Wat zijn redenen voor een abortus?
+37
Lejow
Punk'd
Artemis
Moira
Marin
Takkie
ekjir@M
Engelse Drop
Taeda
Sea of Trees
Jerry
Phileine
Bliss
Nyx
Printje
Susan
rapa nui
Surya
PapillonRose
Carmen_
Slakje
Lousanne
Melis_je
GreenGrass
Charles
Razz
Sadie_
Antibes
Manderijn
loura
SuperGrover
Mint
Exogenesis
Rush
girli
Bacio
Bazinga
41 plaatsers
Pagina 6 van 8
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Wat zijn redenen voor een abortus?
SuperGrover schreef:Hoewel ik het zelf waarschijnlijk wat diplomatieker had verwoord, ben ik het wel met je eens Punk'd.
Ik heb geen diplomatiek woordenboek haha. Ik wilde het ook aardiger verwoorden maar bij sommige onderwerpen lukt mij dat gewoon niet. Dus dan maar zo. Het is trouwens echt niet dat ik mijzelf verheven voel boven vrouwen die om die reden een abortus plegen hoor. Ik blijf het een eigen keuze vinden waar ik niets over te zeggen heb.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik vind dat als je wel graag kinderen wilt in de toekomst, maar het nu niet uitkomt, je donders weinig gevoel hebt t.a.z. van kinderen.
Ik heb zelf altijd gezegd dat ik niet wist of ik wel kinderen wilde, maar mocht het me overkomen dat ik plots zwanger zou raken, dan zou ik het wél houden. Verdorie hee, je bent er met je volle verstand bij. Geef het medicijn de schuld. Als je het wilt voorkomen, neuk dan niet.
En ik heb het hier uiteraard niet over zwakbegaafde mensen.
Ik heb zelf altijd gezegd dat ik niet wist of ik wel kinderen wilde, maar mocht het me overkomen dat ik plots zwanger zou raken, dan zou ik het wél houden. Verdorie hee, je bent er met je volle verstand bij. Geef het medicijn de schuld. Als je het wilt voorkomen, neuk dan niet.
En ik heb het hier uiteraard niet over zwakbegaafde mensen.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
'Seksen en verantwoordelijkheden nemen' vind ik echt een kul-argument. Als je alle voorzorgmaatregelen heb genomen en je raakt toch zwanger maar je wilt absoluut geen kinderen. Waarom het kind dan wel laten komen?
Wat moeten die mensen dan. Hun hele leven aan onthouding doen?
Punk'd- Kletskop
Neuk dan niet?
Leuke relatie..
Seks is dus alleen voor voortplanting?
Leuke relatie..
Punk'd- Kletskop
Exogenesis schreef:Ik vind dat als je wel graag kinderen wilt in de toekomst, maar het nu niet uitkomt, je donders weinig gevoel hebt t.a.z. van kinderen.
En ik vind dat die twee echt niets met elkaar te maken hebben. Iemand kan toch prima een kinderwens hebben voor de toekomst maar niet voor nu? Wat dacht je dat anticonceptie anders voor was? Lekkere snoepjes?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja.Punk'd schreef:'Seksen en verantwoordelijkheden nemen' vind ik echt een kul-argument. Als je alle voorzorgmaatregelen heb genomen en je raakt toch zwanger maar je wilt absoluut geen kinderen. Waarom het kind dan wel laten komen?
Schijnbaar.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als je echt zo bang bent voor zwanger raken en het ziet als fout van het medicijn. Ja. Sorry, maar bij mij gaan de haren hier gigantisch rechtop van staan.
Exogenesis- Kletskop
Artemis schreef:De mensen die een abortus nemen denken tenminste vaak nog na over het welzijn van het kind. Ik zie iets teveel gevallen van mensen die gewoon door blijven fokken, om het maar oneerbiedig te zeggen, waar ze beter een keer of 6 een abortus hadden kunnen uitvoeren. Want keer op keer kinderen die uit huis geplaatst worden, en dan toch nog zwanger worden en geen moment abortus overwegen, dat vind ik veel schokkender.
Een kind is geen straf, dus zeggen ' je neemt je verantwoordelijkheid maar' vind ik het kind tekort doen. Iemand die geen kind wil hoeft geen kind te krijgen, hoezeer ik in wezen ook tegen abortus ben. Ik kijk liever naar manieren om het voor ouders mogelijk te maken het kind toch te laten komen, dan naar abortus, maar dan gaat het vooral over praktische zaken. Bij iemand die totaal onverantwoordelijk is en daardoor aan de lopende band abortus laat plegen wil je toch geen kind zien opgroeien? Iemand die slordig met zijn lijf en seks en anticonceptie omgaat lijkt mij niet de geschikte persoon om tegen te zeggen ' tja, eigen schuld, dan voed je het maar op ook' .Ik snap persoonlijk weinig van mensen die alles voor elkaar hebben en een kinderwens hebben, maar ' pas over een jaar of 3/4' en dan abortus plegen. Dan heb je de waarde van zo'n zwangerschap ook niet goed in beeld. Maar mensen die echt oprecht vinden dat ze geen kind moeten krijgen, om welke reden dan ook, dat snap ik best. En ik vind abortus geen chique oplossing, het is een noodgreep, maar het moet wel mogelijk zijn.
Kinderen hebben is zwaar, dat mag je een ander niet opdringen vanwege je eigen principes.
Eens met dit stuk van Artemis, en met het stuk van Marin!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Artemis schreef:
Ik snap persoonlijk weinig van mensen die alles voor elkaar hebben en een kinderwens hebben, maar ' pas over een jaar of 3/4' en dan abortus plegen. Dan heb je de waarde van zo'n zwangerschap ook niet goed in beeld.
Wat is dat dikgedrukte volgens jou dan wél?
Overigens vind ik die kwestie van alles voor elkaar hebben en een kinderwens over paar jaar hebben, en dan toch abortus plegen wel een lastige. Het is iets waar ik heel erg mee kamp mocht ik nu zwanger raken. Ik wil écht heel graag een kind, maar ook écht heel erg graag nog niet nu. Ook al heb ik m'n zogenaamde 'zaakjes' voor elkaar, ik ben daar gevoelsmatig nog niet klaar voor. Daar neem ik dus ook maatregelen tegen (anticonceptie) want ik wil dit niet dus neem ik m'n verantwoordelijkheden. Mocht ik onverhoopt toch zwanger raken, dan zegt dat niets over mijzelf maar meer over de anticonceptie. Die heeft gefaalt, niet ik. Waarom zou ík daar dan voor moeten opdraaien, mijn hele leven voor moeten veranderen voor een fout waar ik notabene maatregelen tegen nam? Als ik die zwangerschap echt niet wil op dat moment zijnde, dan zegt dat toch niets over een eventuele zwangerschap later in m'n leven? Ik kan oprecht nu niet zeggen of ik een zwangerschap nu zou laten afbreken of niet. Ik denk dat we er uiteindelijk wel voor zullen gaan want we staan nu een stuk sterker en bovendien zou ik me toch sneller laten leiden door hormonen, maar een jaar geleden toen ik nog niet eens samenwoonden stond ik hier echt stellig in. En don't get me wrong, als ik wél zou besluiten het kindje te houden, zou ik uiteraard er helemaal voor gaan en het niet meer als ongewenst zien, dat nooit, maar wel als ongeplanned. En dat wil ik nu niet, vandaar de maatregelen.
Net als dat Printje bijvoorbeeld hier zegt dat ze absoluut niet nog een kindje wilt en eventueel bij een zwangerschap abortus zou laten plegen. Dat zegt toch werkelijk niets over de kindjes die ze al heeft? DIE heeft ze met liefde gekregen op het moment dat ze dat wilde, maar een eventuele volgende zwangerschap wil ze écht niet. Dat is toch haar goed recht? Op het moment dat de maatregel die ze daar tegen neemt faalt, is het toch niet dat zij daar dan maar voor moet 'boeten'? (beetje moeilijke woordkeuze, hoop niet dat iemand daar over valt).
Eigenlijk wat Sadie op pagina 2 dus al zei
Hele leven overhoop gooien? Omdat iets wat je graag wilt niet helemaal op de door jouw gekozen tijd komt? Beetje flexibiliteit kan ook geen kwaad...
Het leven is niet te plannen, en alles naar je hand willen zetten omdat het je nog even niet uitkomt, terwijl er feitelijk geen reden te bedenken is naast ' het komt me nog even een jaar of 2 niet uit' vind ik wel een soort van ondankbaar. Dingen zijn soms zoals ze zijn, het is ook niet verkeerd om je soms aan te passen aan wat het leven op je pad brengt in plaats van alles naar je hand te willen zetten.
Ik wil ook geen kind nu, ik heb ook anticonceptie, maar als ik zwanger zou raken, met alle risico's van dien, zou ik daar eerder in zien dat het kennelijk zo moest zijn, en me aanpassen en wat er gebeurt. Beetje zweverig misschien, maar dingen gebeuren vaak wel met een reden, voor mijzelf dan, en ik zou het gek vinden om een kind af te slaan omdat het toevallig nog niet het door mij gekozen tijdstip is. Beetje zelfoverschatting vind ik dat ofzo, haast arrogant. Het kan natuurlijk, abortus in zo'n geval, en het mag ook, maar ik snap het gewoon oprecht niet. Ben je dan zo weinig flexibel dat je niet gewoon genoegen kunt nemen met wat er gebeurt in plaats van alles op jouw tijd en plaats te willen? Waarom niet de omstandigheden aanpassen in plaats van de zwangerschap die al een feit is?
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Punk'd schreef:'Seksen en verantwoordelijkheden nemen' vind ik echt een kul-argument. Als je alle voorzorgmaatregelen heb genomen en je raakt toch zwanger maar je wilt absoluut geen kinderen. Waarom het kind dan wel laten komen?
Mee eens! En ook met Marin en met Charles. Wat een harde oordelen in dit topic.
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Ik heb zelf een abortus laten plegen toen ik 17 jaar was. Ik was er echt nog niet aan toe, kon nog niet eens voor mezelf zorgen, dus ik weet echt wel dat er bepaalde situatie zijn waarin een abortus een goede stap is. Toch vind ik wel dat het een noodsituatie moet zijn, zo staat het ook in de wet.
Abortus is een noodsituatie. De vrouw moet een verklaring afgeven waarin zij aangeeft zich in een noodsituatie te bevinden. De abortus wet geeft geen invulling aan wat een noodsituatie is. De vrouw is de enige die beslist of ze een abortus wil of niet. De vrouw is de enige die beoordeelt of er sprake is van een noodsituatie. Naast de vrouw mag er niemand op de hoogte gebracht van de abortus.[/i]
En nee, ik vind de situatie die Marin schetst geen noodsituatie. Ik kan er niks anders van maken.
Abortus is een noodsituatie. De vrouw moet een verklaring afgeven waarin zij aangeeft zich in een noodsituatie te bevinden. De abortus wet geeft geen invulling aan wat een noodsituatie is. De vrouw is de enige die beslist of ze een abortus wil of niet. De vrouw is de enige die beoordeelt of er sprake is van een noodsituatie. Naast de vrouw mag er niemand op de hoogte gebracht van de abortus.[/i]
En nee, ik vind de situatie die Marin schetst geen noodsituatie. Ik kan er niks anders van maken.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Punk'd schreef:'Seksen en verantwoordelijkheden nemen' vind ik echt een kul-argument. Als je alle voorzorgmaatregelen heb genomen en je raakt toch zwanger maar je wilt absoluut geen kinderen. Waarom het kind dan wel laten komen?
Maar wel over 3 jaar. Waarom het kind dan weghalen? Misschien kun je wel nooit weer kinderen krijgen, trouwens.
Jemig ja, ik ben nogal ongenuanceerd, dat begrijp ik hoor. Maar ik kan me totaal niet in bepaalde gedachtegangen vinden.
Exogenesis- Kletskop
Exogenesis schreef:Als je echt zo bang bent voor zwanger raken en het ziet als fout van het medicijn. Ja. Sorry, maar bij mij gaan de haren hier gigantisch rechtop van staan.
Misschien moet je je het niet persoonlijk aantrekken?
En ja ik wil écht niet zwanger raken nu, ondanks dat ik echt een gigantisch grote kinderwens heb voor de toekomst. Mocht ik wel zwanger raken, dan zie ik dat als falen van de anticonceptie inderdaad. Ik ben niet voor niets over gestapt van pil naar spiraal, omdat het dan nóg veiliger is. Bovendien vind ik het een fijne gedachte dat ik 'm nu niet kan vergeten, zoals bij de pil (wat overigens nooit gebeurde hoor, zo verantwoordelijk was ik wel).
Mocht ik wel onverwacht zwanger raken zou ik niet weten wat ik zou doen. Ik ga hier en nu niet zeggen wat ik dan zou doen, want dat weet ik niet. Zoiets gaat in overleg met z'n tweetjes en na heel veel overwegingen en overpeinzingen. Maar beide kanten zouden aan bod komen ja.
Marin- Lady Post-a-lot
Punk'd schreef:Neuk dan niet?
Leuke relatie..
Nee. Wij hebben altijd in ons achterhoofd gehouden dat er een bevruchting zou kunnen ontstaan. Het is een risico van het vak.
Exogenesis- Kletskop
Wij ook, maar daarbij dat er dan nog meer opties zijn dan verplicht een kind op de wereld zetten terwijl je daar absoluut nog niet aan toe bent.Exogenesis schreef:Punk'd schreef:Neuk dan niet?
Leuke relatie..
Nee. Wij hebben altijd in ons achterhoofd gehouden dat er een bevruchting zou kunnen ontstaan. Het is een risico van het vak.
Rush- Lady Post-a-lot
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het nooit redden zonder hulp van mensen. En dan heb ik het echt over bijna alles moeten krijgen (van geld tot opvang tot meubels en kleding). Ik zou mijn hand bij iedereen moeten ophouden.
Nu zou ik het vreselijk vinden om die hulp aan te moeten nemen maar ik vind het leven van mijn (dan nog ongeboren kind) belangrijker dan mijn 'schaamte'. Maar ik zou het wel vreselijk vinden omdat ik het zelf wil kunnen en pas aan kinderen wil beginnen als ik hier financieel ook klaar voor ben.
Ik kan het mij dus goed voorstellen dat er mensen in mijn situatie voor abortus kiezen en gewoon niet staan te springen om een aalmoes.
(Okee dit klinkt echt weer onaardig, maar ik kan het echt niet subtieler brengen)
Nu zou ik het vreselijk vinden om die hulp aan te moeten nemen maar ik vind het leven van mijn (dan nog ongeboren kind) belangrijker dan mijn 'schaamte'. Maar ik zou het wel vreselijk vinden omdat ik het zelf wil kunnen en pas aan kinderen wil beginnen als ik hier financieel ook klaar voor ben.
Ik kan het mij dus goed voorstellen dat er mensen in mijn situatie voor abortus kiezen en gewoon niet staan te springen om een aalmoes.
(Okee dit klinkt echt weer onaardig, maar ik kan het echt niet subtieler brengen)
Punk'd- Kletskop
Exogenesis schreef:Punk'd schreef:Neuk dan niet?
Leuke relatie..
Ik houd ook rekening met dat er een bevruchting kan ontstaan. Dat betekent niet dat je direct maar met je handjes moet staan te klappen.
Overigens heb je wel een punt dat ik heel erg bang zou zijn daarna nooit meer een kindje te kunnen krijgen.
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn dochter was ook niet helemaal tot op de puntjes gepland, maar op het moment dat ik merkte dat ik zwanger was zijn we er wel direct volledig voor gegaan. Vonden we allebei logisch. Eigenlijk was ik er op mijn 27e ook nog niet 100% aan toe, maar ik heb er geen moment aan gedacht het weg te halen. Wij hebben op het moment dat we serieuze verkering kregen al tegen elkaar gezegd dat mocht ik zwanger raken, een kind meer dan welkom was. De eerste jaren was het absoluut niet handig geweest, maar het leven is sowieso niet te plannen en wij zouden er samen wel uitgekomen zijn, hoe dan ook!
Engelse Drop- Prater
Ik krijg door jouw avatar elke keer zoveel zin in Engelse Drop Morgen ga ik een zak kopen haha!
Punk'd- Kletskop
Marin, in jouw situatie zou ik denk ik niet zo snel voor abortus kiezen, omdat je al behoorlijk gesetteld bent enzo. Daarbij zou ik bang zijn dat ik later ineens toch niet meer vruchtbaar ben of wat dan ook en heel erg spijt krijg misschien. Maar goed, niemand anders dan jij (en je vriend) kan hierover beslissen.
Exo, ik heb het idee dat je het je allemaal erg persoonlijk aantrekt. Misschien omdat je nu zelf zwanger bent? Anyways, "neuk dan niet", dat slaat toch nergens op? Seks is dus alleen om je voort te planten en anders moet je het maar houden bij kusjes geven? Ik ben blij dat de optie van abortus er is en zou het erg vervelend vinden (zacht uitgedrukt) als mensen mij veroordelen na het plegen van een abortus (omdat ik op dit moment absoluut geen kind wil).
Exo, ik heb het idee dat je het je allemaal erg persoonlijk aantrekt. Misschien omdat je nu zelf zwanger bent? Anyways, "neuk dan niet", dat slaat toch nergens op? Seks is dus alleen om je voort te planten en anders moet je het maar houden bij kusjes geven? Ik ben blij dat de optie van abortus er is en zou het erg vervelend vinden (zacht uitgedrukt) als mensen mij veroordelen na het plegen van een abortus (omdat ik op dit moment absoluut geen kind wil).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Maar al een tijdje gesetteld zijn zegt toch ook helemaal niets over of je er als stel samen wel of niet aan toe bent om een kindje te krijgen?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Maar al een tijdje gesetteld zijn zegt toch ook helemaal niets over of je er als stel samen wel of niet aan toe bent om een kindje te krijgen?
Dat is zo, maar het lijkt me logisch dat dat een betere basis dan iemand die vrijgezel is (zoals ik) en zwanger wordt van een one night stand bijvoorbeeld.
Laatst aangepast door Bliss op ma 1 jul 2013 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Maar Exo, als ik het me goed herinner, gebruikte jij geen anticonceptie, maar periodieke onthouding oid toch? Ik vind dat een andere situatie dan door pil en condoom zwanger raken. Periodieke onthouding en voor het zingen de kerk uit zorgen ervoor dat je minder kans hebt om zwanger te raken, maar het is algemeen bekend dat dit onbetrouwbare methoden zijn. Dat je dan in je achterhoofd rekening houdt met een zwangerschap, vind ik dan ook terecht. Door pil en condoom heen zwanger raken kan ook, maar die kans is zo klein, dat ik snap dat je er dan anders in staat en je niet met dit idee in je achterhoofd rondloopt. Je staat er dan op voorhand al heel anders in.
En om dan maar geen seks te hebben, tja, dat lijkt me voor een vaste relatie nou niet de meest voor de hand liggende optie.
En om dan maar geen seks te hebben, tja, dat lijkt me voor een vaste relatie nou niet de meest voor de hand liggende optie.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Moet je er per se aan toe zijn dan?Rush schreef:Maar al een tijdje gesetteld zijn zegt toch ook helemaal niets over of je er als stel samen wel of niet aan toe bent om een kindje te krijgen?
Ik was er ook niet aan toe hoor, er kwam gewoon een kind, en dan pas je je aan.
Als je basis in orde is, dus huis (had ik overigens niet) en een baan (had ik ook niet) en een diploma (verrek, had ik ook niet) en een goede relatie (had ik wel) en een kinderwens, ooit (had ik ook) dan is het echt geen ramp om een kind te krijgen. Ik kan me best voorstellen als je net bij elkaar bent en je blijkt zwanger en de omstandigheden zijn naar, dat je dan voor abortus kiest. Maar bij jaren samen en een kinderwens op termijn en alles verder voor elkaar, dat vind ik echt heel erg raar.
Je hoeft niet toe te zijn aan een kind om het goed op te voeden.....
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Wauw, ik ben echt ruimdenkend hoor, maar hiervoor is abortus niet bedoeld. Wanneer twee mensen gelukkig samen zijn, allebei gezond zijn met goede vooruitzichten en regelmatig seks met elkaar hebben, dan is er geen sprake van een noodsituatie.
Engelse Drop- Prater
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...
» Wat voor een vlekken zijn dit?
» Wat zijn dan de verwachtingen voor 2011?
» Wat kan dit voor pijn zijn?
» Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?
» Wat voor een vlekken zijn dit?
» Wat zijn dan de verwachtingen voor 2011?
» Wat kan dit voor pijn zijn?
» Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?
Pagina 6 van 8
Permissies van dit forum: