Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen, wie ook?

+23
Wennebellah
loura
Japje
Lavendel
Ella
Arwyn
Schaapke
Snoes
Cherique
Laquisia
love
Pomodori
Kqip
dyingbride
VeryCherry
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Petteflet
SparklingEyes
Flinder
Jeanette
Effie_O
27 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  dyingbride za 11 dec 2010 - 8:26

Kamperen vind ik heerlijk en dan met name in Frankrijk. Lekker voor onze gave tent (outwell trout lake) met een stokbroodje met rondole walnoten, jammie. 's Avonds met een gaslamp een boekje lezen of een spelletje doen (zit altijd helemaal ingepakt met capuchon op mijn hoofd, ben wel een koukleum). Verder lekker de natuur in, dingen bezichtigen en lekker eten.
Houden niet van grote Hollandse kampen, zet ons maar tussen de Fransen, zonder alle poespas. Ik kan mij echt irriteren aan Nederlands geschreeuw door te luidsprekers, dat je lekker kunt komen knutselen...
Wij willen onze hond ook graag meenemen, maar willen dan een grotere tent, hij is nu wel meegeweest op vakantie, maar nog niet met de tent. Dan staat het natuurlijk in het teken van wandelen.
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Kqip wo 5 jan 2011 - 3:49

flinder85 schreef:
Effie_O schreef:Ik heb vast nog niet alles, maar had wel het meest essentiële mee. Onmisbaar vind ik spullen om te kunnen koken: 'gasfornuis' of iets in die richting, paar pannen (wij hadden genoeg aan 1 wokpan en 2 gewone pannen), wat messen en pollepels, eigenlijk alles wat je in huis ook wel gebruikt. Blikopener en kurkentrekker niet vergeten, daar zijn wij altijd goed in Wink Maar hier heb ik eigenlijk niks voor hoeven kopen, heb alleen 1 goedkope bestekset gekocht omdat ik ons goede bestek niet mee wou nemen. Wat je zelf gebruikt heb je toch wel in huis, kun je zo inpakken.

Voor komend jaar ga ik nog een soort jerrycan kopen, volgens mij is dat er ook wel opvouwbaar zodat het weer compact is. Dat hadden we dit jaar niet, we hebben eerst flessen frisdrank leeg moeten drinken om water te kunnen halen bijvoorbeeld. Afwasdingen zijn ook handig, een teiltje om alles in te verzamelen.
Wij hebben veel van mijn moeder kunnen gebruiken, oa een mini koelkast. Was wel heel erg handig, werkt gewoon op stroom en is heel compact. Koelbox hadden we ook nog mee.

Wat ik verder heb gekocht zijn wat extra tent dingen: haringen, scheerlijnen, een camping prullenbak, wat draad om een waslijn van te kunnen maken. Stoelen hadden we ook niet, onze tuinstoelen zijn te groot om mee te slepen. En een campingtafel, ook nog gekocht. Gasfles moest ook, die zijn wel prijzig maar je hebt er heel veel aan.

Wij hebben trouwens op 1 dag (pizzabakker kwam op de camping) na elke dag gekookt. Deels omdat mijn vriend heel erg van koken houdt en dan ook graag naar de lokale supermarkt gaat om wat te halen, deels omdat het dorpje naast de camping zo klein was dat alle restaurants buiten het hoogseizoen gesloten leken te zijn Wink

Ik heb trouwens nog wel een hele lijst met alles wat ik mee heb genomen, als je wilt kan ik het nog opzoeken.

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving! Goed van de blikopener en kurkentrekker ;-) Dat is ook echt iets voor mij om dat te vergeten en zeker als je al aan zoveel moet denken (wat bij kamperen wel het geval is denk ik). Als je de lijst van alles wat je hebt meegenomen nog bij de hand hebt zou ik die wel eens willen zien :-)

Afgelopen zomer gekampeerd en daar hadden we buren, waarvan hun blikopener niet werkte. Aangezien we in Zwitserland waren hebben we ze getipt om een Zwitsers zakmesje aan te schaffen waarin een blikopener en kurkentrekker zit en ook handig is als je touw hebt om een waslijn op te hangen enzo..touw snij je zo door. Als je pleisters ofzo nodig (als je geen kant en klare hebt) hebt kun je die ook makkelijk knippen/ snijden. Is een klein dingetje en scheelt ons altijd een blikopener, schaar, kurkentrekker etc..

Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Pomodori vr 7 jan 2011 - 9:57

Effie_O schreef:
Zora schreef: Bohinj!

Wow! I love you
Alleen de eerste foto's op Google al....! Zal eens kijken wat er in die omgeving te doen is, ziet er veelbelovend uit. Komt hoog op het lijstje, bedankt voor de tip!

Wij zijn ook wezen kamperen in Slovenie een aantal jaar geleden. Wat je dan ook kunt bekijken is de vintgar. Dat is een rivier die door een kloof stroomt. Net boven de rivier hebben ze een pad teen de kloofwand aangemaakt en je loopt met meerdere bruggen eroverheen. Danweer links erlang en dan weer rechts erboven. Vonden wij erg gaaf en het was destijds nog niet echt bekend en dus niet zo druk.
Ook heb je de grotten van Postonja (?) Hele gele grotten door de kleur van de grond daar.
Het meer van Bled en Bihinj zijn inderdaad ook erg leuk. Die 2e is wel een stuk toerstischer dan de eerste. Ze hebben ook een stukje kust in Slovenie, maar daar zijn wij niet geweest. Voor de kust zijn wij doorgereden naar Kroatie.
Voordeel nu tegenwoordig, ze betalen er ook met euro's.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  love vr 7 jan 2011 - 10:27

mijn vriend is een echte kampeerder,
ik zelf niet zo maar we gaan dit jaar toch soort van kamperen Very Happy
we gaan naar kroatie en hebben ook al camping op het oog, alleen gaan we dan in een stacaravan!
moeten nog even de goedkeuring voor vakantie aanvraag van mijn vriend afwachten en anders gaan we van de week boeken :P
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Pomodori vr 7 jan 2011 - 11:39

love schreef:mijn vriend is een echte kampeerder,
ik zelf niet zo maar we gaan dit jaar toch soort van kamperen Very Happy
we gaan naar kroatie en hebben ook al camping op het oog, alleen gaan we dan in een stacaravan!
moeten nog even de goedkeuring voor vakantie aanvraag van mijn vriend afwachten en anders gaan we van de week boeken :P

Leuk! Kroatie is een geweldig land. Waar ga je heen in Kroatië?
Mocht je in de buurt zitten, ga dan absoluut naar de plitvice meren. Dat is echt schitterend!
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 12:51

Kamperen is een jeugdtrauma. Ik werd standaard ziek als we op vakantie waren met de tent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  love vr 7 jan 2011 - 23:33

Pomodori schreef:
love schreef:mijn vriend is een echte kampeerder,
ik zelf niet zo maar we gaan dit jaar toch soort van kamperen Very Happy
we gaan naar kroatie en hebben ook al camping op het oog, alleen gaan we dan in een stacaravan!
moeten nog even de goedkeuring voor vakantie aanvraag van mijn vriend afwachten en anders gaan we van de week boeken :P

Leuk! Kroatie is een geweldig land. Waar ga je heen in Kroatië?
Mocht je in de buurt zitten, ga dan absoluut naar de plitvice meren. Dat is echt schitterend!

Vlakbij porec hebben we wat gezien Very Happy
Ja ik had op internet al gezien , is dat te doen vanaf porec of?
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Pomodori za 8 jan 2011 - 0:09

love schreef:
Pomodori schreef:
love schreef:mijn vriend is een echte kampeerder,
ik zelf niet zo maar we gaan dit jaar toch soort van kamperen Very Happy
we gaan naar kroatie en hebben ook al camping op het oog, alleen gaan we dan in een stacaravan!
moeten nog even de goedkeuring voor vakantie aanvraag van mijn vriend afwachten en anders gaan we van de week boeken :P

Leuk! Kroatie is een geweldig land. Waar ga je heen in Kroatië?
Mocht je in de buurt zitten, ga dan absoluut naar de plitvice meren. Dat is echt schitterend!

Vlakbij porec hebben we wat gezien Very Happy
Ja ik had op internet al gezien , is dat te doen vanaf porec of?

Nou.... ik denk dat je dan wel een enkele reis hebt van 2,5 uur. Dat ligt niet echt bij elkaar in de buurt. Bij ons op de camping werd het destijds als excursie aangeboden en kon je er met een bus heen. Maar dat is best lang bus zitten.
Je zit wel in de buurt van Rovinj, dat is ook een plaatsje aan de kust. Erg leuk stadje. Daar zou ik zeker een bezoek aan brengen. Verder zit er nationaal park in de buurt en in Pula een groot amfitheater.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  love za 8 jan 2011 - 6:15

Pomodori schreef:
love schreef:
Pomodori schreef:
love schreef:mijn vriend is een echte kampeerder,
ik zelf niet zo maar we gaan dit jaar toch soort van kamperen Very Happy
we gaan naar kroatie en hebben ook al camping op het oog, alleen gaan we dan in een stacaravan!
moeten nog even de goedkeuring voor vakantie aanvraag van mijn vriend afwachten en anders gaan we van de week boeken :P

Leuk! Kroatie is een geweldig land. Waar ga je heen in Kroatië?
Mocht je in de buurt zitten, ga dan absoluut naar de plitvice meren. Dat is echt schitterend!

Vlakbij porec hebben we wat gezien Very Happy
Ja ik had op internet al gezien , is dat te doen vanaf porec of?

Nou.... ik denk dat je dan wel een enkele reis hebt van 2,5 uur. Dat ligt niet echt bij elkaar in de buurt. Bij ons op de camping werd het destijds als excursie aangeboden en kon je er met een bus heen. Maar dat is best lang bus zitten.
Je zit wel in de buurt van Rovinj, dat is ook een plaatsje aan de kust. Erg leuk stadje. Daar zou ik zeker een bezoek aan brengen. Verder zit er nationaal park in de buurt en in Pula een groot amfitheater.

Ooo we kijken wel even, als we er toch zijn dan zou het zonde zijn als je het niet ziet en 2,5uur is wel tedoen nog ( aangezien we vorig zomer met de bus naar cairo zijn geweest vanuit hurghada dus we zijn wat gewend :P )
Maar kunnen we daar nog wel even bekijken. Leuk zeg Rovinj lijkt me indd ook leuk om keer heen te gaan, ben erg benieuwd!
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Laquisia za 8 jan 2011 - 8:06

Ik ben echt een kampeer- fan. Vroeger ging ik ook altijd met mijn ouders kamperen. Heerlijk om 2 weken in de bossen te leven. Dit jaar weer!
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora za 8 jan 2011 - 10:48

Als je zin hebt in een ritje moet je echt Plitvice doen inderdaad. Ik zou spijt krijgen als ik dat niet had gedaan... Hou er wel rekening mee dat er rond de omgeving van Plitvice erg vervelende weggetjes zijn, geen snelweg. Wat volgens TomTom een half uur zou duren, deden wij 2u over.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Cherique za 8 jan 2011 - 11:40

Ik ging altijd met mijn ouders kamperen, zelfs in de sneeuw! We waren soms ieder weekend wel weg! Heerlijk!
Wij zijn sinds vorig jaar ook gaan kamperen en hebben een eigen tent. Ik ben niet helemaal tevreden met de tent en het liefst wil ik een andere of een vouwwagen. We zien wel, want die dingen zijn duur!!

Vorig jaar zijn we naar Frankrijk geweest en dat is ons goed bevallen. Ik ga wel graag naar massale campings Laughing Mensen kijken Wink Het enige wat ik wat minder vind, zijn de beestjes Rolling Eyes Die neem ik maar voor lief angel
Ik wil graag nog een keer naar Noorwegen en Denemarken. Ook Italie, Spanje en Kroatië staan nog op mijn verlanglijstje.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Snoes za 8 jan 2011 - 12:10

Ik had werkelijk nog nooit gekampeerd tot afgelopen zomer. Mijn vriend daarentegen ging vroeger vaak kamperen. Zijn ouders hadden een caravan en ze gingen ook vaak weekendjes naar zee kamperen ofzo. Mijn sprak het helemaal niet aan en de eerste jaren zijn we dan ook gewoon om "luxevakantie" gegaan. Tot we vorig jaar besloten om toch eens te gaan kamperen, en dat is me méér dan goed meegevallen. Dit jaar gaan we dus zeker weer! Vorig jaar zijn we naar Luxemburg gegaan, het is daar ZO mooi!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke zo 9 jan 2011 - 5:09

Wat leuk dat hier een topic over geopend is! Zo kunnen we ervaringen en tips met elkaar delen.

Met mijn ouders ging ik vroeger altijd kamperen in Zwitserland en Oostenrijk. Eerst in een tent, toen in een vouwwagen en op 't laatst in een caravan. Todat ik verkering kreeg met mijn vriend, had hij nog nooit gekampeerd, maar hij wilde het toch wel proberen. Het eerste jaar zijn we naar de noord-oost kust van Frankrijk gegaan. Is heel slecht bevallen; we zaten ver van het strand; de zee was koud en we hadden heel slecht weer.

Tussendoor op vliegvakantie geweest, maar het kamperen bleef ons trekken, dus afgelopen jaar een tent gekocht (een Bardani Torino, echte aanrader!) en op naar mijn lievelingsland (Oostenrijk) aan de Ossiacher See (zag 'm net in één van de posts al voorbij komen). Heerlijk! We hebben echt een hele fijne vakantie gehad. We dachten dat we het wel fijn zouden vinden op een grotere camping, waar een hoop te doen was, maar uiteindelijk zijn we er toch achter gekomen dat we wat meer houden van rust. 's Avonds lekker voor de tent een boekje lezen of een spelletje doen en lekker op tijd naar bed, zonder dat je daarna nog een uur wakker ligt van mensen die nog luidruchtig voor of in hun tent zitten.

Mij trekt de omgevening van Sion in Zwitserland en Karinthië in Oostenrijk het meest, maar dit jaar willen we uitwijken naar een ander land of omgeving. We zitten te denken aan: meer van Geneve, aan de Franse kant; Denemarken, zuidelijk deel of het de noord-oost kust van Italië. Lekker uiteenlopend. Wie is er op één van deze plekken geweest en kan me er meer over vertellen?

Wat voor kampeermiddel verblijven jullie in? En doen jullie het helemaal basic of nemen jullie toch wel het e.e.a. aan 'luxe' mee?

Pfoeh! Wat een verhaal, maar ben helemaal enthousiast over dit topic, vooral dat we elkaar misschien leuke tips en campings kunnen aanraden.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O zo 9 jan 2011 - 5:46

Leuke reactie, Schaapke! Heb jij misschien nog tips voor leuke kleine campings? Want de plekken waar jij enthousiast over bent lijken mij ook mooi en ik hou ook niet van de grote, drukke campings. Volgens mij heb je zelf op een grotere camping gezeten vorig jaar, maar misschien weet je toevallig toch iets!
Heb helaas geen tips in de gebieden waar jij heen wilt, ben vorig jaar voor het eerst in het buitenland gaan kamperen. Noord-Oost Frankrijk werd het toen, maar nu zoek ik ook een nieuwe plek.

Ik kampeer niet helemaal back to basic. Elektriciteit vind ik belangrijk, voor het opladen van telefoons bijvoorbeeld. Ook neem ik een mini koelkastje mee, werkt ook op stroom. Dit vind ik wel erg handig om etenswaren te kunnen bewaren en wat witte wijn te kunnen koelen Wink
Verder wil ik ook wel graag een tent waar ik in kan staan, maar zou ik liever geen caravan mee nemen. Vind ik toch minder, niet 'echt kamperen'. Onze tent is wel hoog, maar verder vrij klein. Als het regent kunnen mijn vriend en ik alleen pal naast elkaar in de voortent zitten met een mini tafel er bij, dan moeten we over elkaar klimmen om bijvoorbeeld bij de koelkast te komen. Dus niet erg luxe, die tent.
Ohja en fatsoenlijke stoelen, vind ik ook belangrijk.

Hoe zit dat bij jou/jullie, echt back to basic of iets luxer?
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke zo 9 jan 2011 - 10:25

Ehm, gut! Kleine campings...we hebben járen op een camping in Karinthië, Oostenrijk gestaan. Is in een heel klein plaatsje: Maltschach. Kleine familiecamping aan een meertje, waar je heerlijk kan zwemmen.
Wij zijn afgelopen jaar inderdaad naar een grote camping geweest. We dachten: een wat grotere camping, waar een hoop te doen is, maar daar hebben we eigenlijk amper gebruik van gemaakt. We hebben meer met een goed boek en spelletje voor de tent gezeten.

Wij hebben ook geen grote tent, maar wel genoeg plek om onze spulletjes in te zetten en inderdaad in te kunnen zitten als het slecht weer is. Echter is dat hetzelfde als bij jullie: we kunnen naast elkaar zitten en dan nog een tafeltje erbij en dan moet er ook niemand meer bewegen :-) , haha!
Ook wij houden van wat meer comfort, dus niet helemaal back to basic. Electriciteit (voor ons koelkastje), water, wasmachine en een meer of zee om in te zwemmen, zijn toch wel voorwaarden voor een camping.
Wij willen dan ook maar maximaal 1200 km. rijden...dan wel met een overnachting ertussen hoor. We rijden niet in één keer door. Dat hebben we vorig jaar gedaan, terug, maar dat is ons niet goed bevallen, we waren zo moe toen we thuis kwamen.

Ik ben nu op zoover.nl naar campings aan het zoeken. Dan kan je heel makkelijk op gebied zoeken, en dan kijk ik met name naar de reviews die mensen geschreven hebben. Dat vind ik erg belangrijk en een handige site!

Leuk, dit topic!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 10 jan 2011 - 6:37

Effie O: in welke landen zoek je dan de wat kleinere campings? (weet t even niet meer zo). Wij gaan ook het liefst naar de wat kleinere camping. Het gevaar is dan wel vaak (met name in Frankrijk vind ik) dat je op té kleine campings komt, waar je bijna weggekeken wordt omdát je buitenlander bent. Wij zoeken dus altijd wel een paar toeristen op Very Happy

Wij hebben idd ook aan de Ossiacher See gestaan, Schaapke! Vroeger met mijn ouders al vaak, dit jaar eindelijk mijn vriend zo ver gekregen. Zo'n geweldige omgeving! Ben wel benieuwd naar de camping die jij noemt! Aan welke kant van de See is die?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 7:44

Zora, ik heb eigenlijk weinig voorkeur. Er zijn zoveel landen waar ik nog wel wil kamperen, de volgorde waarin we dat doen maakt weinig uit. Eigenlijk verzamel ik nu leuke campings, dan overleggen mijn vriend en ik na een tijdje waar we nu het meest zin in hebben.
Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Kroatië, Slovenië, Scandinavië, Tsjechië, de binnenlanden van Spanje, dat zijn zo een paar landen waar ik wel interesse in heb. Als het er maar een beetje groen is en er hoeft geen zee in de buurt te zijn Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 10 jan 2011 - 8:27

Haha nou, dat biedt in ieder geval een heleboel opties!

Aantal fijne, rustige campings waar ik ben geweest:

Camping Plörz aan de Ossiacher See. De meest foute website ever (dat is voor ons juist meestal een reden om er juist heen te gaan... fout en lelijk=geen geld en geen zin in poespas Very Happy) http://www.ploerz.at/

Camping aan de kust in Frankrijk, ter hoogte van Bordeaux. Een van de fijnste, meest rustige campings in Frankrijk die ik ken, terwijl het wél een bakkertje heeft bijvoorbeeld, en nog best groot is. Echt zooo'n fijne camping: http://www.eurocampings.net/nl/europa/frankrijk/aquitaine/gironde/camping-municipal-de-carcans-ocean-103450/ (foto's suggereren veel vermaak en animatie. In werkelijkheid is er inderdaad een pingpongtafel en eeeh that's it :p)

Camping in Slovenië, aan het meer van Bled. Is eigenlijk een heel grote camping, met wél veel vermaak, maar is zo opgezet dat je ook heel fijn rustig kunt kamperen, zonder gedoe, zonder mensen in de buurt... Slovenië is voor een groot deel echt middle of nowhere dus ontzettend veel keus heb je niet, maar het is er zooo mooi! http://www.camping-bled.com/

Camping in Slovenië, vlakbij meer van Bohinj. Erg rustig, aan een rivier (dammen bouwen!) en grote plekken: http://www.camp-danica.si/en/ (camping heeft nu een wintersite dus beetje lastig inschatten :p).

Mocht je écht geinteresseerd zijn, dan kan ik wel even op zoek gaan naar foto's van onszelf (of nouja, onze plek Very Happy)
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 10:54

Soms is het zo jammer dat mijn mobieltje wel dit forum kan bekijken, maar niet zo hip is dat ik die links kan bekijken Wink
Ben erg benieuwd, als de gewone pc morgen aan gaat zal ik meteen kijken. Bedankt voor de tips in ieder geval!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn ma 10 jan 2011 - 21:47

Wij gaan ook eigenlijk altijd kamperen in de zomer, ik vind het heerlijk! Moeten eigenlijk alleen wel nodig een nieuwe tent..
Voor dit jaar weten we nog niet waar we heen gaan, Kroatië lijkt me wel wat en beginnen in Wenen en vanaf daar terugrijden en steeds wat nachtjes ergens blijven ook wel, ik weet alleen niet of onze auto dat nog aan kan! Moeten dus nog even kijken wat we gaan doen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 21:54

Zora schreef:

Camping in Slovenië, vlakbij meer van Bohinj. Erg rustig, aan een rivier (dammen bouwen!) en grote plekken: http://www.camp-danica.si/en/ (camping heeft nu een wintersite dus beetje lastig inschatten :p).

Ik ben wel enthousiast over deze camping! Ziet er mooi uit, op zoover.nl nog meer foto's en reacties kunnen lezen. Omgeving ziet er prachtig uit. Zal het vanavond eens aan mijn vriend laten zien, voor mij is dit namelijk wel een optie voor komende zomer!
Lees dat je daar geen genummerde plekken hebt, maar zelf mag bepalen waar je gaat staan. Erg leuk! Op de foto's ziet het er wel druk uit, maar wij gaan aardig vroeg in het seizoen dus dan zal het wel heel erg meevallen.
Bedankt voor de tips!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 22:00

Haha ik zie dat je die camping in december ook al hebt aangeraden en dat ik het toen te groot vond clown
Heb het te snel afgeschreven, heb nu toch even verder gekeken op internet omdat ik de omgeving mooi vond en door alle reacties lijkt het me nu toch leuk. Even verder kijken dan mijn neus lang is he.... Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:44

Zora schreef:
SparklingEyes schreef:Ik vind kamperen echt heel leuk. Mijn man en ik hebben op een simpele camping gestaan in Villach, Oostenrijk. Ik weet zo de naam niet, de camping zat tussen een paar drukke in, maar die van ons was dus heel rustig!!! Simpele plekken, goed toiletgebouw.

Wij gaan komende zomer ook weer kamperen, alleen dan niet met een tent, maar met de caravan, een voortent en op een familiecamping hier in NEderland, met onze zoon willen we nog niet ver reizen... Ik kijk er onwijs naar uit!! haha

Groetjes,

SE

HEY! Heb je bij Ossiach gekampeerd? Aan de Ossiacher See?

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ja! smile

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:48

Zora schreef:Haha nou, dat biedt in ieder geval een heleboel opties!

Aantal fijne, rustige campings waar ik ben geweest:

Camping Plörz aan de Ossiacher See. De meest foute website ever (dat is voor ons juist meestal een reden om er juist heen te gaan... fout en lelijk=geen geld en geen zin in poespas Very Happy) http://www.ploerz.at/
Camping aan de kust in Frankrijk, ter hoogte van Bordeaux. Een van de fijnste, meest rustige campings in Frankrijk die ik ken, terwijl het wél een bakkertje heeft bijvoorbeeld, en nog best groot is. Echt zooo'n fijne camping: http://www.eurocampings.net/nl/europa/frankrijk/aquitaine/gironde/camping-municipal-de-carcans-ocean-103450/ (foto's suggereren veel vermaak en animatie. In werkelijkheid is er inderdaad een pingpongtafel en eeeh that's it :p)

Camping in Slovenië, aan het meer van Bled. Is eigenlijk een heel grote camping, met wél veel vermaak, maar is zo opgezet dat je ook heel fijn rustig kunt kamperen, zonder gedoe, zonder mensen in de buurt... Slovenië is voor een groot deel echt middle of nowhere dus ontzettend veel keus heb je niet, maar het is er zooo mooi! http://www.camping-bled.com/

Camping in Slovenië, vlakbij meer van Bohinj. Erg rustig, aan een rivier (dammen bouwen!) en grote plekken: http://www.camp-danica.si/en/ (camping heeft nu een wintersite dus beetje lastig inschatten :p).

Mocht je écht geinteresseerd zijn, dan kan ik wel even op zoek gaan naar foto's van onszelf (of nouja, onze plek Very Happy)

Daar zijn wij dus ook geweest Very Happy:D

Onwijs lieve mensen! En leuk uitzicht op dat eenzame boompje ergens boven op een berg..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 2 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum