Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen, wie ook?

+23
Wennebellah
loura
Japje
Lavendel
Ella
Arwyn
Schaapke
Snoes
Cherique
Laquisia
love
Pomodori
Kqip
dyingbride
VeryCherry
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Petteflet
SparklingEyes
Flinder
Jeanette
Effie_O
27 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke do 27 jan 2011 - 23:35

Wat reageren jullie lekker snel! Haha!
Ik heb is even op de sites van de Vrijbuiter en Obelink gekeken, en daar hebben ze die canvas luchtbedden wel, maar niet groter dan 1.30m.

Dit kwam ik tegen op de site van de Wit in Schijndel, super handig! Die gaan we aanschaffen!

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Cadac_eazi_kit

Iemand nog meer handige tips of ideetjes?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O vr 28 jan 2011 - 6:33

Schaapke, wat is dat geval linksboven? smile
Ik gebruik een kleine dompelaar om water te koken. Het kan natuurlijk ook in een pannetje, maar ik kan niet fatsoenlijk schenken en dan is het best gevaarlijk met kokend water. Dus een maatbeker of iets dergelijks vullen met water, dompelaar er in, en wachten maar. Ik drink dan zelf geen koffie, maar mijn vriend gebruikt ook geen koffiezetapparaat. Hij heeft een plastic koffiefilter-houder-ding, schenkt daar het water bij en zet zo per kopje verse koffie.
Kan verder niet echt handige dingen bedenken wat wij gebruiken.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 8:10

Haha dat geval linksboven is volgens mij een lamp, die dus op dat onderstuk gedraaid kan worden. Dan heb je een gaslamp, en met dat andere ding heb je dan een kookding.

Wij hebben dit voor koffie zetten:
Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Bialetti6
Ideaal! Koffie onderin, water in het bovenste compartiment, en dan op het gas. Zo lekker!

Verder hebben wij altijd een tarp mee:
Kamperen, wie ook? - Pagina 5 G06_tarp
Onze tent heeft niet echt een luifel en met zo'n ding hebben we wel een luifel, en een plek om de koelbox enzo neer te zetten. Superhandig!

Voor koken hebben wij zoiets:
Kamperen, wie ook? - Pagina 5 LhD79
Jarenlang gewoon van die gastankjes met zo'n opzetstukje gehad, maar dat is altijd zo instabiel. Wij hebben dan een iets kleinere dan hierboven, en gaat in een koffertje. Er handig om in te pakken en ik vind het veiliger.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O vr 28 jan 2011 - 8:56

Hoe groot is jullie tarp? Maak je die aan je tent vast of zet je het er los bij?
Een lamp was het dus! Had ik er niet van gemaakt Wink Wij hebben ook zoiets als Zora, maar dan met 3 pitjes en op pootjes. Er zit ook nog een extra plank bij, waar we keukenspullen op kwijt kunnen. Mijn moeder nam het vroeger altijd mee, het is wel een beetje groot maar neem het mee om het jeugdsentiment.

Wat hebben jullie eigenlijk op de grond liggen? Nog iets van een grondzeil behalve dat van de tent zelf? Op de camping vorig jaar mocht ik niks op de grond leggen, dus weet niet echt wat ik mee moet nemen (dit wordt pas de tweede keer kamperen met eigen spullen). Mijn moeder had volgens mij plastic onder de tent en in de tent nog een soort groen zeil met hokjes. Maar ik vraag me nu wel af of er wel een grondzeil aan de tent zelf vast zat...
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 10:06

Soms zetten we die tarp wel aan de tent vast, maar dat 'mag' eigenlijk niet. Dan heb je sneller kans op lekkage, en bij wat wind kunnen je stokken al snel verbuigen. Liever binden we 'm aan een boom ofzo, en dan nog met wat grote dikke tentstokken die erbij horen.

Wij hebben een kuipje die je in de tent kunt vast ritsen. Hoort dus echt bij de tent, en is iets dikker, maar in het slaapgedeelte is het echt heeeeel dun. Voor de warmte en zodat het wat fijner aan je voeten voelt bij steentjes enzo hebben we echt zo'n heel dik zwart zeil gekocht (Vrijbuiter Very Happy). Die vouwen we een paar keer dubbel en gebruiken we als grondzeil voor onder de tent.

Klinkt ook wel schattig jullie kookstel! Gaat mij persoonlijk wat te ver, maar lijkt me wel heerlijk veel ruimte bieden!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O vr 28 jan 2011 - 10:22

Dat zeil ga ik opzoeken smile
Afgelopen jaar hadden we dat extra plankje er ook niet onder hoor, hoeft van mij ook niet. We konden uberhaupt niet in de tent koken, dus moesten dat ding steeds verplaatsen naar buiten. En dat lukt natuurlijk niet fatsoenlijk als er vanalles op/onder staat....
Voor mijn moeder was het wel handig, met 2 kinderen en veel meer (keuken)spullen, maar voor ons is het niet echt nodig. Het idee vond ik wel handig!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 11:31

Volgens mij hebben we deze:

http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/grondzeil-tenttapijt-matten/eco-grondzeil-250x300-cm.-791/

Nog goedkoop ook zie ik smile Alleen hebben we volgens mij wel een grotere...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O vr 28 jan 2011 - 11:34

Ziet er goed uit! Lijkt een mooi bescheiden pakket qua formaat, klopt dat? Dat groene spul waar ik het over had is niet zo klein op te vouwen, niet handig.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 11:37

Ja klopt wel ja. Hij past er zelfs bij ons in de tentzak erbij, terwijl dat echt zo'n tas is met ruimte voor precies de tent, en dan een andere ruimte voor precies de stokken etc.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O za 29 jan 2011 - 1:49

Mooi, ga ik voor zo'n soort grondzeil! Vond het ook wel een beetje 'eng', maar 1 laagje zeil. Stel, je laat een mes vallen (zo onhandig ben ik wel), heb je de rest van de vakantie natte voeten bij elke regenbui :P
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke zo 30 jan 2011 - 2:03

Ja, dat wat ik liet zien in mijn vorige post, kan dienen als gaspit, maar ook als lampje. Ik vind het ideaal, maar we gebruiken dat lampje niet in de tent, alleen buiten. Vind dat toch eng, stel dat ie valt ofzo. Tis toch met vuur.
Verder gebruiken we dit ding (plaatje) ook om op te koken, maar ook om op te bbq-en etc. Zó'n handig ding!
Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Go_grill_903105

Verder hebben wij dit nog in de 'voortent' liggen (net als zora hebben wij ook een inritsbaar kuipgrondzeil, maar vanwege vuil en dingen laten vallen hebben we ook nog een kleed liggen):
Dit heet Bolon tapijt. Is prijzig, maar voor een klein stukje valt het nog wel mee.
Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Bolon(1)

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke wo 16 feb 2011 - 22:57

Waar zijn alle kampeerders? Allemaal al op vakantie Wink ?

Hebben jullie inmiddels een keuze gemaakt van waar jullie heen gaan?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O wo 16 feb 2011 - 23:45

Haha we zitten allemaal heerlijk warm in onze tentjes nu.
Wij hadden al bedacht dat we naar Slovenie willen, camping gevonden naar aanleiding van dit topic. Maar ik zoek eigenlijk nog een reserve camping. We gaan in een van de meest regenachtige maanden in het meest regenachtige gebied (volgens de statistieken). Je weet nooit wat er gaat gebeuren natuurlijk, maar als een paar dagen voor vertrek blijkt dat de weersvoorspellingen niet goed zijn, wil ik graag een camping op reserve hebben Wink
Ben nu dus op zoek naar campings in verschillende landen. Niet alleen handig voor eventuele regenval, ook voor volgende jaren!

Ohja, we willen ook nog graag met een paar vrienden een weekendje gaan kamperen. We zijn allemaal vrij rustig, maar spelen wel graag wat spelletjes waarbij wel hard gelachen kan worden bijvoorbeeld. Zoek nu dus een camping ergens in Noord Nederland, waar je bijvoorbeeld veel ruimte hebt of waar het niet zo'n ramp is als je mensen wat hoort praten. Jongerencampings zijn wel handig dan, maar moet er niet aan denken daar zelf tussen te zitten Wink

Schaapke, heb jij al plannen?
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:04

Effie_O schreef:Wie houdt ook van kampeervakanties?
Ik kampeer al zolang ik me kan herinneren, vorig jaar ben ik voor het eerst met mijn eigen tent op pad geweest. Is goed bevallen, dus volgend jaar wil ik weer! Maar dan komt het, waar ga je heen? Ik ben nu dus op zoek naar leuke campings smile

Het liefst sta ik op kleinere campings, geen grote familiecampings (met zwembaden, snackbar, animatie, dat soort dingen). Vorig jaar stonden we op een camping met zo'n 60 plaatsen, die nog lang niet allemaal vol waren omdat we in het laagseizoen waren. Het was daar wel erg goed verzorgd, erg nette en schone toiletgebouwen bijvoorbeeld. En de camping was mooi groen.
Wie weet nog wat leuke campings, die redelijk aan deze eisen voldoen? Niet te groot, groen en schoon en niet in Nederland.

Heeft iemand verder nog leuke tips? Die zijn altijd welkom natuurlijk smile

Kamperen, nou ne dacht het niet............................blegh!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 17 feb 2011 - 0:06

Daarom vraag ik ook wie wel van kamperen houdt, want niet iedereen heeft zin in all inclusive smile
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:17

Ik vond Frankrijk de Ardéche geweldig. Lag aan de rivier de Ardéche.. Kanoën enzo.. Dit jaar dan naar Turkije, maar als we weer gaan camperen, dan wel weer daar in Frankrijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 17 feb 2011 - 0:19

Plumke, dat lijkt me inderdaad een erg mooi gebied in Frankrijk. Daar ga ik ook een reserve camping zoeken Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn do 17 feb 2011 - 0:23

Wij hebben vorige week zaterdag een nieuwe tent gekocht smile
Hadden hiervoor echt zo'n klein 2 persoon tentje waar je alleen in kunt slapen, maar als je een paar dagen regen hebt, wordt dat wel vervelend! Het is nu zoiets geworden:

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 94990_groot_01
Dit model, maar dan wel iets anders. Die van ons is donkerder van kleur en heeft het grondzeil er aan vast zitten zodat het niet naar binnen kan regenen!

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 133825_groot_01
Deze vonden we ook wel wat, die is wat lichter van binnen, maar heeft toch wat minder ruimte en het grondzeil er niet aan vast.

We hebben er ook nog een 3pits gasstelletje bij gekocht, dus zijn helemaal klaar voor de zomer! Very Happy Heb er echt zin in, vorig jaar zijn we niet weg geweest, dus ben er nu wel aan toe, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn do 17 feb 2011 - 0:24

Oh, we gaan trouwens waarschijnlijk naar Duitsland. Ivm de auto kunnen we niet echt ver weg. Frankrijk vinden we allebei niet zo (hoewel de Ardéche wel echt super mooi is!! Daar moet ik hem toch wel ooit eens krijgen..), dus wordt het waarschijnlijk Berlijn en de Harz of Aken oid en het Zwarte Woud. Zijn er nog niet echt mee bezig, we boeken nooit een plaatsje, dus zien wel waar we uitkomen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 17 feb 2011 - 0:27

Arwyn, volgens mij heb ik wel een idee welke tent het is geworden, heb zelf ook lang bij zo'n model staan twijfelen. Mooie ruime cabines ook, kun je veel in kwijt zodat je het middenstuk vrijwel volledig vrij kunt hebben om in te zitten!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora do 17 feb 2011 - 1:36

Mooie tent Arwyn!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 1:58

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 133756_groot_01
Deze tent hebben wij overigens.. Bevalt ons prima..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 17 feb 2011 - 2:02

Zo een hadden wij, maar vonden het wel te klein. Die van jullie komt van Vrijbuiter? Die leek namelijk net even iets meer ruimte in de voortent te hebben dan bij onze vorige tent. We hebben ook wel vaak met de 'deur' dicht moeten zitten, dan voelt het al gauw opgesloten.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 2:13

Hij komt idd van de Vrijbuiter, maar vorig jaar in Frankrijk hebben we de tent nooit 1 keer dicht hoeven doen.. Hebben 3 weken prachtig weer gehad.. Alleen op de trug reis, luxemburg hebben we de tent een keer dicht gehad, nou ja ook niet eens dicht, omdat het regende.. Luivel omhoog en wij zaten droog..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 17 feb 2011 - 2:34

Haha wij zaten blijkbaar in het regenachtige gedeelte van Frankrijk (ergens in mei/juni ook al trouwens), hebben vrijwel elke dag regen gehad. Niet lang, maar toch wel zodat we naar binnen moesten en soms ook wel vrij hard dat de tent dicht moest, ging onder de luifel door naar binnen. En nog vrij koud, tent dicht hield ook wat warmte vast.

Omdat we wel graag rond mei/juni op vakantie gaan, hebben we er toch voor gekozen een grotere tent mee te nemen. Met een grotere luifel ook, zodat de tent hopelijk niet meteen dicht hoeft met regen. We houden de tent wel, het is wel een mooie tent bij goed weer! Komt vast nog wel eens van pas, voor een weekendje ofzo.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 5 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum