Biechttopic
+65
Milamber
Jerry
SoGood
Anoniem Antwoord
Biechtje
Ragazza
Feline
Coco
SuperGrover
Enelya
Lady4
Marcellah89
Curious
Elodie
Mamsie
Nyx
Victoria-
Carrie
slaatje
_Poppy_
Weetjewel
Minx
Poubelle
GreenGrass
silly-one
Printje
Bliss
Dora
Sea of Trees
Aziraphale
Lynn_
Julia
Parisienne
Rituals_
Suusie
Auxo
Bazinga
Lejow
Exogenesis
rapa nui
Paper Crown
Milou
Engelse Drop
June
Thunder
Marin
Bolletje
Caro
Steep
Shisha
Luce
Mermaid
Silke
nina
Burn
Dennenappel
xxjojootjexx
Parel
Esmee
Maple
Charles
Susan
Blair
Artemis
Annemie
69 plaatsers
Pagina 4 van 13
Pagina 4 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Re: Biechttopic
Het ligt vast aan mij, maar ik zie nergens echt staan dat het vanzelfsprekend is dat je geen sex meer hebt als je pijn hebt. Maar het is wel een feit dat pijn en ongemakken de zin in sex verlagen, dus het is niet gék als zin maken in zo'n geval gewoon niet meer lukt.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik denk dat het eerder is, geen zin in seks. Mijn hoofd staat daar namelijk echt niet naar als ik me goed voel. Lekker knuffelen prima, maar verder? Nee bedankt.
Milou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13
Misschien is dát wel de kern van dit gesprek. Want dat is dus niet zo vanzelfsprekend voor mij. Ik zou dat geen feit noemen. Ik heb eigenlijk nog nooit geen zin in seks gehad, pijn of geen pijn.Luce schreef:Het ligt vast aan mij, maar ik zie nergens echt staan dat het vanzelfsprekend is dat je geen sex meer hebt als je pijn hebt. Maar het is wel een feit dat pijn en ongemakken de zin in sex verlagen, dus het is niet gék als zin maken in zo'n geval gewoon niet meer lukt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Tja sorry, ik vind de meeste zwangere vrouwen en pasbevallen moeders bloedirritant. Mensen die hun kind een wondertje noemen en 34 regels onder hun berichten posten met wanneer ze ongesteld moeten worden, enzovoorts. Heb ik nooit gesnapt, snap ik nog niet. En ik lees anders met enige regelmaat dat er op de klok gesekst wordt, rond de eisprong en dat het de rest van de maand gelukkig niet zo vaak hoeft.Charles schreef:Waar werk jij? hahaha
Ik geloof best dat 'ze' bestaan, maar er bestaan ook vast kerels die aan dergelijke cliché's voldoen en daarover doen we toch ook niet of het schering en inslag is?
Ik vind het gewoon zo flauw. Er heerst al zo'n stom sfeertje om vrouwen, zwangerschap, preutsheid enzo en dan kunnen wij vrouwen onder elkaar toch op z'n minst even dit vooroordeel van ons afschudden?
Zo'n vent moet er dan opeens elke maand 1 week om de dag op, om als het gelukt is een jaar niet meer te mogen 'want nu voel ik me niet lekker'.
Waarbij na de bevalling alles om het kind draait en zo'n man moet dat maar snappen want 'de baby staat toch op 1, en hij wilde toch ook een kind?'
Ik vind dat naar wat ik op het forum lees echt geen uitzondering. Niet dat biechtje per se zo over kwam, ik bedoelde het idd zoals Caro het beschrijft. En nee, dat houdt niet in dat je tegen heug en meug ligt te seksen met brokkenpijn, maar dat je wel een beetje begrip hebt voor je partner, en niet dat je hem ervan beschuldigt om zijn prioriteiten verkeerd te hebben omdat het nu om de baby draait.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Overigens is een doordrammende man met steken onder water net zo fout, voordat ik dat op mijn dak krijg.
Het gaat erom dat je elkaar in het oog houdt, en vrouwen hebben de neiging soms om te denken dat alles draait om hun zwangerschap en dat de rest van de wereld dat ook vindt. En dat is niet zo. De wereld en je relatie staan niet op hoor omdat je zwanger bent. Dat is alles wat ik bedoel. Zo'n vent moet snappen dat niet alles hetzelfde gaat blijven, dat ook.
Het gaat erom dat je elkaar in het oog houdt, en vrouwen hebben de neiging soms om te denken dat alles draait om hun zwangerschap en dat de rest van de wereld dat ook vindt. En dat is niet zo. De wereld en je relatie staan niet op hoor omdat je zwanger bent. Dat is alles wat ik bedoel. Zo'n vent moet snappen dat niet alles hetzelfde gaat blijven, dat ook.
Artemis- Prater
Waar lees jij dat dan? 1 voorbeeld? Want ik heb het werkelijk waar nog nooit gelezen. Echt nooit.Artemis schreef:Tja sorry, ik vind de meeste zwangere vrouwen en pasbevallen moeders bloedirritant. Mensen die hun kind een wondertje noemen en 34 regels onder hun berichten posten met wanneer ze ongesteld moeten worden, enzovoorts. Heb ik nooit gesnapt, snap ik nog niet. En ik lees anders met enige regelmaat dat er op de klok gesekst wordt, rond de eisprong en dat het de rest van de maand gelukkig niet zo vaak hoeft.Charles schreef:Waar werk jij? hahaha
Ik geloof best dat 'ze' bestaan, maar er bestaan ook vast kerels die aan dergelijke cliché's voldoen en daarover doen we toch ook niet of het schering en inslag is?
Ik vind het gewoon zo flauw. Er heerst al zo'n stom sfeertje om vrouwen, zwangerschap, preutsheid enzo en dan kunnen wij vrouwen onder elkaar toch op z'n minst even dit vooroordeel van ons afschudden?
Zo'n vent moet er dan opeens elke maand 1 week om de dag op, om als het gelukt is een jaar niet meer te mogen 'want nu voel ik me niet lekker'.
Waarbij na de bevalling alles om het kind draait en zo'n man moet dat maar snappen want 'de baby staat toch op 1, en hij wilde toch ook een kind?'
Ik vind dat naar wat ik op het forum lees echt geen uitzondering. Niet dat biechtje per se zo over kwam, ik bedoelde het idd zoals Caro het beschrijft. En nee, dat houdt niet in dat je tegen heug en meug ligt te seksen met brokkenpijn, maar dat je wel een beetje begrip hebt voor je partner, en niet dat je hem ervan beschuldigt om zijn prioriteiten verkeerd te hebben omdat het nu om de baby draait.
Luce- Kletskop
En heb jij niet een beetje de neiging om in stereotiepen te verdwalen? Dat vraag ik me wel vaker af..Artemis schreef:Overigens is een doordrammende man met steken onder water net zo fout, voordat ik dat op mijn dak krijg.
Luce- Kletskop
Nee hoor, ik zie dat om me heen gewoon gebeuren, inclusief bijbehorende scheidingen inmiddels. Ik heb vrijwel alleen kinderloze vriendinnen, 1 met kind, maar die staat er ongeveer zo in als ik. Verder trek ik gesprekken over baby's luiers en oppas maar beperkt.
En ik ga geen namen noemen, maar er zijn best een aantal dames die hier veel klagen over hun man, die zeggen dat hun kinderen belangrijker zijn dan hun relatie, en dat hun man het 'gewoon niet snapt'.
Er is ook aardig te voorspellen welke relaties hier gaan stranden, over het algemeen.
En ik ga geen namen noemen, maar er zijn best een aantal dames die hier veel klagen over hun man, die zeggen dat hun kinderen belangrijker zijn dan hun relatie, en dat hun man het 'gewoon niet snapt'.
Er is ook aardig te voorspellen welke relaties hier gaan stranden, over het algemeen.
Artemis- Prater
Ik zal wel oogkleppen op hebben dan, want ik zie ze niet.. Niet zo extreem als jij het altijd stelt.
Het valt me op dat jij dit soort zaken wel heel veel ziet in de omgeving en andere mensen zien het nooit echt. Zegt dat wat over jou of over hen?
Het valt me op dat jij dit soort zaken wel heel veel ziet in de omgeving en andere mensen zien het nooit echt. Zegt dat wat over jou of over hen?
Luce- Kletskop
Los van wat iemand wil.. Welke kerel wil nu perse seks als zijn vrouw/vriendin aangeeft niet lekker te zijn, ongeacht de reden? Waarom zou je dan iemand steken onder water moeten geven? Dan neem je elkaar toch niet helemaal serieus op dat gebied? Ik ben 't eens met Luce.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Euh.. De mijne. Maar ik geef dan wel aan dat ik wel seks wil ook al ben ik niet lekker.. Als ik het niet zou willen, zou het anders worden.Paper Crown schreef:Los van wat iemand wil.. Welke kerel wil nu perse seks als zijn vrouw/vriendin aangeeft niet lekker te zijn, ongeacht de reden?
Marin- Lady Post-a-lot
Tja,hoeveel gescheiden stellen ken jij? Hier op het forum stranden regelmatig relaties en dat is meestal wel te voorspellen, in de klas van mijn dochter zijn afgelopen jaar 4 ouderparen gescheiden, in de afgelopen 2 jaar heb ik zeker een stuk of 5 getrouwde mannen meegemaakt die wilden vreemdgaan. En echt normale doorsnee burgerlijke mannen waarvan je het niet verwacht. En verder zie ik in mijn familie en dergelijke toch wel echt veel moekes, van die vrouwen die 20 kg aankomen, hun haar afknippen en de deur niet meer uitkomen.
Ik weet echt dat er ook andere mensen zijn, op mijn werk bijv valt het mee, en mijn vriendin met kind ook, en ik ken via het forum ook wel wat moeders waarmee ik op 1 lijn zit, maar gemiddeld is dat niet voor mijn gevoel.
Ik weet echt dat er ook andere mensen zijn, op mijn werk bijv valt het mee, en mijn vriendin met kind ook, en ik ken via het forum ook wel wat moeders waarmee ik op 1 lijn zit, maar gemiddeld is dat niet voor mijn gevoel.
Artemis- Prater
Dát ben ik ook met je eens, ik snap zo'n vent ook niet. Maar als de klachten wel meevallen op wat moeheid enzo na, dan weer wél. Ik snap ook dat je niet al kotsend seks wilt hebben en dat is logisch. Maar in de meerderheid van de gevallen ben je niet voortdurend zó ziek.Paper Crown schreef:Los van wat iemand wil.. Welke kerel wil nu perse seks als zijn vrouw/vriendin aangeeft niet lekker te zijn, ongeacht de reden? Waarom zou je dan iemand steken onder water moeten geven? Dan neem je elkaar toch niet helemaal serieus op dat gebied? Ik ben 't eens met Luce.
Artemis- Prater
Nou, die cliché-moekes die jij schetst, die én nergens meer komen, én 20 kilo zijn aangekomen, én geheel seksloos door het leven gaan, én nergens anders meer over kunnen praten, die ken ik inderdaad niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik zie het dus ook om me heen, en niet zozeer in mijn eigen persoonlijke (uitgekozen) kring, maar dus vooral op situaties op het werk/ anderzins. Ik zíe het gewoon gebeuren. De vrouwen interesseren zich nog maar voor hun kinderen, de mannen moeten maar meedraaien anders komen ze helemaal niet aan hun trekken en ik denk oprecht dat het niet alleen maar om het wel of niet hebben van sex draait. Vaak komt de man uberhaupt niet meer voor in het prioriteiten lijstje van de vrouw. Dat is toch echt kinderen, familie, werk én dan soms nog wel ergens de man. Die dan overigens niks goed kan doen en alleen maar op zijn donder krijgt omdat hij niet genoeg meehelpt, dan weer teveel tijd in de kids investeert en niet in hun relatie, teveel tijd op zijn werk is, de vuilnis niet buiten zet etc etc etc. En ik realiseer me dat dit redelijk stereotyperend is wat ik nu typ, maar ik zie het écht gebeuren. En dan als de relatie strandt, heeft de kerel vaak ook nog het nakijken want die moet uit het huis en ziet zijn kinderen ook opeens bijna niet meer.Artemis schreef:Tja,hoeveel gescheiden stellen ken jij? Hier op het forum stranden regelmatig relaties en dat is meestal wel te voorspellen, in de klas van mijn dochter zijn afgelopen jaar 4 ouderparen gescheiden, in de afgelopen 2 jaar heb ik zeker een stuk of 5 getrouwde mannen meegemaakt die wilden vreemdgaan. En echt normale doorsnee burgerlijke mannen waarvan je het niet verwacht. En verder zie ik in mijn familie en dergelijke toch wel echt veel moekes, van die vrouwen die 20 kg aankomen, hun haar afknippen en de deur niet meer uitkomen.
Oftewel: ik vind echt (en dan niet in relatie tot dit biechtje) dat kerels soms teveel het onderspit delven zodra kinderen er zijn.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Haha, ik ben het niet graag eens met Artemis, maar op dit punt kan ik haar wel gelijk geven. Ik weet preciés wat voor vrouwen ze bedoelt. Ineens totaal geen aandacht meer aan zichzelf besteden, álle aandacht naar hun kind en zichzelf totaal verwaarlozen. Ik kan het zo'n man ook niet echt kwalijk nemen eigenlijk, ik zou er ook snel klaar mee zijn wanneer iemand zichzelf zo op de laatste plek zet in haar leven. Totaal niet aantrekkelijk!
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Maar vertellen die mannen dat dan echt op hun werk, ook hoe vaak/weinig ze seks hebben?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou.. gisteren stond op nu.nl nog een verhaal dat Nederlandse mensen érg open tegen hun collega's zijn!Susan schreef:Maar vertellen die mannen dat dan echt op hun werk, ook hoe vaak/weinig ze seks hebben?
Ohh en ik snap wel wat je bedoelt: is het niet een erg eenzijdig verhaal om alleen de vrouwen de 'schuld' te geven?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Nou, die ken ik hier in mijn omgeving toch echt nog wel veel. Dat seksloos dat betwijfel ik trouwens want ze hebben wel 3-4 kinderen en 20 kg is misschien ook nog wel veel maar voor de rest zijn het toch voor een groot deel de standaard huisvrouwen die we tig jaar geleden ook hadden. En ze komen amper ergens, het is alleen kinderen waar ze het over hebben en voor de rest hebben ze amper interesses.Susan schreef:Nou, die cliché-moekes die jij schetst, die én nergens meer komen, én 20 kilo zijn aangekomen, én geheel seksloos door het leven gaan, én nergens anders meer over kunnen praten, die ken ik inderdaad niet.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Eh ja.Susan schreef:Maar vertellen die mannen dat dan echt op hun werk, ook hoe vaak/weinig ze seks hebben?
Artemis- Prater
Ik had toen ik zwanger was vreselijke zin. Elke dag. Mijn man wilde echt geen seks want dat vond hij eng/niet geil/baby die bewoog is toch raar bla bla. Hij heeft toen 2x zin gemaakt, 1x toen ik heel erg boos werd (haha) en 1x toen hij las dat het weeen kan opwekken. Verder niet. Hoe kijken we daar dan tegenaan?
Het is niet alleen de vrouw namelijk!
Het is niet alleen de vrouw namelijk!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het gaat niet om seks. Het rekening houden met elkaar, daar gaat het om.
Als je samen geen zin hebt en dát ok vindt is het óók goed.
Als je samen geen zin hebt en dát ok vindt is het óók goed.
Artemis- Prater
het kan idd ook anders om zijn. de man die zich alleen nog bezig houdt met werk, kinderen, huishoudenen eigen hobbies, maar de vrouw in kwestie totaal vergeet.
ik had tijdens de zwangerschappen btw altijd zin, hoe beroerd ik ook was. toevallig was op mijn knieën zitten erg fijn, dat vond mijn man helemaal niet erg:-P
ik had tijdens de zwangerschappen btw altijd zin, hoe beroerd ik ook was. toevallig was op mijn knieën zitten erg fijn, dat vond mijn man helemaal niet erg:-P
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Nou hoi, ik ben het biechtje waar deze hele discussie nu om lijkt te draaien.
Ik heb een paar dagen geleden echt duidelijk aangegeven dat ik er van baal dat ik het soms zo afhoud en dat ik me schuldig voel naar hem toe. Dat laatste vond hij wel erg vervelend voor me. Hij gaf aan wel begrip voor de situatie te hebben en gaat er op letten dat hij niet weer van die flauwe opmerkingen maakt.
Er is elke avond wel intimiteit, als ik een uur lang op m'n rug moet liggen om m'n maagzuur te laten bezakken, dan ligt hij lekker tegen me aan enzo. Het is niet zo dat ik hem van me afduw en afstand eis.
Het gebeurt dus ook alleen door dat verdomde maagzuur. Als mijn rug of bekken protesteert, dan is mijn zin niet compleet weg en wordt er echt wel gewoon gesekst wanneer de mood er bij beide is. Maar door dat maagzuur, komen we nu zo ongeveer op een gemiddelde van een keer per week.
Ik geloof ook niet dat ik zo'n moeder ben/wordt als Artemis het schetst. De buit is binnen geldt hier zeer zeker niet, want dit kindje was voor ons beide een verrassing waar wij beide mee moeten 'dealen'.
Ik heb een paar dagen geleden echt duidelijk aangegeven dat ik er van baal dat ik het soms zo afhoud en dat ik me schuldig voel naar hem toe. Dat laatste vond hij wel erg vervelend voor me. Hij gaf aan wel begrip voor de situatie te hebben en gaat er op letten dat hij niet weer van die flauwe opmerkingen maakt.
Er is elke avond wel intimiteit, als ik een uur lang op m'n rug moet liggen om m'n maagzuur te laten bezakken, dan ligt hij lekker tegen me aan enzo. Het is niet zo dat ik hem van me afduw en afstand eis.
Het gebeurt dus ook alleen door dat verdomde maagzuur. Als mijn rug of bekken protesteert, dan is mijn zin niet compleet weg en wordt er echt wel gewoon gesekst wanneer de mood er bij beide is. Maar door dat maagzuur, komen we nu zo ongeveer op een gemiddelde van een keer per week.
Ik geloof ook niet dat ik zo'n moeder ben/wordt als Artemis het schetst. De buit is binnen geldt hier zeer zeker niet, want dit kindje was voor ons beide een verrassing waar wij beide mee moeten 'dealen'.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Hee Exo, een gemiddelde van één keer per week is toch ook niet zo erg? Ok, misschien doe je het normaal vaker, maar kan je beide open zijn naar de verwachtingen hierover? Zo te lezen ben je dat al hoor, daar niet van. Ik hoop dat dat helpt. Wellicht kan je hem laten weten wanneer je het echt niet trekt (no pun intended), en wellicht wordt het nog beter, maar wederzijds begrip lijkt me gewoon belangrijk in zo'n situatie.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Pagina 4 van 13
Permissies van dit forum: