Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen met een baby

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Kamperen met een baby

Bericht  Meeko di 22 feb 2011 - 8:35

Wij zijn een beetje voor de zomervakantie aan t kijken. Nu willen we eigenlijk heel graag kamperen.
Maar onze jongste is dan pas zo'n 4/5 maanden.
Is dit niet te jong/lastig met zo'n kleintje?
En wie heeft er ervaring mee?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 8:59

wij hebben destijds met onze zoon gekampeerd toen hij 6 maanden was, we zijn dat jaar wel in een caravan gegaan omdat met de tent het mij helemaal niets leek met een baby.

Ik vond het eigenlijk heel erg goed te doen, we hadden wel wat extra spulletjes meegenomen ( eigen matras voor in campingbedje, flessenwarmer ed ) en in de caravan zat een koelkast e.d. dus we hadden wel enige luxe haha

Maar ja ik vond het goed te doen,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Limburg85 di 22 feb 2011 - 20:40

Ga je kamperen in een tent of in een caravan? En dan in een grote/luxe? Dat scheelt bij beide ook wel lijkt me met een kleintje. Je heb van die tenten die groot zijn en waar alles op een aanzit, dan moet het goed te doen zijn met een baby.

Wij gaan deze zomer ook op vakantie in een caravan, alleen een super luxe sta-caravan van mijn ouders waar alles op een aan zit.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 21:55

Wij hebben een keer gekampeerd in een caravan toen R.ick een baby was. Dat ging prima!
We hebben ook al een aantal keer in een stacaravan gekampeerd. Dat was echt heel goed te doen! Van de zomer gaan we ook weer in een stacaravan.
Willen jullie in een tent of een caravan? En hebben jullie die zelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  chipa di 22 feb 2011 - 21:57

Wij willen ook in september gaan camperen. We hebben al vaker een stacaravan gehuurd waar alles op en aan zit: koelkast, douche, toilet, airco enz. Onze kleine is dan zo'n 3 maanden. We gaan pas boeken als de kleine er is. Eerst even afwachten of alles goed gaat e.d.
Waar willen jullie gaan kamperen? In het buitenland? Wij zitten te denken aan lago maggiore.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Meeko di 22 feb 2011 - 23:32

We hebben een behoorlijk grote tent. 6 persoons met 2 apparte slaapruimtes en een ruimte ertussen.
Ik ga bv geven dus wat dat betreft is t wel makkelijk.

We zitten te twijfelen tussen zweden/denemarken of italie. Nadeel van zweden/denemarken vind ik dat t best koud kan zijn. Maar in Italie kan t natuurlijk weer heel warm zijn. En dan kan een tent ook weer vervelend zijn.

We willen dan eigenlijk ook geen campingbedje mee nemen, maar zo'n klein tentje aanschaffen voor de baby en Senna op een luchtbedje of iets. Scheelt toch weer ruimte. Alleen dan weer nadeel dat we dan geen box oid hebben waar ze buiten in kan spelen. Maar dan kan een kleed natuurlijk ook.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Darius wo 23 feb 2011 - 0:23

Wij hebben gekampeerd in Noorwegen, Laurens was toen 2 maanden oud. Ik gaf borstvoeding, dus het was heel gemakkelijk. Hij sliep in de kinderwagenbak. Het was super mooi weer, alleen de terugreis regen gehad. Heerlijk!

Afgelopen zomer zijn we gaan kamperen in Italie, Laurens was toen 1 jaar en 3 maanden oud. Hij kon nog niet lopen. Ik vond deze vakantie heel wat lastiger, omdat je meer mee moet nemen qua eten en drinken en meer rekening moet houden met zijn middagslaapje. Het was trouwens ook nog eens pokkeweer, op 2 dagen na elke dag regen gehad en temperaturen van 4 graden. (nou ja, dat was op een berg, maar op de camping was het dan 15 graden)

We hadden beide keren een tweepersoonstentje, Laurens sliep dan in de voortent.

zie onze website: www.michielendorien.nl

Trouwens, Denemarken is heel kindvriendelijk, Zweden ken ik niet zo goed, maar Noorwegen vind ik echt heel mooi!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Meeko wo 23 feb 2011 - 4:38

Darius, thnx voor de link. Erg leuk om te zien. Noorwegen lijkt mij ook wel heel gaaf. Maar is dat niet heel ver? We willen met de auto gaan. Denemarken zijn we 2 jaar geleden geweest met Senna. Echt super! Ook vaak als kind geweest en Zweden ook. Is ook erg leuk daar.
Waar zaten jullie in Italie vorig jaar? Wij willen een beetje in de buurt van Oostenrijkse grens gaan zitten. Zag de Dolomieten bij jullie voorbij komen. Hebben we ook naar zitten kijken. Is dat ook allemaal een beetje kind/baby vriendelijk?

Wagenbak zouden we ook nog kunnen doen als bedje. Maar ik weet nog dat Senna daar met 4/5 maanden niet meer inpast. We nemen een buggy mee voor het wandelen. We willen zo'n quinny zapp xtra kopen, die kan ook in ligstand en neemt niet zoveel ruimte in.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Darius wo 23 feb 2011 - 8:53

Als je naar Noorwegen gaat, zit daar wel vaak een bootreis aan vast, tenzij je over de brug gaat (Denemarken-Zweden) of met het pontje bij Helsingor. Toen wij naar Noorwegen gingen zijn we eerst halverwege Denemarken gereden, en de volgende dag helemaal naar het noordelijkste puntje en daar de boot genomen. Deze ging naar Bergen. Om 15 uur vertrokken en de hele nacht gevaren en om 8 uur waren we in Bergen. Ideaal. Noorwegen was echt een trekkersvakantie, elke dag een andere camping, maar ik weet niet of dat met peuter te doen is.
Noorwegen is trouwens wel kindvriendelijk, al zijn daar gewoon minder kinderen. De Noren willen ook graag dat Nederlandse gezinnen gaan emigreren.

Italie is zeker kindvriendelijk, er zijn daar gewoon meer kinderen. Wij zijn wel echte wandelaars, met voorkeur voor bergtochten, dus deze hebben we veel gemaakt in Italie. Wat erg leuk om te doen is trouwens, er zijn veel berghutten met speeltuinen waar je naar toe kunt wandelen en dan met een kabelbaan terug.

Ik zou trouwens voor beide landen geen Quinny zapp aanraden. Deze heb ik zelf ook, maar ik vind deze buggy alleen fijn rijden op redelijk vlak en effen terrein, maar daar staan deze landen niet om bekend. We hebben nu een rugdrager voor L en een draagdoek straks voor de baby.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen met een baby Empty Re: Kamperen met een baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum