Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 9 van 18 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk di 4 jun 2013 - 23:50

KimRosenberg85 schreef:Dat zeg ik ook, je hebt inderdaad geen zekerheid er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren, maar ik vind wél dat je de verantwoordelijkheid hebt naar jezelf én je toekomstige kinderen om je zaken goed op orde te hebben. En dan bedoel ik niet alleen dat je een vast contract zou moeten hebben, want ook dat is totaal geen garantie meer in deze tijd, maar wel dat je nadenkt wat je gaat doen wanneer de dingen niet lopen zoals je wilt en een plan b maakt. Voor mij is dat dus werken als docent, en ja, daarin is héél wat meer zekerheid dan in de sector waarin ik nu werk. Niet op basisscholen inderdaad, daar gaat het ook slecht wél op middelbare scholen in bepaalde vakken (waar ik een papiertje voor heb gehaald, omdat ik op serieuze wijze vooruit heb gedacht over mijn toekomst) en volwassenonderwijs en hbo's etc.

Vaak is het toch wel een kwestie van logisch nadenken. En als je echt bent vastgelopen: tja, dan zit er niks anders op. Hypotheek te hoog? = Huis verkopen, dan ga je ergens anders wonen, in een kleiner huis, in een buitenwijk. Nee, niet leuk, maar niet alles ís leuk in het leven. De zekerheden die we in de jaren '90 allemaal hadden, die zul je nu consequent voor jezelf moeten inbouwen, zo simpel is het door de hele crisis. Ik doe dat zelf graag wanneer ik nog geen kinderen heb.

Ja want dat gaat tegenwoordig ook zo lekker makkelijk.. Je huis kan gerust 2/3 jaar te koop staan, dan zit je dus wel al die tijd met een te hoge hypotheek nog..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Shisha di 4 jun 2013 - 23:54

Ja maar probeer in deze tijd je huis nog maar te verkopen. En als het al lukt dan zit je vaak met een enorme restschuld. Vast contract? Krijg je ook bijna nergens meer. Natuurlijk wil iedereen alles zo goed mogelijk voor elkaar hebben voordat je aan een huis kopen/kinderen begint maar dat geeft nog steeds geen garantie voor de toekomst. Je weet toch niet hoe het loopt, hoe goed je je ook voorbereidt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Rush di 4 jun 2013 - 23:54

Een vast contract zegt trouwens ook niets meer tegenwoordig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  rapa nui di 4 jun 2013 - 23:54

KimRosenberg85 schreef: Hypotheek te hoog? = Huis verkopen, dan ga je ergens anders wonen, in een kleiner huis, in een buitenwijk.

Ik vind dit even te simpel gezegd, wilde dat al eerder noemen als punt bij in een heel ander deel van het land solliciteren. Ik denk dat dit jaren geleden misschien vrij gemakkelijk kon ivm de toenmalige huizenprijzen. Zie nu je huis maar eens te verkopen zonder restschuld. Dus dan heb je al geen baan of een lage betaalde tijdelijke baan en kom je ook nog eens in de schulden te zitten + je krijgt geen nieuwe hypotheek omdat je geen (vaste) baan meer hebt Als je moet huren loop je kans dat je nog meer moet betalen dan je huidige hypotheek omdat je als nieuwe huurder vaak veel hogere huurprijzen hebt dan mensen die al jaren in zo'n huis wonen. Natuurlijk is het voor sommige mensen verstandig en beter om je huis te verkopen maar voor veel anderen zullen ze hier alleen maar meer in de problemen komen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  rapa nui di 4 jun 2013 - 23:59

In het algemeen vind ik wel en verbaas ik me er ook over dat ik nu toch nog vaak lees (niet perse hier op het forum) dat mensen die nu best wel de mogelijkheid hebben om wat meer kunnen sparen dat niet doen want je leeft maar 1 keer of dat je het toch niet mee kunt nemen in het graf en we willen ook leuke dingen doen. Ik snap dat laatste best wel maar je kunt soms wel meer een evenwicht proberen te vinden door wel iets leuks te gaan maar ook te zorgen dat je wel een spaarpotje achter de hand hebt dingen op te vangen zodat je bij ontslag niet meteen in de problemen komt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Rush wo 5 jun 2013 - 0:00

rapa nui schreef:In het algemeen vind ik wel en verbaas ik me er ook over dat ik nu toch nog vaak lees (niet perse hier op het forum) dat mensen die nu best wel de mogelijkheid hebben om wat meer kunnen sparen dat niet doen want je leeft maar 1 keer of dat je het toch niet mee kunt nemen in het graf en we willen ook leuke dingen doen. Ik snap dat laatste best wel maar je kunt soms wel meer een evenwicht proberen te vinden door wel iets leuks te gaan maar ook te zorgen dat je wel een spaarpotje achter de hand hebt dingen op te vangen zodat je bij ontslag niet meteen in de problemen komt.
Mee eens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  ekjir@M wo 5 jun 2013 - 0:01

Luce schreef:
KimRosenberg85 schreef:Dit is dus waarom wij éérst al onze zaken goed geregeld willen hebben, vóórdat we aan kinderen beginnen en een huis kopen. Al staan we er nu goed voor, we willen eerst nog een aantal zaken afhandelen, zodat we er écht goed voorstaan en ook een zekere garantie hebben voor de toekomst. Het lijkt me vreselijk om in een situatie vast te zitten aan een hypotheek en aan allerlei zaken voor je kinderen en dan je hypotheek niet meer te kunnen betalen, of bang te moeten zijn dat je zaken voor je kinderen niet meer kunt betalen, of die ene baan niet te kunnen aannemen, omdat het niet lukt met kinderopvang.

Nee hoor, eerst alle zaken op orde en dán een huis kopen en kinderen, niet andersom, want dan krijg je dus dit soort toestanden...

Het zijn allemaal geen garanties. Je hebt geen garanties in het leven, dat heb ik onderhand wel geleerd. Kijk bijvoorbeeld naar de situatie van Alex. En ken ik er nog wel 3.


Precies. Wij hadden beide een contract voor onbepaalde tijd, een koophuis en alles was goed en geregeld. In januari zijn we in 1 week tijd alletwee ontslagen en daar zit je dan met twee kinderen en je koophuis. Ondertussen is alles wel weer goed gekomen en hebben we alle twee weer werk maar van het ene op het andere moment kan je wereld er heel anders uitzien.

Garanties heb je echt nergens.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:11

Ik zeg ook: garanties heb je niet, maar je kan wel een bepaalde situatie voor jezelf creëren waarin je kansen het hoogst liggen. Met mijn opleiding was dit door mezelf op te leiden als docent in mijn vakgebied, in mijn vakgebied worden namelijk wél erg veel mensen gevraagd en dat gaat de komende 10 jaar ook niet veranderen, omdat het een sterk vergrijsde tak is, waar dus veel mensen met pensioen gaan.

Kijk, ik had mezelf ook kunnen opleiden in een ander gebied, waar nú al iedereen eruit vliegt en waar niemand meer een baan krijgt, maar nee, dat heb ik dus niét gedaan, omdat ik graag een baan wil met enige zekerheid en dat vind je tegenwoordig inderdaad bijna nergens meer, maar dus wél in het gebied waar ik me nu in heb opgeleid.

Zo is mijn man dus ook bezig, hij heeft een goedlopend eigen bedrijf, we zouden nu bakken met geld kunnen uitgeven als we willen omdat het zo geweldig gaat, we zouden op basis van inkomen een enorm huis kunnen kopen, maar dat doen we dus allemaal niet. We kiézen voor continuïteit. We bouwen nu liever aan een steady grond onder onze voeten. Het zijn allemaal kéuzes die je maakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce wo 5 jun 2013 - 0:13

Als we allemaal in jouw wereld leefden, zou het inderdaad zo makkelijk zijn Wink. Waar vindt je die zwart-wit wereld? Ik ben 'm nog niet tegen gekomen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Pommes wo 5 jun 2013 - 0:14

Toen ik tien jaar geleden aan de opleiding kinderopvang behon, wist ik ook niet dat daar nu geen werk in te vinden was, toen was het juist een goedlopens iets met veel werk.
En je moettoch ook plezier hebben in je werk, niet een opleiding volgen omdat er in dat gebied veel werk is.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 0:15

Tegen de tijd dat jij als docent aan de slag moet (als dat zou moeten), is daar misschien allang geen werk in te vinden. Hoe kan jij nou al weten wanneer je dat moet doen en hoe de arbeids situatie op dat moment is. Het is goed dat je goed voorbereid bent op een eventueel plan B maar pretendeer niet alsof dat plan B zaligmakend is. Jij kan evenmin in de toekomst kijken als welke andere forummer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce wo 5 jun 2013 - 0:17

Toen ik aan de pabo begon, riepen ze allemaal: Jaaa wacht maar! Als jij klaar bent, heb je de banen voor het úitzoeken!

Geloof dat mensen in dit topic weer bijbaantjes zijn gaan doen omdat ze geen werk kunnen vinden in het onderwijs?

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  ekjir@M wo 5 jun 2013 - 0:21

Pommes schreef:Toen ik tien jaar geleden aan de opleiding kinderopvang behon, wist ik ook niet dat daar nu geen werk in te vinden was, toen was het juist een goedlopens iets met veel werk.
En je moettoch ook plezier hebben in je werk, niet een opleiding volgen omdat er in dat gebied veel werk is.

Nou zeker. drie jaar geleden nog maar heeft onze zoon een ruim jaar op de wachtlijst gestaan voor plaatsing op het kdv. Nu kan ik een dag van te voren bellen en ze alletwee komen.

En over plezier hebben in je werk. Ik ga liever met plezier voor weinig aan het werk als met tegenzin voor veel.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:24

@Marin; ik heb mijn kansen in ieder geval enorm vergroot en ik ben niet alleen op middelbare scholen inzetbaar, maar ook op hbo's en mag lesgeven in het volwassenenonderwijs. Ik ga niet uitweiden over wat ik precies doe, maar er is wel degelijk een heel ruim terrein waar de banen voor het oprapen liggen en waar dat ook niet zal veranderen, juist dus doordat het alleen maar groeiende is/belangrijker wordt en mensen met pensioen gaan + weinig mensen in dit vakgebied zijn opgeleid. Tijdens mijn opleiding kwamen er zelfs geregeld mensen langs om ons vast te ronselen, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Punk'd wo 5 jun 2013 - 0:25

Ik ben blij dat ik een opleiding heb gevolgd die ik leuk vond (en vind) en niet gekozen heb op het feit 'Nouja, dan heb ik in iedergeval een baan'. Heerlijk 65 jaar werken in een sector waar je hart niet ligt Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 561177.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:29

ekjir@M schreef:

En over plezier hebben in je werk. Ik ga liever met plezier voor weinig aan het werk als met tegenzin voor veel.
Ik héb liever werk, dan dat ik op straat sta, eerlijk gezegd... Als ik met een goed betaalde baan, waar ik misschien nét even minder plezier aan beleef wél al mijn vaste lasten en mijn gehele leven kan betalen, met 20 uur in de week, dan doe ik de overige 148 uur per week fijn alle dingen waar ik plezier aan beleef!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:30

Punk'd schreef:Ik ben blij dat ik een opleiding heb gevolgd die ik leuk vond (en vind) en niet gekozen heb op het feit 'Nouja, dan heb ik in iedergeval een baan'. Heerlijk 65 jaar werken in een sector waar je hart niet ligt Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 561177.
Ik heb ook precies de opleiding gevolgd waar mijn hart ligt, doe nu ook het werk waar mijn hart ligt, maar heb ook één jaar van mijn leven geweid aan een papiertje halen, waarmee ik de rest van mijn leven enige zekerheid inbouw en wat ik óók nog eens prima werk vind om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 0:31

KimRosenberg85 schreef:@Marin; ik heb mijn kansen in ieder geval enorm vergroot en ik ben niet alleen op middelbare scholen inzetbaar, maar ook op hbo's en mag lesgeven in het volwassenenonderwijs. Ik ga niet uitweiden over wat ik precies doe, maar er is wel degelijk een heel ruim terrein waar de banen voor het oprapen liggen en waar dat ook niet zal veranderen, juist dus doordat het alleen maar groeiende is/belangrijker wordt en mensen met pensioen gaan + weinig mensen in dit vakgebied zijn opgeleid. Tijdens mijn opleiding kwamen er zelfs geregeld mensen langs om ons vast te ronselen, haha!

Ja het is ook goed dat je je hebt voorbereid en extra breed hebt opgeleid. Dat heb ik ook gedaan, met mijn master. Ik heb juist een bachelor in het onderwijs, maar heb juist nog een master daarna gedaan, zodat ik ook achter de schermen van het onderwijs kon werken, en me zo kon verbreden.

Maar wat jij zegt, is allemaal heel leuk en goed, maar het zegt nog steeds niets over je baangarantie. Voor hetzelfde geld kom jij pas over pakweg 30 jaar in het onderwijs terecht als docent, en is de oude vergrijzing er al helemaal uitgewerkt en zit die nieuwe generatie die geronseld is al lang en breed aan de vaste contracten, waardoor jij er amper meer tussenkomt. Jij weet niet of dit over 5, 10 of 30 jaar gaat spelen voor jou. Voorbereiden is absoluut goed, dat is verstandig, maar garantie heb je nooit.


Laatst aangepast door Marin op wo 5 jun 2013 - 0:32; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Linda wo 5 jun 2013 - 0:31

KimRosenberg85 schreef:

Zo is mijn man dus ook bezig, hij heeft een goedlopend eigen bedrijf, we zouden nu bakken met geld kunnen uitgeven als we willen omdat het zo geweldig gaat, we zouden op basis van inkomen een enorm huis kunnen kopen, maar dat doen we dus allemaal niet. We kiézen voor continuïteit. We bouwen nu liever aan een steady grond onder onze voeten. Het zijn allemaal kéuzes die je maakt.

En als iedereen nu angstvallig z'n hand op de knip gaat houden, dan komen we nooit uit deze crisis. Zo zwart/wit kan je het ook zien.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:49

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:@Marin; ik heb mijn kansen in ieder geval enorm vergroot en ik ben niet alleen op middelbare scholen inzetbaar, maar ook op hbo's en mag lesgeven in het volwassenenonderwijs. Ik ga niet uitweiden over wat ik precies doe, maar er is wel degelijk een heel ruim terrein waar de banen voor het oprapen liggen en waar dat ook niet zal veranderen, juist dus doordat het alleen maar groeiende is/belangrijker wordt en mensen met pensioen gaan + weinig mensen in dit vakgebied zijn opgeleid. Tijdens mijn opleiding kwamen er zelfs geregeld mensen langs om ons vast te ronselen, haha!

Ja het is ook goed dat je je hebt voorbereid en extra breed hebt opgeleid. Dat heb ik ook gedaan, met mijn master. Ik heb juist een bachelor in het onderwijs, maar heb juist nog een master daarna gedaan, zodat ik ook achter de schermen van het onderwijs kon werken, en me zo kon verbreden.

Maar wat jij zegt, is allemaal heel leuk en goed, maar het zegt nog steeds niets over je baangarantie. Voor hetzelfde geld kom jij pas over pakweg 30 jaar in het onderwijs terecht als docent, en is de oude vergrijzing er al helemaal uitgewerkt en zit die nieuwe generatie die geronseld is al lang en breed aan de vaste contracten, waardoor jij er amper meer tussenkomt. Jij weet niet of dit over 5, 10 of 30 jaar gaat spelen voor jou. Voorbereiden is absoluut goed, dat is verstandig, maar garantie heb je nooit.
Neuh, op zo'n lange termijn gaat het niet worden hoor. Ik heb sowieso wel zin in een parttime baan in het onderwijs, dat lijkt me nou echt leuk om te gaan ontdekken voor mezelf. Mijn fulltime stage van zes maanden ging heel goed en ik had er ook plezier in. Echt een uitdaging vind ik dat, voor de klas staan. Ik zit dus meer te denken over een jaar of drie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:52

Linda schreef:
KimRosenberg85 schreef:

Zo is mijn man dus ook bezig, hij heeft een goedlopend eigen bedrijf, we zouden nu bakken met geld kunnen uitgeven als we willen omdat het zo geweldig gaat, we zouden op basis van inkomen een enorm huis kunnen kopen, maar dat doen we dus allemaal niet. We kiézen voor continuïteit. We bouwen nu liever aan een steady grond onder onze voeten. Het zijn allemaal kéuzes die je maakt.

En als iedereen nu angstvallig z'n hand op de knip gaat houden, dan komen we nooit uit deze crisis. Zo zwart/wit kan je het ook zien.
Tja, jammer dan. Wij zijn echt niet zo gek om nu als een malle al ons geld in de economie te werpen, ik heb niet de illusie dat daarmee de gehele economische wereldcrisis opgelost wordt Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 0:55

Kim, je hebt nog steeds niet geantwoord op de vraag welk fantastisch winstgevend bedrijf ik op kan zetten zonder enige investering te doen. Ik heb vandaag een vrije dag en ben klaar om op te starten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 0:59

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:@Marin; ik heb mijn kansen in ieder geval enorm vergroot en ik ben niet alleen op middelbare scholen inzetbaar, maar ook op hbo's en mag lesgeven in het volwassenenonderwijs. Ik ga niet uitweiden over wat ik precies doe, maar er is wel degelijk een heel ruim terrein waar de banen voor het oprapen liggen en waar dat ook niet zal veranderen, juist dus doordat het alleen maar groeiende is/belangrijker wordt en mensen met pensioen gaan + weinig mensen in dit vakgebied zijn opgeleid. Tijdens mijn opleiding kwamen er zelfs geregeld mensen langs om ons vast te ronselen, haha!

Ja het is ook goed dat je je hebt voorbereid en extra breed hebt opgeleid. Dat heb ik ook gedaan, met mijn master. Ik heb juist een bachelor in het onderwijs, maar heb juist nog een master daarna gedaan, zodat ik ook achter de schermen van het onderwijs kon werken, en me zo kon verbreden.

Maar wat jij zegt, is allemaal heel leuk en goed, maar het zegt nog steeds niets over je baangarantie. Voor hetzelfde geld kom jij pas over pakweg 30 jaar in het onderwijs terecht als docent, en is de oude vergrijzing er al helemaal uitgewerkt en zit die nieuwe generatie die geronseld is al lang en breed aan de vaste contracten, waardoor jij er amper meer tussenkomt. Jij weet niet of dit over 5, 10 of 30 jaar gaat spelen voor jou. Voorbereiden is absoluut goed, dat is verstandig, maar garantie heb je nooit.
Neuh, op zo'n lange termijn gaat het niet worden hoor. Ik heb sowieso wel zin in een parttime baan in het onderwijs, dat lijkt me nou echt leuk om te gaan ontdekken voor mezelf. Mijn fulltime stage van zes maanden ging heel goed en ik had er ook plezier in. Echt een uitdaging vind ik dat, voor de klas staan. Ik zit dus meer te denken over een jaar of drie.


Dan is dat dus meer een eigen keuze dan een geforceerde keuze door de economie. Leuk hoor, dat je enthousiast bent over het onderwijs. Ik vond het ook heel leuk, tot ik echt zelf voor de klas stond :P Ik vond het verschrikkelijk, altijd gehaast, nooit ergens tijd voor. De lessen waren de momenten dat ik juist even níets hoefde te doen, even geen stress had, terwijl dat juist de momenten van kwaliteit horen te zijn. Dat stoorde mij zo ontzettend. Ik kon geen kwalitatief goed onderwijs meer leveren, omdat het overspoeld werd door extra taken en bijzaken, waardoor datgene waar het om gaat (onderwijs leveren) totaal in het niets viel. Het takenpakket van een docent vond ik veel te groot.. Of ik 'even' een curriculum voor hoogbegaafde leerlingen wilde ontwerpen. Hartstikke leuk, maak daar maar mijn baan van, maar niet er naast als extraatje.

Maar hopelijk bevalt het jou een stuk beter!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 1:21

Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van de school waar je werkzaam bent, het beleid en je collega's etc. Op de school waar ik stage heb gelopen was alles best relaxt, de leraren gingen goed met elkaar om, de directeur was een aardige, gemoedelijke man en de werkdruk was ok volgens de leraren die ik sprak. Ik had veel contact met één leraar en die vertelde me dat hij overspannen was geraakt op een andere (grootschalige) school, maar dat hij het op deze school veel beter trok allemaal. Dit zijn ook wel dingen waar ik op wil letten wanneer ik ga solliciteren, want ik ben zelf ook wel gevoelig voor dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 1:23

Ja het was ook een exceptionele school met bijzonder computerbeleid bijvoorbeeld, waar elke leerling een eigen computer had en vrij in de klas mocht bewegen van werkplek naar computer. Dat is al heel anders dan een klassikale les natuurlijk. Het was in elk geval niks voor mij en het is eigenlijk zonde dat het het verpest heeft voor me, want ik vond daarvoor lesgeven best leuk (ook op stages enzo). Maar nu gruwel ik al bij de gedachte. Gelukkig kan ik ook achter de schermen werken, hoewel het dus bijzonder lastig is ergens een baan te vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 9 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 18 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum