Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond: voordelen en nadelen?

+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Hond: voordelen en nadelen? Empty Hond: voordelen en nadelen?

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 3:34

Na lang praten en twijfelen zijn we op internet gaan kijken naar honden die momenteel in asiels hier in de burut zitten. En ik was meteen verliefd op Joy....

Hond: voordelen en nadelen? Dierfoto

Nu zijn we dus vandaag heengeweest, hebben de hond "ontmoet", helemaal top....ik ben nog steeds verliefd haha! Helaas pindakaas was er ook een stel onderweg voor de hond, en omdat zij van te voren gebeld hadden, hebben zij voorrang. Wij worden dus gebeld als zij haar niet willen.

Maar goed, ik heb zelf nog nooit een hond gehad, vriendlief wel. Hij weet dus wat het inhoudt, maar voor mij is t npg erg spannend en nieuw allemaal.
Wel hebben we expres een hond gezocht die bij kinderen kan en die alleen thuis kan zijn.

Grote voordeel is dat we er met een hond meer opuit gaan, lekekr stukken wandelen enzo. Sja nadeel is het uitlaten, maar dat weet je als jer aan begint, net als de haren die ik overal terug ga vinden.

Wat vinden jullie nog meer voor en nadelen?
Gelukkig kunnen we hem (als het doorgaat) 2 weken "op proef" krijgen, maar hopelijk is die proeftijd nergens voor nodig...hij is zo leuk!

Maar goed, aan alle mensen die wel honden hebben/ hebben gehad....vertel! Zodat we wel de juiste beslissing maken..
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond: voordelen en nadelen? Empty Re: Hond: voordelen en nadelen?

Bericht  Blond do 24 maa 2011 - 3:48

Okee vooropgesteld dat ik dus NIET van honden houd, zou mijn grootste nadeel zijn dat ze best een hoop geld kosten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 3:50

Wij hebben nou al 12 jaar een hond, en heeft veel geld gekost omdat hij best regelmatig ziek was.
En de dierenarts is niet echt goedkoop.
Hij verhaart veel.

Maaaar, we zijn wel blij met hem echt een gezelligheidsdier, je kan lekker wandelen met je hond (ja kan ook alleen maar toch :P)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 3:52

Nadelen:
* je hebt een hond een hondenleven lang, dus misschien wel 20 jaar
* ze kosten geld (voer, spuitjes, ziektes)
* ze kosten tijd
* je moet vaak stofzuigen
* je moet altijd "oppas" zoeken als je een keer weg wilt en de hond kan niet mee
* ze hebben ruimte nodig
* je moet ze vaak uitlaten (ook als het hard regent, waait en ijzig koud is)
* ze hebben aandacht nodig

Gast
Gast

Bericht  Caro do 24 maa 2011 - 3:52

Een hond neem je, naar mijn mening, voornamelijk vanwege de liefde die je van het beestje krijgt. Die kwispelende staart als je binnenkomt, het lieve snoetje als je verdrietig bent etc. Dat is voor mij onbetwist voordeel nummer 1.

Nadelen: altijd rekening houden met hoelang de hond alleen is. Je kan niet meer zomaar overal naartoe.
Met vakanties moet je rekening houden, qua onderdak of een plek waar hij mee naartoe kan
Haren
Kapotmaken van spullen. Ik ben werkelijk gezegend met een hond die niks stuk maakt dus daar kan ik niet over meepraten!
Je kan je hond aanleren alleen beneden te komen. Die van ons komt ook niet boven. Scheelt een hoop haren door het huis..
Kosten van dierenarts en voer
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond do 24 maa 2011 - 3:52

En als je allebei werkt moet er iemand anders met jullie hond uit. Komt vaak neer op hondenuitlaatservice, die echt moordend duur zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  klavertje do 24 maa 2011 - 3:53

ah wat een schatje.. ik wil ook zoograag een hond.. maar voor mij is het ook makkelijker om een hond te hebben die wat ouder is dus ook uit een asiel oid, maar ik ben dan altijd bang dat er iets is met de hond wat je niet weet zegmaar.. bedoel, mensen doen honden niet zomaar naar een asiel natuurlijk.
wat ik ook een groot nadeel vind aan een hond en wat me nog wel een beetje tegenhoud is dat je je vrijheid verliest voor een groot deel. je kan natuurlijk niet meer zomaar een weekend weg of op vakantie oid.
voordeel is wel dat er altijd iemand blij is als je thuiskomt Very Happy
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693

Bericht  Snoes do 24 maa 2011 - 3:54

Bij mijn ouders thuis heb ik ook altijd een hond gehad.
Nadeel is inderdaad dat een hond veel haren verliest. Je moet de hond ook genoeg aandacht kunnen geven en hem ook geregeld uitlaten.

Maar bij mij (en imjn ouders ook niet) wegen die nadelen niet op tegen de voordelen. Je krijgt zo ontzettend veel liefde van een hond. Onze hond was ook echt een gezelschapsdier (en die op jouw foto is ook wel zo'n ras, toch?) en kon ook goed met kinderen overweg. Ook als ze eens een middag of zelfs een dag alleen thuis was omdat wij weg waren, was dat geen probleem.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 3:56

Ik vraag me af of het in jouw situatie verstandig is om een hond te nemen, Marietje? Gezien je dadeijk weer gaat werken en met de geldsituatie enzo..

Gast
Gast

Bericht  Carmen do 24 maa 2011 - 3:56

Voordelen: honden zijn leuk, er is altijd iemand thuis die enthousiast op je wacht, waar je mee kan kroelen en spelen, je hoeft nooit alleen naar het strand als je wil uitwaaien, als het lekker weer is heb je altijd een excuus om erop uit te gaan.

Nadelen: ook als het regent en waait of als je geen zin hebt moet zo'n beest eruit, een hond kost geld (voer, dierenartskosten als inentingen en wormkuur, onverwachte ziekte etc), als je op vakantie gaat of weekend weg moet je altijd iets regelen.

Honden zijn hartstikke leuk, maar denk er goed over na. Je kunt niet na 3 maanden zeggen: ik vind het toch eigenlijk niet zo leuk, we brengen hem weer terug. Je zit zeker een jaar of 10/12 aan zo'n beestje vast (als je ze jong krijgt dan).
Carmen
Carmen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Moezie do 24 maa 2011 - 3:58

Voordelen:
Ik kom nooit een leeg huis binnen, dan staat mevrouwtje daar met der staart te kwispelen.
Als ik verdrietig ben is zij er altijd voor me.
het stimuleerd je om lekker lang te wandelen met goed weer.
mijn hond is echt een knuffeldier en ik vind het heerlijk.

Nadelen:
Haren. (maar je hebt ook honden die niet zoveel haren)
Als je op vakantie gaat dan moet je oppas zoeken.
Dierenarts (spuitjes, ziek)
Door weer en wind wandelen.

Maar al met al ben ik super gelukkig met mijn hond en zou ik ook nooit zonder hond kunnen!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784

Bericht  minoessepoes do 24 maa 2011 - 4:02

Mijn vriend wil ook heel graag een hond. Maar dat doe we gewoon echt niet omdat we dat gewoon heel zielig vinden voor de hond.
Wij werken beide full-time en dat beestje zou veel te veel alleen zijn, daarnaast hebben wij geen tuin en ik vind eigenlijk wel dat je zo'n beestje ook de ruimte moet kunnen geven om lekker in de tuin te rennen e.d.

En daarnaast kan je dan niet meer zomaar een weekend weg, zoals wij vaak naar onze ouders gaan, moet je als je op vakantie wil altijd een honden hotel regelen en die zijn druk in de vakantieperiode en het kost veel geld en moet je gewoon dagelijks stofzuigen ivm de haren.

En tot slot moet je inderdaad je hond ook uitlaten als het vies weer is, door de regen de kou en ook 's avonds nog als je lekker warm op de bank zit.

Dus hier komt er voorlopig geen hond, misschien tegen de tijd dat we kinderen hebben en iets meer ritme en wat minder werken e.d..
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:03

Ik heb een ziektekostenverzekering voor mijn hondje. Kost me een paar euro per maand, en stel dat ze een keer voor operatie oid moet... dan kom ik liever niet voor onverwachte hoge rekeningen te staan.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 24 maa 2011 - 4:08

Bij mij wegen de voordelen absoluut op tegen de nadelen.

Die trouwe en blije blik als je 's middags thuiskomt of als je aankondigt dat je met ze gaan wandelen. Ook als je verdrietig bent die lik over je gezicht.

De nadelen bij mijn 2 jack russels zijn echt de haren, 1x in het jaar worden ze geent en met die kosten houd ik van te voren al rekening. Alleen als ze ziek worden heb je meer kosten eraan, maar dat zal met een kat of andere huisdieren net zo zijn.

Mbt vakantie, wij passen ons aan en zoeken een vakantie waarbij de honden mee mogen en kunnen. We zijn 1x zonder ze weggeweest en daar kwamen we er achter dat we ze toch wel miste, afgelopen vakantie zijn ze dan ook meegeweest.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Mari do 24 maa 2011 - 4:10

Purple schreef:Nadelen:
* je hebt een hond een hondenleven lang, dus misschien wel 20 jaar
* ze kosten geld (voer, spuitjes, ziektes)
* ze kosten tijd
* je moet vaak stofzuigen
* je moet altijd "oppas" zoeken als je een keer weg wilt en de hond kan niet mee
* ze hebben ruimte nodig
* je moet ze vaak uitlaten (ook als het hard regent, waait en ijzig koud is)
* ze hebben aandacht nodig

Dit dus, voor mij nooit (naja zeg nooit nooit) een hond, hoe lief ze ook zijn. Ik leen die van mijn schoonouders als we willen wandelen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Enelya do 24 maa 2011 - 4:13

Wat een poepie, Golden Retriever?

Mn ouders hebben op dit moment 3 Golden Retrievers, ben er zelf ook mee opgegroeid. Super lieve honden maar er gaat ook veel tijd in zitten. Mn moeder gaat elke dag een stuk met ze wandelen omdat ze zoveel energie hebben, en daarnaast worden ze nog 3 keer in de buurt uitgelaten. Woon nu op mezelf maar wil later toch ook wel een hond. Nu doe ik dat nog niet omdat mn vriend en ik allebei 40 uur werken en dat vind ik zielig. Daarnaast kost het veel geld en dat heb ik er nu nog niet voor over, net als de vrijheid die je voor een deel moet inleveren. Maar je krijg er natuurlijk wel een hoop liefde voor terug van zo'n hond. Als ik de honden mis, dan ga ik nu gewoon even naar mn ouders om ze een knuffel te geven of ik laat ze uit.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:15

ProudMama schreef:Ik heb een ziektekostenverzekering voor mijn hondje. Kost me een paar euro per maand, en stel dat ze een keer voor operatie oid moet... dan kom ik liever niet voor onverwachte hoge rekeningen te staan.
Ik hoop dat je hier van alle voorwaarden erg goed gelezen hebt. De meeste huisdierenverzekeringen vergoeden vrijwel niks.. En daar kom je altijd te laat achter..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:15

Ik heb je dit een week of wat geleden al eens in een ander topic gevraagd, maar ik doe het nog maar eens....
Ben jij een beetje een impuslief persoon of wat?

Want ik kan nu vanaf januari een *Marietje* lijstje gaan noemen met alle dingen die jij wilde gaan doen of zou aanschaffen.
Een hond is een levend beest. Die heb je niet voor 'de leuk' en omdat het vandaag zo'n leuk idee is, die heb je en daar ben je verantwoordelijk voor.

Je partner werkt, jij wilde een week of wat geleden nog werken plus naar school en dan willen jullie een retriever. Een hond die minimaal 2 uur per dag wandeltijd nodig heeft.
Een hond die vaker dan sommige bastaardhondjes hoge dierenartskosten heeft (en jij had schulden...en jullie zaten pas nog financieel moeilijk). Een hond die vanwege grootte veel eet. Vaak speciaal en dus duurder voer nodig heeft...

Misschien moet je toch echt wat beter gaan realistisch denken, ipv elke dag een nieuwe droom najagen, we hebben het over een hond, niet een nieuwe tuinstoel.
Als CBL erachter komt belt ze de dierenbescherming..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:17

Dolores schreef:

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:18

Dolores schreef:
Whaha, af en toe ben jij te grappig.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 24 maa 2011 - 4:19

_Donnaa schreef:
ProudMama schreef:Ik heb een ziektekostenverzekering voor mijn hondje. Kost me een paar euro per maand, en stel dat ze een keer voor operatie oid moet... dan kom ik liever niet voor onverwachte hoge rekeningen te staan.
Ik hoop dat je hier van alle voorwaarden erg goed gelezen hebt. De meeste huisdierenverzekeringen vergoeden vrijwel niks.. En daar kom je altijd te laat achter..

Dat heb ik ook uitgezocht, zou voor 2 honden 30 euro per maand kwijt zijn en datgene wat ze soms hebben wordt niet vergoed. Ben dus zonder verzekering gegarandeerd op de lange termijn goedkoper uit.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Feline do 24 maa 2011 - 4:59

200%.. nee.. wacht.. 300% eens met Do! Echt, dit kan ik niet begrijpen! Lees hier steeds topics over financiele problemen dus hoe ga je dat lieve beest onderhouden? Bovendien weet je nog niet eens (zover wij op de hoogte zijn) waar je gaat werken.. Hoe weet je dan of je tijd hebt voor een dier wat heel veel beweging nodig heeft. Bovendien verkoop je je auto om geld te besparen en ga je 't vervolgens hier weer aan uitgeven..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Pien do 24 maa 2011 - 5:08

Eens met dolores, had het niet beter kunnen verwoorden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 5:45

Jeetje Dolores, ik heb juist het gevoel dat je in elke post hier van mij wel iets weer weet te vinden om me op te pakken.... en wie ben jij om mij zo te veroordelen terwijl je me niet eens kent? kom maar op met je lijstje dan over wat ik allemaal impulsief wilde doen? we twijfelden over een kat, bedoel je dat? en het feit dat ik een nieuwe auto wil, dat is allemaal niet impulsief hoor. En een hond vergelijken met een tuinstoel? serieus, hoe dom denk je dat ik ben? En nóg stommer is het om te zeggen dat als CBL erachter komt ze de dierenbescherming belt....jij weet niet half hoeveel liefde wij zo'n beestje kunnen geven, dus degene met de domme impulsieve opmerkingen hier ben jij in dit geval. Niet elke topic die ik hier open hoeft voor jou een vrijbrief te zijn om mij maar weer af te zeiken, al begint het daar wel steeds meer op te lijken

nee het is geen impulsieve reactie, we hebben het hier al 2 jaar over. Toen we nog op de flat woonden wilden we het al, maar was het gewoon geen optie, een hond op een flat.
Ik heb nu vorige week te horen gekregen dat ik "promoveer" naar adjunct-leidinggevende, iets wat ik al heel erg lang wil, 36 uur, dus ook qua baan zit ik gewoon prima nu.
De post over die opleiding toen was inderdaad om voor- en nadelen van mensen die ervaring hebben in de zorg eens even goed door te lezen, en daaruit concludeerde ik al snel dat het inderdaad leuk werk is, maar het gezien mijn toekomstbeeld niet handig is om op dit moment te gaan doen.
Dus ik heb nu eindelijk de functie en baan die ik wil, vriend heeft een vast contract voor 40 uur.

Hij werkt 's avonds en ik overdag, dus wat dat betreft ideaal voor dat beestje. Daarbij wonen we nu in een eensgezinswoning, alle ruimte om ons heen en parkene tc waar we lekker met hem kunnen lopen. Financieel zitten we ook gewoon weer prima, aangezuen ik weer een vaste baan heb, en nu dus eentje waarmee ik nog 2 schalen omhoog ga ook. Daarnaats het feit dat ik een jaar lang te weinig WW heb gekregen en dit binnen een maand met terugwerkende kracht gestort ga krijgen, plus een leuke teruggave van de belastingdienst, zorgt er meteen weer voor dat er een paar duizend euro op mijn spaarrekening staat.

Wat andere mensen zeiden is waar....een hond heb je voor het leven, al is deze 9 jaar oud, dus dat valt dan weer mee. Speciaal voer hoeft ie niet, in het asiel zeiden ze dat gewoon voer van eigen merk prima voldoet. En de tijd om lekker meth em te bewegen is er in ons geval juist volop omdat we contra werken. In geval van vakantie kan ie naar de overburen of naar mijn schoonouders, die vinden dat superleuk.
Dus vertel, wat is er nou verder mis met dit plan??? Het is niet impulsief, alles behalve dat.

Laatst aangepast door *Marietje* op do 24 maa 2011 - 5:50; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 5:46

Feline schreef:200%.. nee.. wacht.. 300% eens met Do! Echt, dit kan ik niet begrijpen! Lees hier steeds topics over financiele problemen dus hoe ga je dat lieve beest onderhouden? Bovendien weet je nog niet eens (zover wij op de hoogte zijn) waar je gaat werken.. Hoe weet je dan of je tijd hebt voor een dier wat heel veel beweging nodig heeft. Bovendien verkoop je je auto om geld te besparen en ga je 't vervolgens hier weer aan uitgeven..

en als je goed gelezen hebt is de auto niet om geld te besparen, want er komt gewoon een nieuwe auto voor terug. de auto is om een groot deel van de lening alvast af te kunnen lossen.
en sja, geen hond of kind nemen zo lang ik een lening heb....dat doe ik niet, er zijn ook mensen met hypotheken en andere leningen...dus daar ga ik zeker niet op wachten
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: