Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond: voordelen en nadelen?

+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 7 Empty Re: Hond: voordelen en nadelen?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 7:59

Francaise_ schreef:
Trisha schreef:Klopt, maar een Rottweiler of Herder staan misschien 3e en 4e, dus die vergelijking gaat ook niet 100% op. Begrijp wel wat je bedoelt, maar dan nog blijft 't in mijn ogen zo, dat je een hond niet van te voren kunt beoordelen, alleen omdat 't een Rottweiler of Retriever is. Als een kind een punaise in de poot van een Retriever duwt, bijt 't net zo goed als een Rottweiler, alleen een Rottweiler wordt er sneller om gestraft door media, instanties etc.
Ze reageren wel hetzelfde maar een Rottweiler is meer een doorbijter en zorgt voor meer schade en daarom komt dat eerder in het nieuws denk ik. Mijn ouders hebben altijd terreinwaakhonden (Rottweilers en Dobermans) gehad en daar kon ik prima mee opschieten maar hun teckel beet me al als hij me zag kruipen/lopen. Het zegt denk ik heel weinig, het zal voornamelijk opvoeding zijn. De teckel was voordat ik kwam hun kind en de grote honden kenden hun plek.

Oh ik vind Dobermans zulke prachtige honden! Maar zou er nooit een durven te nemen, ben bang voor ze. Vriendin heeft een rotweiler en is echt zo'n schatje. Het is eigenlijk een schoothondje in een te groot lijf Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:03

Haha, mijn ouders hadden een paar jaren geleden ook een jonge zieke Rottweiler die binnen een paar weken dood zou gaan dus die mocht in huis en ook op de bank want hij was zo lief en klein maar hij werd dus een jaar en zat als volgroeide hond dus bij ons op schoot ;-) Heel zwaar!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:10

Francaise_ schreef:Haha, mijn ouders hadden een paar jaren geleden ook een jonge zieke Rottweiler die binnen een paar weken dood zou gaan dus die mocht in huis en ook op de bank want hij was zo lief en klein maar hij werd dus een jaar en zat als volgroeide hond dus bij ons op schoot ;-) Heel zwaar!

Haha! Ja zo leuk, die van haar wil ook altijd het liefst op schoot, wat niet mag, maar soms doe ik het stiekum nerd En zijn oortjes zijn heel zacht.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:30

Dolores schreef:
Giacomo schreef:Oke, Dolores, het zal wel. Geloof niet dat ik zoveel gereageerd heb in dit topic, maar goed.

Lees jij wel wat ik schrijf?

Nee, ik reageer random op topics met verschillende reacties. Gewoon, omdat het leuk is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:38

Giacomo schreef:
Dolores schreef:
Giacomo schreef:Oke, Dolores, het zal wel. Geloof niet dat ik zoveel gereageerd heb in dit topic, maar goed.

Nee, ik reageer random op topics met verschillende reacties. Gewoon, omdat het leuk is.

Wat lees jij dan als ik dit schrijf:
En ik vind het jammer, dat er nu bijna een heel topic en allerlei discussies erin, gebaseerd worden op onder andere jouw (Giacomo's) interpretatie van iets wat ik dus niet heb geschreven of bedoeld....

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:38

Giacomo schreef:
Dolores schreef:

Huh? Hoezo heeft een man een piemel? Daar gaat dit topic niet over. Wel even lezen, meisje!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:44

Even voor de duidelijkheid:

Ik vind het geen probleem dat Marietje in haar situatie een hond neemt. Ze hebben beiden een baan, maar er is ook bijna heel de dag iemand thuis. IK geloof dat ze er met alle liefde voor willen en kunnen zorgen en er is nu spaargeld en de hond kan financieel onderhouden worden. Ik viel alleen over het feit dat ze elke week iets anders wil en ik haar impulsief vind. en dat mag best gezegd worden.
En het lijkt me gewoon niet handig om meteen weer aanspraak te maken op je spaargeld als je net weken lang problemen met geld hebt gehad en nog een dikke lening hebt lopen waar je je zorgen over maakt en vanaf wilt. Er is weer geld en opeens kan er weer vanalles gekocht en geboekt worden. Ik zou zelf heel erg voorzichtig zijn als ik eerder een keer zo mijn neus had gestoten.

En ik wilde dit topic ook niet gebruiken om Marietje af te branden voor de lol. Ze komt alleen heel erg zoekende over en heeft er zelf voor gekozen zoveel op het forum te plaatsen. Ik vind het niet gek dat mensen eerder verkregen info gebruiken bij het geven van advies.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:44

Francaise_ schreef:
Giacomo schreef:
Dolores schreef:

Huh? Hoezo heeft een man een piemel? Daar gaat dit topic niet over. Wel even lezen, meisje!

Wát? Ik had het toch net over huishoudtips??

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:46

Giacomo schreef:
Francaise_ schreef:
Giacomo schreef:
Dolores schreef:

Wát? Ik had het toch net over huishoudtips??

Neeheej! Je zei dat je dochter ineens een piemel had en dat jij denkt dat die bij jongetjes horen. En nu weet ik als meisje niet meer wat ik met dat ding moet. Aan mijn reu teruggeven?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:49

Very Happy You're back, finally! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:55

Giacomo schreef:Very Happy You're back, finally! Very Happy
And me loves it! Ik heb mijn forummeisjes veel te lang gemist!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:12

Lavendel schreef:Hoe gaat het nu met de hond Marietje? Bevalt het goed? Wij hebben 16 jaar een hond thuis gehad (Heidewachtel) en ik mis hem nog steeds echt verschrikkelijk. Bij ons woog het plezier echt op tegen alles.

Over een hond weg doen als er kinderen komen, je kan natuurlijk nooit weten wat voor een karakter je hond heeft als je hem koopt als puppy, maar je kan wel heel erg rekening houden met het soort.
Als je weet dat je in de toekomst kinderen wilt zou ik geen bulldog/doberman/herder of een andere potentieel agressieve hond nemen maar een soort die om zijn kindvriendelijkheid bekend staat. Dus ik denk dat je zelf al een hoop gedoe kunt voorkomen qua kind/hond problemen.

Bulldog potentieel agressief?? Hahahaha, hilarisch. De grootste kindervrienden onder de honden bedoel je. hug

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:18

Puuc schreef:
Lavendel schreef:Hoe gaat het nu met de hond Marietje? Bevalt het goed? Wij hebben 16 jaar een hond thuis gehad (Heidewachtel) en ik mis hem nog steeds echt verschrikkelijk. Bij ons woog het plezier echt op tegen alles.

Over een hond weg doen als er kinderen komen, je kan natuurlijk nooit weten wat voor een karakter je hond heeft als je hem koopt als puppy, maar je kan wel heel erg rekening houden met het soort.
Als je weet dat je in de toekomst kinderen wilt zou ik geen bulldog/doberman/herder of een andere potentieel agressieve hond nemen maar een soort die om zijn kindvriendelijkheid bekend staat. Dus ik denk dat je zelf al een hoop gedoe kunt voorkomen qua kind/hond problemen.

Bulldog potentieel agressief?? Hahahaha, hilarisch. De grootste kindervrienden onder de honden bedoel je. hug
Nouja, hilarisch! Het geeft dus wel een vertekend beeld van mensen die geen verstand hebben van honden.. Het is de opvoeding (en deels inteelt is mijn mening bij bv de Rottweiler) en die onderschatten mensen. En ik kan het weten met mijn verpeste Jackie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:26

Francaise_ schreef:
Puuc schreef:

Nouja, hilarisch! Het geeft dus wel een vertekend beeld van mensen die geen verstand hebben van honden.. Het is de opvoeding (en deels inteelt is mijn mening bij bv de Rottweiler) en die onderschatten mensen. En ik kan het weten met mijn verpeste Jackie.

Joh meen je dat nou, zeggen mensen dat die een vertekend beeld hebben van honden? Ja he he dat weet ik ook wel. Het was sarcastisch bedoeld. Je moest eens weten wat een domme mensen ik af en toe tegen kom die lopen te gillen dat ik mijn pitbullen bij me moet houden Twisted Evil Bulldoggen zijn van nature gewoon verschrikkelijk lief en kindvriendelijk. Overigens ben ik nog steeds van mening dat honden niet vals geboren worden maar vals worden gemaakt.

Ontopic dan ook maar: voordelen veeeeeel liefde en gezelschap. De heerlijke boswandelingen.
Nadelen: twee honden is nog lastiger oppas voor te vinden, het kan veel geld kosten (wij hebben een aparte spaarrekening voor de honden ipv elke maand verzekeringsgeld).

Ik vind het wel heel gedurfd dat je de hond vrijwel direct alleen gelaten hebt. Ik had dat eerst gaan opbouwen als ik jou was.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:30

Ik denk dat het ook met inteelt te maken heeft als ik alle honden heb bekeken van mijn ouders. Ze zijn niet met de één iets anders gaan doen dan met de ander en de valse honden zijn heel jong overleden door bv vergroeiingen.

Gast
Gast

Bericht  JD zo 27 maa 2011 - 9:56

Smikkell schreef:Even voor de duidelijkheid:

Ik vind het geen probleem dat Marietje in haar situatie een hond neemt. Ze hebben beiden een baan, maar er is ook bijna heel de dag iemand thuis. IK geloof dat ze er met alle liefde voor willen en kunnen zorgen en er is nu spaargeld en de hond kan financieel onderhouden worden. Ik viel alleen over het feit dat ze elke week iets anders wil en ik haar impulsief vind. en dat mag best gezegd worden.
En het lijkt me gewoon niet handig om meteen weer aanspraak te maken op je spaargeld als je net weken lang problemen met geld hebt gehad en nog een dikke lening hebt lopen waar je je zorgen over maakt en vanaf wilt. Er is weer geld en opeens kan er weer vanalles gekocht en geboekt worden. Ik zou zelf heel erg voorzichtig zijn als ik eerder een keer zo mijn neus had gestoten.

En ik wilde dit topic ook niet gebruiken om Marietje af te branden voor de lol. Ze komt alleen heel erg zoekende over en heeft er zelf voor gekozen zoveel op het forum te plaatsen. Ik vind het niet gek dat mensen eerder verkregen info gebruiken bij het geven van advies.

@ Smikkell....
Ik ben ook erg zoekende, en zit/zat ontzettend slecht in mijn vel. Dit komt door hele heftige dingen die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, en dát zet ik juist weer niet op t forum, maar hou ik wel liever voor mezelf.
Zoals je zegt, het gaat met de hond inderdaad helemaal lukken. En ja, natuurlijk weet ik dat er andere dingen zijn die ik met het geld had kunnen doen, zoals een deel van mijn lening aflossen. Maar het is niet zo dat ik meteen he-le-maal los ga nu ik weer geld heb, ik stel gewoon prioriteiten. Ik heb nu een salaris waarbij ik stukken meer ga verdienen, dus ik heb ervoor gekozen om een groter bedrag per maand af te lossen.Ik weet zelf ook dat een vakantie er dit jaar vast en zeker niet inzit, want daar wil ik mn spaargeld niet aan opmaken. Winkelen? Dat heb ik al in geen eeuwen gedaan, en t is niet zo dat ik nu in 1x helemaal los ga in de stad ofzo... Wij hebben door het afgelopen jaar geleerd om ontzettend zuinig te zijn wat betreft winkelen,boodschappen,uitjes etc, en dit is voor het eerst sinds een jaar dat we een "grote" uitgave gedaan hebben, maar we zijn zo ontzettend blij met haar, en ik vind het jammer dat ik zelf het gevoel had dat ik me opeens moest gaan verantwoorden.
Natuurlijk begrijp ik dat er mensen reageren, maar het is/was meer de manier waarop sommige posts overkwamen, heel erg aanvallend, terwijl het misschien niet eens zo bedoeld was, maar via internet komen dingen nou eenmaal anders over soms.
Ik voelde me gewoon heel erg aangevallen, en sja, daar reageer ik dan ook weer op die manier op, en daardoor krijg je deze ellenlange discussie.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:00

Stop met lullen en start met foto's spammen van de hond! Veel leuker.

Gast
Gast

Bericht  JD zo 27 maa 2011 - 10:06

Dolores schreef:In een topic op werk/studie vraagt ze bv naar mensen die een bepaalde studie hebben gedaan, dan oppert iemand een andere studie, die wijst ze met niet kloppende argumenten af, en twee dagen later vraagt ze info over die andere studie, met dat het wel heel okay is...

dit klopt bijvoorbeeld al niet wat je zegt...ik vroeg info over verpleegkundige, en toen opperde iemand de opleiding tot kraamverzorgende. Ik heb dit niet afgewezen, maar heb mijn twijfels gezet nav van verhalen van een vriendin die het werk doet, en het feit dat je zoveel dagen achter elkaar werkt. Pas nadat diegene over die opleiding begon ben ik eens gaan googlen, en hoe meer ik erover las, hoe enthousiaster ik werd, en vandaar ik erna een topic erover opende. Dus....hier verdraai je de waarheid al

Dát is wat ik bedoel....
Twee weken geleden was een Kat nog de heilige graal en in de gloria en nu hebben ze 'altijd al een hond willen hebben'...Als dat zo is, waarom komt dat nu er dan ineens uit, en pas als er naar gevraagd wordt, of vraagtekens bij de situatie gezet worden..

Vriend wilde graag een hond, ik twijfelde daar altijd al over. Ik wilde er heel erg graag een, maar wist niet goed wat ik kon verwachten, omdat ik nooit een hond heb gehad. Daarom hebben we toen getwijfeld over een kat, minder verantwoordelijkheden en toch gezellig, maar dit kon achteraf niet door vriend zn allergie. Zijn ons toen verder gaan verdiepen in een hond.

Ik vind haar niet incompetent, sterker nog daar zit ik nog voor... Ik begrijp gewoon niet hoe iemand in een maand zesentachtig keer van keuze en mening kan wisselen....

En ik vind het jammer, dat er nu bijna een heel topic en allerlei discussies erin, gebaseerd worden op onder andere jouw (Giacomo's) interpretatie van iets wat ik dus niet heb geschreven of bedoeld...
[b]

En ja, dan nog....dan ben ik impulsief? Ik vind inderdaad héél erg veel leuk, heb 1001 interesses, en overweeg daardoor heel veel dingen. Maar uiteindelijk zie ik zelf snel genoeg in dat de dingen die ik overweeg niet altijd de slimste zijn, dus ik zie het probleem niet. Als ik nou alles wat ik overweeg uiteindelijk ook echt doe, ja dan ben ik pas écht impulsief. Ik dacht dat dit forum er was om alles te kunnen bespreken, en over de meest nutteloze dingen een topic te kunnen openen, maar blijkbaar is dat niet zo, en moet ik voortaan nadenken voordat ik een topic ergens over open. Voor mij is een forum een plek voor gezelligheid en nutteloze topics, maar ook voor vragen en advies waarbij ik niet bij mensen in mijn direct omgeving mee terecht kan/durf...en dan vind ik sommige reacties soms jammer

Daarbij zeg je ook dat ik dit topic heb geopend om te vragen of een hond een goed idee is, maar lees maar terug...dat heb ik nooit gevraagd. Ik heb gezegd dat e een hondje uit het asiel nemen (als ie ons zou worden toegewezen) en of er iemand nog tips/adviezen en voor/nadelen van een hond had, zodat ik me er alvast in kon verdiepen. Ik heb dus nooit iemand gevraagd of ik in mijn situatie een hond moet nemen of niet. Je zegt tegen andere mensen dat ze niet goed lezen, maar zelf doe je dat blijkbaar ook niet erg...of je wit mijn uitspraken in jouw voordeel verdraaien ofzo, ik weet het niet zo goed.

En over je eerste post; Hij was misschien niet aanvallend bedoeld, het kan vaak via internet gewoon heel anders overkomen, maar hij kwam bij mij wel zo over. En omdat ik me erg aangevallen voelde, reageerde ik ook weer heftiger dan normaal...vandaar.

Ik hoop dat het nu klaar is, en ik zal voortaan minder topics openen over mijn persoonlijke vraagstukken...

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD zo 27 maa 2011 - 10:08

Reva schreef:Stop met lullen en start met foto's spammen van de hond! Veel leuker.

hahaha ja ik ben een slappe ouwehoer... ik ga even mn USB stick zoeken, maar heb nog niet heel veel boeiende foto's gemaakt... we waren naar het strand en het bos geweest, en allebei de keren was sik de camera al vergeten, dus schiet weer lekker op..
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:10

Ik wil ook foto's zien!! Heb 't veel te druk om stalkend in je bosjes te liggen wachten...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:15

Marietje, ik zou het best buiten het forum met je verder willen bespreken. Ik vind dat ik al genoeg en misschien te veel heb gezegd hier. Ik vind je geen naar persoon en ik vind, zoals ik eerder zei, niet dat jullie niet in staat zijn om voor een hond te zorgen. Alleen andere dingen vallen me op aan je topics en posts..

Gast
Gast

Bericht  JD zo 27 maa 2011 - 10:18

Smik, t is goed zo... ik heb mn zegje kunnen doen, jullie die van jullie, en zo is t klaar. Ik ga nu even wat fotootjes posten, en duik dan lekker mn bedje in... en ach, in de volgende de discussie zien we wel verder haha!

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD zo 27 maa 2011 - 10:23

Hier issie dan, onze Joy! Sorry voor de grote foto's...

Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 7 DSC00992
Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 7 DSC00991
Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 7 DSC00993

en deze is van nu...ligt lekker op t kleed te slapen. Geloof dat ik dat mooie grote hondenkussen wel terug kan brengen naar de winkel... Embarassed

Hond: voordelen en nadelen? - Pagina 7 DSC00997
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:23

Giacomo schreef:
Homeopaat 🐱 , mijn vriend was heel allergisch en was er binnen 3 weken af.

Hoe doet een homeopaat dat? Mijn man heeft er misschien wel baat bij, die sterft elke dag van de jeuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:57

Wat een leuk beest Marietje, vind het echt geweldige honden. Heerlijk lijkt het mij, om met zo'n beest daar in de duinen te ravotten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: