Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn redenen voor een abortus?

+37
Lejow
Punk'd
Artemis
Moira
Marin
Takkie
ekjir@M
Engelse Drop
Taeda
Sea of Trees
Jerry
Phileine
Bliss
Nyx
Printje
Susan
rapa nui
Surya
PapillonRose
Carmen_
Slakje
Lousanne
Melis_je
GreenGrass
Charles
Razz
Sadie_
Antibes
Manderijn
loura
SuperGrover
Mint
Exogenesis
Rush
girli
Bacio
Bazinga
41 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Susan ma 1 jul 2013 - 7:09

SuperGrover schreef:Ja, dat zeg ik, je hebt vrijheid van meningsuiting, dus je mag inderdaad je afkeuring uitspreken. Maar om dat nou een recht te noemen, vind ik raar klinken. In die trant kan ik ook zeggen dat ik het recht heb om tegen mensen te zeggen dat hun zus een koe is. Ik mag mensen beledigen, maar ik noem dat niet het recht op belediging. En zeker in een situatie waarin het gaat om zo'n grote persoonlijke beslissing, vind ik dat je je afkeuring misschien maar niet moet uitspreken, ook al heb je dat recht.

Nee, ik heb het recht om die mening te hebben, om te denken zoals ik erover denk, dat vind ik iets anders dan dat ik het recht heb om die mening altijd maar te uiten. Jij blijft die dingen door elkaar halen. Ik zeg nergens dat ik het 'recht' heb om die mening in alle situaties en op alle mogelijke manieren uit te spreken. Wel vind ik dat ik, net als ieder ander, het recht heb om te zeggen hoe ik erover denk als er naar mijn mening wordt gevraagd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Mamsie ma 1 jul 2013 - 7:18

Vixen schreef:Wij hebben twee hele gewenste en (voor zover dat kan) geplande kinderen. We doen er alles aan om een zwangerschap te voorkomen, maar mocht ik ondanks alle voorzichtigheid toch zwanger raken, dan zou hier de overweging voor een abortus ook voorbij komen. En het zou een serieuze optie ook. Als we het kindje met tegenzin zouden laten komen, dan zou ik bij ieder moeilijk moment denken: 'hadden we maar...' of 'waren we maar voorzichtiger geweest', of iets in die richting.

Hier ook, mocht ik toch zwanger worden dan laat ik het weghalen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Printje ma 1 jul 2013 - 7:20

Het is idd zoals Marin ergens eerder beschrijft en wa ik dus zelf ook al zei. Ik had het nooit gedacht want ik was fel tegen abortus maar als ik nu zwanger zou zijn zou ik het dus weg laten halen. W zouden het financieel niet eens kunnen, ik wil geen twee kinderen zo enorm dicht op elkaar en ik ben klaar met baby's hierna en het is gewoon een gevoel dt ik een derde niet wil, niet kan etc.

Mijn twee kinderen zijn enorm gewenst en waren zo ontzettend welkom, een derde kindje hier niet meer.

Verder sluit ik me aan bij Vixen, zulke dingen zou ik dan ook bedenken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 7:22

Ja sorry dat ik jouw situatie weer aanhaalde Printje, maar ik vond het wel treffend precies de andere kant op. Jij hebt gewoon al twee schatten van kinderen, dat zou niets zeggen over een eventuele ongeplande volgende zwangerschap, in mijn ogen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Engelse Drop ma 1 jul 2013 - 7:25

Laten jullie je dan niet steriliseren? Als ik in jullie geval geen kind meer zou willen, dan zouden zowel ik als mijn vriend zich laten steriliseren namelijk.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Printje ma 1 jul 2013 - 7:25

Marin geeft niet, ik heb het hier zelf ook genoemd. Het heeft idd totaal niets met mijn twee kids te maken, verre van zelfs. Ik kam het ook niet goed omschrijven maar het is goed zo, klaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Mamsie ma 1 jul 2013 - 7:27

Engelse Drop schreef:Laten jullie je dan niet steriliseren? Als ik in jullie geval geen kind meer zou willen, dan zouden zowel ik als mijn vriend zich laten steriliseren namelijk.

Ik wil eigenlijk dat mijn man zich laat helpen. Mocht hij dat over een aantal jaar nog niet willen dan laat ik het doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Engelse Drop ma 1 jul 2013 - 7:31

Waarom niet nu. Je wilt toch niet onnodig risico lopen om een abortus te moeten laten plegen. Ik kan je vertellen dat dit echt geen pretje is.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Vixen ma 1 jul 2013 - 7:39

omdat wij allebei nog onder de 25 zijn. Al zouden we 't willen, dan is er nog geen arts die ons daarbij wil helpen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bacio ma 1 jul 2013 - 7:54

Engelse Drop schreef:Laten jullie je dan niet steriliseren? Als ik in jullie geval geen kind meer zou willen, dan zouden zowel ik als mijn vriend zich laten steriliseren namelijk.

 Misschien bedenkt ze zich wel over 5 jaar. Of gaat haar relatie uit en krijgt ze een nieuwe vriend en wil ze eigenlijk nog wel een kindje met hem samen. Misschien... etc etc etc

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Engelse Drop ma 1 jul 2013 - 7:58

25 is nog wel erg jong, ja. Hier hebben we afgesproken dat we nadat ons jongste kind (als we zo gezegend zijn dat we nog meer kinderen mogen krijgen) is geboren, nog een jaar wachten en dan beiden voor een sterilisatie kiezen. Ons gezin is dan compleet en we hoeven beiden geen kinderen meer van een ander, hoe ons leven ook verloopt verder.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Vixen ma 1 jul 2013 - 8:12

Wij houden nu de grens van 30 jaar aan.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 9:17

Ik vind dat iedereen die keus zelf mág maken, maar of iedereen de keus weloverwogen kán maken is wat anders. Er worden vrouwen zwanger die (tijdelijk) minder toerekeningsvatbaar zijn door bijvoorbeeld hun psychische toestand, hun IQ of omstandigheden. Maar zelfs als je bij je volle verstand bent lijkt het me nog een onmogelijke keuze.

Misschien een rare vergelijking, maar als je besluit om voor het eerst van je leven - je bent bij wijze van spreken nooit je geboortedorp uit geweest - een wereldreis te gaan maken, weet je van tevoren niet hoe het je zal vergaan. Misschien pakt alles geweldig uit, misschien wordt het een drama en wil je na een week weer naar huis. Met een kind - zelfs met een tweede of derde kind - is dat denk ik ook ongeveer zo. Je weet van tevoren niet of het kindje gezond gaat zijn, hoe de relatie tussen jou en je partner gaat zijn, of je financiële situatie verandert etc. etc.

Het lijkt me al ontzettend moeilijk om zo'n beslissing voor mezelf te moeten nemen, laat staan dat ik voor iemand anders in kan schatten wat diegene het beste kan doen. Je kunt niet in iemands hoofd en in iemands toekomst kijken toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 9:17

Mamsie schreef:
Engelse Drop schreef:Laten jullie je dan niet steriliseren? Als ik in jullie geval geen kind meer zou willen, dan zouden zowel ik als mijn vriend zich laten steriliseren namelijk.

Ik wil eigenlijk dat mijn man zich laat helpen. Mocht hij dat over een aantal jaar nog niet willen dan laat ik het doen.
Dat hoop ik ook. Mijn man is 9 jaar ouder dan ik, dus hij komt ook eerder in aanmerking denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Engelse Drop ma 1 jul 2013 - 9:28

Mijn vriend heeft het ook al aangeboden. Hij zei dat ik al jarenlang zorg heb gedragen voor het niet-zwanger raken, door allerlei hormonen te slikken etc. en dat ik ook nog eens onze kinderen draag, hij vond het logisch dat hij zich dan zou steriliseren. Voor een man is het ook een veel kleinere ingreep. De motivatie dat een man nog langer vruchtbaar is en daarom niet voor sterilisatie kiest, vind ik vrij zwak. Ik kan straks geen kinderen meer krijgen bij een andere man, waarom moet dan voor mijn vriend wel de optie open blijven om kinderen te verwekken bij een veel jongere vrouw?

Toch denk ik dat ik het tegen die tijd, zelf ook wil gaan doen, gewoon voor mijn eigen geruststelling.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Mamsie ma 1 jul 2013 - 9:43

Filoria schreef:
Mamsie schreef:
Engelse Drop schreef:Laten jullie je dan niet steriliseren? Als ik in jullie geval geen kind meer zou willen, dan zouden zowel ik als mijn vriend zich laten steriliseren namelijk.

Ik wil eigenlijk dat mijn man zich laat helpen. Mocht hij dat over een aantal jaar nog niet willen dan laat ik het doen.
Dat hoop ik ook. Mijn man is 9 jaar ouder dan ik, dus hij komt ook eerder in aanmerking denk ik.

Ja hier ook 9 jaar en bij een man is het makkelijker dan bij een vrouw. Ik heb wel genoeg polonaise aan m'n lijf gehad, en nog.
Ik ben 26 en dan doen ze idd een stuk lastiger dan bij mijn man. Nu slik ik heel trouw de pil!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 9:52

Dat zeg je weer mooi Mamsie (van die polonaise). Ik ben trouwens ook 26 dus dan zijn jij en ik en jouw man en mijn man even jong/oud.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Mamsie ma 1 jul 2013 - 9:58

Filoria schreef:Dat zeg je weer mooi Mamsie (van die polonaise). Ik ben trouwens ook 26 dus dan zijn jij en ik en jouw man en mijn man even jong/oud.

Jaa zo is het gewoon, hij mag ook wat inleveren. In dit geval een stukje zaadleider (toch).
Ja hier eigenlijk 8,5 jaar verschil maar goed dat maakt ook niks uit. smile 
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Surya ma 1 jul 2013 - 11:24

Soms kun je dingen gewoon niet plannen. Hè kunt het allemaal perfect voor elkaar hebben en uit elkaar gaan, één van de ouders kan overlijden, je kunt een depressie krijgen of andere psychische stoornis. Zijn ook allemaal dingen waar je geen grip op hebt en waar je kind schade van op kan lopen.

Ik ben het dan ook met artemis eens. Soms loopt het leven anders dan je in gedachte had.

Tuurlijk zijn er genoeg mensen die beter abortus kunnen plegen, denk aan verslaafden, zwakzinnigen. Maar dan zou ik nog eerder zijn voor verplichte anticonceptie of sterilisatie dan voor 9 keer abortus.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 21:31

Susan schreef:
SuperGrover schreef:Ja, dat zeg ik, je hebt vrijheid van meningsuiting, dus je mag inderdaad je afkeuring uitspreken. Maar om dat nou een recht te noemen, vind ik raar klinken. In die trant kan ik ook zeggen dat ik het recht heb om tegen mensen te zeggen dat hun zus een koe is. Ik mag mensen beledigen, maar ik noem dat niet het recht op belediging. En zeker in een situatie waarin het gaat om zo'n grote persoonlijke beslissing, vind ik dat je je afkeuring misschien maar niet moet uitspreken, ook al heb je dat recht.

Nee, ik heb het recht om die mening te hebben, om te denken zoals ik erover denk, dat vind ik iets anders dan dat ik het recht heb om die mening altijd maar te uiten. Jij blijft die dingen door elkaar halen. Ik zeg nergens dat ik het 'recht' heb om die mening in alle situaties en op alle mogelijke manieren uit te spreken. Wel vind ik dat ik, net als ieder ander, het recht heb om te zeggen hoe ik erover denk als er naar mijn mening wordt gevraagd.
Ik had je vorige bericht niet gezien, dit was een reactie op wat Exo zei. Ik had het inderdaad opgevat als dat je je afkeuring zou uiten naar mensen die een abortus lieten plegen. Maar nee oké, dan ben ik het met je eens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Susan ma 1 jul 2013 - 21:33

Oké, dan snap ik het, ik dacht dat je het tegen mij had.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 21:43

Surya schreef:Soms kun je dingen gewoon niet plannen. Hè kunt het allemaal perfect voor elkaar hebben en uit elkaar gaan, één van de ouders kan overlijden, je kunt een depressie krijgen of andere psychische stoornis. Zijn ook allemaal dingen waar je geen grip op hebt en waar je kind schade van op kan lopen.

Ik ben het dan ook met artemis eens. Soms loopt het leven anders dan je in gedachte had.

Tuurlijk zijn er genoeg mensen die beter abortus kunnen plegen, denk aan verslaafden, zwakzinnigen. Maar dan zou ik nog eerder zijn voor verplichte anticonceptie of sterilisatie dan voor 9 keer abortus.

Uiteraard. Er is volgens mij niemand die zegt, enorm veel abortussen is echt top, een goede oplossing voor zwakzinnigen en verslaafden. Maar anticonceptie is niet een 100% geen-kind garantie, dat is wat in dit topic al vaak wordt gezegd. Dus iemand die ondanks (al dan niet verplichte) anticonceptie zwanger raakt, moet die dan toch maar een kind krijgen?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? - Pagina 8 Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum