De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
+27
SarahKey
Zwoesj
Kikou
Sayuri
Marsy28
M_as
Sophiee
Lousanne
Liz
Antibes
Esperanza
Schaapke
LDJ
girli
Davinia
Appeltje
Lady Starstruck
Caro
June
Lonely Goatherd
Huppekee
Jade
Tania
LaBird
Poubelle
Silver
Susan
31 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Ik heb gisteren besloten om één deze maanden wederom te stoppen met de pil. (Nog) niet om een kindje te krijgen, maar wel vanwege de uitwerking die de pil op mij heeft. Toen mijn vriend mij leerde kennen was ik een open meisje, vrolijk (voor zover ik dat op dat moment was), spontaner, toegankelijker, makkelijker te doorgronden. Inmiddels zijn we ruim 7 maanden verder, ben ik inmiddels weer een half jaar aan de pil en van al die eigenschappen is iets meer over. Ik heb stemmingswisselingen, ben geregeld boos op alles wat los en vast zit, chagrijnig, zie dingen somber in, ik heb het gevoel 'opgesloten' te zitten in mezelf, emoties krop ik bijvoorbeeld op, net of het me niet lukt ze eruit te laten, ze te laten zien. Naar de buitenwereld toe ben ik veel minder spontaan, in mezelf gekeerd, het lijkt wel of ik van sociale vaardigheden geen kaas meer heb gegeten, en ik merkte, toen ik vorige keer gestopt was met de pil, dat ik het zo fijn vond en het me zoveel makkelijker af ging om me in te leven in anderen, terwijl ik daar nu vaak gewoon niet eens zín meer in heb. Om dan over het gebrek aan zin in seks nog maar niet te spreken, terwijl ik daar zonder pil echt niet vies van was
Gisteren heb ik het, na de zoveelste kwaaie bui van mij, met mijn vriend besproken om te stoppen met de pil, want zoals hij het zelf heel vattend zei: Als dit zo doorgaat dan halen we de Kerst niet eens. Hij zag inderdaad enorm veel verschil met mij in het begin, en mij nu.
De vraag is alleen... wat dan? Spiraaltje wil ik niet omdat we ook niet te lang willen wachten met een kindje krijgen (dan vind ik een spiraaltje laten plaatsen om die vervolgens na een paar maanden-halfjaar-jaar weer te verwijderen, gewoon zonde), over alle andere vormen van antconceptie weet ik eigenlijk niet zoveel. Het liefst be ik eigenlijk gewoon een een tijdje 'clean' en hormoonloos, dus wat dat betreft zullen we helaas de condooms wel weer uit de kast moeten trekken. Maarja, alles beter dan dit...
Maar is dit herkenbaar voor anderen, dat slecht voelen dankzij de pilhormonen?
Gisteren heb ik het, na de zoveelste kwaaie bui van mij, met mijn vriend besproken om te stoppen met de pil, want zoals hij het zelf heel vattend zei: Als dit zo doorgaat dan halen we de Kerst niet eens. Hij zag inderdaad enorm veel verschil met mij in het begin, en mij nu.
De vraag is alleen... wat dan? Spiraaltje wil ik niet omdat we ook niet te lang willen wachten met een kindje krijgen (dan vind ik een spiraaltje laten plaatsen om die vervolgens na een paar maanden-halfjaar-jaar weer te verwijderen, gewoon zonde), over alle andere vormen van antconceptie weet ik eigenlijk niet zoveel. Het liefst be ik eigenlijk gewoon een een tijdje 'clean' en hormoonloos, dus wat dat betreft zullen we helaas de condooms wel weer uit de kast moeten trekken. Maarja, alles beter dan dit...
Maar is dit herkenbaar voor anderen, dat slecht voelen dankzij de pilhormonen?
Gast- Gast
Re: De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Condooms, echt.
Ik ben na een aantal jaar pil overgestapt op de Nuvaring, dat beviel helemaal niet en toen ik daar mee stopte was mijn cyclus echt een zooitje. Dat is pas weer goedgekomen nadat ik zwanger was geweest. Het is bij mij geen belemmering geweest bij het zwanger worden, maar het is wel gewoon heel vervelend. Ik zou het lekker een tijdje zonder hormonen doen en die onderbreking voor lief nemen.
Ik ben na een aantal jaar pil overgestapt op de Nuvaring, dat beviel helemaal niet en toen ik daar mee stopte was mijn cyclus echt een zooitje. Dat is pas weer goedgekomen nadat ik zwanger was geweest. Het is bij mij geen belemmering geweest bij het zwanger worden, maar het is wel gewoon heel vervelend. Ik zou het lekker een tijdje zonder hormonen doen en die onderbreking voor lief nemen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Heel erg herkenbaar. Nadat ik gestopt was met pil nr 1 voelde ik me weer vorlijk open en zag weer de lol overal van in, ben toen overgestapt op een andere pil want dacht toen dat het ook met de winterdepressie te maken had. Vervolgens ging ik aan pil nr 2 en na verloop van tijd dezelfde ellende. Ik ben nu anderhalfjaar pilloos en wat hormonen betreft voel ik me kiplekker. Maar ja nu ben je gewoon verplicht om condooms te gebruiken. En dat is ook geen pretje, maar dat liever dan al die hormonen in mijn lichaam.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ja dat wat jij beschrijft herken ik ook, Silver. Hoe langer ik erover nadenk, hoe fijner het eigenlijk ook voelt om die pil weg te doen. Nu gebruiken we daarna dan even niets behalve (helaas) de condooms, maar als ik weer aan de anticonceptie ga neig ik naar de Mirena.
Gast- Gast
Ik herken je helemaal! Toen wij trouwplannen hadden en een huisje, is de pil dan ook niet meeverhuisd.
Nu met condooms, gaat al twee jaar goed.
Nu met condooms, gaat al twee jaar goed.
Gast- Gast
Ik ben altijd een opgewonden standje geweest, en tussen mij en mijn ex kon het ook aardig knallen, omdat ik vaak boos was om vanalles en nog wat.
Heb er nooit bij stilgestaan dat het aan de pil zou kunnen liggen. Heb nu een paar maanden een spiraaltje, jammer dat het uit is, anders had ik geweten of het aan die bom hormonen kon liggen of dat ik gewoon zo'n monster ben
Heb er nooit bij stilgestaan dat het aan de pil zou kunnen liggen. Heb nu een paar maanden een spiraaltje, jammer dat het uit is, anders had ik geweten of het aan die bom hormonen kon liggen of dat ik gewoon zo'n monster ben
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Het was waarschijnlijk de oorzaak voor mijn longembolie met alle gevolgen van dien. Rotzooi, echt.
Gast- Gast
Ik had hetzelfde met de pil. Heb nu de nuva ring en ik moet heel eerlijk zeggen dat ie prima bevalt!
Spiraaltje of zo'n onderhuids dingetje lijkt me niets. Je stopt iets voor lange tijd in je lichaam en je kan het niet zo uithalen wanneer je wilt.
Moet wel zeggen dat, wanneer het met de nuvaring weer meer terug zou komen (stemmingswisselingen) dat ik dan ook niet zou weten wat ik zou doen... idd dan maar condooms ofzo....
Spiraaltje of zo'n onderhuids dingetje lijkt me niets. Je stopt iets voor lange tijd in je lichaam en je kan het niet zo uithalen wanneer je wilt.
Moet wel zeggen dat, wanneer het met de nuvaring weer meer terug zou komen (stemmingswisselingen) dat ik dan ook niet zou weten wat ik zou doen... idd dan maar condooms ofzo....
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Ja dit zou precies mijn verhaal kunnen zijn. Toen ik 4 jaar geleden gestopt was met de pil voelde ik me zoveel beter ineens. Na de geboorte van de eerste hebben we alleen condooms gebruikt omdat er toch nog een tweede zou komen en ik niet mijn cyclus weer in de war wilde schoppen. Na de geboorte van M. ben ik toch maar weer met de pil (een andere dan eerst) begonnen maar wat een verschrikking. Ik voelde me echt veranderen in een heks en na 1,5 strip ben ik weer gestopt. Nu gebruiken we alleen condooms, verre van ideaal want we willen er echt geen derde bij maar ik wil geen hormonen meer. Volgend jaar gaat mijn man zich laten steriliseren.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Fijn dat het o herkend wordt! Dacht al een rare te zijn.... no way dat die pil er dus nog inkomt. Ik maak m'n strip af en dan is het klaar.
Charlie, aan jou moest ik idd ook denken! Daar ben ik ook bang voor. Hart- en vaataandoeningen komen in mijn familie sowieso vaak voor dus misschien is het niet eens verkeerd om dan voorzichtig met de pil te zijn.
Charlie, aan jou moest ik idd ook denken! Daar ben ik ook bang voor. Hart- en vaataandoeningen komen in mijn familie sowieso vaak voor dus misschien is het niet eens verkeerd om dan voorzichtig met de pil te zijn.
Gast- Gast
Ik ben ruim 2 jaar geleden met de pil gestopt om die reden. Wij hebben al die tijd condooms gebruikt en dat ging prima. We vinden het allebei goed zo. Ik ga nooit meer aan de pil.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Het had mijn verhaal kunnen zijn. Ik krijg daarom over 2 weken een koperspiraal.
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Ik herken het ook inderdaad en ik vind het vreselijk. Niet alleen gevoelsmatig maar ook lichamelijke klachten zoals overmatige transpireren, vette huid en extra kilo's. Van binnen voel ik me ook niet fijn. Ik zie alles somber in en ben gewoon heel negatief. Ik heb wel eens na gedacht over een ander anticonceptie maar ik zou niet weten wat. In een spiraaltje zitten ook hormonen, hoe is dat dan anders? Misschien moeten we toch eens gaan nadenken over condooms, want ik vind dit onwijs vervelend.
Gast- Gast
Joan schreef:Ik herken het ook inderdaad en ik vind het vreselijk. Niet alleen gevoelsmatig maar ook lichamelijke klachten zoals overmatige transpireren, vette huid en extra kilo's. Van binnen voel ik me ook niet fijn. Ik zie alles somber in en ben gewoon heel negatief. Ik heb wel eens na gedacht over een ander anticonceptie maar ik zou niet weten wat. In een spiraaltje zitten ook hormonen, hoe is dat dan anders? Misschien moeten we toch eens gaan nadenken over condooms, want ik vind dit onwijs vervelend.
In een koperspiraal zitten geen hormonen.
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Qua stemmingen had ik er niet zoveel last van, maar wel regelmatig knallende hoofdpijn. Sinds ik van de pil af ben heb ik er zelden meer last van en dat alleen al is me het geklooi van condooms dubbel en dwars waard. Ik ga nooit meer aan de pil, misschien een spiraaltje als ons gezin compleet is.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Joan schreef:Ik herken het ook inderdaad en ik vind het vreselijk. Niet alleen gevoelsmatig maar ook lichamelijke klachten zoals overmatige transpireren, vette huid en extra kilo's. Van binnen voel ik me ook niet fijn. Ik zie alles somber in en ben gewoon heel negatief. Ik heb wel eens na gedacht over een ander anticonceptie maar ik zou niet weten wat. In een spiraaltje zitten ook hormonen, hoe is dat dan anders? Misschien moeten we toch eens gaan nadenken over condooms, want ik vind dit onwijs vervelend.
Mirena heeft veel en veel minder hormonen. Ik had er bij een spiraal geen last van.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Plus dat ik ooit begrepen heb dag de hormonen van een spiraal niet/minder in ie bloedbaan terecht komen omdat hij gewoon in se baarmoedermond zit en je de pil oraal inneemt en dus eigenlijk gewoon verteerd wordt net als al je andere eten.
Gast- Gast
Maple schreef:Plus dat ik ooit begrepen heb dag de hormonen van een spiraal niet/minder in ie bloedbaan terecht komen omdat hij gewoon in se baarmoedermond zit en je de pil oraal inneemt en dus eigenlijk gewoon verteerd wordt net als al je andere eten.
Klopt. De mirena geeft lokaal een hele kleine hoeveelheid hormonen af die verder niet door de rest van je lichaam gaan. Ik was grote voorstander van de Mirena, ik werd niet meer ongesteld, hoefde niet aan condooms te denken: heerlijk.
Maar hij moest eruit (5 jaar waren voorbij) en ik wilde kijken wat mijn lichaam zou doen zonder iets van anticonceptie. En met mijn ex deden we het toen ook met condooms. Ik vind het nu ook weer niet het drama moment tijdens de sex.. gewoon ef dat ding omdoen en je bent weer klaar :-). Het heeft ook andere voordelen ;-).
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ja pff als ik iedere maand ZONDER de pil eens geen klachten had van mijn menstruatie dan was de pil er ook allang uit geweest. Maar zonder de pil ben ik ook echt niet te genieten met mijn PMS (chagerijnig, down en noem maar op ). Ik las hier laatst ergens ik kan niet met hormonen maar ook niet zonder dat geld dus ook voor mij.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik ga ook stoppen met de pil, ben nu met mijn laatste strip bezig. Ik stop idd ook niet om voor een kindje te gaan, maar gewoon omdat ik er klaar mee ben.
Heb nergens energie voor, geen zin in seks, mijn haar is veel dunner geworden, snel geirriteerd en nog zoveel dingen meer. Het zal vast niet allemaal aan de pil liggen maar ik denk een gedeelte wel.
Ben heel benieuwd of ik veranderingen zal merken (vast wel)
We wachten het af...
Heb nergens energie voor, geen zin in seks, mijn haar is veel dunner geworden, snel geirriteerd en nog zoveel dingen meer. Het zal vast niet allemaal aan de pil liggen maar ik denk een gedeelte wel.
Ben heel benieuwd of ik veranderingen zal merken (vast wel)
We wachten het af...
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zit ook erg te twijfelen om te stoppen met de pil, om precies dezelfde reden. Maar ik ben zo bang dat het met condoom anders mis zal gaan. Gewoon omdat ik altijd aan de pil ben geweest en nooit een condoom heb hoeven gebruiken. Ik zit dus nog heel erg te twijfelen.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Dat heb ik dus ook. Ik zou graag stoppen met de pil om te kijken hoe ik dan "word", maar de hel die bij mij ongesteld zijn heet, is het het niet waard. Al helemaal niet elke maand.Lady Starstruck schreef:Ja pff als ik iedere maand ZONDER de pil eens geen klachten had van mijn menstruatie dan was de pil er ook allang uit geweest. Maar zonder de pil ben ik ook echt niet te genieten met mijn PMS (chagerijnig, down en noem maar op ). Ik las hier laatst ergens ik kan niet met hormonen maar ook niet zonder dat geld dus ook voor mij.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik was als puber echt verschrikkelijk ongesteld. Onregelmatig, dan maandenlang níét ongesteld, dan drie weken lang non-stop ongesteld. Buikpijn, hoofdpijn.... Daarom ben ik ook aan de pil gegaan. Toen ik vorige keer stopte had ik nergens last van. Dijk van een cyclus, regelmatig, en als ik ongesteld was, was ik 3 dagen ongesteld en klaar. Nu ik weer aan de pil ben heb ik juist weer meer last.
Hoe je voordat je aan de pil ging, ongesteld was, hoeft het nog niet te zijn als je opnieuw met de pil stopt.
Hoe je voordat je aan de pil ging, ongesteld was, hoeft het nog niet te zijn als je opnieuw met de pil stopt.
Gast- Gast
Puur voor mezelf sprekend: de hel is iets minder geworden door de pil. Ik moet er niet aan denken hoe het is zonder de pil.Maple schreef:Hoe je voordat je aan de pil ging, ongesteld was, hoeft het nog niet te zijn als je opnieuw met de pil stopt.
Vraagje trouwens: hoe lang ben je gestopt met de pil voordat je verschil merkte?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hond: voordelen en nadelen?
» tablet, voordelen... Soorten
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Voordelen broers of zussen, of alleen zijn
» Schouder ellende.
» tablet, voordelen... Soorten