Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zit jouw vriend onder de plak?

+63
Bolletje
Moon
Lejow
Ilovethe90s
Slakje
Raven
Rouxxxe
Lynn_
Merai
Aziraphale
Atelier Madame
Mermaid
Prosecco
Caroow
Jip
Lot
Victoria-
ProudMom
Paper Crown
KOL
Fortissimo
Nyx
Artemis
Maple
Carmen_
Caramba
Manderijn
Steep
Sayuri
Printje
Enelya
June
Joan
Gympie
JustMeDaan
Aggi
mzcharlotte
Sterre
Parisienne
Coco
xxjojootjexx
Pitufo
Snoes
Elliot
Stuiterbal
Parel
Davinia
Destino
Ella
nina
Susan
Vixen
Moira
Sea of Trees
Luce
Mamsie
Lady4
Rush
Caro
Feline
Marin
Minx
Engelse Drop
67 plaatsers

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 3 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Rush ma 12 aug 2013 - 23:33

Engelse Drop schreef:
Marin schreef:
Engelse Drop schreef:
Hij praat er niet openlijk over. Mijn man is zijn beste vriend en ik ken de verhalen weer doordat mijn man ze aan mij vertelt. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan haar, anders zouden ze geen relatie hebben, maar de problemen nemen toch wel steeds meer de overhand. Zij is gewoon een huiselijk type, terwijl wij allemaal vrij openminded en outgoing zijn. Geeft verder niet, maar laat een ander dan wel gewoon zijn dingen doen, want het leven draait niet alleen om jouw behoeftes.
Ik vind niet dat doordat zijn vrienden andere behoeften hebben dan zij, dat zij dan maar moet schikken. Je hoeft toch niet alles maar leuk te vinden als groep zijnde? Dat zij iets anders in het leven staat, maakt haar niet direct de boeman. Maar misschien kunnen ze dan samen kijken of ze niet soms thuis kan blijven ofzo. Ik zou er vooral niet jouw probleem van maken.
Die vriend van ons wil wél gewoon in de zomer kunnen gaan BBQ'en met een groep vrienden, hij mág dan dus niet van haar, omdat zij er geen zin in heeft. Dat zij er geen zin in heeft, helemaal prima, maar je kan toch niet een ander volwassen persoon dwingen om altijd bij jou thuis te blijven? Ik vind dat echt zo'n vreemde manier van omgang met elkaar.
Schijnbaar kan dat dus wel, want het lukt haar zo te lezen. Ik snap zoiets ook niet, maar zou het gewoon laten waaien. Als er genoeg van heeft dan komt dat vanzelf naar buiten lijkt me.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 3 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Stuiterbal ma 12 aug 2013 - 23:34

Wij laten elkaar volledig vrij. Er zijn dingen die gewoon overlegd worden maar dat is niet meer dan normaal.
Als we een feestje hebben en ik moet werken dat weekend, dan blijft hij en ga ik gewoon naar huis. Ik moet tenslotte om 5:15 uur op staan hij niet.

Mijn vriend is gewend alles te overleggen. Komt voort uit zijn vorige relatie. Wat zij wilde, dat gebeurde. En dat merk ik nu nog aan hem. Hij geeft wel aan dat hij door mij vrij wordt gelaten. Dus hij zit niet onder de plak.
Anders om idem.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  nina ma 12 aug 2013 - 23:35

Ella schreef:
nina schreef:
Ella schreef:
nina schreef:Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriendLaughing 
 Kijk je erachter zo op terug of heb je dat zo al ervaren in je relatie. Lijk me heel vervelend
 Ik heb het al even ge-edit. We komen er nu wel beide achter dat onze relatie niet helemaal gelijkwaardig was. En dat hij toch best wel dominant was. 

Maar dit heeft niets te maken met elkaar vrij laten om bijv. ergens heen te gaan of dingen wel of niet 'mogen' doen. Daarin liet hij me juist heel vrij. (zoals half jaar buitenland stage enz.)
Als ik vragen mag in welk opzicht zat jij dan onder de plak. Ik zou namelijk verwachten dat het gaat om dingen alleen doen en dat was dus juist niet het geval
 Nou ja het ging inderdaad wel om dingen doen, maar niet leuke dingen doen zeg maar. Hij wilde niet dat ik teveel en 'onnodig' geld uitgaf (ook al hadden we ons geld gescheiden en had ik meer dan genoeg), hij wilde niet dat ik 'onnodig' in de auto reed, hij wilde niet dat ik te vaak in bad ging. Zulke dingen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:38

Ik vind overleggen trouwens niet hetzelfde als onder de plak zitten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Minx ma 12 aug 2013 - 23:40

nina schreef:
 Nou ja het ging inderdaad wel om dingen doen, maar niet leuke dingen doen zeg maar. Hij wilde niet dat ik teveel en 'onnodig' geld uitgaf (ook al hadden we ons geld gescheiden en had ik meer dan genoeg), hij wilde niet dat ik 'onnodig' in de auto reed, hij wilde niet dat ik te vaak in bad ging. Zulke dingen.
Hebben wij dezelfde ex?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  nina ma 12 aug 2013 - 23:42

Minx schreef:
nina schreef:
Hebben wij dezelfde ex?
Komt het je zo bekend voor?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:42

Oh en ik vind het ook niet persé getuigen van een goede relatie of een pluim waard als je álles los van elkaar kunt doen zonder te overleggen en elkaar super vrij laat. Natuurlijk is vrijheid blijheid, maar het is ook echt geen schande als je sommige dingen gewoon liever niet ziet en dat aan kunt geven binnen een relatie. Of dat je overlegt. Of dat je dingen samen doet, omdat je dat gewoon leuk vindt. Zolang het voor beide partijen werkt, lijkt het me allemaal prima.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 12 aug 2013 - 23:48

nina schreef:
Minx schreef:
nina schreef:
Hebben wij dezelfde ex?
Komt het je zo bekend voor?
Ja ik voelde me schuldig als ik eens een tijdschrift had gekocht om ff te ontspannen, want stel je voor dat ik aan het eind van de maand niet genoeg geld had voor boodschappen. In principe deed ik de boodschappen en hij de huur e.d. Maar mijn inkomen was zo laag dat dat niet altijd luxe kon. Of met de auto naar het werk vond hij maar onzin. Dat ik het stuk 's avonds in het donker niet prettig vond ja dat was mijn probleem. Hij liep altijd te klagen dat hij nooit kon sparen en ik te weinig betaalde terwijl dat echt niet zo was. Ik deed niet voldoende in het huis. Nee kon als ik er 2 dagen niet was geweest altijd direct stofzuigen.
Heb wel heel hard gelachen de laatste keer dat ik daar was, het huis was me toch een rommel..
Dit is ook de reden dat het uit is gegaan want verder kan ik nog wel leuke dingen met hem doen maar op gebied van relatie never nooit meer.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Elliot ma 12 aug 2013 - 23:49

Marin schreef:Ik vind overleggen trouwens niet hetzelfde als onder de plak zitten.
 Dit wilde ik ook typen. ED, jij doet het nu een beetje voorkomen alsof het heel claimerig is om met je vriend te overleggen wanneer je naar huis wilt. Maar als wij samen ergens zijn gaan we altijd samen naar huis. Dus dan gaat het vaak ook zo dat degene die het als eerste zat is (bij ons is dat overigens meestal mijn vriend) vraagt: Zullen we zo gaan? En de ene keer gaan we dan vrij snel daarna weg, de andere keer wil ik liever nog even blijven en gaan we dus pas een tijdje later. Ik heb daardoor niet het gevoel dat ik onder de plak zit hoor, ik vind dat eigenlijk gewoon normaal gedrag in een relatie.

En natuurlijk ga ik niet aan hem vragen of ik met een vriendin mag lunchen of stappen, maar als ik een afspraak heb gemaakt check ik meestal nog wel even bij hem of we niet al andere plannen hadden gemaakt ofzo.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:51

Elliot schreef:

En natuurlijk ga ik niet aan hem vragen of ik met een vriendin mag lunchen of stappen, maar als ik een afspraak heb gemaakt check ik meestal nog wel even bij hem of we niet al andere plannen hadden gemaakt ofzo.
Hebben jullie een gedeelde (digitale) agenda, Elliott? Dat vind ik heel handig. Dan kan je zo zien wie welke afspraak heeft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elliot ma 12 aug 2013 - 23:52

Nee, helaas niet. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar mijn vriend is daar zo onzorgvuldig in dat het waarschijnlijk weinig zin heeft om zoiets op te zetten. Het lijkt mij persoonlijk wel heel handig.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Rush ma 12 aug 2013 - 23:53

Dat zou bij ons ook totaal geen zin hebben inderdaad. Mijn vriend is toch vrijwel altijd weg. Laughing 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:57

Rush schreef:Dat zou bij ons ook totaal geen zin hebben inderdaad. Mijn vriend is toch vrijwel altijd weg. Laughing 
Laughing Hahaha dan kan ie misschien er in zetten wanneer ie thuis is? :P

Ik vind het wel heel handig! Hij heeft bijv komend weekend een afspraak waar ik niet mee ga, dan weet ik dat iig, dat ik er op kan rekenen dat ik zelf wat eten koop of juist iets met een vriendin afspreek dan. Zo kunnen we vrij makkelijk het overzicht houden wie waar is en hoef je niet zo te overleggen of iets wel schikt.
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen met m'n nieuwe baan, omdat ik dan ook natuurlijk 's avonds/'s nachts/weekend ga werken, en ik heb niet zo veel zin om elke dag te gaan vertellen welke dienst ik heb, dus misschien maak ik daar wel apart kleurtje voor aan ofzo in de Google Agenda. Of het thuis op schrijven op het memo bord, maar ik zie het dan al weer gebeuren dat ik alsnog mag whatsappen omdat ie niet thuis is en het dan wil weten of ik thuis eet of niet :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 0:02

Mijn vriend zit niet onder de plak, maar natuurlijk overleggen we wel dingen. En ik vind het fijn als hij laat weten wat zijn plannen zijn voor een dag, zodat ik daar ook rekening mee kan houden. Hij hoeft niet thuis te eten, maar ik vind het wel fijn als hij dat dan uit zichzelf en het liefste voor 6 uur even laat weten. En ik verbied hem niks, maar het lijkt me wel logisch dat er aan sommige dingen consequenties zitten dan. Hij mag van mij prima met een ander meisje zoenen, maar dat betekent dan wel een pittig gesprek en misschien einde relatie. En ik verbied hem niet om een weekendje weg te gaan met vrienden, maar als ik op vrijdag thuis kom en hij is er niet en ik weet van niks, dan word ik daar niet blij van. Overleggen is dus wel belangrijk smile

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 13 aug 2013 - 0:06

Wij doen eigenlijk bijna alles samen, we hebben ook dezelfde vriendengroep dus ook meestal dezelfde feestjes. Ik heb nog wel wat losse vriendinnen buiten onze vaste vriendengroep, dus daar spreek ik ook wel gewoon mee af. Onder de plak zit hij niet en ik ook niet, we overleggen heel veel en doen gewoon ook het merendeel samen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pitufo di 13 aug 2013 - 0:20

Snoes schreef:Wij doen eigenlijk bijna alles samen, we hebben ook dezelfde vriendengroep dus ook meestal dezelfde feestjes. Ik heb nog wel wat losse vriendinnen buiten onze vaste vriendengroep, dus daar spreek ik ook wel gewoon mee af. Onder de plak zit hij niet en ik ook niet, we overleggen heel veel en doen gewoon ook het merendeel samen.
Dit dus.

@Marin: wij hebben ook Google Agenda met verschillende kleurtjes. Ik heb een eigen kleur, hij heeft een eigen kleur, gezamenlijke dingen hebben weer een andere kleur en dan hebben we ook nog een kleur aangemaakt voor verjaardagen en 'diverse notities'. Ik vind het ideaal.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  xxjojootjexx di 13 aug 2013 - 0:22

Marin schreef:
Elliot schreef:

Hebben jullie een gedeelde (digitale) agenda, Elliott? Dat vind ik heel handig. Dan kan je zo zien wie welke afspraak heeft.
Wij hebben ook een gezamenlijke agenda, en dat werkt erg goed;) Als hij niet vergeet de afspraken van zijn band met mij te delen Razz 
Wanneer één van ons iets wil, dan wordt de agenda gecheckt of er geen andere plannen zijn. Bij een avondje weg plannen we dit altijd gewoon in, wanneer één van ons een nachtje ergens wil slapen of iets wilt doen wat afwijkt van het normale binnen ons gezin, dan gaan we dit overleggen.
Verder plant één van ons wel eens iets wat heel onhandig is, bijvoorbeeld stappen terwijl we die dag daarna met de kinderen een dag uit gaan, dan zeggen we dit wel tegen elkaar, dat het niet zo handig is. Dat vind ik ook niet meer dan normaal en heeft niks met plak te maken.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:22

Pitufo schreef:
@Marin: wij hebben ook Google Agenda met verschillende kleurtjes. Ik heb een eigen kleur, hij heeft een eigen kleur, gezamenlijke dingen hebben weer een andere kleur en dan hebben we ook nog een kleur aangemaakt voor verjaardagen en 'diverse notities'. Ik vind het ideaal.
Jaa handig he! Zo doen wij het ook, alleen niet zo heel uitgebreid met kleurtjes want dat kregen we niet goed aan de praat. Alleen was het nogal lastig om mijn iPhone te koppelen aan zijn Google agenda, maar uiteindelijk werkt het en maken we er veel gebruik van.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pitufo di 13 aug 2013 - 0:28

Marin schreef:
Pitufo schreef:
Jaa handig he! Zo doen wij het ook, alleen niet zo heel uitgebreid met kleurtjes want dat kregen we niet goed aan de praat. Alleen was het nogal lastig om mijn iPhone te koppelen aan zijn Google agenda, maar uiteindelijk werkt het en maken we er veel gebruik van.
Ik weet nog wel dat het hier ook wat geklooi is geweest inderdaad, maar ik heb de technische kant volledig aan mijn vriend overgelaten, aangezien hij ICT'er is en daar dus wel raad mee weet. Ideaal!
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Coco di 13 aug 2013 - 0:40

Mijn man zit denk ik enorm onder de plak volgens anderen. Mijn man gaat 1-2 x per jaar een avond of zondagmiddag naar een wedstrijd van Ajax en gaat 1 x per jaar naar het personeelsfeest. Verder chillt hij hem altijd thuis voor of na werk. 
Ik denk dat hij in zijn vorige relatie niks mocht want hij vraagt sltijd toestemming en is verbaasd als ik zeg dat hij moet gaan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:42

Pitufo schreef:
Marin schreef:
Pitufo schreef:
Ik weet nog wel dat het hier ook wat geklooi is geweest inderdaad, maar ik heb de technische kant volledig aan mijn vriend overgelaten, aangezien hij ICT'er is en daar dus wel raad mee weet. Ideaal!
Haha ja het werkt nu naar behoren, dus ik durf er niet meer al te erg aan te knoeien, straks gaat 't mis.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:45

Coco schreef:Mijn man zit denk ik enorm onder de plak volgens anderen. Mijn man gaat 1-2 x per jaar een avond of zondagmiddag naar een wedstrijd van Ajax en gaat 1 x per jaar naar het personeelsfeest. Verder chillt hij hem altijd thuis voor of na werk. 
Ik denk dat hij in zijn vorige relatie niks mocht want hij vraagt sltijd toestemming en is verbaasd als ik zeg dat hij moet gaan.
Neutral Dus je man is maar drie keer per jaar een avondje weg? Verder altijd thuis?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Coco di 13 aug 2013 - 0:52

Engelse Drop schreef:
Coco schreef:Mijn man zit denk ik enorm onder de plak volgens anderen. Mijn man gaat 1-2 x per jaar een avond of zondagmiddag naar een wedstrijd van Ajax en gaat 1 x per jaar naar het personeelsfeest. Verder chillt hij hem altijd thuis voor of na werk. 
Neutral Dus je man is maar drie keer per jaar een avondje weg? Verder altijd thuis?
 Dat klopt, tenzij we samen weg zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  xxjojootjexx di 13 aug 2013 - 0:53

Engelse Drop schreef:
En? Wie ben jij om daar een mening over te hebben? Er zijn mensen die het ook heel fijn vinden om gewoon thuis te zijn. Al zal jij dat niet snappen

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 0:57

Marin schreef:
Rush schreef:Dat zou bij ons ook totaal geen zin hebben inderdaad. Mijn vriend is toch vrijwel altijd weg. Laughing 
Laughing Hahaha dan kan ie misschien er in zetten wanneer ie thuis is? :P
Hahaha. Dat staat ook nooit vast. Maar het geeft niet, voor ons werkt het zo goed.

We laten elkaar wel altijd weten waar we zijn. En m`n vriend laat ook altijd weten hoe laat hij thuis is zodat we samen kunnen eten.

En soms ben ik hem 'kwijt' en dan is hij ergens op het erf. Dan sms ik ook maar dat ik weg ga. Voordat ik hem heb gevonden ben ik een kwartier verder. Laughing 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: