heb je hier allemaal vragen gesteld over de mogelijkheden daartoe, ivm de allergie van je vriend..
En anderhalve week geleden vond je je werk vreselijk en het bedrijf ook.
En je zou per april ergens anders gaan werken....
Ik heb niet de pik op je, het valt gewoon op als iemand steeds weer iets nieuws verzint..
Ik kan trouwens nu echt zo simpel op je reageren... Jullie hebben het al twee jaar over een hond ? Een maand geleden wilden jullie nog een kat. Toen heb je hier allemaal vragen gesteld over de mogelijkheden daartoe, ivm de allergie van je vriend..
En anderhalve week geleden vond je je werk vreselijk en het bedrijf ook.
En je zou per april ergens anders gaan werken....
Ik heb niet de pik op je, het valt gewoon op als iemand steeds weer iets nieuws verzint..
Gast- Gast
Nee hoor Dolores, zie mijn reactie op de 1e pagina....heb er ook zo mijn twijfels bij..
Gast- Gast
ja we twijfelen al heel lang tussen een hond en een kat.
Ik wilde een kat, hij een hond. Hij is inmiddels naar het ZKH geweest voor een nieuwe allergie test, en de arts raadde een kat af, dus dit verhaal gaat sowieso niet door.
Vriend zelf heeft met zijn ex een hond gehad, en vroeger thuis, dus weet hoe het is. Ik heb nog nooit een hond gehad, dus twijfelde daar heel erg over.
Nu vind ik deze superleuk, qua tijd/werk/opvang etc kan het gewoon, alleen kwam ik hier om te horen wat eventuele voor- en nadelen zijn waar ik zelf nog niet opgekomen was, niet om afgezeken te worden.
En nee, ik hoef geen appplaus, dat maakt me echt niks uit. Alleen in elke topic die ik open is er 1 iemand, en meestal ben jij dat, die de topic weer een andere draai moet geven door over mijn persoonlijke situatie en eerdere posts te beginnen, en meestal op een erg aanvallende toon.
en ja, ik was mijn werk als pedagogisch medewerker op de groep meer dan zat, dus ga ik verder kijken....
Dikke vette mazzel dat ik een interne vacature zag voor adjunct, en ik daarvoor ben aangenomen. Dus ja, ik wás mijn baan zat, nu is het meer dan top.
In hoeverre kan ik het nog meer uitleggen??
Ik wilde een kat, hij een hond. Hij is inmiddels naar het ZKH geweest voor een nieuwe allergie test, en de arts raadde een kat af, dus dit verhaal gaat sowieso niet door.
Vriend zelf heeft met zijn ex een hond gehad, en vroeger thuis, dus weet hoe het is. Ik heb nog nooit een hond gehad, dus twijfelde daar heel erg over.
Nu vind ik deze superleuk, qua tijd/werk/opvang etc kan het gewoon, alleen kwam ik hier om te horen wat eventuele voor- en nadelen zijn waar ik zelf nog niet opgekomen was, niet om afgezeken te worden.
En nee, ik hoef geen appplaus, dat maakt me echt niks uit. Alleen in elke topic die ik open is er 1 iemand, en meestal ben jij dat, die de topic weer een andere draai moet geven door over mijn persoonlijke situatie en eerdere posts te beginnen, en meestal op een erg aanvallende toon.
en ja, ik was mijn werk als pedagogisch medewerker op de groep meer dan zat, dus ga ik verder kijken....
Dikke vette mazzel dat ik een interne vacature zag voor adjunct, en ik daarvoor ben aangenomen. Dus ja, ik wás mijn baan zat, nu is het meer dan top.
In hoeverre kan ik het nog meer uitleggen??
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Jeetje Dolores, ik heb juist het gevoel dat je in elke post hier van mij wel iets weer weet te vinden om me op te pakken.... en wie ben jij om mij zo te veroordelen terwijl je me niet eens kent? kom maar op met je lijstje dan over wat ik allemaal impulsief wilde doen? we twijfelden over een kat, bedoel je dat? en het feit dat ik een nieuwe auto wil, dat is allemaal niet impulsief hoor. En een hond vergelijken met een tuinstoel? serieus, hoe dom denk je dat ik ben? En nóg stommer is het om te zeggen dat als CBL erachter komt ze de dierenbescherming belt....jij weet niet half hoeveel liefde wij zo'n beestje kunnen geven, dus degene met de domme impulsieve opmerkingen hier ben jij in dit geval. Niet elke topic die ik hier open hoeft voor jou een vrijbrief te zijn om mij maar weer af te zeiken, al begint het daar wel steeds meer op te lijken
O en ter illustratie, mijn reactie heeft tenminste nog beleefdheid. Dat kan ik van jou ook niet zeggen.
Ik heb nergens het woord dom gebruikt. En jij hebt geen enkel recht om mij dom te noemen, want dat ben ik niet.
Ik veroordeel jou niet, ik zet Hele Grote Vraagtekens bij wat jij schrijft.
Misschien zou je dat zelf ook eens moeten doen.
En zoals je leest, ben ik daar dus niet alleen in. Wel dapper om dan enkel mij te noemen...
Gast- Gast
ja maar storm, jij plaatste op de eerste pagna dat je denkt dat het geen goed idee is omdat ik weer ga werken?
Hoezo kan ik niet werken en een hond hebben?
Kijk, als we allebei 40 uur overdag werken, dan gaat het niet. Maar juist omdat wij contra werken is dat ideaal voor de hond, zo is ie bijna nooit alleen en is er alle tijd om hem uit te laten.
En financieel gezien heb ik het hierboven al uitgelegen, dus ik vraag me af wat nog meer jouw twijfels zijn dan?
Hoezo kan ik niet werken en een hond hebben?
Kijk, als we allebei 40 uur overdag werken, dan gaat het niet. Maar juist omdat wij contra werken is dat ideaal voor de hond, zo is ie bijna nooit alleen en is er alle tijd om hem uit te laten.
En financieel gezien heb ik het hierboven al uitgelegen, dus ik vraag me af wat nog meer jouw twijfels zijn dan?
JD- Ratel
Ik zou eerst die lening/schuld gaan afbetalen waar je het laatst over had. Als ik dat gedaan zou hebben dan zou ik afwachten hoe ik mijn nieuwe baan echt vindt. Misschien is het wel iets dat zwaar tegen valt. En als ik daar eenmaal in het ritme zou zitten dan zou ik pas een hond gaan aanschaffen. Tegen die tijd zijn er ook nog wel leuke en lieve honden in het asiel. En ik kan me voorstellen dat mensen je inpulsief vinden reageren. Nog maar pas open je een topic over een lening die je een paar jaar geleden hebt gedaan voor een auto en waar je zo veel rente voor betaald. Vervolgens lees ik een topic over dat je naar Zweden op vakantie wilt wat ik me op zich wel kan voorstellen maar wat best wel een dure bestemming is en wat ik zelf niet zou doen als ik nog een lening heb lopen. En nu heb je het weer over een aanschaf van een hond.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
*Marietje* schreef:En nee, ik hoef geen appplaus, dat maakt me echt niks uit. Alleen in elke topic die ik open is er 1 iemand, en meestal ben jij dat, die de topic weer een andere draai moet geven door over mijn persoonlijke situatie en eerdere posts te beginnen, en meestal op een erg aanvallende toon.
Ik zou beginnen met dingen schrijven die waar zijn.
In elk topic wordt met kritiek gereageerd en meestal ben ik dat? Kun jij lezen, want dit is de tweede keer dat ik iets naar je schrijf. De tweede......
Met deze reactie erbij is het trouwens de vierde, maar het tweede topic.
Wees blij dat ik tenminste rechtstreeks mijn vragen neerzet. Persoonlijk zou ik dat liever hebben dan achter je rug om...
Gast- Gast
Dolores schreef:Jeetje Dolores, ik heb juist het gevoel dat je in elke post hier van mij wel iets weer weet te vinden om me op te pakken.... en wie ben jij om mij zo te veroordelen terwijl je me niet eens kent? kom maar op met je lijstje dan over wat ik allemaal impulsief wilde doen? we twijfelden over een kat, bedoel je dat? en het feit dat ik een nieuwe auto wil, dat is allemaal niet impulsief hoor. En een hond vergelijken met een tuinstoel? serieus, hoe dom denk je dat ik ben? En nóg stommer is het om te zeggen dat als CBL erachter komt ze de dierenbescherming belt....jij weet niet half hoeveel liefde wij zo'n beestje kunnen geven, dus degene met de domme impulsieve opmerkingen hier ben jij in dit geval. Niet elke topic die ik hier open hoeft voor jou een vrijbrief te zijn om mij maar weer af te zeiken, al begint het daar wel steeds meer op te lijken
O en ter illustratie, mijn reactie heeft tenminste nog beleefdheid. Dat kan ik van jou ook niet zeggen.
Ik heb nergens het woord dom gebruikt. En jij hebt geen enkel recht om mij dom te noemen, want dat ben ik niet.
Ik veroordeel jou niet, ik zet Hele Grote Vraagtekens bij wat jij schrijft.
Misschien zou je dat zelf ook eens moeten doen.
En zoals je leest, ben ik daar dus niet alleen in. Wel dapper om dan enkel mij te noemen...
nou sorry, maar als je je eerste post hier boven leest...ik vind hem érg aanvallend overkomen. Oke, het woord dom had ik misschien niet moeten gebruiken, maar ik vind jou dus juist erg impulsief met je reacties...om bijvoorbeeld al aan te nemen dat ik een hond zie als hetzelfde als een tuinstoel kopen? en over de dierenbescherming....dat vind ik nogal impulsieve en ondoordachte opmerkingen.
Ik dacht dat het forum was om mensen hun raad te vragen, zoals hier gewoon de voor en nadelen. Voor jou is het forum (of althans, mijn topics) een plek om mij persoonlijk aan te vallen. Althans, zo voelt het in ieder geval wel.
JD- Ratel
Maar Marietje, vind je het dan gek dat mensen vraagtekens zetten n.a.v je dingen die je al vaker hebt besproken hier? En nu wil je weer een hond..dat komt best gek over. Ik zou persoonlijk eerst zorgen dat alles financieel op orde is voordat je aan een hond begint..
Gast- Gast
Je mag mijn reactie fel noemen.
Maar ik denk niet dat jij weet wat het woord impulsief betekent als je mijn reactie impulsief noemt.
Ik denk echter dat wat ik ook schrijf, het geen zin heeft, gezien het feit dat jij klaarblijkelijk geen kritiek wilt en toch alles onderuit haalt.
Ik zou allemaal quotes kunnen neerzetten, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.
In ieder geval hoop ik dat ze bij het asiel waar jullie heen gaan net zo streng zijn als hier in de regio....
Maar ik denk niet dat jij weet wat het woord impulsief betekent als je mijn reactie impulsief noemt.
Ik denk echter dat wat ik ook schrijf, het geen zin heeft, gezien het feit dat jij klaarblijkelijk geen kritiek wilt en toch alles onderuit haalt.
Ik zou allemaal quotes kunnen neerzetten, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.
In ieder geval hoop ik dat ze bij het asiel waar jullie heen gaan net zo streng zijn als hier in de regio....
Gast- Gast
rapa nui schreef:Ik zou eerst die lening/schuld gaan afbetalen waar je het laatst over had. Als ik dat gedaan zou hebben dan zou ik afwachten hoe ik mijn nieuwe baan echt vindt. Misschien is het wel iets dat zwaar tegen valt. En als ik daar eenmaal in het ritme zou zitten dan zou ik pas een hond gaan aanschaffen. Tegen die tijd zijn er ook nog wel leuke en lieve honden in het asiel. En ik kan me voorstellen dat mensen je inpulsief vinden reageren. Nog maar pas open je een topic over een lening die je een paar jaar geleden hebt gedaan voor een auto en waar je zo veel rente voor betaald. Vervolgens lees ik een topic over dat je naar Zweden op vakantie wilt wat ik me op zich wel kan voorstellen maar wat best wel een dure bestemming is en wat ik zelf niet zou doen als ik nog een lening heb lopen. En nu heb je het weer over een aanschaf van een hond.
oke ik ben al een paar jaar niet opvakantie geweest, o.a. door het huis, klussen, geld etc.
Nu hebben we eindelijk het huis op orde, allebei een fulltime salaris, en kunnen we eindelijk op vakantie....sja dan ga ik ook. Ik kan niet wachten.
We wilden het liefst naar de zon (spanje.griekenland) maar kwam erachter dat een weekje zon veel duurder is dan 2 weken Zweden....dus juist daarom leek Zweden me een goed idee...of t wordt een camping in frankrijk...maar goed doet er niet toe.
Die lening...ga ik nooit van zn lang zal ze leven meteen aflossen, dat gaat nog minstens een jaar duren. Moet ik dan een jaar lang weer alles laten? we gaan al nooit uit eten, nooit weg, bezuinigen op alles...en nu heb ik eindelijk werk, en financiele meevallers, dus sja...
en wat betreft het werk, ik heb die functie al eerder gehad een paar jaar terug, en dit is helemaal wat ik wil, dus dat komt wel goed;)
JD- Ratel
Storm schreef:Maar Marietje, vind je het dan gek dat mensen vraagtekens zetten n.a.v je dingen die je al vaker hebt besproken hier? En nu wil je weer een hond..dat komt best gek over. Ik zou persoonlijk eerst zorgen dat alles financieel op orde is voordat je aan een hond begint..
op een lening na waar ik 105 euro in de maand voor betaal, is alles hier financieel eindelijk weer in orde.
JD- Ratel
Past zo'n grote hond wel in je nieuwe auto om mee te gaan op vakantie?
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Ok, dat vind ik oprecht fijn voor je. Maar dat wisten wij niet, wij zien alleen maar de topics over geldproblemen, etc.
Gast- Gast
Dolores schreef:Je mag mijn reactie fel noemen.
ik weet prima wat impulsief betekent, en ík vond jouw opmerkingen nogal impulsief, is mijn mening, die mag ik dan toch ook wel geven? Jij geeft immers ook je ongezouten mening over mij, dan mag het andersom ook.
Ik vind kritiek prima, maar als ik een topic open over voor en nadelen van een hond, dan gaat het met daarom, niet om iemand die weer over mijn financiele situatie begint. Ik leg uit dat deze dus gelukkig weer prima is, dus waarom dan vraagtekens blijven zetten? En ja, dan meteen maar zeggen dat ik blijkbaar niet goed voor dat dier kan zorgen en vinden dat de dierenbescherming eraan te pas moet komen.....tsja, dat noem ik een impulsieve en ondoordachte opmerking. En bovendien nogal raar om te zeggen als je mij niet kent.
ik open een topic om te vragen of iemand tips heeft om sneller van een lening af te komen - na een paar serieuze reacties staat het er vol met gezeik n aar mij toe.,..over dat ik dom ben etc etc..daar vraag ik toch niet om?
Ik vraag om hulp, om tips, omdat dit dingen zijn die ik moeilijk vind om aan mijn vriendinnen te vragen, en alles wat je dan krijgt is gezeik en persoonlijke opmerkingen.... ja, dat vind ik jammer, omdat ik daarom die topic niet open. Ik vraag enkel om tips en ideeen. Natuurlijk mag je dan kritiek geven, maar als ik die kritiek dan onderbouwd heb, en heb uitgelegd dat de situatie is veranderd, dan is het toch klaar?
Of weet jij meer over mijn persoonlijke situatie en bankrekening dan ikzelf? Als je een glazen bol hebt voor de toekomst, zou ik dolgraag willen weten wat je ziet.
JD- Ratel
Ik mis een heleboel, want de Marietje waarvan ik de topics las was baanloos en geldloos. Maar fijn dat je alles weer een beetje op de rit hebt en dat meen ik serieus. Je hebt nu meteen een vast contract?
Ehm voor en nadelen van een hond
Voordelen: de liefde van het beestje, hij is altijd blij dat je er weer bent.
Nadelen: het kost geld, hij maakt een boel zooi in je huis en je moet er mee uit.
Ondanks dat ik honden heel leuk vind, vervloek ik ze stiekem soms ook wel. Ik moet hier echt vaak stofzuigen wil ik het enigzins schoon houden. En daar heb ik tegenwoordig niet echt veel tijd meer voor. Wij zeggen zelf wel vaak tegen elkaar dat als ze dood zijn over zoveel jaar, we geen honden meer weer nemen. Maar misschien denken we er dan wel anders over . Katten zijn daarentegen ideaal. Die gaan hun eigen gang en komen toch knuffelen. Ik zou daar mijn voorkeur bij hebben als je toch graag een huisdier wilt.
Nadelen: het kost geld, hij maakt een boel zooi in je huis en je moet er mee uit.
Ondanks dat ik honden heel leuk vind, vervloek ik ze stiekem soms ook wel. Ik moet hier echt vaak stofzuigen wil ik het enigzins schoon houden. En daar heb ik tegenwoordig niet echt veel tijd meer voor. Wij zeggen zelf wel vaak tegen elkaar dat als ze dood zijn over zoveel jaar, we geen honden meer weer nemen. Maar misschien denken we er dan wel anders over . Katten zijn daarentegen ideaal. Die gaan hun eigen gang en komen toch knuffelen. Ik zou daar mijn voorkeur bij hebben als je toch graag een huisdier wilt.
Gast- Gast
Feline schreef:Past zo'n grote hond wel in je nieuwe auto om mee te gaan op vakantie?
de hond gaat niet mee:) Vriend zn ouders hebben zelf altijd een hond gehad, en waren meteen al enthousiast en gaven aan dolgraag op te passen als wij op vakantie gaan.
JD- Ratel
daarom wilde ik dus graag uitleggen dat de financiele situatie hier juist weer prima is. vaste baan, financiele meevallers... anders had ik nu zeker niet voor een hond gekozen nee, dan hadden we nog een tijdje gewacht.Storm schreef:Ok, dat vind ik oprecht fijn voor je. Maar dat wisten wij niet, wij zien alleen maar de topics over geldproblemen, etc.
en ik open niet zo heel erg vaak topics hier...eigenlijk alleen als ik tips of advies nodig heb zeg maar, vandaar er de laatste tijd misschien meer negatieve dingen over mij ter sprake kwamen dan positief. in de zin van geen werk, twijfels over baan etc. Verder reageer ik altijd meer op bestaande topics dan dat ik er zelf eentje open.
Laatst aangepast door *Marietje* op do 24 maa 2011 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt
JD- Ratel
Do, ik vond je reactie ook wel ietsje pietsje too much als ik eerlijk moet zijn.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ik mis een heleboel, want de Marietje waarvan ik de topics las was baanloos en geldloos. Maar fijn dat je alles weer een beetje op de rit hebt en dat meen ik serieus. Je hebt nu meteen een vast contract?
Dankjewel:)
Ik heb geen onbepaalde tijd, maar een jaarcontract voor 36 uur.
en dankje voor je voors en tegens...
ik hoor het vaker dat mensen, die eenmaal een hond hebben (gehad) niet zo snel meer een nieuwe hond nemen...
daarom is het voor mij ook zo lastig, ik heb nooit zelf een hond gehad, dus er zijn vast heel veel dingen waar ik nog niet op gekomen was zelf.
JD- Ratel
Giacomo schreef:Do, ik vond je reactie ook wel ietsje pietsje too much als ik eerlijk moet zijn.
Van mij mag je gerust eerlijk zijn.
Ik neem toch niets terug, aangezien ik wel weet wat impulsief is en mijn reactie dat niet is. Impulsief is namelijk niet-over-nagedacht.
Ik heb heel goed nagedacht over wat ik schreef.
Ik heb geen moeite met het feit dat jouw mening of die van de TO verschillen.
Mijn zorg gaat uit naar de eventuele hond..
Gast- Gast
Dolores schreef:Giacomo schreef:Do, ik vond je reactie ook wel ietsje pietsje too much als ik eerlijk moet zijn.
Van mij mag je gerust eerlijk zijn.
Ik neem toch niets terug, aangezien ik wel weet wat impulsief is en mijn reactie dat niet is. Impulsief is namelijk niet-over-nagedacht.
Ik heb heel goed nagedacht over wat ik schreef.
Ik heb geen moeite met het feit dat jouw mening of die van de TO verschillen.
Mijn zorg gaat uit naar de eventuele hond..
Ja, maar je schildert Marietje toch wel vrij incompetent af en dat vind ik toch wel nogal wat.
Gast- Gast
nou ja, en ik vind het heel erg jammer dat jij maar aanneemt dat ik de hond dus niet de liefde, tijd en zorg kan geven die hij nodig heeft. het belangrijkste is naar mijn mening: liefde, tijd,geld en ruimte, en dat is alle3 geen probleem bij ons.
JD- Ratel
Marietje, ik vind het ook vervelend trouwens dat we altijd opvang moeten regelen voor de honden als we een dag weg zijn. Dat is gewoon irritant, want vaak kan je ze niet meenemen. Ook met vakanties. Bij de katten kan ik een bak voer neerzetten in de schuur en die redden zich de rest van de dag wel. Dus als ik jou was zou ik eerst toch wel voor een kat gaan (die wilde je ook toch?) ipv een hond, als je toch twijfels hebt.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Marietje, ik vind het ook vervelend trouwens dat we altijd opvang moeten regelen voor de honden als we een dag weg zijn. Dat is gewoon irritant, want vaak kan je ze niet meenemen. Ook met vakanties. Bij de katten kan ik een bak voer neerzetten in de schuur en die redden zich de rest van de dag wel. Dus als ik jou was zou ik eerst toch wel voor een kat gaan (die wilde je ook toch?) ipv een hond, als je toch twijfels hebt.
Ja het probleem met een kat is dus dat we dat allebei graag willen, maar dat het door een arts is afgeraden ivm de allergie van mijn vriend.
En over dat dagje weg hebben we inderdaad ook gedacht ja. Zo waren we gisterenmiddag onverwachts op een terrasje belandt, en waren pas om 23.30 thuis...dat wordt al lastig, en dan moet je gewoon tussendoor eventjes uitmet de hond. Maar op zich denk ik dat dat een kwestie is van aanpassen. Bij de echte dagjes uit, bijvoorbeeld een dagje efteling ofzo, zullen we hem ook bij de ouders van mijn vriend brengen denk ik. Maar nu komt dat amper voor, omdat we bijna niet samen vrij zijn
JD- Ratel
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Pagina 2 van 9
Permissies van dit forum: