Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder zijn als bijkomstigheid.

+34
xxjojootjexx
Tania
Slakje
Puggle
Manderijn
Pien
Purpleflower
Lot
Fiwen
Punk'd
Mamsie
Flower_L
Laurientje
Floor
Paper Crown
Linda
Caroow
Printje
Pompoen
Lejow
Coco
Bloempjuh23
studiebol
Arwyn
AnnaK
mzcharlotte
Twellie
SoGood
Razz
Antibes
Artemis
MADDIE
PapillonRose
Aoi
38 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 3:09

KimRosenberg85 schreef:Dat een schoon huis belangrijk is met kinderen snap ik wel, maar er bestaat nog wel een verschil tussen een normaal schoon, opgeruimd huis en de perfectionistische inslag van veel vrouwen, die alles tot op de púntjes moeten hebben.

Je hebt een prima punt hoor, maar degene die in dit gesprek deelnemen en waar jij steeds op reageert, zijn helemaal niet zo. Ik zou trouwens m'n kind lekker zelf z'n surprise laten maken en alleen helpen waar nodig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Luce di 4 jun 2013 - 3:13

Als je daar geen zin in hebt, 'beschuldig' mijn situatie dan ook niet Kim. Het slaat weer compleet nergens op. JIJ trekt conclusies en als ik dan vraag wáár het staat, heb je ineens geen behoefte aan een discussie. Oftewel: je kan het niet vinden. Je had ook kunnen zeggen: nee, misschien ben ik wat te voorbarig geweest en heb ik een conclusie getrokken die niet klopt. Maar dát zou niet in je opkomen he?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:15

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:Dat een schoon huis belangrijk is met kinderen snap ik wel, maar er bestaat nog wel een verschil tussen een normaal schoon, opgeruimd huis en de perfectionistische inslag van veel vrouwen, die alles tot op de púntjes moeten hebben.

Je hebt een prima punt hoor, maar degene die in dit gesprek deelnemen en waar jij steeds op reageert, zijn helemaal niet zo. Ik zou trouwens m'n kind lekker zelf z'n surprise laten maken en alleen helpen waar nodig.

Thanx, nee zo ben ik echt niet hahaha.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:16

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:Dat een schoon huis belangrijk is met kinderen snap ik wel, maar er bestaat nog wel een verschil tussen een normaal schoon, opgeruimd huis en de perfectionistische inslag van veel vrouwen, die alles tot op de púntjes moeten hebben.

Je hebt een prima punt hoor, maar degene die in dit gesprek deelnemen en waar jij steeds op reageert, zijn helemaal niet zo. Ik zou trouwens m'n kind lekker zelf z'n surprise laten maken en alleen helpen waar nodig.

Thanx, nee zo ben ik echt niet hahaha.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:16

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:Dat een schoon huis belangrijk is met kinderen snap ik wel, maar er bestaat nog wel een verschil tussen een normaal schoon, opgeruimd huis en de perfectionistische inslag van veel vrouwen, die alles tot op de púntjes moeten hebben.

Je hebt een prima punt hoor, maar degene die in dit gesprek deelnemen en waar jij steeds op reageert, zijn helemaal niet zo. Ik zou trouwens m'n kind lekker zelf z'n surprise laten maken en alleen helpen waar nodig.

Thanx, nee zo ben ik echt niet hahaha.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 3:19

Jaaa, nou weten we wel dat jij zo echt niet bent, Charles. Je zou bijna denken dat je iets moet bewijzen. Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 253468018



(grapje, ik weet heus wel dat er iets mis is gegaan met 'verzenden'.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 3:20

Whoa euh Charles. Eén keer is wel genoeg hoor Laughing Ben je nou trouwens sarcastisch of niet? Ik kan het niet helemaal uit je toon opmaken. In elk geval geloof ik echt niet dat jij zo bent. Wel perfectionistisch en streberig, maar meer op andere vlakken en door je achtergrond. Dat wat ik al zei, dat ik dat herken. Ik denk dat jij absoluut een goede moeder probeert te zijn en dat ook écht bent, maar dat zit 'm niet in UFO's bouwen van aluminium. Laughing (misschien zou carbon trouwens beter zijn)


Laatst aangepast door Marin op di 4 jun 2013 - 3:21; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:20

Hahahahahahaha. Laughing
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:21

Gelukkig!

Al zou ik wel echt een geweldige ufo bouwen van aluminiumfolie...veel beter dan mijn zoon...die klooit maar wat aan hoor, kan er echt niks van dat kind.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 3:23

Is hij ook zo'n type dat alles op z'n hoofd zet? Of gaat bij hem alles nog in z'n mond? Dan is een alu hoedje misschien namelijk best leuk! Dient direct als helmpje voor de kleine schavuit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:26

Nee, hij is zo'n type die meteen alles van zijn hoofd aftrekt met een giftige beweging. Of zijn schoentjes uitschopt. Of het regenscherm van de buggy aftrapt. Geen helmpje dus voor Janus.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 3:27

Jammer, gemiste knutselkans, Charles.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 3:28

Gelukkig heb ik 't Roosje nog. Die houdt wel van knutselen en mutsjes.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 3:41

- De taak van huisvrouw is inmiddels in feite gedegradeerd tot inferieur. Opvoeden, hoeden en beschermen van kroost was gereduceerd tot bijkomstigheid. Ervaar jij dit zelf zo? En ervaar jij dat de maatschappij dit uitdraagt? Ik merk hier op school dat het volgens mij steeds meer om status draait, de laatste tijd zie ik steeds duurdere auto's op de parkeerplaats staan, iedereen wil alleen maar een groter huis, kinderen moeten het liefst op 3 sporten zitten en de meeste zijn huisvrouwen die elke ochtend opgetut op school staan.
- Ben jij een werkende mama of een thuisblijfmama? Op dit moment ben ik een werkende moeder die gemiddeld 24 uur per week werkt.
- Hoe ervaar jij dit? Ik vind het heerlijk om er even uit te zijn, ik ben vaak overdag sowieso thuis voor de kinderen want ik werk meestal in de avonduren en begin eind van de middag.
- Indien jij werkt: wat zijn hiertoe jouw beweegredenen? Financieel? Persoonlijke voorkeur? Het is voor mij echt om even wat met anders bezig te zijn dan alleen maar mama te zijn.
- Indien jij thuisblijfmama bent: wat is hiervoor de reden?
- Voelen jullie je anders bekeken door de maatschappij sinds jij mama bent? Ik merk wel dat er om ons heen steeds grotere huizen gekocht worden al voordat er kinderen zijn en wij niet echt meetellen met een tussenwoning.
- Welke opvoeding kreeg jij van huis uit mee op dit vlak? Ik heb de verkeerde opvoeding gehad, dus die neem ik niet mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 3:47

.


Laatst aangepast door Rejoy. op di 11 jun 2013 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 3:50

Rejoy. schreef:Ik vind het zelf heel bijzonder om te ervaren, maar hoe meer ik werk, hoe beter ik het huishouden doe en hoe 'beter' ik het doe als moeder. Ik heb na mijn afstuderen een tijdje thuis gezeten en toen had ik het gevoel dat het allemaal niet lukte, ik het huishouden niet rond kreeg, ik geen leuke moeder was voor mijn kind en dat ik mislukt was omdat ik geen baan kon vinden. Hoewel ik het heel fijn vond om zoveel bij mijn kind te zijn en toen ook vond dat ik dat min of meer verplicht was, voelt het nu wel heel fijn om te werken. Ik heb meer energie dan toen ik thuis zat, ik doe mijn werk efficiënter en heb veel meer geduld met de kinderen. Toch vind ik het ook heerlijk om lekker thuis te zijn, maar aan het eind van mijn tweede thuis-dag ben ik blij dat ik de dag erna weer aan het werk kan. Voor mij versterkt de combi moederschap-werken mijn functioneren.

Verder vind ik het huishouden veruit het pittigste van alles en dan ben ik ook niet perfectionistisch. Huishouden is ook zo ondankbaar. Als ik ergens het gevoel heb in te verzuipen, dan is het 't huishouden wel, omdat het nooit klaar is. En dan heb ik echt mijn boekenkast niet op kleur geselecteerd, liggen de appels niet glimmend op de fruitschaal of staan de schoenen niet geselecteerd op grootte in de gangkast.

Ik vind het huishouden ook echt vreselijk! Ik heb gister alles gedaan, boven en beneden, alles was schoon en netjes, nu is er gewoon alweer een bom ontploft hier, heb vandaag ook weinig puf om iets te doen moet ik eerlijk zeggen, morgen weer een dag! Ik heb alleen wassen gedraaid vandaag en mijn opvouw stapel is giga! :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 3:53

En ik vind het huishouden met twee kinderen ook van een hele andere orde dan een huishouden van twee volwassenen. Het gezin is een keer groter geworden, maar het huishouden is wel 10x meer geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Luce di 4 jun 2013 - 4:00

Oh dat zou ik ook willen.. Ik heb alleen maar het idee dat ik meer verzuip in het huishouden hoe meer ik werk. Kom nergens meer aan toe en heb totaal het overzicht kwijt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 4:02

Maar, ik moet wel zeggen dat het ook wel helpt dat we verhuisd zijn en nu groter wonen. Dan voelt het al snel opgeruimder dan wanneer je kleiner woont.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 4:04

Dat heb ik inderdaad ook sinds we hier wonen, dat het toch meer opgeruimd is. De kinderen weten nu wel dat met Evi ze geen speelgoed en schoenen moeten laten slingeren. Dus dat scheelt al de helft smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 4:13

Rejoy. schreef:Maar, ik moet wel zeggen dat het ook wel helpt dat we verhuisd zijn en nu groter wonen. Dan voelt het al snel opgeruimder dan wanneer je kleiner woont.

Ooh is dat echt zo? Dan houd ik hoop!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Susan di 4 jun 2013 - 4:17

Rejoy. schreef:En ik vind het huishouden met twee kinderen ook van een hele andere orde dan een huishouden van twee volwassenen. Het gezin is een keer groter geworden, maar het huishouden is wel 10x meer geworden.

Eens, en als je overdag thuis bent heb je ook meer rommel dan als je overdag weg bent, dat vergeten mensen ook vaak.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 4:18

Rejoy. schreef:Maar, ik moet wel zeggen dat het ook wel helpt dat we verhuisd zijn en nu groter wonen. Dan voelt het al snel opgeruimder dan wanneer je kleiner woont.
Ja dat is echt een wereld van verschil!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 7:18

Susan schreef:
Rejoy. schreef:En ik vind het huishouden met twee kinderen ook van een hele andere orde dan een huishouden van twee volwassenen. Het gezin is een keer groter geworden, maar het huishouden is wel 10x meer geworden.

Eens, en als je overdag thuis bent heb je ook meer rommel dan als je overdag weg bent, dat vergeten mensen ook vaak.

Ook dat! Ik vind het heerlijk om als eerste thuis te zijn uit het werk. Dan heb ik even een half uurtje in een opgeruimd huis Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder zijn als bijkomstigheid. - Pagina 6 Empty Re: Moeder zijn als bijkomstigheid.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum