Hond: voordelen en nadelen?
+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Hond: voordelen en nadelen?
Ik ook niet maar jammer dat ze er nu pas over na denkt dat een kind impact op een hond kon hebben. En dan is het makkelijker weg te doen want je neemt dan wat je krijgt natuurlijk.Lize schreef:Maple schreef:Lize schreef:Francaise_ schreef:Typisch voorbeeld van impulsief!Annemie schreef:Wij hebben van het weekend besloten om onze hond weg te doen, ik ben stapelgek op honden, maar ik zou de komende 20 jaar zowiezo geen hond meer willen, het kost ontzettend veel tijd en al helemaal nu we een kleine hebben, dan krijgt de hond toch een stuk minder aandacht, vooral als de kleine ziek is. Nu valt onze hond ook weleens uit naar ons, dus dat is de reden dat we haar weg doen.
Ik wens je heel veel succes met je hond en ik vind het erg goed van je dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, want als wij geen baasje voor onze hond kunnen vinden gaat ze ook naar het asiel en hopelijk vind ze dan ook weer een lieve baas.
Doe je serieus je hond naar het asiel?!
Waarom?!
Annemie hefet al een hoop gezeik over haar heen gehad toen ze aangaf haar hond wél te willen houden, omdat haar hondje geregeld agressief reageerde naar hun toe, en ze wel een zoontje hebben wat binnenkort over de vloer gata kruipen. Het zou jammer zijn áls ze nu wéér veroordeeld zou worden omdat ze haar hondje weg doet. Ik neem aan dat ze daar goed over nagedacht heeft.
Maar dat heb ik dus niet meegekregen Vind het gewoon altijd erg vervelend als een hond naar het asiel moet.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik wil die popcornsmiley erbij hebben. Zal ik 'm als suggestie doen in het mod-topic? Ik vind 'm liefMilamber schreef:Maple schreef:
Caramel popcorn!
Gast- Gast
Ik oordeel hier wel hard over. Ze had gewoon geen hond moeten nemen met het oog op kinderen. Eerst noemt ze ook de reden dat het vervelend is als haar kind ziek is.... Als hij echt zo aanvallend was en ze van haar hond heeft gehouden had ze dat anders kunnen verwoorden. Nu denkt ze wel na over de eerste 20 jaren die komen en dat had ze eerder mogen doen. Ik stel haar niet als voorbeeld want ik ken haar niet maar zo simpel denken mensen dus wel al denken ze nog zo goed overal aan gedacht te hebben.Tea-Leaf schreef:Lize schreef:Francaise_ schreef:Typisch voorbeeld van impulsief!Annemie schreef:Wij hebben van het weekend besloten om onze hond weg te doen, ik ben stapelgek op honden, maar ik zou de komende 20 jaar zowiezo geen hond meer willen, het kost ontzettend veel tijd en al helemaal nu we een kleine hebben, dan krijgt de hond toch een stuk minder aandacht, vooral als de kleine ziek is. Nu valt onze hond ook weleens uit naar ons, dus dat is de reden dat we haar weg doen.
Ik wens je heel veel succes met je hond en ik vind het erg goed van je dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, want als wij geen baasje voor onze hond kunnen vinden gaat ze ook naar het asiel en hopelijk vind ze dan ook weer een lieve baas.
Doe je serieus je hond naar het asiel?!
Waarom?!
Joh hey, wat een onaardige reacties. Wees blij dat er asiels zijn, er zijn mensen die hun dieren echt rot behandelen. Zoals ik het lees is het een doordachte keuze van haar, kom jij even aanwaaien met deze opmerking.
Ik heb mijn kater en poes ruim 5 jaar geleden ook weg moeten doen, wegens omstandigheden. Dat is heel erg naar maar soms heb je geen keus. Het was wel anders dan hoe het bij Lize ( zeg ik de naam goed? ) ging, maar toch.
Mijn dieren zijn trouwens niet in het asiel terecht gekomen, maar 1 bij mijn schoonouders en de ander via een vriendin bij haar collega.
Niet zo hard oordelen hoor.
Gast- Gast
Francaise, ik vind dat je nu een beetje zeurt, hoor. Ze had geen hond moeten nemen met het oog op kinderen? Wat een onzin? Er zijn duizenden, tienduizenden gezinnen in Nederland die én jonge kinderen én één of meerdere honden hebben. Wat dat betreft is er geen reden om te denken dat je met het oog op een kind maar geen hond moet nemen.
Je kiest een hondje uit, maar als dat hondje een pup is, weet je doorgaans niet watvoor karakter het gaat ontwikkelen. Je hond heb je wel voor het kiezen, maar het karakter niet altijd. Nu kun je wel met de nodige trainingen je hond trainen, en geen idee of Annemie dat gedaan heeft... Maar als een hondje soms vals blijkt en je hebt een klein kindje wat straks over de vloer gaat kruipen, dan spijt het me zeer, dan zou ik dat hondje ook weg doen. Mijn ouders hebben vroeger, toen wij klein waren ook een hond weg gedana omdat hij ontzettend vals reageerde. Moet je daar meteen om veroordeeld worden, als je voor de veiligheid van je kinderen én het welzijn van je hondje kiest? Echt, ik snap dat echt niet.
Ik vind het juist heel fijn om te lezen dat Annemie voor de beste oplossing kiest voor zowel haar hond als haar zoon. Eerst wilde ze namelijk haar hond niet weg doen en 'zou ze wel zien hoe hij op ene kruipend kind reageerde'. Dáár werd al over gevallen, en nu geeft ze ana haar hond weg te willen doen, waarschijnlijk met pijn in haar hart, en dan wordt er wéér over gevallen. 't Is eigenlijk ook nooit goed.
Het heeft echt géén zin om hier nu een discussie over te willen voeren, want het hondje houden is immers ook geen optie. Dus, wat wil je dan bereiken met je discussie?
Je kiest een hondje uit, maar als dat hondje een pup is, weet je doorgaans niet watvoor karakter het gaat ontwikkelen. Je hond heb je wel voor het kiezen, maar het karakter niet altijd. Nu kun je wel met de nodige trainingen je hond trainen, en geen idee of Annemie dat gedaan heeft... Maar als een hondje soms vals blijkt en je hebt een klein kindje wat straks over de vloer gaat kruipen, dan spijt het me zeer, dan zou ik dat hondje ook weg doen. Mijn ouders hebben vroeger, toen wij klein waren ook een hond weg gedana omdat hij ontzettend vals reageerde. Moet je daar meteen om veroordeeld worden, als je voor de veiligheid van je kinderen én het welzijn van je hondje kiest? Echt, ik snap dat echt niet.
Ik vind het juist heel fijn om te lezen dat Annemie voor de beste oplossing kiest voor zowel haar hond als haar zoon. Eerst wilde ze namelijk haar hond niet weg doen en 'zou ze wel zien hoe hij op ene kruipend kind reageerde'. Dáár werd al over gevallen, en nu geeft ze ana haar hond weg te willen doen, waarschijnlijk met pijn in haar hart, en dan wordt er wéér over gevallen. 't Is eigenlijk ook nooit goed.
Het heeft echt géén zin om hier nu een discussie over te willen voeren, want het hondje houden is immers ook geen optie. Dus, wat wil je dan bereiken met je discussie?
Gast- Gast
Ik mijn 2e zin zeg ik haar niet als voorbeeld te willen stellen dus er komt geen discussie. Ik wil haar niet onbewust kwetsen maar wel aangeven dat ik het vreemd vindt dat het nu ineens de aankomende 20 jaar niet kan terwijl het kind dan al een volwassen mens is.
Gast- Gast
Moon schreef:Lize schreef:Om even on topic te blijven:
Om goed te zijn voor een hond heb je helemaal niet veel geld nodig. Ik weet niet wat je wilt weten over goldens, maar je mag me altijd pm-en als je een vraag hebt.
Wat een kolder zeg.. Wat als je hond ineens geopereerd moet worden aan een levensbedreigende ziekte of onsteking en je daarvoor 300 euro neer moet tellen?
Wij gaan waarschijnlijk over een aantal maanden een hond nemen maar 1 voorwaarden daarvan is wel dat er minstens(!) 500 euro vrij blijft voor de ziektekosten die er eventueel zouden kunnen gaan komen bij de hond.
Ik zou er niet aan moeten denken om dan te moeten zeggen 'oh sorry ik moet eerst mijn schulden af betalen en dan zien we wel of de hond nog leeft'.
300? Ik denk dat je daar eerder 1300 euro van kan maken.
Gast- Gast
Dat zou zeker ook nog kunnen zijn ja! In ieder geval vind ik het onverantwoord om in Marietjes situatie een hond te nemen..Giacomo schreef:Moon schreef:Lize schreef:Om even on topic te blijven:
Om goed te zijn voor een hond heb je helemaal niet veel geld nodig. Ik weet niet wat je wilt weten over goldens, maar je mag me altijd pm-en als je een vraag hebt.
Wat een kolder zeg.. Wat als je hond ineens geopereerd moet worden aan een levensbedreigende ziekte of onsteking en je daarvoor 300 euro neer moet tellen?
Wij gaan waarschijnlijk over een aantal maanden een hond nemen maar 1 voorwaarden daarvan is wel dat er minstens(!) 500 euro vrij blijft voor de ziektekosten die er eventueel zouden kunnen gaan komen bij de hond.
Ik zou er niet aan moeten denken om dan te moeten zeggen 'oh sorry ik moet eerst mijn schulden af betalen en dan zien we wel of de hond nog leeft'.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Moon schreef:Dat zou zeker ook nog kunnen zijn ja! In ieder geval vind ik het onverantwoord om in Marietjes situatie een hond te nemen..Giacomo schreef:Moon schreef:Lize schreef:Om even on topic te blijven:
kortom; jij vind dat iemand die samenwoont, in een eensgezinswoning, met 2 fulltime salarissen, waar er de héle dag iemans thuis is, geen hond kan nemen? hmmm...dan vraag ik me toch af wat er wel een goede situatie is om een hond te nemen....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik weet niet, maar ik vind het forum er vandaag niet gezelliger op worden. Al dat gevit op elkaar...
Gast- Gast
Maple schreef:Ik weet niet, maar ik vind het forum er vandaag niet gezelliger op worden. Al dat gevit op elkaar...
ik ben het helemaal met je eens ik weet dat ik er in deze topic zelf net zo hard aan meedoe, maar ik ben t ook wel een beetje zat eigenlijk....
JD- Ratel
ik denk dat ik ergens ook op jou doelde. Ik denk dat alles inmiddels wel gezegd is, laat dit topic lekker links liggen.*Marietje* schreef:Maple schreef:Ik weet niet, maar ik vind het forum er vandaag niet gezelliger op worden. Al dat gevit op elkaar...
ik ben het helemaal met je eens
Gast- Gast
Maple schreef:ik denk dat ik ergens ook op jou doelde. Ik denk dat alles inmiddels wel gezegd is, laat dit topic lekker links liggen.*Marietje* schreef:Maple schreef:Ik weet niet, maar ik vind het forum er vandaag niet gezelliger op worden. Al dat gevit op elkaar...
ik ben het helemaal met je eens
daarom zeg ik dat ik weet dat ik er zelf net zo hard aan meedoe. maar ik voel me nou eenmaal aangevallen in dit geval, en dan wil ik mezelf gewoon verdedigen/verantwoorden, omdat ik vind dat er een aantal mensen zijn die dingen zeggen die niet waar zijn over mij....en dat laat ik niet zomaar over me heengaan.
maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zat ben, en gewoon doorgaan met hetgene waarvoor ik de topic geopend heb
JD- Ratel
Ik vind dat er onderhand ook wel een beetje overdreven wordt, maar daar zijn we goed in op dit forum
Leuk dat je hond er is, heb je een foto?
Leuk dat je hond er is, heb je een foto?
Gast- Gast
Het lijkt het Viva forum hier wel.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Ik lees hier alle reacties en ik wilde inderdaad onze hond gewoon houden, ik dacht het komt wel goed met haar, maar nu heeft ze mij dus vorige weekend zo erg gebeten terwijl mijn zoontje 10 cm ervan af zat en toen ben ik zo geschrokken, dat ik toen wel de knoop heb door moeten hakken, ik vind het echt de moeilijkste keuze die ook ooit heb moeten maken tot nu toe, ik vind het verschrikkelijk, ik loop bijna alleen maar te huilen, maar ik weet gewoon dat het echt niet anders kan, wat nou als hij mijn zoontje zou bijten, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Er was bij het zwangerschapsforum al een discussie dat iedereen zei dat ik mijn hondje weg moet doen en toen moest ik er niks van weten, maar vorig weekend is gewoon echt bij mij de knop omgedraaid. Ik denk er echt niet zo makkelijk over als sommigen denken, maar als ik geen baasje kan vinden, dan zal ze toch naar het asiel moeten, voordat ze mijn zoontje bijt. We zitten al langere tijd van zullen we haar weg doen, maar elke keer hebben we haar nog een kans gegeven en die is heeft zu nu dus verspeeld. Het is een hartstikke lieve hond, maar ze kan dus zo ineens aanvallen en dat wil ik niet nog een keer laten gebeuren.
En wat betreft kinderen krijgen, toen wij 6 jaar geleden onze hond kochten, toen dachten we totaal nog niet aan kinderen en wat ik in een ander topic ook al heb gezegd, dan zou niemand een hondje kunnen nemen.. want wat als er in de toekomst kinderen komen, dat is toch onzin? Onze hondje is al een paar jaar zo, maar de laatste tijd is het gewoon echt erger...
Ik vind het dus echt ontzettend moeilijk om haar weg te doen en het zal nog wel een hele tijd duren voordat ik erover heen ben....
En wat betreft kinderen krijgen, toen wij 6 jaar geleden onze hond kochten, toen dachten we totaal nog niet aan kinderen en wat ik in een ander topic ook al heb gezegd, dan zou niemand een hondje kunnen nemen.. want wat als er in de toekomst kinderen komen, dat is toch onzin? Onze hondje is al een paar jaar zo, maar de laatste tijd is het gewoon echt erger...
Ik vind het dus echt ontzettend moeilijk om haar weg te doen en het zal nog wel een hele tijd duren voordat ik erover heen ben....
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
huh? waarom open je het topic dan?*Marietje* schreef:Moon schreef:Dat zou zeker ook nog kunnen zijn ja! In ieder geval vind ik het onverantwoord om in Marietjes situatie een hond te nemen..Giacomo schreef:Moon schreef:Lize schreef:Om even on topic te blijven:
kortom; jij vind dat iemand die samenwoont, in een eensgezinswoning, met 2 fulltime salarissen, waar er de héle dag iemans thuis is, geen hond kan nemen? hmmm...dan vraag ik me toch af wat er wel een goede situatie is om een hond te nemen....
Ik heb niks met honden en weet er niks vanaf, heb t topic ook niet helemaal gevolgd. Maar ik had een andere off topic vraag. Hoe kunnen jullie beiden fulltime werken maar toch altijd iemand de hele dag thuis hebben? Dat wil ik ook!
Gast- Gast
*Marietje* schreef:Moon schreef:Dat zou zeker ook nog kunnen zijn ja! In ieder geval vind ik het onverantwoord om in Marietjes situatie een hond te nemen..Giacomo schreef:Moon schreef:Lize schreef:Om even on topic te blijven:
Dat is net een wat foute conclusie nadat je mijn stuk gelezen hebt. Ik zal het even opnieuw formuleren:
Kortom; iemand die samenwoont, in een eensgezinswoning en 2 fulltime salarissen heeft maar geen spaargeld heeft van een paar honderden euro's voor medische kosten die een hond zou kunnen maken, kan maar beter geen hond nemen.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Dat van dat spaargeld voor medische kosten vind ik dus echt belachelijk. Dan kan ook echt niemand een huisdier nemen, als al die omstandigehden zo ideaal moeten zijn. Er kan ook overdreven worden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Zo belachelijk vind ik dat niet. Stel, je hond moet geopereerd worden of een andere medische behandeling ondergaan, maar dat geld heb je niet. Wat dan? Een spuitje? .kruimelje schreef:Dat van dat spaargeld voor medische kosten vind ik dus echt belachelijk. Dan kan ook echt niemand een huisdier nemen, als al die omstandigehden zo ideaal moeten zijn. Er kan ook overdreven worden.
Gast- Gast
Een spuitje kost ook nog aardig wat. Ik heb mijn vorige hond moeten laten inslapen, en de behandeling + het spuitje omdat hij toch niet meer te redden viel kostte in totaal 250 euro, ik heb ook geen bakken met spaargeld dus dat was er in een klap doorheen.
Maar op die manier kun je dus geen dier nemen, je hebt spaargeld ook voor andere dingen, stel de wasmachine gaat kapot, maar je hond moet ook geopereerd worden, wat kies je dan?
Zo kun je dus bezig blijven.
Maar op die manier kun je dus geen dier nemen, je hebt spaargeld ook voor andere dingen, stel de wasmachine gaat kapot, maar je hond moet ook geopereerd worden, wat kies je dan?
Zo kun je dus bezig blijven.
Bolleke- Kletskop
Ik vind het wel onverstandig om een hond af kat te nemen zonder ook maar enige vorm van spaargeld achter de hand. Een spuitje is ook prijzig ja. Maar je hond geen enkele behandleing laten ondergaan omdat je het geld niet hebt en het beestje ziek is, dat vind ik gelijk staan aan dierenmishandeling.
Laat ik wel even erbij zeggen dat ik hiermee absoluut niet direct op Marietje doel, maar puur op de stelling in het algemeen, of je bij de aanschaf van een hond een eventuele dure behandeling zou moeten kunnen ophoesten, als dat nodig is.
Laat ik wel even erbij zeggen dat ik hiermee absoluut niet direct op Marietje doel, maar puur op de stelling in het algemeen, of je bij de aanschaf van een hond een eventuele dure behandeling zou moeten kunnen ophoesten, als dat nodig is.
Gast- Gast
ik ben het met jullie eens dat je geen hond moet nemen als je geen spaargeld hebt. zelfde geld eigenlijk voor kinderen. maar daarom hebben wij nu voor een hond gekozen; we hebben vorige week gehoord wat e terugkrijgen van de belasting, en dat was zeg maar zoiets:
En het blijkt dus dat ik een jaar lang véélste weinig WW heb gekregen. Kwam ik achter toen ik met mn jobcoach zat, en ik heb anderhalve week geleden een brief gekregen van t uwv waarin het bedrag stond wat ik terugkrijg....en dat was ook zeg maar een bedrag waarvan mn mond openviel....dus opeens heb ik weer harstikke veel spaargeld. Althans....genoeg om de hond te geven wat hij nodiug heeft, ook eventuele dierenartskosten.
natuurlijk zijn er genoeg andere dingen die ik met dat spaargeld kan doen, want ja...we willen ook een andere auto...maar dat kan ook eind van het jaar, begin volgend jaar. zelfde geld voor kinderen, daar wachten we ook nog een jaar ofzo mee...dus op dit moment is het top zo.
En het blijkt dus dat ik een jaar lang véélste weinig WW heb gekregen. Kwam ik achter toen ik met mn jobcoach zat, en ik heb anderhalve week geleden een brief gekregen van t uwv waarin het bedrag stond wat ik terugkrijg....en dat was ook zeg maar een bedrag waarvan mn mond openviel....dus opeens heb ik weer harstikke veel spaargeld. Althans....genoeg om de hond te geven wat hij nodiug heeft, ook eventuele dierenartskosten.
natuurlijk zijn er genoeg andere dingen die ik met dat spaargeld kan doen, want ja...we willen ook een andere auto...maar dat kan ook eind van het jaar, begin volgend jaar. zelfde geld voor kinderen, daar wachten we ook nog een jaar ofzo mee...dus op dit moment is het top zo.
JD- Ratel
Odilia schreef:
Ik heb niks met honden en weet er niks vanaf, heb t topic ook niet helemaal gevolgd. Maar ik had een andere off topic vraag. Hoe kunnen jullie beiden fulltime werken maar toch altijd iemand de hele dag thuis hebben? Dat wil ik ook!
zoals ik al een aantal keer eerder heb gezegd, mijn vriend werkt s avonds (horeca). Hij begint om 17.00 tot gemiddeld 01.00. Ik werk in de kinderopvang en werk overdag, mijn werktijden liggen tussen 07.30 en 18.15. Vandaar het dus kan in ons geval, allebei fulltime werken en toch altijd iemand thuis
JD- Ratel
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn, die zullen zeggen dat ze geen geld hebben om een hond te laten behandelen en dus die hond maar niet behandelen of laten inslapen. Ze zullen er vast zijn, maar betekent niet dat mensen die geen bakken met geld op hun rekening hun dier maar laten verrekken. Dan nog kun je bij ouders of vrienden terecht lijkt mij, niet dat je daar van moet uit gaan. Maar je moet er ook niet van uitgaan dat een dier aan een behandeling bakken met geld kost. En met een dierenarts kun je ook nog wel eens wat regelen.
Plus het verschilt ook nogal wat dierenartsen onderling kosten.
Plus het verschilt ook nogal wat dierenartsen onderling kosten.
Bolleke- Kletskop
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: