Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen, wie ook?

+23
Wennebellah
loura
Japje
Lavendel
Ella
Arwyn
Schaapke
Snoes
Cherique
Laquisia
love
Pomodori
Kqip
dyingbride
VeryCherry
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Petteflet
SparklingEyes
Flinder
Jeanette
Effie_O
27 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 22:51

Ik ben ook gek op kamperen! Vorig jaar heb ik samen met mijn vriend een tent gekocht, een grote gezinstent. Echt heerlijk! Voorheen ging ik met mijn ouders en caravan.
Dit jaar willen we voor het eerst gaan vliegen (ik vlieg in ieder geval voor het eerst). Toch wil ik hoe dan ook nog een paar dagen met de tent weg. De vrijheid, daar geniet ik zo van! De hele dag buiten is ook lekker gezond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 11 jan 2011 - 7:26

SparklingEyes schreef:
Zora schreef:Haha nou, dat biedt in ieder geval een heleboel opties!

Aantal fijne, rustige campings waar ik ben geweest:

Camping Plörz aan de Ossiacher See. De meest foute website ever (dat is voor ons juist meestal een reden om er juist heen te gaan... fout en lelijk=geen geld en geen zin in poespas Very Happy) http://www.ploerz.at/
Camping aan de kust in Frankrijk, ter hoogte van Bordeaux. Een van de fijnste, meest rustige campings in Frankrijk die ik ken, terwijl het wél een bakkertje heeft bijvoorbeeld, en nog best groot is. Echt zooo'n fijne camping: http://www.eurocampings.net/nl/europa/frankrijk/aquitaine/gironde/camping-municipal-de-carcans-ocean-103450/ (foto's suggereren veel vermaak en animatie. In werkelijkheid is er inderdaad een pingpongtafel en eeeh that's it :p)

Camping in Slovenië, aan het meer van Bled. Is eigenlijk een heel grote camping, met wél veel vermaak, maar is zo opgezet dat je ook heel fijn rustig kunt kamperen, zonder gedoe, zonder mensen in de buurt... Slovenië is voor een groot deel echt middle of nowhere dus ontzettend veel keus heb je niet, maar het is er zooo mooi! http://www.camping-bled.com/

Camping in Slovenië, vlakbij meer van Bohinj. Erg rustig, aan een rivier (dammen bouwen!) en grote plekken: http://www.camp-danica.si/en/ (camping heeft nu een wintersite dus beetje lastig inschatten :p).

Mocht je écht geinteresseerd zijn, dan kan ik wel even op zoek gaan naar foto's van onszelf (of nouja, onze plek Very Happy)

Daar zijn wij dus ook geweest Very Happy:D

Onwijs lieve mensen! En leuk uitzicht op dat eenzame boompje ergens boven op een berg..
jaaaaa!!! Vond het echt geweldig daar dit jaar weer te zijn, met al die jeugdherinneringen. En de omgeving is echt geweldig, zoveel te doen!

@ Effie_O, haha tjah, toch wat meer verdiepen inderdaad. Is helemaal niet zo groot, en inderdaad geen genummerde plekken. Wij waren vorig jaar wel in het hoogseizoen en er was genoeg plek.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 11 jan 2011 - 7:29

*


Laatst aangepast door Zora op zo 23 sep 2012 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke za 15 jan 2011 - 2:27

Wij stonden op terrassencamping Ossiachersee, maar stonden altijd aan de Maltshachersee, een heel klein meertje 15km bij Ossiach vandaan.
Wij gaan nooit meer naar deze camping. Het sanitair is voor Oostenrijks begrippen erg slecht onderhouden en niet toereikend als de hele camping vol staat, ook heb je te maken met associale mede- Nederlanders die tot 2 uur 's nachts luidkeels spelletjes zitten te spelen. Hier wordt niet van gezegd.
Wel is de omgeving érg mooi en kan je een hoop ondernemen met de Kärnten Card. Ideeal = voor iedereen een aanrader, als je naar Karinthië wil gaan!

@ iedereen: waar kopen jullie je luchtbed? Wij hadden er vorig jaar één gekocht bij de Wit in Schijndel, maar die was al na twee keer gebruiken (dus twee keer erop gelegen te hebben), lek. Nu willen we zo'n canvas luchtbed, alleen de breedste die ze daarvan hebben (in elke winkel) is 130cm. breed....tips??

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora za 15 jan 2011 - 2:55

@ Schaapke: zie de foto van mij boven je smile Is denk ik de camping naast die jij omschrijft. Heerlijk! Geen animatie, niks te beleven, maar erg schoon sanitair, en erg rustig dus weinig mensen in het water. Itt de campings naast ons.

Wij kopen onze luchtbedden altijd bij de Vrijbuiter. Alhoewel we die we nu hebben na dagen zoeken gevonden hebben in Kroatië. (Wist je dat ze blijkbaar in Oostenrijk, Slovenië, en Kroatië gewoon niet doen aan campingwinkels etc??? Ons luchtbed was lek en we hebben echt daaagen moeten zoeken naar een nieuwe).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Ella za 15 jan 2011 - 4:42

Ik ben van kleins af aan ook altijd met mijn ouders wezen kamperen. Wij gingen altijd met de tent... Nu vind ik het nog heerlijk maar dan wel met de caravan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke ma 17 jan 2011 - 3:56

Zora schreef:@ Schaapke: zie de foto van mij boven je smile Is denk ik de camping naast die jij omschrijft. Heerlijk! Geen animatie, niks te beleven, maar erg schoon sanitair, en erg rustig dus weinig mensen in het water. Itt de campings naast ons.

Wij kopen onze luchtbedden altijd bij de Vrijbuiter. Alhoewel we die we nu hebben na dagen zoeken gevonden hebben in Kroatië. (Wist je dat ze blijkbaar in Oostenrijk, Slovenië, en Kroatië gewoon niet doen aan campingwinkels etc??? Ons luchtbed was lek en we hebben echt daaagen moeten zoeken naar een nieuwe).

In Villach zit een hele grote campingwinkel! Weet zo gauw even de naam niet meer, maar daar verkopen ze écht alles!

Later zat ik nog te denken: we hebben ook weleens op camping Berghof gestaan. Die zit weer dáárnaast, dacht ik.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 17 jan 2011 - 4:14

Goed dat jullie het zeggen, ik moet ook nog een luchtbed halen! Wel handig om alvast wat aanbiedingen in de gaten te gaan houden smile
Wij hadden vorig jaar een van Action. Twee weken prima op geslapen. Inpakken, paar uurtjes later er weer uit en opnieuw oppompen omdat we nog twee nachten op een andere camping zouden slapen. Nog geen uur later lagen we op de grond. Tuurlijk, misschien hebben we het zelf gewoon te stijf opgerold of iets dergelijks, maar ik zoek voor komende zomer toch maar even verder naar een leuke aanbieding.

Slapen jullie eigenlijk op een tweepersoons luchtbed of apart op twee luchtbedden (als jullie met twee personen in de tent liggen)? Oh en kennen jullie die matjes voor onder de luchtbedden, van die zilveren dingen? Die hadden wij er vorig jaar onder liggen maar eh....welke kant moet nou onder liggen? :P
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 17 jan 2011 - 6:24

Haha okee, ik overdreef. We hebben alleen in Slovenië en Kroatië gezocht naar een luchtbed... in Ossiach deed 'ie het nog Very Happy

Camping Berghof is er inderdaad weer vlak naast!

@ Effie: Wij hebben idd een groot tweepersoonsluchtbed. We leggen er wel vaak een fleecedekentje onder, tegen de kou, en onder onze hele tent (voortent, en slaapgedeelte) ligt zo'n zwart zeil want ons eigen tentzeil is heeeeel dun.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 17 jan 2011 - 7:01

@Zora, zo'n fleecedeken is ook wel handig! Trouwens, die camping waar jij het over had (http://www.camp-danica.si/en/) gaat het worden deze zomer smile Maar mag je daar gewoon grondzeil gebruiken? Afgelopen zomer stonden we op een camping waar dat niet mocht. Nou hadden we gelukkig wel een zeil aan het slaapdeel vast, maar in de voortent hadden we dus niks liggen. Niet heel handig met regen...
Zou wel prettig zijn als we nu een camping vinden waar je wel iets onder je tent mag leggen.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke ma 17 jan 2011 - 7:30

Wij slapen op een twee persoonsluchtbed, alleen moet 'ie wel iets groter zijn dan 1.30m...afgelopen jaar hadden we zo'n hoog luchtbed, maar zit nu te denken: wij hebben 'm denk ik ook te strak opgevouwen, vandaar dat 'ie misschien kapot gegaan is. Niet eens aan gedacht...

Dat matje voor onder het luchtbed: gut, ik zou het eigenlijk niet weten. Goeie vraag!

Ik ben inmiddels helemaal dol van het zoeken naar campings en ik kom er toch wel achter dat wij vrij kritisch zijn met het uitzoeken van een camping...tjeetje mina! Tis nog een heel gedoe hoor!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Lavendel ma 17 jan 2011 - 8:01

Ik ben ook fan van kamperen! smile Het liefst ga ik naar Frankrijk, naar de Dordogne, prachtig daar en altijd mooi weer..
Ik krijg er al weer helemaal zin in!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 17 jan 2011 - 9:27

Effie_O schreef:@Zora, zo'n fleecedeken is ook wel handig! Trouwens, die camping waar jij het over had (http://www.camp-danica.si/en/) gaat het worden deze zomer smile Maar mag je daar gewoon grondzeil gebruiken? Afgelopen zomer stonden we op een camping waar dat niet mocht. Nou hadden we gelukkig wel een zeil aan het slaapdeel vast, maar in de voortent hadden we dus niks liggen. Niet heel handig met regen...
Zou wel prettig zijn als we nu een camping vinden waar je wel iets onder je tent mag leggen.

hey wat cool!!! mag idd gewoon, een zeil. Volgens mij mag alles daar wel, afgezien van een vuurtje stoken smile Voor de voorpret heb ik even wat foto's van de camping en de omgeving voor je opgezocht smile

*


Laatst aangepast door Zora op vr 21 jan 2011 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Arwyn ma 17 jan 2011 - 9:33

Wow, mooie camping!! Moet daar ook maar even naar kijken..

Wij moeten nodig een nieuwe, grotere tent kopen, heb helemaal zin om op vakantie te gaan! Very Happy
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 17 jan 2011 - 10:03

Ooh wat mooi, die foto's! Bedankt voor het plaatsen, echt leuk, ik krijg nu nog meer zin om te gaan! Very Happy
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora ma 17 jan 2011 - 10:17

No thanks. Vind het altijd leuk vakantiefoto's te laten zien. Tegen die tijd moet jij ook maar even mooie foto's maken! Wij gaan naar scandinavië waarschijnlijk, dus ga niet voor de herkansing. Maar zeker nog eens terug naar Slovenië....
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 17 jan 2011 - 11:14

Doen we een foto ruil deze zomer, ik ben ook erg benieuwd naar Scandinavië. Mooie bestemming lijkt me dat! Zal zeker foto's gaan maken en ze hier plaatsen.
Heb mijn vriend ook de foto's laten zien en op de een of andere manier blijft het gesprek vanavond telkens weer terug komen op kamperen Very Happy
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Lavendel ma 17 jan 2011 - 11:21

[quote="Zora"]
Effie_O schreef:@Zora, zo'n fleecedeken is ook wel handig! Trouwens, die camping waar jij het over had (http://www.camp-danica.si/en/) gaat het worden deze zomer smile Maar mag je daar gewoon grondzeil gebruiken? Afgelopen zomer stonden we op een camping waar dat niet mocht. Nou hadden we gelukkig wel een zeil aan het slaapdeel vast, maar in de voortent hadden we dus niks liggen. Niet heel handig met regen...
Zou wel prettig zijn als we nu een camping vinden waar je wel iets onder je tent mag leggen.


Waarom zou een grondzeil niet mogen? Daar heb ik nog nooit van gehoord!?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O ma 17 jan 2011 - 19:31

Grondzeil is slecht voor het gras. Er mocht alleen heel duur ecologisch spul op liggen, als je perse grondzeil wou gebruiken. Het was nogal een milieubewuste camping. Wel lastig dat we daar pas achter kwamen na het reserveren, deze regel stond op de bevestiging. Het was wel te doen hoor, maar als ik weer zo'n camping zie zal ik wel twee keer nadenken Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Japje ma 17 jan 2011 - 19:49

@Zora: wow wat een prachtige camping! Waar is dat? En welke is het?

Wij houden ook van kampeervakanties, afgewisseld met luxere vakanties. Dit jaar wordt het denk ik helemaal geen vakantie of een goedkope kampeervakantie, aangezien we net een huis hebben gekocht en we nu helemaal geen geld meer over hebben :P
Japje
Japje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  loura di 18 jan 2011 - 1:48

Ik vind het jammer dat ik niet zn kampeerder ben.. Want dan kan je gewoon lekker eropuit met de auto en lekker goedkoop overal slapen.. Ik hou er echt niet van ik ben meer van het luxere eigenlijk.. Ik wil iig een eigen douche en toilet! Vroeger heb ik altijd gekampeerd dus ik weet wel hoe het is smile Maar ik ben gewoon verwend nu
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O di 18 jan 2011 - 2:17

loura schreef:Ik vind het jammer dat ik niet zn kampeerder ben.. Want dan kan je gewoon lekker eropuit met de auto en lekker goedkoop overal slapen..

Voor mij is dat 'lekker eropuit'-gedeelte wat me zo aanspreekt. Dat het ook nog goedkoop is, is leuk meegenomen natuurlijk. Heerlijk de natuur in, wakker worden met de zonnestralen van een opkomende zon, met je voeten in de dauw stappen, gewoon de hele dag buiten zijn. Een groter gevoel van vrijheid kun je mij niet geven. Heerlijk!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Zora di 18 jan 2011 - 6:16

@ Japje: het is ook 'de omgeving' he... dus op een kwartiertje lopen bijvoorbeeld. De camping ligt aan een rivier, zowel heel diep, als dammen-bouw-diep :p. Is camping Danica in Slovenië: http://www.eurocampings.net/nl/europa/slovenie/camp-danica-bohinj-101532/

@ Loura: Wij hebben deze vakantie op behoorlijk dure campings gestaan. Met name in Slovenië is het duur, omdat er weinig campings zijn. Rond de 20/30 euro betalen per nacht is eigenlijk geen uitzondering, ook in Oostenrijk niet. Vind ik nog best duur smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Schaapke do 20 jan 2011 - 3:13

Effie_O schreef:Doen we een foto ruil deze zomer, ik ben ook erg benieuwd naar Scandinavië. Mooie bestemming lijkt me dat! Zal zeker foto's gaan maken en ze hier plaatsen.
Heb mijn vriend ook de foto's laten zien en op de een of andere manier blijft het gesprek vanavond telkens weer terug komen op kamperen Very Happy

Ook ik ben heel erg benieuwd naar Scandinavië. Dit blijft voor deze vakantie ook nog echt een optie. Ik weet niet meer wie het zei dat ze erheen wilde gaan, maar vraagje voor diegene: waar gaan jullie heen? En niet bang dat het 's nachts koud gaat worden?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Effie_O do 20 jan 2011 - 4:35

@Zora Welke taal spreken de mensen van die camping Danica? Ik wil ze even een mailtje sturen, maar weet niet in welke taal ik dat moet doen Wink
Ik zie namelijk dat er precies in onze vakantieperiode een bloemenfestival is, in Bohinj. Twijfel of we dan wel naar die regio moeten gaan, we gaan juist buiten het hoogseizoen omdat we niet van toeristische drukte houden. En of we dan moeten reserveren, dat de camping niet te vol staat enzo.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen, wie ook? - Pagina 3 Empty Re: Kamperen, wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum