Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+65
Milamber
Jerry
SoGood
Anoniem Antwoord
Biechtje
Ragazza
Feline
Coco
SuperGrover
Enelya
Lady4
Marcellah89
Curious
Elodie
Mamsie
Nyx
Victoria-
Carrie
slaatje
_Poppy_
Weetjewel
Minx
Poubelle
GreenGrass
silly-one
Printje
Bliss
Dora
Sea of Trees
Aziraphale
Lynn_
Julia
Parisienne
Rituals_
Suusie
Auxo
Bazinga
Lejow
Exogenesis
rapa nui
Paper Crown
Milou
Engelse Drop
June
Thunder
Marin
Bolletje
Caro
Steep
Shisha
Luce
Mermaid
Silke
nina
Burn
Dennenappel
xxjojootjexx
Parel
Esmee
Maple
Charles
Susan
Blair
Artemis
Annemie
69 plaatsers

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 3 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Bolletje di 20 aug 2013 - 1:42

Artemis schreef:
Luce schreef:
Charles schreef:Dus mijn man heeft het recht te balen als hij geen seks met me kan hebben een tijdje, maar ik mag niet balen als ik het tegen mijn zin in zou doen een tijdje? Terwijl je als vrouw je al beroerd voelt en niet jezelf bent, en al die hormonen?

Nee, dat zou mij echt te ver gaan. Die baby wilden we immers beide, en als dit de tijdelijke  consequentie is, dan is dat nou eenmaal zo. Ik als vrouw baal er immers zelf ook genoeg van dag het er even niet inzit.

Maargoed, ik concludeer hieruit dat seks misschien in de ene relatie belangrijker is dan in de ander. Is ook prima hoor, als alle partijen er op hun eigen manier mee omgaan.
Ja, je moet gewoon 4 keer in de week sex blijven houden, anders doe je je man tekort. Dat snap je toch wel Charles? Rolling Eyes 

Als ik zulke klachten zou hebben, zou ik ook geen zin hebben. Goh, gek zeg. Als je ziek bent, ga je toch ook niet even lekker een potje van bil? Oh nee, oh nee, want je bent niet ziek, je bent zwanger. Dat je je net zo knap beroerd kan voelen is een detail Wink.
Je trekt dingen in het extreme. Prima als je dat nodig vindt omdat je je punt anders niet kunt maken, maar er heeft nergens iemand gezegd dat je 4 x per week seks moet hebben of zelfs maar dat je seks tegen je zin moet hebben.
Ik vind dit een hele vreemde discussie, die an sich weinig te maken heeft met 'de buit binnen hebben' of niet, of een zwangerschap op zich, waarbij volgens mij vergeten wordt onderscheid te maken tussen 2 totaal verschillende benaderingen:

- Ik heb weinig zin in seks: Prima. Je hebt geen zin in seks, net zoals iemand wel eens geen zin heeft in een potje voetballen met je kinderen. Omdat de andere partij echter wel zin heeft, en je diegene in een relatie een plezier kan/wil doen, is het niet meer dan normaal af en toe zin te 'maken'; wat in dit geval meer zou inhouden: Om de ander zijn behoeftes tegenmoet te komen, seks te hebben. En andermans behoeftes pleasen kan net zo goed bevredigend zijn, dus ik zie dit in redelijke mate als normaal.

- Ik heb weinig zin in seks door lichamelijk ongemak, of dit nou wel of niet een zwangerschap is: Het lijkt me dat dit iets verder gaat dan wel of geen zin hebben in seks; seks zou in dit geval niet om geen zin draaien, maar daadwerkelijk tot ongemak leiden. In dit geval vind ik dat de andere partij hier begrip voor zal moeten opbrengen. Het lijkt me immers níet normaal dat je zin zou moeten 'maken' terwijl je hier pijn/meer ongemak door ervaart. Sowieso als iemand zich al lichamelijk ziek voelt, wat vrij weinig met een buit binnenhalen te maken heeft, lijkt het me gewoon geen probleem hier als partner begrip voor op te brengen. De meeste mannen die zich ziek voelen zouden het daar ongetwijfeld gewoon mee eens zijn.
Bolletje
Bolletje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 11
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 1:46

Tja, ik weet niet hoor. Ik ben niet zwanger en ik weet niet hoe vreselijk rot ik me dan ga voelen..
Maar ik heb ook eigenlijk áltijd pijn in m'n hele lichaam, zere nek en rug, snel last van brandend maagzuur, hoofdpijn, buikpijn, seks doet vaak pijn tijdens en er na sowieso voel ik het nog uren.. En toch heb ik nog steeds altijd veel zin. Nou scheelt het misschien dat die zin vanuit mijzelf komt, en dat ik het niet 'hoef te maken' zoals men zegt, maar als je 't zo bekijkt zou ik dan dus nooit meer seks 'hoeven' te hebben omdat ik lichamelijke ongemakken heb? Ik snap dat zelf nooit zo: Dat je ergens last van hebt, betekent toch niet direct dat je geen zin meer hebt in seks? Ik wil niemand veroordelen op hun gevoel, want als daar echt verbinding tussen staat, dan lijkt dat me heel vervelend, maar ik ervaar dat zelf dus totaal niet zo: Ik heb ondanks pijn gewoon seks, die twee staan niet in verband met elkaar voor mij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bolletje di 20 aug 2013 - 1:49

Marin schreef:Tja, ik weet niet hoor. Ik ben niet zwanger en ik weet niet hoe vreselijk rot ik me dan ga voelen..
Maar ik heb ook eigenlijk áltijd pijn in m'n hele lichaam, zere nek en rug, snel last van brandend maagzuur, hoofdpijn, buikpijn, seks doet vaak pijn tijdens en er na sowieso voel ik het nog uren.. En toch heb ik nog steeds altijd veel zin. Nou scheelt het misschien dat die zin vanuit mijzelf komt, en dat ik het niet 'hoef te maken' zoals men zegt, maar als je 't zo bekijkt zou ik dan dus nooit meer seks 'hoeven' te hebben omdat ik lichamelijke ongemakken heb? Ik snap dat zelf nooit zo: Dat je ergens last van hebt, betekent toch niet direct dat je geen zin meer hebt in seks? Ik wil niemand veroordelen op hun gevoel, want als daar echt verbinding tussen staat, dan lijkt dat me heel vervelend, maar ik ervaar dat zelf dus totaal niet zo: Ik heb ondanks pijn gewoon seks, die twee staan niet in verband met elkaar voor mij.
Er zit natuurlijk wel een grens in een mate van lichamelijk ongemak. Ongemak en pijn zijn voor mij ook verschillende dingen, bovendien overheerst bij mij zin de meeste vormen van pijn zelfs. Ik kan me echter voorstellen dat mensen die ongemak echt als lichamelijke pijn ervaren, hierdoor geen zin hebben dat lijf ook nog eens actief aan te wenden. Het was dan ook meer een voorbeeld om hem uit de discussie over de zogenoemde buit te trekken smile
Bolletje
Bolletje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 11
Registratiedatum : 06-08-13

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 1:54

Prima dan dat dat voor jou zo werkt, maar voor de meesten mensen geldt toch over het algemeen wel dat pijn of ongemak de zin in sex vermindert. Is niet iets heel geks ofzo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 1:54

Nou, het lijkt mij dus wel dat lichamelijke klachten en minder zin in seks met elkaar in verband staan. Ze schrijft dat ze op haar rug moet blijven liggen om te voorkomen dat haar avondeten eruit komt, ik kan me dan wel heel goed voorstellen dat ze dan echt geen zin heeft. Dat er anderen zijn die ondanks lichamelijke klachten nog wel zin hebben doet daar in mijn ogen niks aan af.

Ik vind je zinnetje toch ook een beetje naar overkomen, 'dan zou ik dus nooit meer seks 'hoeven' hebben', alsof je toch een beetje vindt dat ze het als een excuus gebruikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 1:56

Bolletje schreef:
Marin schreef:Tja, ik weet niet hoor. Ik ben niet zwanger en ik weet niet hoe vreselijk rot ik me dan ga voelen..
Er zit natuurlijk wel een grens in een mate van lichamelijk ongemak. Ongemak en pijn zijn voor mij ook verschillende dingen, bovendien overheerst bij mij zin de meeste vormen van pijn zelfs. Ik kan me echter voorstellen dat mensen die ongemak echt als lichamelijke pijn ervaren, hierdoor geen zin hebben dat lijf ook nog eens actief aan te wenden. Het was dan ook meer een voorbeeld om hem uit de discussie over de zogenoemde buit te trekken smile
Het is natuurlijk lastig pijn met pijn te vergelijken, dat is voor iedereen zo verschillend en dat wil ik niet vergelijken. Maar ik gaf mijn voorbeeld om maar aan te geven dat pijn/ongemak echt niet direct gelijk staat aan maar geen seks meer 'hoeven' hebben. Pijn hoeft echt niet direct een vrijbrief te zijn om dan er maar lekker onderuit te komen. Voor mij leven die twee dingen langs elkaar heen, als het ware. De pijn heb ik toch wel, en de zin heb ik toch ook wel. Als je het wél daadwerkelijk hindert in het zin maken, ja, dan kan ik me voorstellen dat begrip van je man absoluut op z'n plaats is. Máár daarbij snap ik ook heel goed wat Artemis zegt, dat hij begrip voor jou toont, betekent ook dat je begrip voor hem moet tonen. Het is geen one way street.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 1:58

Marin schreef:
Het is natuurlijk lastig pijn met pijn te vergelijken, dat is voor iedereen zo verschillend en dat wil ik niet vergelijken. Maar ik gaf mijn voorbeeld om maar aan te geven dat pijn/ongemak echt niet direct gelijk staat aan maar geen seks meer 'hoeven' hebben. Pijn hoeft echt niet direct een vrijbrief te zijn om dan er maar lekker onderuit te komen. Voor mij leven die twee dingen langs elkaar heen, als het ware. De pijn heb ik toch wel, en de zin heb ik toch ook wel. Als je het wél daadwerkelijk hindert in het zin maken, ja, dan kan ik me voorstellen dat begrip van je man absoluut op z'n plaats is. Máár daarbij snap ik ook heel goed wat Artemis zegt, dat hij begrip voor jou toont, betekent ook dat je begrip voor hem moet tonen. Het is geen one way street.
Dit vind ik dus ook een rare zin. Een vrijbrief? Alsof er niet gewoon mensen zijn die echt teveel pijn, teveel misselijkheid, teveel vermoeidheid, jeuk, duizeligheid, whatever, ervaren om normaal van seks te kunnen genieten. En alsof dat nog niet vervelend genoeg is voor die mensen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder di 20 aug 2013 - 1:59

Met pijn in mijn rug kan ik prima zin maken, maar als ik zó kotsmisselijk ben dat ik bijna lig te kotsen dan lukt me dat écht niet. Dan is het zo allesoverheersend dat dat boven mijn zin in seks komt hoor.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 2:01

Rataplan schreef:Met pijn in mijn rug kan ik prima zin maken, maar als ik zó kotsmisselijk ben dat ik bijna lig te kotsen dan lukt me dat écht niet. Dan is het zo allesoverheersend dat dat boven mijn zin in seks komt hoor.
Ja, dat kan ik me ook wel weer heel erg goed voorstellen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  June di 20 aug 2013 - 2:02

Marin, ik vind jouw vergelijking eigenlijk nergens op slaan. Jij moet leren leven met je pijn, want jij hebt je pijn altijd. Zelf wil je ook nog een seksleven hebben. Een zwangerschap duurt negen maanden en daar kies je samen voor. Je weet dat er dagen bij kunnen zitten dat je zwangere vriendin het even niet aankan. Je zult daarbij samen naar een oplossing moeten zoeken. De vrouw moet de gevoelens van de man serieus nemen, maar hij toch zeker ook de gevoelens van haar.
Jouw gevoelens moeten ook serieus genomen worden, maar die zijn totaal anders. Het is niet van tijdelijke aard, dus jij moet wel een structurele oplossing hebben, zoals toch seks hebben met pijn. Bovendien kan pijn ook anders worden als je het vaak hebt. Ik heb zo ongeveer eens in de zes weken een oorontsteking. Dat is heel vervelend, maar ik ga daar niet meer voor naar de dokter. Ik hoef daar geen antibiotica voor en zelfs niet altijd een pijnstiller. Ik weet hoe het voelt. Het is rot, maar ik ben er wel aan gewend. Voor mij is de pijn van een oorontsteking dan waarschijnlijk ook beter te verdragen dan voor iemand die het maar eens in het jaar heeft. Ik moet er mee leren leven, ik kan niet kiezen voor telkens een kuur, want dat lijkt me niet gezond. Een ander wel en dat maakt het een totaal andere situatie.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 2:03

Susan schreef:
Marin schreef:
Dit vind ik dus ook een rare zin. Een vrijbrief? Alsof er niet gewoon mensen zijn die echt teveel pijn, teveel misselijkheid, teveel vermoeidheid, jeuk, duizeligheid, whatever, ervaren om normaal van seks te kunnen genieten. En alsof dat nog niet vervelend genoeg is voor die mensen.
Dat snap ik uiteraard. Ik probeer alleen te zeggen dat pijn niet persé een vrijbrief hoeft te zijn. Wanneer het je wel degelijk belemmerd, lijkt me dat heel erg vervelend en vind ik begrip van de partner uiteraard logisch en gewenst. Ik wilde alleen maar aantonen dat het niet persé een no-go hoeft te zijn, soms kan het (gelukkig) heel goed te combineren zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 2:09

June schreef:Marin, ik vind jouw vergelijking eigenlijk nergens op slaan. Jij moet leren leven met je pijn, want jij hebt je pijn altijd. Zelf wil je ook nog een seksleven hebben. Een zwangerschap duurt negen maanden en daar kies je samen voor. Je weet dat er dagen bij kunnen zitten dat je zwangere vriendin het even niet aankan. Je zult daarbij samen naar een oplossing moeten zoeken. De vrouw moet de gevoelens van de man serieus nemen, maar hij toch zeker ook de gevoelens van haar.
Jouw gevoelens moeten ook serieus genomen worden, maar die zijn totaal anders. Het is niet van tijdelijke aard, dus jij moet wel een structurele oplossing hebben, zoals toch seks hebben met pijn. Bovendien kan pijn ook anders worden als je het vaak hebt. Ik heb zo ongeveer eens in de zes weken een oorontsteking. Dat is heel vervelend, maar ik ga daar niet meer voor naar de dokter. Ik hoef daar geen antibiotica voor en zelfs niet altijd een pijnstiller. Ik weet hoe het voelt. Het is rot, maar ik ben er wel aan gewend. Voor mij is de pijn van een oorontsteking dan waarschijnlijk ook beter te verdragen dan voor iemand die het maar eens in het jaar heeft. Ik moet er mee leren leven, ik kan niet kiezen voor telkens een kuur, want dat lijkt me niet gezond. Een ander wel en dat maakt het een totaal andere situatie.
Ja misschien is het niet de beste vergelijking, maar ik vond de opmerkingen van bijv. Luce dat ze geen lekker potje gaat seksen (haar woorden) als ze brandend maagzuur heeft typerend, eigenlijk wilde ik daar gisteren al op reageren maar was er nog niet aan toe gekomen. Ik doe dat dus wel. Maar misschien voelt het heel anders als je zwanger bent, dat zou kunnen, ook omdat jij dan degene bent die het kindje draagt ofzo. Dat wilde ik alleen maar even aangeven, dat het echt niet zo héél gek is dat je wel seks kunt hebben als je pijn hebt. Maar echt, begrijp me niet verkeerd, daarmee wil ik helemaal niet bagetelliseren over iemand anders d'r pijngevoelens, totaal niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 2:09

Marin schreef:
Susan schreef:
Marin schreef:
Dat snap ik uiteraard. Ik probeer alleen te zeggen dat pijn niet persé een vrijbrief hoeft te zijn. Wanneer het je wel degelijk belemmerd, lijkt me dat heel erg vervelend en vind ik begrip van de partner uiteraard logisch en gewenst. Ik wilde alleen maar aantonen dat het niet persé een no-go hoeft te zijn, soms kan het (gelukkig) heel goed te combineren zijn.
Ja, als degene met de lichamelijke klachten dat zelf ook vindt, dan wel. Op het moment dat iemand die klachten heeft het als een vrijbrief gaat gebruiken is er iets totaal anders aan de hand, dan voelt diegene zich kennelijk lichamelijk wel goed genoeg voor seks maar wil het om een andere reden niet en dan zou die persoon vermoedelijk ook geen seks meer hebben gehad als er geen klachten waren geweest. Dat is een totaal andere situatie die eigenlijk sowieso losstaat van de klachten. Maar dat is hier totaal niet aan de orde als ik het zo lees.

En eens met June, ik vind dat ook wel uitmaken. Mensen die bijvoorbeeld altijd last hebben van eczeem hebben wel gewoon een seksleven, bij mensen die dat nooit hebben en opeens onder de rode vlekken zitten en jeuk en een branderig gevoel hebben zal dat denk ik wel meer invloed hebben op hun libido.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 2:11

Susan schreef:

En eens met June, ik vind dat ook wel uitmaken. Mensen die bijvoorbeeld altijd last hebben van eczeem hebben wel gewoon een seksleven, bij mensen die dat nooit hebben en opeens onder de rode vlekken zitten en jeuk en een branderig gevoel hebben zal dat denk ik wel meer invloed hebben op hun libido.
Ja dat is misschien zo. Daarbij als je zwanger bent, ben je misschien al overvallen van gevoelens, kwaaltjes, angsten, hormonen, en weet ik veel wat voor andere emoties, dus kan je ook minder snel iets aan. Dat kan ik me wel weer voorstellen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles di 20 aug 2013 - 2:16

Zijn er ook mensen die snappen dat een vrouw die zwanger is en géén zin heeft in niet-zwangere toestand best dol kan zijn op seks? En er normaal niet genoeg van kan krijgen? En dus zelf OOK erg baalt van die seksloze maanden?

Al die vergelijkingen met andere dingen of 'ziektes'  slaan nergens op. Zeggen dit soort mensen niet zelf altijd: je bent zwanger, niet ziek. Nou dan, dan gaat dit verhaal hier ook op.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 2:19

Charles schreef:Zijn er ook mensen die snappen dat een vrouw die zwanger is en géén zin heeft in niet-zwangere toestand best dol kan zijn op seks? En er normaal niet genoeg van kan krijgen? En dus zelf OOK erg baalt van die seksloze maanden?

Al die vergelijkingen met andere dingen of 'ziektes'  slaan nergens op. Zeggen dit soort mensen niet zelf altijd: je bent zwanger, niet ziek. Nou dan, dan gaat dit verhaal hier ook op.
Mensen die dat roepen vinden in de regel juist dat je als het door zwangerschap komt veel flinker moet zijn. Ik vind dat altijd wel raar. Ja, je weet dat het voor een goed doel is en dat het als het goed is weer ophoudt, maar je kunt je wel net zo beroerd voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles di 20 aug 2013 - 2:22

Susan schreef:
Charles schreef:Zijn er ook mensen die snappen dat een vrouw die zwanger is en géén zin heeft in niet-zwangere toestand best dol kan zijn op seks? En er normaal niet genoeg van kan krijgen? En dus zelf OOK erg baalt van die seksloze maanden?

Mensen die dat roepen vinden in de regel juist dat je als het door zwangerschap komt veel flinker moet zijn. Ik vind dat altijd wel raar. Ja, je weet dat het voor een goed doel is en dat het als het goed is weer ophoudt, maar je kunt je wel net zo beroerd voelen.
Ja Susan, dat snap ik dat ze het zo bedoelen. 

Ik bedoel ermee te zeggen dat er allerlei uitspraken rouleren om een stempel op zwangeren te drukken of hun gevoelens te bagatelliseren. Vaak door mannen, of vrouwen die nog nooit zwanger waren. En die uitspraken worden altijd zo gedraaid dat ze nét in de andere situatie van toepassing zijn dan waarover de discussie gaat. Oftewel: als mensen willen zeuren, doen ze dat toch wel. Iedereen heeft altijd een oordeel klaar of meent te moeten vergelijken. Iedere vrouw is anders. Ieders behoeften zijn anders. Ieders pijngrens is anders. Voor iedereen heeft seks een andere waarde. Voor de een werkt het ontspannend tijdens een zwangerschap. Een ander moet er juist niet aan denken. 

Gaan we toch nooit uitkomen als mensen blijven oordelen of appels met peren vergelijken of generaliseren. Doodvermoeiend.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Susan di 20 aug 2013 - 2:30

Ja, dat is ook heel vervelend, dat ben ik met je eens.

Doet me trouwens denken aan een vroegere middelbare schoolvriendin, haar moeder vond zwangerschapsmisselijkheid altijd maar onzin, dat zat puur tussen de oren, vond ze. Zij is nu zwanger van haar eerste, ik ben erg benieuwd of ze last heeft van klachtjes en hoe haar moeder daar dan op reageert. Maar we hebben maar heel oppervlakkig, eigenlijk vrijwel geen contact dus ik kan het niet echt vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 2:50

Als je het gaat hebben over vrijbrieven, dan zit er al iets niet goed. Want dat betekent dat het moet. En als sex moet, is het niet leuk meer. En sex zou ook niet moeten, sex moet je willen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 3:50

Oei... een vrijbrief? Marin, je doet nu net alsof seks iets is wat moet en dat zwangere vrouwen hier een tijdelijke ontzegging op krijgen, alsof het voor hen een vrijkaartje is tot geen seks, maar seks zou toch juist ten alle tijden LEUK moeten zijn voor BEIDE partners? Ik schrik ervan wanneer vrouwen seks alleen zien als iets dat ze doen om hun man te plezieren... Neutral 

Wij hebben tijdens mijn zwangerschap trouwens wel gewoon seks gehad. Niet altijd even ruig hoor, maar het bleef voor ons wel fijn om seks te hebben, al was het soms op een wat aangepaste manier! Ik denk dat je er samen je weg in zou moeten vinden. Het is toch hopelijk niet zo zwart/wit? Of er vol bovenop, óf helemaal geen seks? Het is toch ook fijn om gewoon lekker tegen elkaar aan te kruipen en dan te kijken waar het op uitloopt? Hoeft echt niet altijd all the way te zijn, maar zonder enige seksuele handelingen zouden wij beide moeilijk kunnen!!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 3:56

Dat is dus juist wat ik bedoel ED en Luce. Dat er sommige vrouwen zijn die dat als vrijbrief zien om maar geen seks te 'hoeven' hebben.. Dat is feitelijk wat jij zei, Luce, dat je écht geen seks gaat hebben met maagzuur of ziek bent. Dat snap ik dus juist niet. Ik vind juist dat seks leuk voor beiden moet zijn, MAAR wat ik wilde zeggen is dat seks in mijn geval ook leuk is, ondanks dat ik soms pijn tijdens de seks heb. Het is dus niet zo dat ik het maar niet meer doe, omdat ik er pijn van krijg/al pijn heb. En dat doe ik niet voor hem, maar voor mezelf. Dus dan begrijp je me precies verkeerd, als je het zo interpreteert.

Nou ja, volgens mij begrijpt niemand precies wat ik probeer te zeggen, laat dan maar :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:00

Marin, ik hoef ook geen sex te hebben, dat scheelt Wink. Ik heb sex omdat ik het wil. En nee, ik ga ook geen sex hebben met brandend maagzuur dat me tot hier zit of als ik ziek ben. Dan heb ik echt totaal geen behoefte aan sex. Dan zou ik sex tegen mijn zin in hebben. Dat staat me enorm tegen. Ik weet namelijk van mezelf dat ik daar totaal door blokkeer, dat heeft in het verleden niet veel goeds opgebracht.

Ik snap inderdaad niet zo goed wat je nou probeert te zeggen smile. Want jouw geval is toch geen maatstaf?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Milou di 20 aug 2013 - 4:01

Ik snap wel wat je probeert te zeggen Marin, maar ik denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is, 'gewone' pijn of zwanger zijn. Sowieso gebeurd er een hele hoop in je lichaam + alle ongemakken kan er dus gewoon voor zorgen dat je de puf er niet voor hebt omdat je je (te) slecht voelt, en dat lijkt me een erg goede reden om het niet te doen op dat moment. Ik doe het ook regelmatig mét pijn, maar dat komt omdat ik dag en nacht pijn heb maar het ligt echt aan de dag, soms kan het gewoon echt niet, hoe graag ik het ook zou willen.
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:04

Luce schreef:Want jouw geval is toch geen maatstaf?
Nee natuurlijk niet, er is geen enkele maatstaf. Ik wilde alleen een tegen-woord geven op het 'als je pijn (wat dan ook) hebt, heb je geen seks, punt' verhaal.
Dat er ook gewoon mensen zijn die wel zin in seks blijven houden, ook al hebben ze maagzuur/koppijn/misselijk/rugpijn/watjemaarwilt. Dat is geen pluim waard, dat is geen argument voor anderen om dat óók te doen, het is louter gewoon een opmerking dat het wel gewoon kan. Er werd namelijk gedaan alsof het vanzelfsprekend is dat je dan geen seks meer hebt, maar dat hoeft helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn. That's all.

Laatst aangepast door Marin op di 20 aug 2013 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:05

Milou schreef:Ik snap wel wat je probeert te zeggen Marin, maar ik denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is, 'gewone' pijn of zwanger zijn. Sowieso gebeurd er een hele hoop in je lichaam + alle ongemakken kan er dus gewoon voor zorgen dat je de puf er niet voor hebt omdat je je (te) slecht voelt, en dat lijkt me een erg goede reden om het niet te doen op dat moment. Ik doe het ook regelmatig mét pijn, maar dat komt omdat ik dag en nacht pijn heb maar het ligt echt aan de dag, soms kan het gewoon echt niet, hoe graag ik het ook zou willen.
Ja dat eerste had ik ook al inderdaad gezegd, n.a.v. June en Susan. Daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Bovendien moet je überhaupt eigenlijk niet pijn vergelijken, dus eigenlijk is het misschien wel raar van mij dat ik er überhaupt over begon. Sorry. Maar ik wilde gewoon dat tegen-woord geven over dat pijn niet direct gelijk staat aan geen seks.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud