Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zit jouw vriend onder de plak?

+63
Bolletje
Moon
Lejow
Ilovethe90s
Slakje
Raven
Rouxxxe
Lynn_
Merai
Aziraphale
Atelier Madame
Mermaid
Prosecco
Caroow
Jip
Lot
Victoria-
ProudMom
Paper Crown
KOL
Fortissimo
Nyx
Artemis
Maple
Carmen_
Caramba
Manderijn
Steep
Sayuri
Printje
Enelya
June
Joan
Gympie
JustMeDaan
Aggi
mzcharlotte
Sterre
Parisienne
Coco
xxjojootjexx
Pitufo
Snoes
Elliot
Stuiterbal
Parel
Davinia
Destino
Ella
nina
Susan
Vixen
Moira
Sea of Trees
Luce
Mamsie
Lady4
Rush
Caro
Feline
Marin
Minx
Engelse Drop
67 plaatsers

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Minx ma 12 aug 2013 - 23:01

Engelse Drop schreef:
Minx schreef:Maar ed heb je dan nooit tegen je man gezegd van goh zullen we zo gaan?
Nee, zo werkt dat bij ons niet echt. Ik zou dan eerder zeggen: ik heb het hier wel gezien, wil zo wel weg, wat doe jij? Vaak vinden we het fijn om samen weg te gaan, maar soms als een van ons nog wil blijven, dan is dat ook prima.
Ik heb met beiden geen moeite maar soms vind ik het prettig als mijn vriend met me mee gaat. Dat betekend niet dat hij onder de plak zit. Heb mijn ex zelfs wel eens weggestuurd. Dan zat hij alleen maar chaggie in een hoekje te zijn. Ja ga dan aub weg dan ga ik wel lol hebben. Natuurlijk moet je elkaar de ruimte geven maar soms wat voor de ander doen hoort er ook bij.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:02

Overigens hadden we gisteravond een borrel (ja op maandag), en vroeg m'n vriend om 11 uur of we zo zouden gaan, want tja, hij moet vandaag gewoon werken. Dan is het toch meer dan normaal dat je dat aangeeft aan elkaar? Ik ga dan echt niet zeggen "ja maar schat, ik kan uitslapen dus ik blijf partyhardy whoehoe". Ik ga dan gewoon mee naar huis (kan m'n rust ook goed gebruiken).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  nina ma 12 aug 2013 - 23:03

Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriendLaughing 

Edit: Dit is natuurlijk zoveel genuanceerder dan bovenstaande zin. En dit ging trouwens niet over vrijlaten en je eigen ding 'mogen' doen.


Laatst aangepast door nina op ma 12 aug 2013 - 23:07; in totaal 2 keer bewerkt
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 23:04

Susan schreef:
Engelse Drop schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat je altijd samen óf weg moet óf moet blijven. Wij wonen allemaal in dezelfde stad en vaak is de plek waar we afspreken op 5 tot 10 minuten van onze huizen. Als zo'n wijf dan begint te zeiken en aan de arm van haar vriend gaat trekken, omdat ze weg wil, terwijl die vriend van me gewoon nog gezellig een biertje aan het drinken is, dan vind ik dat echt ongepast. Laat hem toch lekker even met zijn vrienden ouwehoeren, het leven gaat niet altijd om jou. Als je moe bent ga je lekker slapen, prima, maar ga niet van andere eisen dat ze ook hun gezellige avondje inleveren, alleen maar vanwege jouw moeheid.
Zo'n wijf?

En misschien wil die vriendin wel helemaal niet slapen, maar heeft ze haar nieuw Victoria's Secret-setje aan onder haar kleren en wil ze heel andere dingen met hem doen. Of misschien heeft die vriend zelf wel gezegd dat hij op tijd weg wil en of zij hem daaraan wil helpen herinneren, omdat hij de volgende dag op tijd op moet/een drukke week voor de boeg heeft/moet leren voor een tentamen en al snel de tijd vergeet als het leuk is. Ik vind het in dat geval net zo goed raar om er maar vanuit te gaan dat die vriendin een zeikerd is. Daarbij, dat is toch iets tussen hen?
Bij ons in de groep zit dus wel zo'n stel en nee, zij heeft zeker geen Victoria Secret setje aan op zo'n moment, haha! Die vriend van mij vertelt ons ook gewoon over zijn relatie en de problemen die hij ondervindt binnen zijn relatie. Dat gaat dus veel over claimgedrag. Ze kan moeilijk alleen zijn, heeft weinig eigen vrienden waardoor ze erg op hem leunt. Ze komt ook niet leuk over verder. Praat niet gezellig met ons mee, staart wat snobbig voor zich uit, waardoor ik ook denk: 'kom dan gewoon niet mee!' Wij organiseren afwisselend BBQ's in de zomer, maar zij wil dan gewoon thuis eten, samen met hem en hij mag niet naar de BBQ, terwijl er nog 6 dagen in de week zitten dat ze wél samen kunnen eten.

En ja, dan vind ik het wel een zeikwijf, ja!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Ella ma 12 aug 2013 - 23:05

Nee wij zitten beide niet onder de plak. Wij overleggen wel heel veel. Omdat wij door ons werk weinig vrije tijd hebben. Dus we proberen dingen logisch te plannen en niet dat de één alle avonden door de weeks weg is/kan en de ander niet. 
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 23:05

Marin schreef:Overigens hadden we gisteravond een borrel (ja op maandag), en vroeg m'n vriend om 11 uur of we zo zouden gaan, want tja, hij moet vandaag gewoon werken. Dan is het toch meer dan normaal dat je dat aangeeft aan elkaar? Ik ga dan echt niet zeggen "ja maar schat, ik kan uitslapen dus ik blijf partyhardy whoehoe". Ik ga dan gewoon mee naar huis (kan m'n rust ook goed gebruiken).
Als ik het op zo'n moment leuk heb, dan blijf ik wel gewoon. Niet partyhardy, maar gewoon voor de gezelligheid. Voor mij is een avond niet alleen gezellig samen met mijn vriend, ik kan het ook gezellig hebben met anderen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  nina ma 12 aug 2013 - 23:06

Engelse Drop schreef:
Susan schreef:
Engelse Drop schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat je altijd samen óf weg moet óf moet blijven. Wij wonen allemaal in dezelfde stad en vaak is de plek waar we afspreken op 5 tot 10 minuten van onze huizen. Als zo'n wijf dan begint te zeiken en aan de arm van haar vriend gaat trekken, omdat ze weg wil, terwijl die vriend van me gewoon nog gezellig een biertje aan het drinken is, dan vind ik dat echt ongepast. Laat hem toch lekker even met zijn vrienden ouwehoeren, het leven gaat niet altijd om jou. Als je moe bent ga je lekker slapen, prima, maar ga niet van andere eisen dat ze ook hun gezellige avondje inleveren, alleen maar vanwege jouw moeheid.
Zo'n wijf?

En misschien wil die vriendin wel helemaal niet slapen, maar heeft ze haar nieuw Victoria's Secret-setje aan onder haar kleren en wil ze heel andere dingen met hem doen. Of misschien heeft die vriend zelf wel gezegd dat hij op tijd weg wil en of zij hem daaraan wil helpen herinneren, omdat hij de volgende dag op tijd op moet/een drukke week voor de boeg heeft/moet leren voor een tentamen en al snel de tijd vergeet als het leuk is. Ik vind het in dat geval net zo goed raar om er maar vanuit te gaan dat die vriendin een zeikerd is. Daarbij, dat is toch iets tussen hen?
Bij ons in de groep zit dus wel zo'n stel en nee, zij heeft zeker geen Victoria Secret setje aan op zo'n moment, haha! Die vriend van mij vertelt ons ook gewoon over zijn relatie en de problemen die hij ondervindt binnen zijn relatie. Dat gaat dus veel over claimgedrag. Ze kan moeilijk alleen zijn, heeft weinig eigen vrienden waardoor ze erg op hem leunt. Ze komt ook niet leuk over verder. Praat niet gezellig met ons mee, staart wat snobbig voor zich uit, waardoor ik ook denk: 'kom dan gewoon niet mee!' Wij organiseren afwisselend BBQ's in de zomer, maar zij wil dan gewoon thuis eten, samen met hem en hij mag niet naar de BBQ, terwijl er nog 6 dagen in de week zitten dat ze wél samen kunnen eten.

En ja, dan vind ik het wel een zeikwijf, ja!
 Misschien vindt ze wel niet fijn om bij anderen te eten? Misschien heeft ze een reden dat ze geen vrienden heeft (gepest o.i.d.).
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom iemand zich zo gedraagt.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Destino ma 12 aug 2013 - 23:06

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:01; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Minx ma 12 aug 2013 - 23:06

nina schreef:Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriend. Laughing 
Ik denk ik ook, alles moest op zijn manier en als er iets niet bij mij past is dat het wel. Was ook heel erg gewend om hem zijn gang te laten gaan en mezelf weg te cijferen. Mijn. Huidige "date" is zo anders en dat is best heel raar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Ella ma 12 aug 2013 - 23:07

nina schreef:Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriendLaughing 
 Kijk je erachter zo op terug of heb je dat zo al ervaren in je relatie. Lijk me heel vervelend
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:07

Engelse Drop schreef:
Marin schreef:Overigens hadden we gisteravond een borrel (ja op maandag), en vroeg m'n vriend om 11 uur of we zo zouden gaan, want tja, hij moet vandaag gewoon werken. Dan is het toch meer dan normaal dat je dat aangeeft aan elkaar? Ik ga dan echt niet zeggen "ja maar schat, ik kan uitslapen dus ik blijf partyhardy whoehoe". Ik ga dan gewoon mee naar huis (kan m'n rust ook goed gebruiken).
Als ik het op zo'n moment leuk heb, dan blijf ik wel gewoon. Niet partyhardy, maar gewoon voor de gezelligheid. Voor mij is een avond niet alleen gezellig samen met mijn vriend, ik kan het ook gezellig hebben met anderen.
Ik ook hoor.

Nou ging dit om zijn familie, dus ik had niet zo heel nodig tussen de gepensioneerden hoeven blijven staan hoor hahaha (hoewel ik erg gezellig met één van die vrouwen heb gekletst en kan het echt wel vinden met z'n ouders, maar om dan te blijven... eh nee dank je, de 'jeugd' ging gewoon keurig om 11 uur naar huis want die moesten werken vandaag).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 23:07

Engelse Drop schreef:
Bij ons in de groep zit dus wel zo'n stel en nee, zij heeft zeker geen Victoria Secret setje aan op zo'n moment, haha! Die vriend van mij vertelt ons ook gewoon over zijn relatie en de problemen die hij ondervindt binnen zijn relatie. Dat gaat dus veel over claimgedrag. Ze kan moeilijk alleen zijn, heeft weinig eigen vrienden waardoor ze erg op hem leunt. Ze komt ook niet leuk over verder. Praat niet gezellig met ons mee, staart wat snobbig voor zich uit, waardoor ik ook denk: 'kom dan gewoon niet mee!' Wij organiseren afwisselend BBQ's in de zomer, maar zij wil dan gewoon thuis eten, samen met hem en hij mag niet naar de BBQ, terwijl er nog 6 dagen in de week zitten dat ze wél samen kunnen eten.

En ja, dan vind ik het wel een zeikwijf, ja!
Maar waarom is hij dan met haar? Ik neem aan dat ze ook haar leuke kanten heeft, benoemt hij die dan ook, of praat hij vooral over de problemen? Want doordat hij zo lekker open over zijn problemen praat, staat zij nu in heel de vriendengroep bekend als vervelend wijf. Ik zou dat niet willen voor mijn vriendin, hoe vervelend ze soms ook kan zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  nina ma 12 aug 2013 - 23:09

Ella schreef:
nina schreef:Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriendLaughing 
 Kijk je erachter zo op terug of heb je dat zo al ervaren in je relatie. Lijk me heel vervelend
 Ik heb het al even ge-edit. We komen er nu wel beide achter dat onze relatie niet helemaal gelijkwaardig was. En dat hij toch best wel dominant was. 

Maar dit heeft niets te maken met elkaar vrij laten om bijv. ergens heen te gaan of dingen wel of niet 'mogen' doen. Daarin liet hij me juist heel vrij. (zoals half jaar buitenland stage enz.)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Davinia ma 12 aug 2013 - 23:10

Mijn vriend zit totaal niet onder de plak en doet nog heel veel dingen alleen met vrienden. Daarintegen doe ik ook nog heel veel dingen met mijn vriendinnen. We houden natuurlijk wel een hoop rekening met elkaar. 
Maar nu het zomer is gaat mijn vriend regelmatig naar festivals, geen enkel probleem mee. Verder zit hij nog op voetbal en blijft hij standaard iedere zaterdag in de kantine hangen na de wedstrijd. Waarom niet? smile Dan eten we toch gewoon wat later. Meestal blijf ik dan ook nog gezellig met vriendinnen in de kantine hangen of ik ga gewoon al naar huis.
Over op tijd mee naar huis van verjaardagen. Het ligt er bij ons echt aan. Als ik erg moe ben en al vroeg naar huis wil, blijf hij gewoon lekker zitten. Maar als ik om 1 uur of 2 uur naar huis wil, dan verwacht ik wel beetje dat hij gewoon mee gaat smile .
Als mijn vriend naar een leuk feest wilt zaterdagavond, dan moedig ik hem juist aan. Dan ga ik wel lekker naar een leuk feestje met m'n eigen vriendinnen smile. Ik vind het juist ook heerlijk dat we onze eigen dingen blijven doen en niet constant gezamelijk met vrienden af hoeven te spreken. Aankomend weekend heb ik ook weer een middagje in het vooruitzicht met een groepje vriendinnen. Wijntje erbij, toastjes erbij en bijkletsen maar. Heerlijk! Very Happy
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Ella ma 12 aug 2013 - 23:11

nina schreef:
Ella schreef:
nina schreef:Ik denk juist dat ik onder de plak zat bij mijn ex-vriendLaughing 
 Kijk je erachter zo op terug of heb je dat zo al ervaren in je relatie. Lijk me heel vervelend
 Ik heb het al even ge-edit. We komen er nu wel beide achter dat onze relatie niet helemaal gelijkwaardig was. En dat hij toch best wel dominant was. 

Maar dit heeft niets te maken met elkaar vrij laten om bijv. ergens heen te gaan of dingen wel of niet 'mogen' doen. Daarin liet hij me juist heel vrij. (zoals half jaar buitenland stage enz.)
Als ik vragen mag in welk opzicht zat jij dan onder de plak. Ik zou namelijk verwachten dat het gaat om dingen alleen doen en dat was dus juist niet het geval
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 23:13

nina schreef:
 Misschien vindt ze wel niet fijn om bij anderen te eten? Misschien heeft ze een reden dat ze geen vrienden heeft (gepest o.i.d.). Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom iemand zich zo gedraagt.
Maar ik hoef me toch niet in ieder schepsel te verdiepen? Ik vind het gewoon een zeikwijf, omdat ze mijn goede vriend totaal opslokt en ik vind het ook vervelend dat hij zich zo láát meeslepen. Daarnaast denkt ze echt weinig aan anderen en veel teveel aan zichzelf. Zo is ze in staat om wanneer zíj iets zat is, het hele feest te verpesten, voor iedereen. Ik vind dit echt egocentrisch gedrag. Maakt me dan niet uit of dit door allerlei zielige ervaringen komt, ik vind het gewoon vervelend op zo'n moment.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Minx ma 12 aug 2013 - 23:14

Kan ook psychisch zijn, altijd denken wat zal hij er van vinden en daardoor jezelf niet kunnen zijn. Steeds bang zijn voor een aanvaring. Hoeft dus niet eens te zijn dat je bv niet naar een feestje gaat maar kan ook zijn doordat je bv een keer het verkeerde merk koekjes koopt, of het bed op de verkeerde manier opmaakt of de wc rol verkeerd om hangt,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 23:16

Engelse Drop schreef:
Maar ik hoef me toch niet in ieder schepsel te verdiepen? Ik vind het gewoon een zeikwijf, omdat ze mijn goede vriend totaal opslokt en ik vind het ook vervelend dat hij zich zo láát meeslepen. Daarnaast denkt ze echt weinig aan anderen en veel teveel aan zichzelf. Zo is ze in staat om wanneer zíj iets zat is, het hele feest te verpesten, voor iedereen. Ik vind dit echt egocentrisch gedrag. Maakt me dan niet uit of dit door allerlei zielige ervaringen komt, ik vind het gewoon vervelend op zo'n moment.
Nee, op zich niet, maar dit is wel de vriendin van je goede vriend. Ik neem aan dat hij ook nog wel op een bepaalde manier gevoelens voor haar heeft en het ook niet heel leuk vindt als mensen zo negatief over haar denken. Het is dan wel zijn eigen keuze dat hij de vuile was zo buiten hangt, maar ik denk dat veel mensen die dat doen er niet bij stilstaan dat ze daarbij een heel eenzijdig, naar beeld van iemand scheppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 23:16

Susan schreef:
Engelse Drop schreef:
Bij ons in de groep zit dus wel zo'n stel en nee, zij heeft zeker geen Victoria Secret setje aan op zo'n moment, haha! Die vriend van mij vertelt ons ook gewoon over zijn relatie en de problemen die hij ondervindt binnen zijn relatie. Dat gaat dus veel over claimgedrag. Ze kan moeilijk alleen zijn, heeft weinig eigen vrienden waardoor ze erg op hem leunt. Ze komt ook niet leuk over verder. Praat niet gezellig met ons mee, staart wat snobbig voor zich uit, waardoor ik ook denk: 'kom dan gewoon niet mee!' Wij organiseren afwisselend BBQ's in de zomer, maar zij wil dan gewoon thuis eten, samen met hem en hij mag niet naar de BBQ, terwijl er nog 6 dagen in de week zitten dat ze wél samen kunnen eten.

En ja, dan vind ik het wel een zeikwijf, ja!
Maar waarom is hij dan met haar? Ik neem aan dat ze ook haar leuke kanten heeft, benoemt hij die dan ook, of praat hij vooral over de problemen? Want doordat hij zo lekker open over zijn problemen praat, staat zij nu in heel de vriendengroep bekend als vervelend wijf. Ik zou dat niet willen voor mijn vriendin, hoe vervelend ze soms ook kan zijn.
Hij praat er niet openlijk over. Mijn man is zijn beste vriend en ik ken de verhalen weer doordat mijn man ze aan mij vertelt. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan haar, anders zouden ze geen relatie hebben, maar de problemen nemen toch wel steeds meer de overhand. Zij is gewoon een huiselijk type, terwijl wij allemaal vrij openminded en outgoing zijn. Geeft verder niet, maar laat een ander dan wel gewoon zijn dingen doen, want het leven draait niet alleen om jouw behoeftes.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Parel ma 12 aug 2013 - 23:23

Mijn vriend zit best wel onder de plak, maar ook weer niet.
Hier ín huis bepaal ik meestal wat er gebeurd en hoe qua huishouden enzo, of waar we boodschappen gaan doen, en hij beslist dan weer wanneer en hoe de buitenkant van het huis geverfd wordt.

Wel gaat hij gewoon vaak stappen enzo, maar hij vraagt het wel altijd. Als ik dan zeg dat het niet kan dan gaat hij niet.

We hebben voor onszelf een hele prettige wisselwerking, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat onder de plak vinden zitten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Rush ma 12 aug 2013 - 23:24

Ik ben ook best wel een huiselijk type, dus gaat mijn vriend vaak gewoon alleen. Problem solved.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Luce ma 12 aug 2013 - 23:24

Susan schreef:Hij heeft niet meer alle vrijheid om te doen waar hij zin in heeft, net zo min als ik, want we hebben twee kinderen waar we samen voor hebben gekozen. Bij ons ligt het dan nog wat moeilijker omdat we een zoon hebben die in veel gevallen gewoon een op een begeleiding nodig heeft. Ik hoef hem dat gelukkig niet te vertellen, dat is iets wat hij zichzelf realiseert en gewoon ziet als zijn (mede)verantwoordelijkheid, waardoor hij mij ook niet in de positie brengt om hem iets te 'verbieden'.

Ik lees hier vaak dat het raar is om elkaar als partners iets te verbieden, ik vind het juist raar om het over verbieden te hebben als twee mensen samen verantwoordelijkheid dragen en een van de twee eenzijdig wil beslissen die verantwoordelijkheid volledig op de ander af te schuiven. Natuurlijk kan dat best wel eens een keertje en is het niet zo dat als je eenmaal kinderen hebt, je nooit meer iets voor jezelf kunt doen, maar het feit blijft wel staan dat als je een gezin hebt en je neemt beslissingen over je eigen vrijetijdsinvulling, je daarmee ook een beslissing neemt over de ander en dat de ander dus alle recht heeft om dat ter discussie te stellen.

Onder de plak zitten vind ik helemaal een kinderachtige term trouwens.
 Eens, helemaal eens!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:28

Engelse Drop schreef:
Hij praat er niet openlijk over. Mijn man is zijn beste vriend en ik ken de verhalen weer doordat mijn man ze aan mij vertelt. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan haar, anders zouden ze geen relatie hebben, maar de problemen nemen toch wel steeds meer de overhand. Zij is gewoon een huiselijk type, terwijl wij allemaal vrij openminded en outgoing zijn. Geeft verder niet, maar laat een ander dan wel gewoon zijn dingen doen, want het leven draait niet alleen om jouw behoeftes.
Ik vind niet dat doordat zijn vrienden andere behoeften hebben dan zij, dat zij dan maar moet schikken. Je hoeft toch niet alles maar leuk te vinden als groep zijnde? Dat zij iets anders in het leven staat, maakt haar niet direct de boeman. Maar misschien kunnen ze dan samen kijken of ze niet soms thuis kan blijven ofzo. Ik zou er vooral niet jouw probleem van maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 23:31

Marin schreef:
Engelse Drop schreef:
Hij praat er niet openlijk over. Mijn man is zijn beste vriend en ik ken de verhalen weer doordat mijn man ze aan mij vertelt. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan haar, anders zouden ze geen relatie hebben, maar de problemen nemen toch wel steeds meer de overhand. Zij is gewoon een huiselijk type, terwijl wij allemaal vrij openminded en outgoing zijn. Geeft verder niet, maar laat een ander dan wel gewoon zijn dingen doen, want het leven draait niet alleen om jouw behoeftes.
Ik vind niet dat doordat zijn vrienden andere behoeften hebben dan zij, dat zij dan maar moet schikken. Je hoeft toch niet alles maar leuk te vinden als groep zijnde? Dat zij iets anders in het leven staat, maakt haar niet direct de boeman. Maar misschien kunnen ze dan samen kijken of ze niet soms thuis kan blijven ofzo. Ik zou er vooral niet jouw probleem van maken.
Die vriend van ons wil wél gewoon in de zomer kunnen gaan BBQ'en met een groep vrienden, hij mág dan dus niet van haar, omdat zij er geen zin in heeft. Dat zij er geen zin in heeft, helemaal prima, maar je kan toch niet een ander volwassen persoon dwingen om altijd bij jou thuis te blijven? Ik vind dat echt zo'n vreemde manier van omgang met elkaar.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 23:32

Engelse Drop schreef:
Marin schreef:
Engelse Drop schreef:
Hij praat er niet openlijk over. Mijn man is zijn beste vriend en ik ken de verhalen weer doordat mijn man ze aan mij vertelt. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan haar, anders zouden ze geen relatie hebben, maar de problemen nemen toch wel steeds meer de overhand. Zij is gewoon een huiselijk type, terwijl wij allemaal vrij openminded en outgoing zijn. Geeft verder niet, maar laat een ander dan wel gewoon zijn dingen doen, want het leven draait niet alleen om jouw behoeftes.
Ik vind niet dat doordat zijn vrienden andere behoeften hebben dan zij, dat zij dan maar moet schikken. Je hoeft toch niet alles maar leuk te vinden als groep zijnde? Dat zij iets anders in het leven staat, maakt haar niet direct de boeman. Maar misschien kunnen ze dan samen kijken of ze niet soms thuis kan blijven ofzo. Ik zou er vooral niet jouw probleem van maken.
Die vriend van ons wil wél gewoon in de zomer kunnen gaan BBQ'en met een groep vrienden, hij mág dan dus niet van haar, omdat zij er geen zin in heeft. Dat zij er geen zin in heeft, helemaal prima, maar je kan toch niet een ander volwassen persoon dwingen om altijd bij jou thuis te blijven? Ik vind dat echt zo'n vreemde manier van omgang met elkaar.
Ja dat vind ik ook een beetje raar. Maar dan nog weet je niet wat de reden is dat zij het hem verbiedt en of het letterlijk verbieden is, of dat het allemaal wel mee valt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zit jouw vriend onder de plak? - Pagina 2 Empty Re: Zit jouw vriend onder de plak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum