Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

+7
Arwyn
Pineco
Destino
Susan
Ella
Burn
Sterre
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sterre do 4 jul 2013 - 0:31

x


Laatst aangepast door Sterre op ma 2 sep 2013 - 5:07; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Burn do 4 jul 2013 - 0:34

Wat lastig, hoe kijkt je vader hier tegenaan?
Ik zou denk ik wel gewoon spontaan een keer langskomen om haar even te helpen met bijv. het huishouden om zo te laten zien dat je het wel echt wilt..

hug

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Ella do 4 jul 2013 - 1:28

jeetje heftig hoor. En wat lastig. Ik denk dat de meeste ouders zo reageren als jouw moeder. Ik zou proberen met onverwachte kleine dingen haar te helpen. Daar staat ze misschien wel voor open en zo help je haar dan ook. Bijv met het huishouden, of neem eens boodschappen mee, kook eens eten voor haar en je vader. Bezoek haar in het ziekenhuis.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 1:38

Wat een naar nieuws, sterkte.

Als je denkt dat het vooral is omdat ze bang is om je te belasten dan moet je die dingen misschien gewoon doen zonder ze van tevoren aan te kondigen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Destino do 4 jul 2013 - 1:50

Wat een heftig nieuws zeg! In ieder geval daar al veel sterkte mee.
Het is een lastige situatie, misschien helpt het om een keer goed, serieus te praten en te vertellen wat haar reacties met je doen? Dat jij haar wel graag wil helpen en er voor haar wil zijn?
En anders misschien een keer gewoon doen in plaats van overleggen, gewoon er onverwachts langs gaan, een paar klusjes doen, een kopje thee drinken en laten weten dat je het fijn vindt dat voor haar te kunnen doen?
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sterre do 4 jul 2013 - 2:10

x


Laatst aangepast door Sterre op ma 2 sep 2013 - 5:08; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sterre vr 5 jul 2013 - 5:06

x


Laatst aangepast door Sterre op ma 2 sep 2013 - 5:08; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Pineco vr 5 jul 2013 - 6:50

Lijkt me ontzettend moeilijk dat ze je voor jouw gevoel niet toelaat, het is voor jou net zo goed heel zwaar natuurlijk. Maar je kunt haar niet dwingen en meer dan steeds zeggen dat je er wel voor haar bent als ze je nodig heeft, kun je denk ik niet doen. In ieder geval heel veel sterkte!! hug
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Arwyn vr 5 jul 2013 - 7:16

Langs gaan en gewoon er zijn is vaak al genoeg.
Mijn moeder heeft een tijd geleden een moeilijke periode gehad. Toen ze daar weer een beetje uit was, vertelde ze mij dat dat het fijnst was, dat ik er gewoon was. Ook al zat ik tv te kijken of te internetten (ik woonde toen nog thuis), gewoon dat ik naast haar op de bank zat was haar al heel veel waard.

Veel sterkte gewenst! Lijkt me erg moeilijk om te horen dat dit je moeder overkomt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sanne vr 5 jul 2013 - 9:22

Mijn ervaring bij mijn moeder is dat ze zich vooral groot wil houden en de last niet bij haar dochter (ik) wil neerleggen. Maar op het moment dat ze het echt moeilijk heeft, wil ze het liefst dat ik erbij ben. Toen ze geopereerd werd, hoefde ik niet te komen enz. enz. Ik heb nog telefonisch contact gehad met haar voordat ze geopereerd werd en na de operatie ben ik gewoon naar het ziekenhuis gegaan om haar vriend gezelschap te houden en bij mijn moeder te kunnen zijn toen ze terug kwam. En dat vond ze fijn.

Gewoon doen, Sterre. Ik denk dat je moeder het fijn vindt als je bij haar bent en haar door deze tijd heen sleept, maar dat ze het ook heel moeilijk vindt om op haar dochter te leunen.

Sterkte hug 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Lejow vr 5 jul 2013 - 9:33

Geen tips, wel een knuffel.
Je gevoel is heel herkenbaar.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sterre wo 7 aug 2013 - 1:00

x


Laatst aangepast door Sterre op ma 2 sep 2013 - 5:08; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Carra wo 7 aug 2013 - 3:22

Wat fijn Sterre! Echt een opluchting!

Ik snap haar reactie van het allemaal zelf willen doen wel heel goed. Maar het is natuurlijk helemaal niet nodig. Lastig.

Nu snel langs gaan als ze weer thuis is!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Destino wo 7 aug 2013 - 3:26

Wat fijn dat de snijvlakken schoon zijn en dat ze al naar huis mag!
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  mzcharlotte wo 7 aug 2013 - 4:44

Oh Sterre, ik heb dit helemaal gemist meid. Wat een rottijd, ondanks dat de prognoses erg goed zijn het brengt natuurlijk veel onzekerheid met zich mee. Wel ontzettend fijn om te lezen dat ze eigenlijk best wel snel is geopereerd, dat het goed is gegaan en ze zelfs alweer naar huis mag!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Sterre wo 7 aug 2013 - 4:59

x

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn? Empty Re: Hoe kan ik er voor mijn moeder zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum