Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen, wie ook?

+23
Wennebellah
loura
Japje
Lavendel
Ella
Arwyn
Schaapke
Snoes
Cherique
Laquisia
love
Pomodori
Kqip
dyingbride
VeryCherry
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Petteflet
SparklingEyes
Flinder
Jeanette
Effie_O
27 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn do 17 feb 2011 - 3:56

Als het mooi weer is, heb je ook helemaal geen grote tent nodig vind ik.
Twee jaar geleden zaten we in Normandië en toen hebben we dus wel een paar dagen regen gehad. We zijn wel weg geweest, maar je moet op een gegeven moment toch weer terug he, haha. Dan konden we niks anders dan op ons matje zitten/liggen en daar word je dan echt zat van! Ben dus wel blij dat we nu een grotere tent hebben smile
Nou nog allebei goed werk vinden, een nieuwe auto kopen en dan kunnen we lekker verder weg! Ik wil nog steeds weer een keer naar Kroatië, wil nog naar Wenen.. Plannen genoeg, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 6:35

Ik wil zelf ooit weer eens naar Oostenrijk en Zwitserland te kamperen.. Hongarije heeft me trouwens ook erg goed gedaan, dat is ook al heel erg lang geleden. Was toen denk ik een jaartje of 9?? haha, maar was mooi..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke vr 18 feb 2011 - 0:32

Jeeej! De meeste zijn weer hun tentje uitgekropen om even op het Yesforum te komen kijken Wink !

@Arwyn: fijne tent, zeg! Lekker dat het grondzeil eraan vast zit hè? Ik ervaar dat echt als luxe Wink !
@ Effie: Wij hebben nog niet écht een keuze kunnen maken, maar gaan zowieso geen camping reserveren, dit hebben we vorig jaar wel gedaan en dat is ons niet goed bevallen, de camping was niet zo fijn en we hadden veel regen, dus eigenlijk hadden we door willen trekken, maar dan betaal je wel leegstandtarief. Dat is nog best veel geld.

We zitten nu te kijken in zuid-oost Frankrijk, liefst aan een meer, maar anders aan de zee. Iemand nog tips voor die regio? En weten jullie of er in die regio veel muggen zitten?

Liefsss

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn vr 18 feb 2011 - 3:36

Plumke: Oostenrijk is erg mooi om te kamperen!
Wij zijn in Tirol en in Karinthië geweest en vooral dat tweede was altijd erg leuk. We hadden daar ook altijd beter weer dan in Tirol, haha. Je kunt ook makkelijk een dagje naar Salzburg, dat is zo mooi!! Ik wil nog wel eens in Wenen beginnen en dan zo terug naar NL en ook ergens anders in Oostenrijk een paar dagen staan.. Lekker wandelen, de bergen in, sneeuwballen gooien, hartstikke leuk!

Schaapke: Ja, wij vinden hem ook erg luxe hoor! Maar ja, we hadden de keus en als de prijs toch hetzelfde is, ga je wel voor de beste natuurlijk, haha Wink

Whoah, er gaan komende week allemaal collega's op vakantie, ik wil ook!!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke zo 20 feb 2011 - 4:58

@ Arwyn: waar zijn jullie geweest in Karinthië?

Mensen nog tips voor leuke, kleine campings aan meer of zee in Zuid-oost Frankrijk??

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  TukTuk zo 20 feb 2011 - 10:51

Leuk om hier van alles te lezen over kamperen! Ik ga deze zomer vakantie voor het eerst (deels) kamperen. Ga met de auto, via berlijn naar tsjechie, en eventueel ook nog door slowakije.. Deels zullen we in hostels door brengen, deels op campings!

Maar we hebben dus nog nooit eerder gekampeerd.. Ik ga samen met mijn vriend, en we vragen ons af wat voor tent het handigste is? Zo'n "opgooi" tent? Of 1 die je wel helemaal moet opzetten?

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Mistral_210_samen

Zo iets leek me wel wat, maar is dat wel zo handig?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O zo 20 feb 2011 - 19:23

AngelNyn, qua opzetten is het zeker wel handig. Let er wel op dat ze vrij groot zijn als ze ingepakt zijn. Een grote cirkel, wat misschien wat onhandig meeneemt in de auto (ligt er natuurlijk aan hoe vol die komt te zitten).
Maar hoe wil je het gebruiken? Echt puur om in te overnachten en de volgende ochtend weer verder te rijden? Dan is het wel handig, maar als je er ook wat tijd bij door wilt brengen vind ik ze erg ongezellig en onhandig. Je kunt er alleen in liggen of zitten op je luchtbed, niet echt comfortabel. Met een beetje geluk kun je buiten zitten, maar bij regen vind ik het niks. En dan is het doek volgens mij ook nog van polyesther, als de zon er op gaat branden zit lang uitslapen er niet echt in. Zelf vind ik het benauwd en zweterig, dat soort doek.
Klinkt wel heel leuk trouwens, jullie plannen!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora zo 20 feb 2011 - 19:26

Handige tentjes, maar alleen bij mooi weer in de schaduw. Stel dat het regent, of gaat regenen; je hebt geen luifel, of voortent o.i.d. Maar als jullie het van het weer laten afhangen waar jullie overnachten kan deze prima! Al zou ik nog steeds overwegen gewoon een goedkoop koepeltentje te kopen dan. Die hebben vaak wel een klein luifeltje, zijn vaak goedkoper, en je kunt je kont er nog in keren Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O zo 20 feb 2011 - 19:45

In die tentjes heb je inderdaad heel weinig ruimte, het luchtbed past er in en daar is alles zo'n beetje mee gezegd Wink koffer of rugzak erbij is al wat lastig.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn zo 20 feb 2011 - 21:36

Schaapke: Waar we precies zaten weet ik zo niet meer. Was met mijn ouders en de laatste keer dat ik met hen mee ben geweest op vakantie is alweer 4 jaar geleden, haha.
Voor zuid-oost Frankrijk zou ik het zo ook niet weten.. Daar zitten volgens mij vooral grote camping, omdat de middellandse zee super toeristisch is. Wij zijn er wel een keer geweest, maar vond het niet voor herhaling vatbaar.. De zee is leuk, maar de rest van het landschap vond ik vrij droog en dor, niet echt leuk om doorheen te wandelen of te rijden of zo... Ik zou dan eerder naar de Ardeche gaan en vanaf daar een dagje naar zee. Dat hebben wij ook wel gedaan en was prima te doen.

Angelnyn: Hangt inderdaad helemaal af van hoeveel dagen je op een camping wil blijven, of je een dag echt op de camping wil blijven of de hele dag weg blijft en er alleen slaapt. Vooral alleen slapen zijn die tenten prima, maar als je ook eens een dagje wil relaxen op de camping, zijn ze wat minder, vooral als het regent. Er zijn ook wel grotere tenten die alsnog niet moeilijk zijn om op te zetten!
Wij gaan dit jaar misschien ook naar Berlijn, maar blijven dan verder ook in Duitsland. Zijn een paar jaar geleden naar Tsjechië geweest en dat was wel erg mooi! Niet vergeten om naar Praag te gaan he!!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke ma 21 feb 2011 - 4:46

@ Arwyn: de Ardeche: daar kan ik ook nog weleens gaan zoeken en dan is een dagje zee ook nog wel leuk om te doen inderdaad!

@ AngelNyn: zo'n tentje is dus leuk en super handig, maar alleen als je er in gaat overnachten. Als je in Tsjechië bent is de stad Ceské Budejovice ook heel erg mooi om te bezoeken.

@ All: onze favoriet blijft toch ook wel Denemarken/Zweden....aaaaargh! We weten 't gewoon niet Wink !

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 8:08

Als je favoriet Denemarken/ Zweden is dan weet je het toch juist wel? smile Is ook nog eens prima te combineren smile.

Kijk anders eens op www.buroscanbrit.nl voor leuke ideeen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 21 feb 2011 - 8:18

Zusje van Bert schreef:Als je favoriet Denemarken/ Zweden is dan weet je het toch juist wel? smile Is ook nog eens prima te combineren smile.

Kijk anders eens op www.buroscanbrit.nl voor leuke ideeen.

He thanks voor de site! Staan mooie dingen op! Goede voorpret Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 8:21

Graag gedaan smile. Ondanks dat ik nog nooit wat bij ze geboekt heb, woon ik zo ongeveer op die site haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 21 feb 2011 - 8:30

Oeh oeh nu krijg ik zooo'n zin om onze route enzo te gaan uitstippelen!! Yum!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke di 22 feb 2011 - 3:33

@ Zusje van Bert: die site kende ik inderdaad, want die heb je me weleens eerder laten zien Very Happy ! Mooie site, maar waar we gewoon zo bang voor zijn is dat het geen lekker weer zal zijn, omdat we vorig jaar helemaal de grond in geregend zijn en we dit jaar er gewoon zeker van willen zijn dat we mooi/lekker weer hebben.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  TukTuk di 22 feb 2011 - 4:38

Bedankt iedereen voor de reacties! Misschien moet ik dan toch maar ff verder kijken naar een iets grotere tent (overigs die ik geplaatst had, dan zou ik de 3 persoons kiezen) Ik denk dat we hooguit 1 of 2 nachten op 1 plek zullen staan en ook ongeveer de helft van de tijd in hostels slapen. Maar we willen dus niet al te veel geld uit geven aan een tent smile

En kwa ruimte, we zullen onze backpacks mee nemen en dan nog wat handige dingen voor te kamperen.. We zullen iig niet super zwaar beladenzijn smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 22 feb 2011 - 8:22

Schaapke schreef:@ Zusje van Bert: die site kende ik inderdaad, want die heb je me weleens eerder laten zien Very Happy ! Mooie site, maar waar we gewoon zo bang voor zijn is dat het geen lekker weer zal zijn, omdat we vorig jaar helemaal de grond in geregend zijn en we dit jaar er gewoon zeker van willen zijn dat we mooi/lekker weer hebben.

Daar ben ik ook bang voor. Ik weet zeker dat ik Scandinavië in de zomer geweldig mooi ga vinden (wel al paar x in de winter geweest) maar in de zomer heb ik mijn portie zon wel nodig. En nu kun je natuurlijk mazzel hebben, en in Zweden kun je ook genoeg zon meepikken, maar zo zeker als in Zuid-Europa ben je er natuurlijk nooit van... Maar goed, wij gaan ons niet laten tegenhouden dit jaar Very Happy

Juni schijnt trouwens de beste maand te zijn om te gaan als je mooi weer wilt. Dat vind ik alleen veel te vroeg.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 8:52

Zweedse zomers schijnen mooi te zijn al hangt het natuurlijk af van waar je zit. Ik weet het alleen van Zuid Zweden. Maar inderdaad, het is vele malen anders dan wat je hebt als je bv naar Spanje gaat. Maar dat is zo niet-Zweden :P. Ik ben overigens verder geen kampeerfan. Ik ga wel kamperen dit jaar maar in Amerika, in de Adirondecks...

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Adirondacks-from-goodnow-mountain-5-newcomb-ny-08-05-04-l

We gaan het gelukkig niet de hele reis doen haha maar een paar dagen. Het lijkt me wel ontzettend gaaf maar ook wel eng. Er zijn nu eenmaal ook beren daar enzo maar volgens mijn vriendin moet ik daar niet zo bang voor zijn haha, right smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 22 feb 2011 - 9:17

Vet Lagom!! En tja, beren schmeren Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 9:26

Haha mijn vriendin probeerde me gerust te stellen met 'ik zal je wel leren wat je moet doen als je een beer ziet' en 'ik heb er maar een paar gezien in mijn leven, de kans is dus niet zo groot dat we er een zien'. Right, vorige reis met haar waren we bijna vermoord door een reusachtig mannetjeshert...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 22 feb 2011 - 9:44

Haha tja, kamperen is gewoon voor de echte die-hards Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke wo 23 feb 2011 - 7:48

Wauw ZvB! Dat is ook wel gaaf, maar dat is dan écht kamperen Wink! Sta je dan wel op een camping...of? Hoe moet ik dat zien? Wat is je basisuitrusting?

Verder over onze twijfels: ik denk dat het dan inderdaad wel zuid Zweden zal worden, áls we naar Scandinavië gaan. Ik zet vriend van de week nog wel even achter de laptop om een bestemming uit te kiezen.




Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:25

Schaapke schreef:Wauw ZvB! Dat is ook wel gaaf, maar dat is dan écht kamperen Wink! Sta je dan wel op een camping...of? Hoe moet ik dat zien? Wat is je basisuitrusting?

Verder over onze twijfels: ik denk dat het dan inderdaad wel zuid Zweden zal worden, áls we naar Scandinavië gaan. Ik zet vriend van de week nog wel even achter de laptop om een bestemming uit te kiezen.

Haha, als ik dat wist zou ik het je vertellen Wink. We gaan maar een paar dagen want we trekken een beetje rond de staat NY en gaan langs Canada. Dan dus ook nog een paar dagen daar. Mijn vriendin regelt de tent enzo, zij woont daar en we gaan met haar auto. Ze had het over hiken en kanoeen. Volgens mij niet op een camping hoor, het klonk meer basic dan dat. Ze had het ook over voedsel in de boom hangen ivm beren. Als je dat in je tent bewaard dan willen ze erin ahaha. Ja, nu lach ik nog smile. Ik denk dan ook dat we niet met de auto daar zijn ofzo? Nou ja, ik heb er nog niet goed over nagedacht iig. Ik ga alleen wel goede wandelschoenen aanschaffen voor ik ga. Alhoewel, mss kan ik die beter daar kopen. Ik zie het wel smile. Ik vond Zuid Zweden wel errug mooi trouwens, ik ben er verliefd op I love you.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke vr 25 feb 2011 - 0:44

Zusje van Bert schreef:
Schaapke schreef:Wauw ZvB! Dat is ook wel gaaf, maar dat is dan écht kamperen Wink! Sta je dan wel op een camping...of? Hoe moet ik dat zien? Wat is je basisuitrusting?

Verder over onze twijfels: ik denk dat het dan inderdaad wel zuid Zweden zal worden, áls we naar Scandinavië gaan. Ik zet vriend van de week nog wel even achter de laptop om een bestemming uit te kiezen.

Haha, als ik dat wist zou ik het je vertellen Wink. We gaan maar een paar dagen want we trekken een beetje rond de staat NY en gaan langs Canada. Dan dus ook nog een paar dagen daar. Mijn vriendin regelt de tent enzo, zij woont daar en we gaan met haar auto. Ze had het over hiken en kanoeen. Volgens mij niet op een camping hoor, het klonk meer basic dan dat. Ze had het ook over voedsel in de boom hangen ivm beren. Als je dat in je tent bewaard dan willen ze erin ahaha. Ja, nu lach ik nog smile. Ik denk dan ook dat we niet met de auto daar zijn ofzo? Nou ja, ik heb er nog niet goed over nagedacht iig. Ik ga alleen wel goede wandelschoenen aanschaffen voor ik ga. Alhoewel, mss kan ik die beter daar kopen. Ik zie het wel smile. Ik vond Zuid Zweden wel errug mooi trouwens, ik ben er verliefd op I love you.

Wauw! Hahaha! Wel spannend allemaal dus...het lijkt me een hele ervaring, maar ik ben er niet zo van. Ben toch wel een beetje een luxe kampeerder, heb ik al wel gemerkt! En die beren: waaaah! Very Happy
Die wandelschoenen: ik zou ze eerder aanschaffen, zodat je ze een beetje kan inlopen, want anders gaan ze zó veel zeer doen als je ze daar pas koopt.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 6 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum