Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn redenen voor een abortus?

+37
Lejow
Punk'd
Artemis
Moira
Marin
Takkie
ekjir@M
Engelse Drop
Taeda
Sea of Trees
Jerry
Phileine
Bliss
Nyx
Printje
Susan
rapa nui
Surya
PapillonRose
Carmen_
Slakje
Lousanne
Melis_je
GreenGrass
Charles
Razz
Sadie_
Antibes
Manderijn
loura
SuperGrover
Mint
Exogenesis
Rush
girli
Bacio
Bazinga
41 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Charles zo 30 jun 2013 - 7:24

Zie je nou Antibes, wij zijn heus nog wel best tof samen zo.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Melis_je zo 30 jun 2013 - 7:24

Lousanne schreef:Ik mijn stage bij een huisarts (oke, in een niet zo hele goede buurt), had ik zoveel mensen die voor de tigste keer kwamen voor een abortus, omdat ze toch weer de anticonceptie waren vergeten, of dachten dat ze een kind wilden maar zich toch bedacht hadden omdat het erg veel werk is (echt waar!)  Verschrikkelijk.

 Dat zijn juist types bij wie ik aanmoedig om niet aan kinderen te beginnen. Dat klinkt vreselijk hard, misschien. Ik ken ook een meisje dat de ene maand zwanger probeert te raken en zich drie maanden later bedenkt. Ik ken haar zijdelings al een aantal jaar (het is natuurlijk geen vriendin), maar de ene na de andere zwangerschap heeft ze uitgelokt en afgebroken. Vind ik haar een geschikte moeder? Absoluut niet. Wat ze doet vind ik verschrikkelijk. Ik zie een embryo ook als levend wezen en ben juist daarom in dit geval 'pro-abortus'. Het zou fantastisch zijn als zo iemand strict aan de anticonceptie gaat, maar ja, geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Razz zo 30 jun 2013 - 7:24

Lennox schreef:
Razz schreef:
Bacio schreef:
Razz schreef:Ik ben niet tegen abortus. Wel moet je er een goede reden voor hebben (ziek/misvormd kindje, verkrachting etc) en ook tot een bepaalde week. Landen waar het nog kan tot de 24ste week kan vind ik echt verschrikkelijk No 
Is het niet willen hebben van een kind geen goede reden?

Jawel dan heb je toch een goede reden?
En wat vind je van het aborteren van een kindje wat na de 20-wekenecho dusdanig ziek/misvormd/beperkt blijkt dat het niet levensvatbaar is? Nederland is namelijk één van de landen waar het tot 24 weken kan. Juist om deze reden.

Klopt maar mijn laatste zin ging eigenlijk meer om als vrouwen het gewoon niet zouden willen en dus gewoon een gezond kindje zouden aborteren met bijv. 24 weken. Ik heb ooit een foto gezien van een meisje ergens uit Azië met een gezond geaborteerd kindje naast haar op bed die wel ouder was dan 24 weken. Ze was er volgens mij te laat achter gekomen en haar ouders wilde niet dat de baby geboren zou worden Evil or Very Mad  Een ernstig ziek/misvormd kind is natuurlijk een ander verhaal.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Lousanne zo 30 jun 2013 - 7:26

Charles, ik kan het niet eens precies onder woorden brengen waarom, maar jouw reactie kwetst mij diep. Net alsof je als arts je gevoel altijd moet uitschakelen? Ik weet dat het mijn zwakke punt is dat ik mijn gevoel teveel laat spreken, dat klopt helemaal.. Ik laat het verder hierbij nu, ik had beter niet kunnen reageren.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 7:29

Ik denk dat Charles het niet zo bedoeld zoals jij het leest. Maar ik snap haar wel. Je klopt niet bij een huisarts aan voor een abortus, om vervolgens van een huisarts te horen dat hij of zij eigenlijk tegen abortus is. In die zin is het gek om te horen dat je er wel in mee zou kunnen gaan, want als huisarts heb je die optie niet. (denk ik, vul ik zo even in)

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Charles zo 30 jun 2013 - 7:29

Je moet als arts zeker niet je gevoel uitschakelen. Integendeel. Een goed arts is een gevoelig persoon. Je moet wel je persoonlijke mening uitschakelen. Ik vind dat wanneer je in opleiding bent tot arts je een intelligentie bezit waarop je best moet kunnen begrijpen wat ik bedoel zonder je gekwetst te voelen. Een goed arts is gevoelig én objectief. 

Ik zie/hoor vaak dat mensen arts willen worden 'uit idealisme'. Ik vind het echter zeer naief ervan uit te gaan dat anderen zitten te wachten op dat idealisme omdat ze zelf niet in staat zouden zijn keuzes te maken.


Laatst aangepast door Charles op zo 30 jun 2013 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 7:30

Charles schreef:Zie je nou Antibes, wij zijn heus nog wel best tof samen zo.

Oh, daar twijfelde ik ook geen moment aan hoor.. Very Happy 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Slakje zo 30 jun 2013 - 7:32

Mint schreef:Ik vind dat iedereen het recht heeft om een abortus te laten plegen, ongeacht wat voor reden. Ik zal daar nooit over oordelen. Als je geen kind wilt, dan is het laten weghalen misschien wel beter voor het kind dan dat het geboren wordt.

 Dit.

Maar aan de lopende band abortussen laten uitvoeren, daar heb ik toch ook mijn bedenkingen bij.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Charles zo 30 jun 2013 - 7:32

Ik zal er nog eentje bovenop leggen trouwens: ik vind zulke artsen van hetzelfde kaliber als van die toffe lui die eventjes vrijwilligerswerk in Afrika gaan doen. Koketteren met 'iets goeds doen, ik ben zo'n goed mens' en intussen totaal over een cultuur heenwalsen met westerse arrogantie. (Lousanne, hiermee bedoel ik niet jou hoor).
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 7:32

Charles schreef:Je moet als arts zeker niet je gevoel uitschakelen. Integendeel. Een goed arts is een gevoelig persoon. Je moet wel je persoonlijke mening uitschakelen. Ik vind dat wanneer je in opleiding bent tot arts je een intelligentie bezit waarop je best moet kunnen begrijpen wat ik bedoel zonder je gekwetst te voelen. Een goed arts is gevoelig én objectief. 

Ik zie/hoor vaak dat mensen arts willen worden 'uit idealisme'. Ik vind het echter zeer naief ervan uit te gaan dat anderen zitten te wachten op dat idealisme omdat ze zelf niet in staat zouden zijn keuzes te maken.

Ik denk dat je best uit idealisme arts kunt worden, uit idealisme om mensen te helpen.. Maar ik vind wel dat een hoop artsen er te ver in doorslaan en dat mensen ZELF het recht hebben om te beslissen of ze geholpen willen worden (reanimeren, euthanasie, stoppen met roken, wel/geen abortus, vul maar in). Dat is nooit aan de arts om te beslissen, of op te dringen, enkel en alleen in je eigen leven.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Lousanne zo 30 jun 2013 - 7:33

En voordat het allemaal verkeerd begrepen wordt: natuurlijk ga ik tegen een patiënt ook niet lopen prediken over Gods wil e.d. En natuurlijk help ik een patiënt verder bij een abortuswens (door middel van een doorverwijzing), maar ik vind het zelf echt ontzettend moeilijk om zelf de coördinerende rol daarin te spelen, omdat het zo tegen mijn gevoel indruist, is dat zo gek?

(n.b. ik ben trouwens echt voor vaccineren hoor, en heb laatst een euthanasie verricht, dus ik vind niet dat ik nou neergeschilderd moet worden als iemand die mijn patiënten benadeeld door alleen maar binnen mijn (godsdienstige) kader te denken. Maar abortus, daar heb ik gewoon echt moeite mee.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Lousanne zo 30 jun 2013 - 7:37

Charles schreef:Je moet als arts zeker niet je gevoel uitschakelen. Integendeel. Een goed arts is een gevoelig persoon. Je moet wel je persoonlijke mening uitschakelen. Ik vind dat wanneer je in opleiding bent tot arts je een intelligentie bezit waarop je best moet kunnen begrijpen wat ik bedoel zonder je gekwetst te voelen. Een goed arts is gevoelig én objectief. 

Ik zie/hoor vaak dat mensen arts willen worden 'uit idealisme'. Ik vind het echter zeer naief ervan uit te gaan dat anderen zitten te wachten op dat idealisme omdat ze zelf niet in staat zouden zijn keuzes te maken.

Ik ben niet meer in opleiding, ik ben al klaar. En ik vind bovenstaand zinnetje gewoon echt niet aardig. Je insinueert dat ik te weinig intelligentie bezit omdat ik me gekwetst voel over bovenstaand stukje? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Charles zo 30 jun 2013 - 7:40

Ik insinueer niks. Ik zeg het zoals het er staat. Ik vind dat jij met jouw capaciteiten best moet kunnen begrijpen dat ik hier niemand persoonlijk probeer te kwetsen en dat deze bewering ook helemaal nergens over gaat, nergens toe leidt en niet bijdraagt aan deze discussie. Een discussie die mij zoals je merkt hoog zit en jij duidelijk minder. Ik ga toch ook niet erover door hoe kwetsend ik het vind dat jij, als arts zijnde, tot het standpunt komt tegen abortus te zijn in het algemeen?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 7:40

Lousanne schreef:En voordat het allemaal verkeerd begrepen wordt: natuurlijk ga ik tegen een patiënt ook niet lopen prediken over Gods wil e.d. En natuurlijk help ik een patiënt verder bij een abortuswens (door middel van een doorverwijzing), maar ik vind het zelf echt ontzettend moeilijk om zelf de coördinerende rol daarin te spelen, omdat het zo tegen mijn gevoel indruist, is dat zo gek?

(n.b. ik ben trouwens echt voor vaccineren hoor, en heb laatst een euthanasie verricht, dus ik vind niet dat ik nou neergeschilderd moet worden als iemand die mijn patiënten benadeeld door alleen maar binnen mijn (godsdienstige) kader te denken. Maar abortus, daar heb ik gewoon echt moeite mee.

Oh, zo wilde ik je absoluut niet afschilderen! Ik moet gelijk denken aan die huisarts van het journaal gisteravond, omdat ik me daar gisteravond al boos over maakte. Ik wilde absoluut niet zeggen dat jij je in die mate door je geloof liet beinvloeden. En ik snap wel dat die link nu gelegd wordt. Excuses.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Carmen_ zo 30 jun 2013 - 7:42

Lousanne schreef:En voordat het allemaal verkeerd begrepen wordt: natuurlijk ga ik tegen een patiënt ook niet lopen prediken over Gods wil e.d. En natuurlijk help ik een patiënt verder bij een abortuswens (door middel van een doorverwijzing), maar ik vind het zelf echt ontzettend moeilijk om zelf de coördinerende rol daarin te spelen, omdat het zo tegen mijn gevoel indruist, is dat zo gek?

(n.b. ik ben trouwens echt voor vaccineren hoor, en heb laatst een euthanasie verricht, dus ik vind niet dat ik nou neergeschilderd moet worden als iemand die mijn patiënten benadeeld door alleen maar binnen mijn (godsdienstige) kader te denken. Maar abortus, daar heb ik gewoon echt moeite mee.
Lijkt me dat je dat niet laat doorschemeren aan je patiënten?

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  PapillonRose zo 30 jun 2013 - 7:52

Ik had het omgekeerde, ik kreeg nog net geen abortuspillen aangeboden bij een arts.. Zo van, ach, je bent nog jong en de omstandigheden zijn niet ideaal, dan los je zo het 'probleem' toch makkelijk op? Daar was ik dus niet bepaald van gediend en heb dit 'aanbod' standvastig afgeslagen.

Verder ben ik voor mezelf tegen abortus, als daar geen dringende reden voor is (zoals verkrachting, of een ernstige aandoening). Ik vind het helemaal niks, en het idee staat me enorm tegen. Niet vanuit geloofsovertuiging, want die heb ik niet. Maar ik vind toch dat je een nieuw leven, iets moois, kapot maakt. Zo voel ik het zelf in elk geval.

Aan de andere kant ben ik er niet op tegen, dat ik het niks vind, wil niet zeggen dat het een ander niet kan helpen. Ik vind dat iedereen de keuze voor zich moet kunnen maken. Het is dan ook goed dat de mogelijkheid er is, en ik vind het niet aan mij om te oordelen over een keuze van iemand anders op dit gebied.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Surya zo 30 jun 2013 - 7:56

Ik ben tegen abortus, mits de zwangerschap niet ten gevolge van verkrachting is.
In alle andere gevallen kun je voorkomen dat je zwanger raakt.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  rapa nui zo 30 jun 2013 - 7:56

Het lijkt me voor artsen, verpleegkundigen inderdaad een erg moeilijke situatie als ze er zelf om wat voor reden dan ook tegen zijn. Wat moet je dan doen, doorverwijzen? of toch iets doen dat tegen je overtuiging (religieus of niet) indruist. En kun je dan je zelf nog onder ogen komen. Ik dacht laatst iets te hebben gelezen dat er nu stemmen waren in de 2e kamer om artsen/verpleegkundigen hieraan verplichten om mee te werken omdat mensen vonden dat het gewoon je werk was en dat je dan (net als bij weigerambtenaren) niet meer mag doorverwijzen naar een collega die er geen problemen mee heeft maar dat je het zelf zou moeten uitvoeren/mee zou moeten werken. Ik vind deze verplichting veel te ver gaan. Je kunt een heel goede arts of verpleegster zijn juist vanwege overtuigingen en prima je werk doen met uitzondering van meewerken aan abortus of bv euthanasie. En in bijna alle gevallen zal dat ook geen probleem zijn omdat je kunt doorverwijzen naar een andere arts. Ik vind het te ver gaan als artsen/verpleegkundigen dan moeten besluiten om een andere baan te nemen omdat dit voor hun een stap te ver is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 7:58

PapillonRose schreef:Ik had het omgekeerde, ik kreeg nog net geen abortuspillen aangeboden bij een arts.. Zo van, ach, je bent nog jong en de omstandigheden zijn niet ideaal, dan los je zo het 'probleem' toch makkelijk op? Daar was ik dus niet bepaald van gediend en heb dit 'aanbod' standvastig afgeslagen.

Verder ben ik voor mezelf tegen abortus, als daar geen dringende reden voor is (zoals verkrachting, of een ernstige aandoening). Ik vind het helemaal niks, en het idee staat me enorm tegen. Niet vanuit geloofsovertuiging, want die heb ik niet. Maar ik vind toch dat je een nieuw leven, iets moois, kapot maakt. Zo voel ik het zelf in elk geval.

Aan de andere kant ben ik er niet op tegen, dat ik het niks vind, wil niet zeggen dat het een ander niet kan helpen. Ik vind dat iedereen de keuze voor zich moet kunnen maken. Het is dan ook goed dat de mogelijkheid er is, en ik vind het niet aan mij om te oordelen over een keuze van iemand anders op dit gebied.
:shock: 

Werkelijk, bizarre wereld soms.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Carmen_ zo 30 jun 2013 - 7:58

Surya schreef:Ik ben tegen abortus, mits de zwangerschap niet ten gevolge van verkrachting is.
In alle andere gevallen kun je voorkomen dat je zwanger raakt.
Ga ergens anders liegen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Susan zo 30 jun 2013 - 7:59

Iedereen is er inderdaad vrij in, maar ik heb er wel een mening over. In mijn ogen is abortus wel een soort laatste uitweg, dus als je écht geen kind kunt of wil krijgen. Dat is wel erg breed en ik vind het ook moeilijk om dat concreet te maken, want het is natuurlijk voor iedereen anders, maar als ik bijvoorbeeld hoor over een stel dat over twee jaar wel kinderen wil, maar nu nog niet, en abortus laat plegen omdat ze eerst nog wat willen reizen, dan vind ik dat persoonlijk wel raar ja. Net als dat zij vrij zijn om dat te mogen kiezen ben ik vrij om daar iets van te vinden op het moment dat zij dat aan de grote klok hangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  rapa nui zo 30 jun 2013 - 8:00

Carmen_ schreef:
Lousanne schreef:En voordat het allemaal verkeerd begrepen wordt: natuurlijk ga ik tegen een patiënt ook niet lopen prediken over Gods wil e.d. En natuurlijk help ik een patiënt verder bij een abortuswens (door middel van een doorverwijzing), maar ik vind het zelf echt ontzettend moeilijk om zelf de coördinerende rol daarin te spelen, omdat het zo tegen mijn gevoel indruist, is dat zo gek?

(n.b. ik ben trouwens echt voor vaccineren hoor, en heb laatst een euthanasie verricht, dus ik vind niet dat ik nou neergeschilderd moet worden als iemand die mijn patiënten benadeeld door alleen maar binnen mijn (godsdienstige) kader te denken. Maar abortus, daar heb ik gewoon echt moeite mee.
Lijkt me dat je dat niet laat doorschemeren aan je patiënten?

Waarom zou je dat niet mogen doorschemeren? Ik vind dat je best mag noemen dat jij om principiële redenen niet aan iets kunt meewerken en dat je de patiënt daarom door verwijst naar een collega. Ik zou dat zelf niet erg vinden zolang je iemand niet van jouw standpunt wilt overtuigen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 8:01

Ik vind het per situatie verschillend. Als ik nu zwanger zou zijn zou ik het echt weg laten halen, had ik nooit gedacht maar een derde wil ik nooit meer. Of adoptie maar daar weet ik zo niet genoeg van maar dat zou de eerst optie zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Carmen_ zo 30 jun 2013 - 8:04

rapa nui schreef:
Carmen_ schreef:
Lousanne schreef:En voordat het allemaal verkeerd begrepen wordt: natuurlijk ga ik tegen een patiënt ook niet lopen prediken over Gods wil e.d. En natuurlijk help ik een patiënt verder bij een abortuswens (door middel van een doorverwijzing), maar ik vind het zelf echt ontzettend moeilijk om zelf de coördinerende rol daarin te spelen, omdat het zo tegen mijn gevoel indruist, is dat zo gek?

(n.b. ik ben trouwens echt voor vaccineren hoor, en heb laatst een euthanasie verricht, dus ik vind niet dat ik nou neergeschilderd moet worden als iemand die mijn patiënten benadeeld door alleen maar binnen mijn (godsdienstige) kader te denken. Maar abortus, daar heb ik gewoon echt moeite mee.
Lijkt me dat je dat niet laat doorschemeren aan je patiënten?

Waarom zou je dat niet mogen doorschemeren? Ik vind dat je best mag noemen dat jij om principiële redenen niet aan iets kunt meewerken en dat je de patiënt daarom door verwijst naar een collega. Ik zou dat zelf niet erg vinden zolang je iemand niet van jouw standpunt wilt overtuigen.
Nee. Je bent huisarts. Je mag iemand doorverwijzen maar je mening hoef je niet te geven. Vind ik.
Zo'n huisarts hoef ik niet.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Surya zo 30 jun 2013 - 8:04

Carmen_ schreef:
Surya schreef:Ik ben tegen abortus, mits de zwangerschap niet ten gevolge van verkrachting is.
In alle andere gevallen kun je voorkomen dat je zwanger raakt.
Ga ergens anders liegen.

Pardon?
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum