Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn redenen voor een abortus?

+37
Lejow
Punk'd
Artemis
Moira
Marin
Takkie
ekjir@M
Engelse Drop
Taeda
Sea of Trees
Jerry
Phileine
Bliss
Nyx
Printje
Susan
rapa nui
Surya
PapillonRose
Carmen_
Slakje
Lousanne
Melis_je
GreenGrass
Charles
Razz
Sadie_
Antibes
Manderijn
loura
SuperGrover
Mint
Exogenesis
Rush
girli
Bacio
Bazinga
41 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 5:16

Of ben jij tegen abortus? Vind jij dat vrouwen bij elke kleine reden maar een abortus zou moeten plegen? Of 'alleen' wanneer de moeder niet in staat is voor een baby te zorgen? (Financiën, woonomgeving) Is de vader een reden voor abortus? (Verkrachting, one night stand)

Wat denk jij? En waarom ben je voor of tegen abortus?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 5:19

Je moet een abortus nemen als geen kind wilt.
Als ik nu zwanger zou worden zou ik ook een abortus nemen. Ik heb misschien een fulltime baan, een steady relatie en een eigen huis, maar ik wil geen kind. Ik ben heel blij dat je de keuze hebt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  girli zo 30 jun 2013 - 5:20

Ik ben in principe tegen abortus, bijvoorbeeld als het een one night stand is. Dat vind ik persoonlijk geen reden. In dat geval vind ik dat beide partijen ervoor hadden moeten zorgen dat er geen zwangerschap kon ontstaan (of op z'n minst hadden moeten proberen). Wel vind ik dat als er bijvoorbeeld sprake is van verkrachting, dat het mogelijk moet zijn om de zwangerschap te beëindigen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 5:20

Ik vond alleen een zwangerschap na een verkrachting reden tot abortus, maar na de documentaire over Priscilla afgelopen week, die ook een abortus heeft gepleegd, ben ik wel wat genuanceerder. Er zijn veer meer complexe situaties die redenen voor een abortus kunnen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 5:22

girli schreef:Ik ben in principe tegen abortus, bijvoorbeeld als het een one night stand is. Dat vind ik persoonlijk geen reden. In dat geval vind ik dat beide partijen ervoor hadden moeten zorgen dat er geen zwangerschap kon ontstaan (of op z'n minst hadden moeten proberen). Wel vind ik dat als er bijvoorbeeld sprake is van verkrachting, dat het mogelijk moet zijn om de zwangerschap te beëindigen.

 Je moet dan je hele leven boeten voor een fout die je hebt gemaakt. Of misschien heb je wel voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar werd je toch zwanger. Naast dat jij je hele leven moet boeten, komt er een onschuldig kind de wereld in die niet gewenst is. Dat kan allemaal voorkomen worden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Rush zo 30 jun 2013 - 5:26

Bacio schreef:Je moet een abortus nemen als geen kind wilt.
Als ik nu zwanger zou worden zou ik ook een abortus nemen. Ik heb misschien een fulltime baan, een steady relatie en een eigen huis, maar ik wil geen kind. Ik ben heel blij dat je de keuze hebt.
Hier ben ik het mee eens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 5:29

Er zijn genoeg redenen voor abortus plegen, die niet iedereen legitiem zal vinden en waar anderen gelukkig ook niets over te zeggen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 5:32

Ik vind "wie de vader is" als reden gek. Je wilt een kind of je wilt geen kind. Wie dan de vader is, tsja.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 5:37

Bacio schreef:Ik vind "wie de vader is" als reden gek. Je wilt een kind of je wilt geen kind. Wie dan de vader is, tsja.

Ik bedoelde de vader-factor Wink Of 't een onenight stand is, die je niet kent, een verkrachter.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 5:43

Bazinga schreef:
Bacio schreef:Ik vind "wie de vader is" als reden gek. Je wilt een kind of je wilt geen kind. Wie dan de vader is, tsja.

Ik bedoelde de vader-factor ;)Of 't een onenight stand is, die je niet kent, een verkrachter.

 Maar als je een kind wilt en je bent zwanger van je one night stand, lijkt t me logisch om t te houden. Of althans logischer dan een abortus.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 5:46

Weet ik niet, deepdown ben ik tegen abortus, maar ik wil geen kids, dus ik zou 't zelf moeilijk vinden.

Maar als ik met drank op van een one night stand zwanger raak... Ik weet niet, dan sta je er wel alleen voor, 't kind zal nooit zijn of haar vader kennen etc. Kan een reden zijn voor een abortus.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Exogenesis zo 30 jun 2013 - 5:55

Ik ben voor abortus bij een verkrachting.
Ook ben ik voor, wanneer het kind een dusdanig ernstige aandoening heeft, dat het geen besef van eigen bestaan zal hebben of altijd pijn zal hebben.

Voor de rest vind ik zwanger raken eigen verantwoordelijkheid en vind ik het schrijnend te zien dat de beslissing soms erg snel en gemakkelijk wordt genomen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Mint zo 30 jun 2013 - 5:56

Ik vind dat iedereen het recht heeft om een abortus te laten plegen, ongeacht wat voor reden. Ik zal daar nooit over oordelen. Als je geen kind wilt, dan is het laten weghalen misschien wel beter voor het kind dan dat het geboren wordt.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  SuperGrover zo 30 jun 2013 - 5:59

Ik ben voor keuzevrijheid en ik ben het dus volledig eens met Bacio. Ik ben van mening dat je beter een abortus kunt plegen dan een kind krijgen wanneer dat echt ongewenst is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  loura zo 30 jun 2013 - 6:13

Bacio schreef:
girli schreef:Ik ben in principe tegen abortus, bijvoorbeeld als het een one night stand is. Dat vind ik persoonlijk geen reden. In dat geval vind ik dat beide partijen ervoor hadden moeten zorgen dat er geen zwangerschap kon ontstaan (of op z'n minst hadden moeten proberen). Wel vind ik dat als er bijvoorbeeld sprake is van verkrachting, dat het mogelijk moet zijn om de zwangerschap te beëindigen.

 Je moet dan je hele leven boeten voor een fout die je hebt gemaakt. Of misschien heb je wel voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar werd je toch zwanger. Naast dat jij je hele leven moet boeten, komt er een onschuldig kind de wereld in die niet gewenst is. Dat kan allemaal voorkomen worden.

Inderdaad, alsof een kind er mee geholpen is ongewild op de wereld te komen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 6:14

Ik ben van mening dat als je geen kind wilt, dat je er dan alles aan moet doen om niet zwanger te raken.
Ik ben dan ook tegen abortus omdat je geen kind zou willen hebben. Ik vind inderdaad dat er een uitzondering mag/moet zijn als je zwanger bent geraakt van inderdaad een verkrachting. Ook als een kind een ernstige aandoening heeft dan kan ik de keuze wel begrijpen.

Ongewenst zanger zijn van bijvoorbeeld een one night stand, dan zijn er meer keuzes dan alleen abortus.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 6:16

Manderijn schreef:Ik ben van mening dat als je geen kind wilt, dat je er dan alles aan moet doen om niet zwanger te raken.
Ik ben dan ook tegen abortus omdat je geen kind zou willen hebben. Ik vind inderdaad dat er een uitzondering mag/moet zijn als je zwanger bent geraakt van inderdaad een verkrachting. Ook als een kind een ernstige aandoening heeft dan kan ik de keuze wel begrijpen.

Ongewenst zanger zijn van bijvoorbeeld een one night stand, dan zijn er meer keuzes dan alleen abortus.

Maar wie is daar mee gebaat dan? Is het beter voor het kind? Is het een kwestie van "een lesje leren"? Een "lekker puh, had je maar moeten opletten"..?


Bazingaaaaaaa: ik heb tentámens, kon dit niet vorige/volgende week? Evil or Very Mad 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 6:20

Maar wat is er mis mee met zorgen dat je niet zwanger word?
He, en het is natuurlijk persoonlijk zo'n mening. Ik ben van mening dat. Mijn mening is dan dus ook dat als je kunt wippen dat je ook kunt schommelen. Wil je dit niet, zijn er meer dan genoeg manieren om niet zwanger te raken. Raak je dat dan wel, dan vind ik (mijn mening) een abortus een rare uitweg ja.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 6:21

Oeh moet je ook zo'n anderhalve week ban aanvragen? Very Happy Nieuwe trend onder de studentes...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 6:26

Neuh, dan ga ik alsnog lezen en alleen maar extra gefrustreerd zijn dat ik niet kan reageren.. :P

Is nu ook al een kneiterinteressant op Nl2: Israel, 65jr geliefd en gehaat.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Sadie_ zo 30 jun 2013 - 6:26

Manderijn schreef:Maar wat is er mis mee met zorgen dat je niet zwanger word?
He, en het is natuurlijk persoonlijk zo'n mening. Ik ben van mening dat. Mijn mening is dan dus ook dat als je kunt wippen dat je ook kunt schommelen. Wil je dit niet, zijn er meer dan genoeg manieren om niet zwanger te raken. Raak je dat dan wel, dan vind ik (mijn mening) een abortus een rare uitweg ja.

 Dit vind ik altijd zo'n aparte opmerking. Ik gebruik anticonceptie, dubbelop zelfs. Toch ben ik niet honderd procent beschermd tegen een zwangerschap. Ik heb een stabiele relatie, een baan, een huis en toch willen wij nu nog geen kind. Als ik nu zwanger raak, komt dat omdat er iets heeft gefaald (de anticonceptie, ben er ontzettend strikt mee, overgeven en diarree heeft geen effect omdat ik de nuvaring gebruik). Nu ligt het wel wat genuanceerder dan dat ik het nu stel, want waarschijnlijk zouden wij het nu wel houden, maar ik neem alle mogelijke manieren tot me om níet zwanger te worden. Anticonceptie is gewoon niet 100 procent te vertrouwen. Ik doe wat ik kan doen zodat ik niet zwanger word, maar helaas kan ik dat dus niet altijd voorkomen (ja tenzij je dus niet meer aan seks doet).

Verder eens met Bacio. Als je geen kind wilt.


Laatst aangepast door Sadie_ op zo 30 jun 2013 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 6:28

Manderijn schreef:Maar wat is er mis mee met zorgen dat je niet zwanger word?
He, en het is natuurlijk persoonlijk zo'n mening. Ik ben van mening dat. Mijn mening is dan dus ook dat als je kunt wippen dat je ook kunt schommelen. Wil je dit niet, zijn er meer dan genoeg manieren om niet zwanger te raken. Raak je dat dan wel, dan vind ik (mijn mening) een abortus een rare uitweg ja.

Maar dat is iets dat je voor jezelf kunt zeggen. Maar het blijkt nu eenmaal wel dat er ook een hoop minder slimme of minder handige mensen zijn die wél willen wippen en niet goed kunnen schommelen/veilig wippen.. En dan? Zijn wij als samenleving, zij als ouders of het kind erbij gebaat als ze dan geen abortus plegen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 6:30

Antibes schreef:
Manderijn schreef:Maar wat is er mis mee met zorgen dat je niet zwanger word?
He, en het is natuurlijk persoonlijk zo'n mening. Ik ben van mening dat. Mijn mening is dan dus ook dat als je kunt wippen dat je ook kunt schommelen. Wil je dit niet, zijn er meer dan genoeg manieren om niet zwanger te raken. Raak je dat dan wel, dan vind ik (mijn mening) een abortus een rare uitweg ja.

Maar dat is iets dat je voor jezelf kunt zeggen. Maar het blijkt nu eenmaal wel dat er ook een hoop minder slimme of minder handige mensen zijn die wél willen wippen en niet goed kunnen schommelen/veilig wippen.. En dan? Zijn wij als samenleving, zij als ouders of het kind erbij gebaat als ze dan geen abortus plegen?


Dus dan is het prima om abortus te plegen? Want mensen die niet zo slim zijn om zich daar tegen te beschermen, dan gebeurt het vast vaker dan 1 keer. Dan kan abortus toch nooit een oplossing zijn?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 6:31

Maar ik ben het met je eens dat je voornamelijk voor jezelf spreekt over zulke dingen. Kun je niet altijd voor een ander invullen inderdaad.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 6:31

Manderijn schreef:
Antibes schreef:
Manderijn schreef:Maar wat is er mis mee met zorgen dat je niet zwanger word?
He, en het is natuurlijk persoonlijk zo'n mening. Ik ben van mening dat. Mijn mening is dan dus ook dat als je kunt wippen dat je ook kunt schommelen. Wil je dit niet, zijn er meer dan genoeg manieren om niet zwanger te raken. Raak je dat dan wel, dan vind ik (mijn mening) een abortus een rare uitweg ja.

Maar dat is iets dat je voor jezelf kunt zeggen. Maar het blijkt nu eenmaal wel dat er ook een hoop minder slimme of minder handige mensen zijn die wél willen wippen en niet goed kunnen schommelen/veilig wippen.. En dan? Zijn wij als samenleving, zij als ouders of het kind erbij gebaat als ze dan geen abortus plegen?


Dus dan is het prima om abortus te plegen? Want mensen die niet zo slim zijn om zich daar tegen te beschermen, dan gebeurt het vast vaker dan 1 keer. Dan kan abortus toch nooit een oplossing zijn?

Ik heb dat liever dan dat ze zo'n instabiel crisisopvang, jeugdzorg gezin worden met een labiele moeder met 4 kinderen van 5 verschillende vaders (haha) die niet opgevoed worden, omdat moeder dát al helemaal niet kan.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn redenen voor een abortus? Empty Re: Wat zijn redenen voor een abortus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum