Hond: voordelen en nadelen?
+31
stargirl
VeryCherry
Suus
Lavendel
Bolleke
Milamber
Moon
Lejow
Susan
Annemie
dyingbride
_DoI
Oasis
boekenwurm83
Joli86
Phileine
Zora
rapa nui
Pien
Feline
Enelya
Mari
Fearie
minoessepoes
Moezie
Carmen
Snoes
klavertje
Caro
Blond
JD
35 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Hond: voordelen en nadelen?
En waarom niet die lening afbetalen?
*Marietje* schreef:Ik heb een vraag.... en hoop dat iemand me erbij kan helpen.
Ik heb 3 jaar terug een auto gekocht, en ben zo ontzettend stom geweest om hier toen een flexibel krediet voor af te sluiten van 7000 euro.
Ik los 105,00 euro per maand af, waarvan er gemiddeld 65 euro aan rente wordt ingehouden!
Zo heb ik dus berekend dat ik over 2010 in totaal 1250 heb betaald om af te lossen, maar omdat er zoveel aan rente vanaf is gegaan, is het daadwerkelijk afgeloste bedrag maar 477 euro...er gaat dus ongeveer 2/3e op aan rente.
Weet er iemand of het mogelijk is om je lening gewoon zomaar over te sluiten naar een andere bank met een lager rentepercentage? Ik heb hier echt geen bal verstand van... als ik dat had gehad, had ik nevernooit deze lening afgesloten...
Daarbij heb ik dus berkend dat ik maar rond de 470/500 euro per jaar aflos ivm de rente, en heb dus berekend dat ik nog 13 jaar aan die lening vast zou zitten op deze manier....terwijl die man van de ABN AMRO toen heeft betekend dat ik er binnen 36 maanden vanaf zou zijn....i don't get it
Gast- Gast
haha sorry zo lui. heb t gelezen inmiddelsGiacomo schreef:Odilia, als je een béétje gelezen had, had je dat geweten
Gast- Gast
Ik vind sommige mensen hier wel veel te ver gaan en Marietje neerzetten alsof ze volslagen incompetent, nog net niet beslissingsonbekwaam is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ik vind sommige mensen hier wel veel te ver gaan en Marietje neerzetten alsof ze volslagen incompetent, nog net niet beslissingsonbekwaam is.
+100!
Natuurlijk kun je bepaalde conclusies trekken uit eerdere topics maar om haar nou zo neer te zetten vind ik niet helemaal nodig.
Gast- Gast
Ik heb ook geen bakken met spaargeld. Nooit gehad ook. Maar toch heb ik huisdieren. Ben ik nu ook incompetent?
Gast- Gast
Maple schreef:Zo belachelijk vind ik dat niet. Stel, je hond moet geopereerd worden of een andere medische behandeling ondergaan, maar dat geld heb je niet. Wat dan? Een spuitje? .kruimelje schreef:Dat van dat spaargeld voor medische kosten vind ik dus echt belachelijk. Dan kan ook echt niemand een huisdier nemen, als al die omstandigehden zo ideaal moeten zijn. Er kan ook overdreven worden.
Dan betaal je in termijnen. Bovendien zijn de meeste behandelingen echt wel te betalen.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik vind sommige mensen hier wel veel te ver gaan en Marietje neerzetten alsof ze volslagen incompetent, nog net niet beslissingsonbekwaam is.
Eens.
Gast- Gast
Omdat ik degene ben die blijkbaar de hele discussie gestart heeft...
Ik vind niet dat je bakken met geld moet hebben om een huisdier aan te schaffen. Bakken met geld hebben is overigens iets heel anders dan schulden hebben, maar goed...
Daarnaast had ik het best leuk gevonden als sómmige mensen (nee, niet alle, een paar) wat beter zouden lezen. Er worden een heel aantal woorden volledig verkeerd gequote. Ik ben zelf impulsief genoemd, be my guest en zoek het woord op in de VanDale online, dan zie je zelf ook dat dat dus gewoon niet klopt....
Ik heb geen moeite met verschillende meningen maar zorg dan dat je wel iets zegt wat klopt...
Verder, ik heb niet gesteld dat de TO incompetent is. Ik heb alleen het woord impulsief gebruikt, en daar sta ik ook na een paar dagen nog volledig achter. Het woord dom is door de TO zélf in de wereld geholpen en iemand anders heeft er toen incompetent aan toegevoegd. Niemand van de reageerders die geen staande ovatie geeft bij dit idee maar met kritischer noot reageert heeft een van die twee woorden (dom/incompetent) gebruikt.
Het enige wat ik wilde zeggen was dat er vraagtekens rijzen als je zo ontzettend veel verschillende verhalen op een en hetzelfde forum plaatst. Ik heb het niet over waarheid of misschien niet volledig de waarheid, kan mij eerlijk gezegd ook weinig schelen. Ik begrijp gewoon niet dat je niet kunt snappen dat mensen kritische reacties gaan plaatsen als je zo ontzettend veel privé info plaatst over best problematische voorvallen en situaties (dat onthoudt een ander ook veel beter namelijk, ik kan me echt niet herinneren wat Jantje of Pietje gister heeft gegeten maar wel wie er bv zwanger is of zn baan kwijt oid) en mensen zich dingen af gaan vragen als een heel aantal van die voorvallen niet met elkaar kloppen.
En goed, als er uitleg komt dan is de situatie blijkbaar ineens anders. Maar als IKZELF vandaag ga zetten: 'ik heb een schuld van 9000 euro, en het kost me zoveel per maand' en morgen plaats ik tientallen foto's van een nieuwe auto, nieuwe kleren etc etc, dan krijg ik ook kritische reacties.
En die verwacht ik dan ook, omdat hier een heel aantal intelligente mensen reageren....
Ik geloof niet dat er iets mis is met kritisch zijn. Mijn reactie was absoluut niet onbeschoft, de reactie op mijn reactie was dat wél. Daarbij vind ik het geen positieve ontwikkeling op een forum als ik (of iemand anders) niet meer mijn mening mag geven. Dat wil niet zeggen dat ik te pas en onpas die mening móet gaan geven maar als iemand létterlijk in de openingspost vraagt of het een goed idee is en wat voor/nadelen zijn dan mag je dus ook een reactie verwachten.
En toevallig heb ik een hond en weet ik wat de kosten zijn en zorg ik ook zeer regelmatig voor een GoldenRetriever en weet ik dus ook wat de kosten daarvoor zijn. En dat is een ras waar zowel onderhoudskosten (voer etc) als dierenartskosten gewoon gemiddeld veel hoger liggen dan voor andere rassen.
Ik vind niet dat je bakken met geld moet hebben om een huisdier aan te schaffen. Bakken met geld hebben is overigens iets heel anders dan schulden hebben, maar goed...
Daarnaast had ik het best leuk gevonden als sómmige mensen (nee, niet alle, een paar) wat beter zouden lezen. Er worden een heel aantal woorden volledig verkeerd gequote. Ik ben zelf impulsief genoemd, be my guest en zoek het woord op in de VanDale online, dan zie je zelf ook dat dat dus gewoon niet klopt....
Ik heb geen moeite met verschillende meningen maar zorg dan dat je wel iets zegt wat klopt...
Verder, ik heb niet gesteld dat de TO incompetent is. Ik heb alleen het woord impulsief gebruikt, en daar sta ik ook na een paar dagen nog volledig achter. Het woord dom is door de TO zélf in de wereld geholpen en iemand anders heeft er toen incompetent aan toegevoegd. Niemand van de reageerders die geen staande ovatie geeft bij dit idee maar met kritischer noot reageert heeft een van die twee woorden (dom/incompetent) gebruikt.
Het enige wat ik wilde zeggen was dat er vraagtekens rijzen als je zo ontzettend veel verschillende verhalen op een en hetzelfde forum plaatst. Ik heb het niet over waarheid of misschien niet volledig de waarheid, kan mij eerlijk gezegd ook weinig schelen. Ik begrijp gewoon niet dat je niet kunt snappen dat mensen kritische reacties gaan plaatsen als je zo ontzettend veel privé info plaatst over best problematische voorvallen en situaties (dat onthoudt een ander ook veel beter namelijk, ik kan me echt niet herinneren wat Jantje of Pietje gister heeft gegeten maar wel wie er bv zwanger is of zn baan kwijt oid) en mensen zich dingen af gaan vragen als een heel aantal van die voorvallen niet met elkaar kloppen.
En goed, als er uitleg komt dan is de situatie blijkbaar ineens anders. Maar als IKZELF vandaag ga zetten: 'ik heb een schuld van 9000 euro, en het kost me zoveel per maand' en morgen plaats ik tientallen foto's van een nieuwe auto, nieuwe kleren etc etc, dan krijg ik ook kritische reacties.
En die verwacht ik dan ook, omdat hier een heel aantal intelligente mensen reageren....
Ik geloof niet dat er iets mis is met kritisch zijn. Mijn reactie was absoluut niet onbeschoft, de reactie op mijn reactie was dat wél. Daarbij vind ik het geen positieve ontwikkeling op een forum als ik (of iemand anders) niet meer mijn mening mag geven. Dat wil niet zeggen dat ik te pas en onpas die mening móet gaan geven maar als iemand létterlijk in de openingspost vraagt of het een goed idee is en wat voor/nadelen zijn dan mag je dus ook een reactie verwachten.
En toevallig heb ik een hond en weet ik wat de kosten zijn en zorg ik ook zeer regelmatig voor een GoldenRetriever en weet ik dus ook wat de kosten daarvoor zijn. En dat is een ras waar zowel onderhoudskosten (voer etc) als dierenartskosten gewoon gemiddeld veel hoger liggen dan voor andere rassen.
Gast- Gast
Ik was degene die zei dat ik vond dat Marietje als incompetent werd afgeschilderd door jou. En daar blijf ik bij, want ik vind nog steeds dat je dat doet. Je hebt het ook over dat Marietje dingen verteld die niet waar zijn. Plus dat je zegt: ''als CBL erachter komt, belt ze de dierenbescherming''. En natuurlijk was dat als sarcastisch grapje bedoelt, maar ik vond je gewoon te ver gaan. Dat je twijfels hebt bij haar verhalen af en toe, dat snap ik best.
Gast- Gast
Maar het valt natuurlijk wel op...eerst komen er geldproblemen topics, dan lening-topics, dan een kattentopic en nu wil ze ineens weer een hond..dan gaan mensen eenmaal denken dat je impulsief bent. Dus ik snap wel dat mensen die ideeën krijgen, of wij er iets mee te maken hebben is een tweede.Giacomo schreef:Ik was degene die zei dat ik vond dat Marietje als incompetent werd afgeschilderd door jou. En daar blijf ik bij, want ik vind nog steeds dat je dat doet. Je hebt het ook over dat Marietje dingen verteld die niet waar zijn. Plus dat je zegt: ''als CBL erachter komt, belt ze de dierenbescherming''. En natuurlijk was dat als sarcastisch grapje bedoelt, maar ik vond je gewoon te ver gaan. Dat je twijfels hebt bij haar verhalen af en toe, dat snap ik best.
Gast- Gast
Storm schreef:Maar het valt natuurlijk wel op...eerst komen er geldproblemen topics, dan lening-topics, dan een kattentopic en nu wil ze ineens weer een hond..dan gaan mensen eenmaal denken dat je impulsief bent. Dus ik snap wel dat mensen die ideeën krijgen, of wij er iets mee te maken hebben is een tweede.Giacomo schreef:Ik was degene die zei dat ik vond dat Marietje als incompetent werd afgeschilderd door jou. En daar blijf ik bij, want ik vind nog steeds dat je dat doet. Je hebt het ook over dat Marietje dingen verteld die niet waar zijn. Plus dat je zegt: ''als CBL erachter komt, belt ze de dierenbescherming''. En natuurlijk was dat als sarcastisch grapje bedoelt, maar ik vond je gewoon te ver gaan. Dat je twijfels hebt bij haar verhalen af en toe, dat snap ik best.
Ja, natuurlijk snap ik dat! Ik heb het zelf ook wel eens gedacht. Maar het ligt eraan hoe je je reacties dan formuleert..
Gast- Gast
Mwoah, ik vind niks mis met Dolores' haar reactie eigenlijk..ik heb ergere reacties gezien.
Gast- Gast
Ik heb gezegd dat ik vind (of dat ik door HAAR eigen verhalen/topics) het idee krijg dat zij heel impulsieve keuzes maakt, of in ieder geval overwegingen....
In een topic op werk/studie vraagt ze bv naar mensen die een bepaalde studie hebben gedaan, dan oppert iemand een andere studie, die wijst ze met niet kloppende argumenten af, en twee dagen later vraagt ze info over die andere studie, met dat het wel heel okay is...
Dát is wat ik bedoel....
Twee weken geleden was een Kat nog de heilige graal en in de gloria en nu hebben ze 'altijd al een hond willen hebben'...Als dat zo is, waarom komt dat nu er dan ineens uit, en pas als er naar gevraagd wordt, of vraagtekens bij de situatie gezet worden..
Ik vind haar niet incompetent, sterker nog daar zit ik nog voor... Ik begrijp gewoon niet hoe iemand in een maand zesentachtig keer van keuze en mening kan wisselen....
En ik vind het jammer, dat er nu bijna een heel topic en allerlei discussies erin, gebaseerd worden op onder andere jouw (Giacomo's) interpretatie van iets wat ik dus niet heb geschreven of bedoeld...
In een topic op werk/studie vraagt ze bv naar mensen die een bepaalde studie hebben gedaan, dan oppert iemand een andere studie, die wijst ze met niet kloppende argumenten af, en twee dagen later vraagt ze info over die andere studie, met dat het wel heel okay is...
Dát is wat ik bedoel....
Twee weken geleden was een Kat nog de heilige graal en in de gloria en nu hebben ze 'altijd al een hond willen hebben'...Als dat zo is, waarom komt dat nu er dan ineens uit, en pas als er naar gevraagd wordt, of vraagtekens bij de situatie gezet worden..
Ik vind haar niet incompetent, sterker nog daar zit ik nog voor... Ik begrijp gewoon niet hoe iemand in een maand zesentachtig keer van keuze en mening kan wisselen....
En ik vind het jammer, dat er nu bijna een heel topic en allerlei discussies erin, gebaseerd worden op onder andere jouw (Giacomo's) interpretatie van iets wat ik dus niet heb geschreven of bedoeld...
Gast- Gast
Dolores, ik vind het prima dat je een kritisch bent, ik vond je reactie(s) op zich ook niet zo verkeerd, maar inmiddels is ze al door talloze mensen ter verantwoording geroepen over haar schulden en haar impulsiviteit. Je kunt het er niet mee eens zijn dat zij een hond neemt, maar er zijn wel grenzen en op een gegeven moment vind ik wel dat mensen moeten weten wanneer ze moeten stoppen. Uiteindelijk mag ze het gelukkig zelf bepalen en blijft het een forum waarop je maar een stukje van iemand ziet. Niemand is hier verantwoording schuldig en ik vind wel dat het onderhand een beetje die kant op gaat.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hoe gaat het nu met de hond Marietje? Bevalt het goed? Wij hebben 16 jaar een hond thuis gehad (Heidewachtel) en ik mis hem nog steeds echt verschrikkelijk. Bij ons woog het plezier echt op tegen alles.
Over een hond weg doen als er kinderen komen, je kan natuurlijk nooit weten wat voor een karakter je hond heeft als je hem koopt als puppy, maar je kan wel heel erg rekening houden met het soort.
Als je weet dat je in de toekomst kinderen wilt zou ik geen bulldog/doberman/herder of een andere potentieel agressieve hond nemen maar een soort die om zijn kindvriendelijkheid bekend staat. Dus ik denk dat je zelf al een hoop gedoe kunt voorkomen qua kind/hond problemen.
Over een hond weg doen als er kinderen komen, je kan natuurlijk nooit weten wat voor een karakter je hond heeft als je hem koopt als puppy, maar je kan wel heel erg rekening houden met het soort.
Als je weet dat je in de toekomst kinderen wilt zou ik geen bulldog/doberman/herder of een andere potentieel agressieve hond nemen maar een soort die om zijn kindvriendelijkheid bekend staat. Dus ik denk dat je zelf al een hoop gedoe kunt voorkomen qua kind/hond problemen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:
Ben ik 't ook niet helemaal mee eens.. Een herder of doberman is niet per definitie agressief of gevaarlijk naar kinderen toe, daar is eigenlijk niet echt een peil op te trekken. Zo schijnt de gemiddelde top 10 bijtgrage honden juist te worden afgewisseld met 'verwachte' bijters en typische familiehonden. Rottweiler, Labrador, Herder, Golden Retriever, Mechelaar, Spaniel, Berner Sennen etc... Laat je kind gewoon nooit alleen met een hond en train je hond goed..
Gast- Gast
Oke, Dolores, het zal wel. Geloof niet dat ik zoveel gereageerd heb in dit topic, maar goed.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Oke, Dolores, het zal wel. Geloof niet dat ik zoveel gereageerd heb in dit topic, maar goed.
Lees jij wel wat ik schrijf?
Gast- Gast
Maar mensen nemen ook vaker een Golden Retriever of Labrador dus zo heel gek is het niet dat ze op die lijst voorkomen.Trisha schreef:Lavendel schreef:
Ben ik 't ook niet helemaal mee eens.. Een herder of doberman is niet per definitie agressief of gevaarlijk naar kinderen toe, daar is eigenlijk niet echt een peil op te trekken. Zo schijnt de gemiddelde top 10 bijtgrage honden juist te worden afgewisseld met 'verwachte' bijters en typische familiehonden. Rottweiler, Labrador, Herder, Golden Retriever, Mechelaar, Spaniel, Berner Sennen etc... Laat je kind gewoon nooit alleen met een hond en train je hond goed..
Gast- Gast
Klopt, maar een Rottweiler of Herder staan misschien 3e en 4e, dus die vergelijking gaat ook niet 100% op. Begrijp wel wat je bedoelt, maar dan nog blijft 't in mijn ogen zo, dat je een hond niet van te voren kunt beoordelen, alleen omdat 't een Rottweiler of Retriever is. Als een kind een punaise in de poot van een Retriever duwt, bijt 't net zo goed als een Rottweiler, alleen een Rottweiler wordt er sneller om gestraft door media, instanties etc.
Gast- Gast
Van ons is een jack russel, ziet er hartstikke lief uit, maar het is dus een kleine wolf in schaapskleren.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Maar Jack's staan er om bekend dat ze pittig kunnen zijn, toch?
Gast- Gast
Mijne is ook heel lief maar hij heeft niets met kinderen (of andere mensen) omdat ik hij heel erg op mij is gericht. Mijn schuld, mijn opvoeding.Annemie schreef:Van ons is een jack russel, ziet er hartstikke lief uit, maar het is dus een kleine wolf in schaapskleren.
Gast- Gast
Ze reageren wel hetzelfde maar een Rottweiler is meer een doorbijter en zorgt voor meer schade en daarom komt dat eerder in het nieuws denk ik. Mijn ouders hebben altijd terreinwaakhonden (Rottweilers en Dobermans) gehad en daar kon ik prima mee opschieten maar hun teckel beet me al als hij me zag kruipen/lopen. Het zegt denk ik heel weinig, het zal voornamelijk opvoeding zijn. De teckel was voordat ik kwam hun kind en de grote honden kenden hun plek.Trisha schreef:Klopt, maar een Rottweiler of Herder staan misschien 3e en 4e, dus die vergelijking gaat ook niet 100% op. Begrijp wel wat je bedoelt, maar dan nog blijft 't in mijn ogen zo, dat je een hond niet van te voren kunt beoordelen, alleen omdat 't een Rottweiler of Retriever is. Als een kind een punaise in de poot van een Retriever duwt, bijt 't net zo goed als een Rottweiler, alleen een Rottweiler wordt er sneller om gestraft door media, instanties etc.
Gast- Gast
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
» 'Voordelen' van jouw werk..
» Kat: Voor- en nadelen?
» nav voordelen waar je jaloers op bent
» De pil, meer ellende dan voordelen, wie herkent het ook?
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: