Biechttopic
+140
Viva
JustMeDaan
Tania
Engelse Drop
LDJ
Maple
Starla
L!ND@
Mermaid
Fjell
Char1
Willem
luisa
Urban Naked
Lejow
Darius
Paper Crown
luenca
Victoria-
Phileine
Pineco
Sadie_
Marsy28
Yvke
Charles
nijntje4
Sterre
Razz
Lady4
SDL
Shy
Biechtje
Jeanette
Coco
CCC
M@niek
Ilovethe90s
Lonely Goatherd
Arwyn
Plien84
Fayebella
Droopy28
MADDIE
Winegum
xxjojootjexx
Tabbert
slaatje
Filoria
rapa nui
Lynn_
Zonnetje
Auxo
Oasis
Mees
Vixen
Bacio
Nana
Zora
Takkie
Burn
Feline
Minx
Parisienne
Aimee
Atelier Madame
Pompoen
Caro
Roza
Bay
Aagje!
Evalynn
Surya
Sea of Trees
Stuiterbal
Gympie
Bazinga
Toet
Carra
Reva
Bolleke
Fortissimo
Aziraphale
Reeza
Benthe
Siem
Kannibaal
Chocoholic
Teddyaapje
Suus
Caresses
eigenwijs
ProudMom
Parel
Taeda
Zonneschijn
Blair
Pitufo
liesje
girli
Steep
Ella
Elliot
Mamsie
Exogenesis
Punk'd
RiLiJu
Printje
Sanne
Manderijn
Burgemeester Irene
Rush
Siamsa
Niene
TukTuk
SarahKey
mzcharlotte
nina
Bliss
Supertalentje
Dora
Luce
mauwmauw
Aletta
Pien
Stranger
VeryCherry
Artemis
snowflakes
SoGood
Susan
Derpy
Fred
Funk
Alex
Nyx
Marin
Cimic
Sure
Snoopy
SuperGrover
144 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Biechttopic
Het lijkt mij dat je zelf ook wel doorhebt toch, dat dit meer dan genoeg spaargeld is?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Spaarbiechtje: Waaraan wil je het eigenlijk allemaal uit gaan geven? Een kindje in de maak? Je bent nog niet zwanger? Dan zou ik sowieso nog niet met geld gaan smijten... Maar doorsparen lijkt me ook niet bepaald hoognodig.
Borstbiechtje: Gelukkig!! Wat kun je daar om in onzekerheid zitten he.. Heel naar.
Borstbiechtje: Gelukkig!! Wat kun je daar om in onzekerheid zitten he.. Heel naar.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Nou, ze willen niet onder de 20.000 komen, dus met dat geld smijten zal het wel loslopen.
Verder eens met Derpy en Lady4.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Nou, ze willen niet onder de 20.000 komen, dus met dat geld smijten zal het wel loslopen.
Dat lijkt me inderdaad ook niet echt mogelijk.
Exogenesis- Kletskop
Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Vind ik niet. Maar voor een heleboel mensen zal dit bedrag nooit te verwezenlijken zijn.
Exogenesis- Kletskop
Klopt, het is dan ook zeker genoeg te noemen. Maar gigantisch vind ik het echt niet.Exogenesis schreef:Rush schreef:Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Vind ik niet. Maar voor een heleboel mensen zal dit bedrag nooit te verwezenlijken zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Dat zegt toch ook niemand?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Menig gezin zou het op de spaarrekening willen hebben staan.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
SoGood schreef:Rush schreef:Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Inderdaad, dat staat toch nergens?
Ik vind het overigens wel een groot bedrag, het is maar net wat je gewend bent.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Op de vorige pagina staat iets over gigantische bedragen, dus vandaar mijn vraag.SoGood schreef:Rush schreef:Voor 2 werkende mensen in de 30 is het toch niet gigantisch?
Het gaat niet over gezinnen Nyx.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:
Wat zijn twee personen van 30 en een aankomend kind dan?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Really.Nyx schreef:Rush schreef:
Wat zijn twee personen van 30 en een aankomend kind dan?
Of ze nou bezig zijn met een kind, een hond of een nieuwe keuken maakt niet uit. Het zijn nu 2 werkende volwassenen van in de 30 die samen zoveel spaargeld hebben en daarna wordt er gesproken over gigantische bedragen waarop ik me gewoon dat af vroeg.
Rush- Lady Post-a-lot
Of dat genoeg spaargeld is, kunnen wij niet echt beoordelen. Dat lijkt me helemaal afhankelijk van de situatie. € 20.000 is niet veel als er een studieschuld van € 50.000 tegenover staat of als jullie dak van de woning verrot blijkt te zijn. Zijn jullie op termijn een andere auto nodig en wil je dan één van € 3.000 of van € 15.000. Willen jullie nog een verre reis maken? Dure bruiloft?
Kortom, de enkele vraag of het genoeg is, weet ik niet. Of het fijn is om wat achter de hand te hebben, ja, dat wel. Ik zou zelf naar al jullie financiën kijken, Biechtje, en niet alleen kijken naar de vraag of € 20.000 een mooi bedrag is. Als jullie huis ernstig achterstallig onderhoud vertoont waar een bedrag van € 50.000 mee gemoeid is, dan zou ik niet graag willen ruilen, ondanks dat bedrag op jullie spaarrekening.
Kortom, de enkele vraag of het genoeg is, weet ik niet. Of het fijn is om wat achter de hand te hebben, ja, dat wel. Ik zou zelf naar al jullie financiën kijken, Biechtje, en niet alleen kijken naar de vraag of € 20.000 een mooi bedrag is. Als jullie huis ernstig achterstallig onderhoud vertoont waar een bedrag van € 50.000 mee gemoeid is, dan zou ik niet graag willen ruilen, ondanks dat bedrag op jullie spaarrekening.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind het best wel veel. Denk dat menig forummer zo'n bedrag graag zou willen hebben, maar het niet heeft.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik vind het wel relatief. Ben je aan het sparen voor een nieuwe auto waarmee je veel kilometers gaat maken, dan kan de helft (of meer) van dat bedrag zo weg zijn. Bij een bruiloft net zo. Het ligt er net aan wat je allemaal wil gaan doen in de toekomst.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik zou nog steeds iedere maand een klein bedrag sparen voor als je bijv. straks met pensioen gaat. Al is het maar 20-50 euro in de maand.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Kijk inderdaad ook naar het geld dat je de komende jaren nodig gaat hebben. 20000 is veel geld maar ik vind het voor mezelf bijvoorbeeld niet genoeg. Wij hebben een koophuis, plannen voor een gezin in de toekomst en aan ons huis moet de komende jaren echt nog wel het een en ander gedaan worden. Ik ben dus niet gestopt met sparen bij dat bedrag. De andere kant is dat ik het sparen wel wat vrijblijvender kan zien nu. Een maand niet gespaard is geen probleem. Leuke dingen doen is ook belangrijk!
Daarnaast heeft het ook wel te maken met wat je gewend bent denk ik.
Daarnaast heeft het ook wel te maken met wat je gewend bent denk ik.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ik vind sparen en geld uitgeven best samen gaan. Het is fijn om geld achter de hand de hand te hebben en ik vind 20.000 best ruim, maar je werkt ook hard genoeg om jezelf af en toe iets leuks te gunnen. Geniet, maar spendeer met mate
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik kan me best wel voorstellen dat Spaargeld Biechtje zich afvraagt of het wel genoeg is. Natuurlijk is het voor veel forummers idioot veel maar er zullen ook genoeg mensen van in de 30 zijn die dit samen wel hebben. In mijn omgeving zijn er genoeg mensen die vroeg beginnen met werken, er zwart bijklussen en bv niet op vakantie gaan omdat ze daar niet van houden of hooguit een weekje per jaar weg gaan. Ze kopen geen dure kleding en gaan niet regelmatig uit (en ze vinden zelf echt wel dat ze een leuk en prima leven hebben) nou dan tikt dat spaargeld echt lekker aan. En als je eenmaal zo'n bedrag hebt dan is het best wel eng om niet verder te sparen, je gaat echt twijfelen met uitgaven of het wel kan en of je niet te vaak leuke dingen doet want dan kom je bv onder die magische grens van 20.000. Ik vind het eerlijk gezegd wel herkenbaar. Ik heb dit jaar ook echt bepaalde dingen gedaan (extra vakanties en dure bestemming) omdat ik het nu nog kan doen (werk in een bouw gerelateerde sector dus slechte vooruitzichten) maar moest wel even een knop omzetten in mijn hoofd om het te doen. Terwijl ik echt nog wel boven die magische grens zit.
Dus ik kan me haar twijfels best wel voorstellen. Maar ik vind het wel genoeg, geniet nu je nog kunt (maar met spaargeld achter de hand) want je weet niet of je het later nog wel kunt doen.
Dus ik kan me haar twijfels best wel voorstellen. Maar ik vind het wel genoeg, geniet nu je nog kunt (maar met spaargeld achter de hand) want je weet niet of je het later nog wel kunt doen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Kom ik aan met m'n paar honderd euro op m'n spaarrekening Voel me altijd zo'n kneus als ik die bedragen hier lees, maar goed, ik ben alleen, verdien niet superveel én doe graag en veel leuke dingen, dus tja.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het ook heel veel, maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat je plannen zijn.
Het ging er mij meer om dat als het steeds hetzelfde biechtje is, ze er nogal obsessief mee bezig is. Lijkt me heel vervelend om je daar zorgen over te maken. Bij welk bedrag kun je die zorgen of het wel genoeg is dan loslaten? Of schuift die grens steeds een beetje op?
Het ging er mij meer om dat als het steeds hetzelfde biechtje is, ze er nogal obsessief mee bezig is. Lijkt me heel vervelend om je daar zorgen over te maken. Bij welk bedrag kun je die zorgen of het wel genoeg is dan loslaten? Of schuift die grens steeds een beetje op?
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Bliss schreef:Kom ik aan met m'n paar honderd euro op m'n spaarrekening Voel me altijd zo'n kneus als ik die bedragen hier lees, maar goed, ik ben alleen, verdien niet superveel én doe graag en veel leuke dingen, dus tja.
Hier precies hetzelfde, al heb ik nu wel ingesteld dat er elke maand automatisch een vast bedrag op m'n spaarrekening gestort wordt. De rest mag op
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Officieel hoort deze vraag onder een andere pijler, maar omdat ik niet met mijn forumnaam bekend wil staan is dit voor mij de enige optie om de vraag te stellen.
Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van cijfers. Vanuit mijn schooltijd heb ik geleerd om te boekhouden en dit doe ik ook graag en veel, maar op het moment dat er tekorten ontstaan schiet ik in de stress en dwarrelen mij de cijfers voor mijn ogen. Er dreigen nu tekorten te ontstaan en ik zie niet wat ik fout doe in mijn hele berekeningen.
Is er toevallig iemand die mij kan helpen? Maar dan wel onder de voorwaarde dat het tussen ons blijft?
Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van cijfers. Vanuit mijn schooltijd heb ik geleerd om te boekhouden en dit doe ik ook graag en veel, maar op het moment dat er tekorten ontstaan schiet ik in de stress en dwarrelen mij de cijfers voor mijn ogen. Er dreigen nu tekorten te ontstaan en ik zie niet wat ik fout doe in mijn hele berekeningen.
Is er toevallig iemand die mij kan helpen? Maar dan wel onder de voorwaarde dat het tussen ons blijft?
Biechtje- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Pagina 20 van 40
Permissies van dit forum: