Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou voor jou belangrijker zijn?

+20
PapillonRose
Ilovethe90s
Aziraphale
Monte
Capt'n Zero
Razz
Snoes
Engelse Drop
Susan
Marin
Exogenesis
Shisha
Joan
Rush
Rovine
Jeanette
Ragazza
rapa nui
Floor
ixis
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  ixis do 11 jul 2013 - 23:36

Als je mocht kiezen. Stel je werkt parttime maar misschien zijn er mogelijkheden om meer te gaan werken. Waar zou je meer aan hechten? Je vrije tijd of meer inkomsten en dus meer werken?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Floor do 11 jul 2013 - 23:42

meer inkomsten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  rapa nui do 11 jul 2013 - 23:45

Ik denk dat dat helemaal van je persoonlijke situatie afhangt. Bv. ik werk fulltime, heb een baan die ik ontzettend leuk vind en al jaren met plezier doe. Ik heb een koopwoning en geen partner dus maar 1 inkomen. Ik kan nu doordat ik fullt-time werk me de dingen veroorloven (uitstapjes, regelmatig op vakantie) die ik niet zou kunnen doen als ik part-time of zelfs een dag minder zou werken.

Stel dat ik mijn baan minder leuk zou vinden en vakanties niet zo belangrijk vond dat zou ik misschien best wel kiezen voor meer vrije tijd.

Stel dat ik een partner zou hebben en beide een inkomen dan zou ik er ook al weer anders naar kijken/een andere beslissing nemen
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Ragazza vr 12 jul 2013 - 0:01

Ik werk nu 4 dagen per week (32) uur en zou liever niet weer terug naar 40 uur willen, ook al verdien ik dan meer. Ik heb nu een redelijk salaris waar ik nog leuke dingen van kan doen. Ik geniet ook ontzettend van de dag in de week die ik vrij ben. Ik zou dat ook niet willen missen.
Het speelt ook mee dat ik samenwoon en de kosten dus kan delen (wij dragen ieder 50 % bij).

Het zou al anders worden als ik alleen zou wonen. Ik denk dat ik dan wel 40 uren zou 'moeten' werken om alle leuke dingen te kunnen blijven doen die ik nu ook kan.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Gast vr 12 jul 2013 - 0:12

Ligt eraan hoeveel uur ik meer zou moeten maken en hoeveel extra me dat in de maand oplevert. Als het één dag in de week extra is en dag levert me op maandbasis netto 300 extra of meer op, zou ik geen nee zeggen. Hoewel vier dagen in de week wel een beetje m'n max is. Ik zou hooguit nog iets in de twee weken erbij willen doen, dat doe ik nu ook. Oppassen, maar dat is meer omdat ik het leuk vind dan dat het voor de inkomsten is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Gast vr 12 jul 2013 - 0:34

Ik kan niet meer werken dan parttime, dus het is voor mij niet aan de orde, maar ik vind vrije tijd toch wel heel fijn om te hebben hoor! Inkomsten is leuk, maar als we op een andere manier ook prima rond kunnen komen en leuke dingen kunnen doen, zou ik daar ook genoegen mee nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Jeanette vr 12 jul 2013 - 0:59

Scheelt er aan om hoeveel uur het gaat. Als je met minder uren wel prima kunt rond komen, zou ik vrije tijd belangrijker vinden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  ixis vr 12 jul 2013 - 1:02

Dat zou mijn dilemma ook zijn. Leef je om te werken of werk je om te leven? Vrije tijd is ook wat waard. Maar extra inkomsten is natuurlijk ook fijn. Ligt er misschien ook aan wat je gewend bent, meer inkomsten of meer vrije tijd.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Rovine vr 12 jul 2013 - 2:06

Bij mij is 40 uur normaal, maar 32 is het minimum. Ik heb gekozen voor 36, dan is voor mij de balans vrije tijd/werk precies goed. Netto scheelt het maandelijks niet heel veel en nu heb ik wel elke vrijdagmiddag vrij.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Rush vr 12 jul 2013 - 2:08

Als ik maar 16 uren zou hebben, zou ik wel (veel) meer willen en voor het geld gaan. Als ik 32 uren zou werken en ik 40 zou kunnen draaien, dan ging ik voor m`n vrije tijd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Joan vr 12 jul 2013 - 2:12

Als ik met m'n huidige inkomen zou kunnen rondkomen en niets te kort kom, en ik het aantal uren prima vind, dan vind ik vrije tijd belangrijker.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Shisha vr 12 jul 2013 - 2:14

Ik heb een contract van 28 uur en voordat D. er was werkte ik meestal wekelijks wel een dag extra. Nu kies ik voor meer vrije tijd en dan maar wat minder loon.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Exogenesis vr 12 jul 2013 - 2:29

Hangt absoluut van het aantal parttime uren af.

Ik ben fulltime begonnen, kreeg daarna een andere baan en dat was 0,86fte, overeenkomstig met 4 dagen werk.
Op dat moment wilde ik heel graag een dag erbij, maar gaandeweg ben ik dat idee los gaan laten. Ik hecht meer waarde aan mijn eigen geluk en vrijheid dan aan werk en die ene dag minder kostte me de kop niet.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Marin vr 12 jul 2013 - 2:31

Ik vind mijn eigen rust belangrijker dan meer verdienen, maar ik zou het wel laten afhangen van het aantal uur en extra inkomsten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Susan vr 12 jul 2013 - 2:55

Dat hangt van zoveel dingen af. Of het voor ons gezinsinkomen nodig is dat ik meer ga werken, of we opvang kunnen regelen voor die extra uren, hoeveel ik op dat moment werk, hoeveel ik kan gaan werken, wat ik verdien, of ik het naar mijn zin heb op het werk, of ik er voldoende energie voor heb, et cetera.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Engelse Drop vr 12 jul 2013 - 3:22

Ik vind mijn werk heel leuk en haal er energie uit en vervulling, dus ik vind het fijn om veel te werken, maar daar zit wel een max aan, zeker nu ik een dochter heb. Voor mij is 28-32 uur werken de ideale balans, maar dat zal voor iedereen verschillen. Ik zou niet meer of minder willen werken.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Snoes vr 12 jul 2013 - 4:41

Ik zou nu niet meer willen werken omdat ik een zoontje heb en veel meer waarde hecht aan (vrije) tijd met hem dan aan meer inkomen. Al ligt het natuurlijk geheel aan de situatie, want mijn vriend verdient gewoon goed en heeft ook veel extra's dus we komen sowieso niets tekort.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Razz vr 12 jul 2013 - 5:23

Snoes schreef:Ik zou nu niet meer willen werken omdat ik een zoontje heb en veel meer waarde hecht aan (vrije) tijd met hem dan aan meer inkomen. Al ligt het natuurlijk geheel aan de situatie, want mijn vriend verdient gewoon goed en heeft ook veel extra's dus we komen sowieso niets tekort.

Hier hetzelfde.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Capt'n Zero vr 12 jul 2013 - 7:46

Op dit moment zou ik dan meer werken (nu werk ik al fulltime maar even in het geval van) omdat ik nog single ben en kinderloos, dus dan zou ik lekker gaan sparen. 
Maar als ik het  niet zou missen / alsnog kan sparen met  minder werk, zou ik misschien... nee. Nee, ik zou gewoon 40 uur werken. 
Twee dagen weekend vind ik prima.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Monte vr 12 jul 2013 - 8:26

Ik werk 40 uur maar zou heel graag 34 of 32 uur willen werken. Maar ik doe het niet omdat het gewoon teveel geld kost en ik met dit bedrag al geen huis kan huren/kopen laat staan met minder. Als je prima kan rondkomen met minder werken zou ik dat zeker doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Aziraphale vr 12 jul 2013 - 8:33

Op dit moment werk ik vier dagen maar ik zou best vijf dagen willen werken. Dat is wel de planning, we moeten nog ietsje meer leerlingen krijgen en dan mag ik fulltime werken.
Ik heb het erg naarmn zin op m'n werk en qua loon is het ook prima. We hebben, en willen zeer waarschijnlijk, geen kinderen en ik vind twee dagen weekend prima. Alhoewel ik wel weinig energie heb en hoop dat vijf dagen werken me goed af gaat. Is in het verleden wel gelukt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Ilovethe90s vr 12 jul 2013 - 20:38

Ik hecht absoluut meer waarde aan mijn vrije tijd (ik werk 30 uur pw) maar kan me voorstellen dat de keuze moeilijker wordt als je het geld heel goed kunt gebruiken.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  PapillonRose vr 12 jul 2013 - 20:42

Zolang het financieel niet noodzakelijk is, zie ik mezelf nog niet gauw fulltime werken zolang ik nog jonge kinderen heb. Daarna wellicht weer wel, maar misschien ook niet. In elk geval hecht ik meer aan de tijd met A. dan aan wat extra inkomen. Tenzij het echt noodzakelijk is, dan zal ik zoveel werken als nodig is. Misschien ook niet heel ambitieus, maar ik werk om te leven en hecht gewoon minder aan carrière maken en dat soort dingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Ella vr 12 jul 2013 - 22:13

Oei lastig. Ik zou best nog een dag meer willen werken. Maar niet fulltime. Wij willen onze zoon niet alle dagen naar de opvang doen. Tja als mijn man eens zonder werk komt te zitten dan wil ik natuurlijk full time werken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Rouxxxe za 13 jul 2013 - 2:01

Voor dit moment in mijn leven: meer inkomsten. De dingen die ik nu in mijn leven kosten gewoon best wat geld, dus daar werk ik dan liever veel voor. Vrije tijd vind ik heerlijk, maar hecht ik nu iets minder waarde aan zolang het in balans is.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou voor jou belangrijker zijn? Empty Re: Wat zou voor jou belangrijker zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum