Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is het om moeder te zijn?

+27
kwak
Parisienne
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Alex
Thunder
Pien
Printje
Annemie
PapillonRose
Steep
holaagirl
Flower_L
Fearie
studiebol
nillis
Happydobby
Chelle
Susan
Aggi
joyce0606
Niene
Novalee
sheila123
frolic
Star007
Jade
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Jade di 29 nov 2011 - 2:05

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen het moederschap ervaart zoals je dat van te voren had bedacht..

Had je een heel romantisch idee van zwanger zijn en moeder worden? Of berust het eigenlijk wel op de werkelijkheid?
En voed je je kinderen op zoals je dat van te voren had bedacht? Of gaat het eigenlijk heel anders?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de (kersverse) moeders/vaders het ouderschap ervaren!

Dus brand los!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Star007 di 29 nov 2011 - 2:11

Ik ervaar het als geweldig! Maar had me kleine dingen anders voorgesteld. Ik wist niet dat je soms echt de hele dag met je kleintjebezig bent als ze bijvoorbeeld niet kan slapen door buikkrampjes o.i.d.
Soms zit ik zelf om 1500 nog in pyama omdat ik eerder geen mogelijkheid heb om me te douchen. Ook moet je ieder uitstapje, boodschap etc. plannen I.v.m voeding, slapen. Maar ik geniet enorm van dat kleine mensje I love you en ons gezinnetje.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  frolic di 29 nov 2011 - 2:12

Alles is anders zoals ik het verwacht had , zwanger zijn leek me een verschikking wat uiteindelijk wel meeviel al zal het nooit mijn hobby worden.

Kinderen hebben leek me vreselijk zwaar - als in nooit meer slapen , 24 uur per dag opvoeden en zorgen ( moge duidelijk zijn dat ik niet het romantische beeld had van het hele gebeuren )

Maar vind het leuk ! Af en toe kan ik ze echt wel achter het behang plakken natuurlijk en wat ik ook wel moeilijk vind is de altijd al dan niet op de achtergrond aanwezige angst dat er iets met je kind kan gebeuren.


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:14

Het ouderschap had ik wel redelijk goed ingeschat, de slapenloze nachten wat minder Wink
Ik vind het super om moeder te zijn en en geniet er elke dag van.

De meeste dingen gaan zoals ik gedacht had, nu tijdens mijn zwangerschap ben ik wel wat makkelijker ( bijvoorbeeld met tv kijken).

De zwangerschap kon ik me geen voorstelling van maken, en tijdens de eerste zwangerschap heb ik alleen maar genoten, ondanks dat ik 18 weken elke ochtend aan het spugen was. Ik vond het zo bijzonder. Ik vond het ook best jammer dat meneer al met 38+4 geboren werd, van mij had hij nog minimaal 2 weken mogen blijven zitten.

Deze zwangerschap ervaar ik wel als wat zwaarder, ik moet echt mijn rust pakken en erom denken dat ik niet te veel loop en til, maar verder is het weer volop genieten van het wonder dat in mij groeit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  sheila123 di 29 nov 2011 - 2:15

Ik vond het erg bijzonder om zwanger te zijn. Dat vind ik echt iets wat je meegemaakt moet hebben vooral als je leven gaat voelen is zooo apart smile verder vind ik het moederschap het mooiste wat er is! Ik vind het wel vele malen zwaarder dan dat ik gedacht had maar ondanks dat geniet ik enorm! Ik voed de kids op zoals ik dacht dat ik ging doen. Ik ben consequent maar kijk op sommige momenten wat minder nauw en dat moet ook kunnen vind ik. Vooral de oudste begrijpt heel goed waar ze aan toe is bij mij. Kortom; het is superleuk! Maar hard werken!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Novalee di 29 nov 2011 - 2:22

Zwanger zijn was eigenlijk zoals ik het had verwacht; ontzettend genieten van het getrappel in je buik, zwijmelen over hoe ze eruit zou zien, de eerste weken beroerd voelen en op een gegeven moment wat lichamelijke klachten etc. Ik had van tevoren een gevoel dat ik 2 weken overtijd zou gaan en zelfs dat kwam uit smile

Voor het moederschap is intenser denk ik de juiste omschrijving. De vermoeidheid voelt intenser dan ik van tevoren dacht, als N. huilt doet dat me nog meer dan ik had kunnen vermoeden, ik weet dat ik van mezelf vaak onzeker ben en dat is nu met N. nog erger geworden. Ook had ik niet verwacht dat het zo'n invloed zou hebben op m'n relatie (al gaat dat gelukkig inmiddels weer helemaal goed). Daar tegenover staat wel dat het geluk ook veel intenser is. Als ik haar 's ochtends uit haar bedje haal en ik krijg zo'n geweldige glimlach te zien dan smelt ik gewoon. Maar ook hoe trots ik me kan voelen als ze iets voor het eerst doet (zoals gisteren toen ze een paar keer een speeltje van hand naar hand overpakte). Soms kijk ik naar haar als ik de fles geef bijvoorbeeld of als mijn vriend met haar knuffelt en dan kan ik gewoon huilen van geluk. Natuurlijk zijn dit dingen waar ik me van tevoren op verheugde, maar het voelt zoveel sterker als het eenmaal zover is.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:28

Dat ik zoveel liefde voor mijn kind kan hebben, dat had ik van te voren nooit gedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Niene di 29 nov 2011 - 2:45

Dat overweldigende gevoel van je liefde voor je kind..Dat had ik van te voren niet gedacht.

Het eerste jaar was overleven,ik was erg onzeker en een postnatale depressie,had een baby wat enorm veel huilde en niet wilde slapen..
Maar nu ze ouder word word het eigenlijk alleen maar leuker.

Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  joyce0606 di 29 nov 2011 - 2:59

Mijn zwangerschap had ingeschat dat ik vreselijk misselijk zou zijn en voorderest genieten! Ik ben niet overdreven misselijk geweest en vanaf 16 weken voelde ik me.goed met 19 weken belandde ik in het ziekenhuis en heb vanaf.toen niet veel meer genoten. Maar vond dat getrappel eerlijk, en zou zo weer zwanger willen zijn!

Het moederschap is geweldig, de liefde onvoorwaardelijk, maar ondanks ik de laatste weken van mijn zwangerschap niet heb kunnen slapen, vallen de gebroken nachten toch erg zwaar. Maar dat komt omdat je moet voeden en troosten. Maar dat lieve koppie maakt alles goed, ook al kan ik door als zombie!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 3:04

Het komt praktisch gezien redelijk overeen met hoe ik het vantevoren verwacht had, alleen is het moeilijk vantevoren voor te stellen hoeveel liefde je kunt voelen voor je kind.

Ik had geen ideeen over opvoeding toen mijn dochter geboren was, ik was zo gefixeerd op de zwangerschap dat dat er even bij ingeschoten was, haha. Dat wees zich uiteindelijk vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 3:17

Mijn zwangerschap was wat spannender als verwacht. Maar ik vond het wel een hele bijzondere tijd ondanks alles. Ik was toch wel trots op mijn enorme buik ookal zat die soms heel erg in de weg.

Moeder zijn had ik zwaar verwacht, en dat is het ook. Had alleen niet verwacht dat ik na 4 maanden volledig uitgeput zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Aggi di 29 nov 2011 - 3:21

Zelda schreef:Dat ik zoveel liefde voor mijn kind kan hebben, dat had ik van te voren nooit gedacht.

+ 1

Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Susan di 29 nov 2011 - 4:12

Heel anders, maar goed, het Ă­s ook gewoon echt anders. Ik weet niet hoe ik het had ervaren als alles 'normaal' zou verlopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Chelle di 29 nov 2011 - 4:30

Ik had ook nooit gedacht dat ik zoveel van mijn kind zou houden. Dat gevoel is zo intens en geweldig!
Ik had niet verwacht dat de eerste maanden best pittig zouden En dat ik de eerste paar werken niet zou slapen ivm krampjes en voeden, had ik niet verwacht.

De zwangerschap was wel precies zoals ik had gehoopt en verwacht. Behalve dan dat ik met 30 weken in het ziekenhuis terecht kwam met een bloeding en daarna zo min mogelijk mocht doen. Dat vind ik wel rot.
Ik heb altijd gedacht dat ik met 38 weken zou bevalen en dat gebeurde ook precies op de dag dat ik 38 weken was. Dat vond ik wel een beetje jammer want had nog wel een paar weken willen doorlopen. Met 36 werken zat ik in de veilige zone en ging ik er weer lekker o uit om iedereen mijn super mooie buik te laten zien die overigens ook zo mooi was zoals ik had gehoopt.

Moederschap is geweldig! Dat ik ZO trots zou zijn op alles wat A doet had ik niet verwacht. Tot nu toe is het nog alleen verzorgen en moet het opvoeden nog komen. Ik denk dat A nu niet echt luistert als ik nee zeg. Haha!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Happydobby di 29 nov 2011 - 4:32

Ik vind het moederschap overweldigend, als ik naar mijn zoontje kijk voel ik zoveel liefde voor hem.
Ik ben ook erg emotioneel sinds hij er is. Dat had ik niet verwacht van te voren. Hormonen angel

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  nillis di 29 nov 2011 - 4:44

Ik vond het zwanger zijn geweldig, maar had dan ook een super zwangerschap. T was twee weken te laat, maar ze had nog wel een paar weken mogen zitten. Verder vond ik de eerste drie maanden pittig. T was de hele dag aan het huilen en ze zijn zo afhankelijk van je. Nu heb ik zoveel liefde voor haar, maar vind ik het ook heerlijk dat ik gewoon ben blijven werken. Soms na drie dagen thuis te zijn geweest vind ik het fijn om weer aan het werk te gaan. Maar vind het dan ook weer heerlijk om T de volgende dag weer te zien.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  studiebol di 29 nov 2011 - 5:47

De zwangerschap vond ik niet leuk, wel bijzonder maar niet leuk. Het is dus niet dat ik van de daken schreeuwde hoe fijn ik het vond dat ik zwanger was. Tuurlijk was het bijzonder en fijn dat het ons zo snel gegund was maar meer niet.
Die week dat ik in het ziekenhuis lag vond ik vreselijk, de onzekerheid, het feit dat het elke 1 minuut kan beginnen en je weet dat het te vroeg is... dat vond ik maar niks.

Maar nu het moeder zijn.. ik heb 7 maanden lang te horen gekregen dat ik het heeeeeeel zwaar zou krijgen, ik zou het echt ontzettend zwaar krijgen. Daar had ik me ingesteld, had bedacht dat ik niks meer zou kunnen ivm de meiden. Maar niets is minder waar, de meiden doen het tot nu toe erg goed. Ze drinken goed en slapen lekker,tuurlijk jammeren ze wel eens en kan ik echt niet bedenken wat het is, maar ik blijf er goed relaxed onder.
Het voordeel is natuurlijk dat mijn vriend thuis is, maar eigenlijk merk je dat nu alleen nog met voeden. Ik doe nog steeds het huishouden/boodschappen/koken en mijn vriend is allerlei klussen in huis aan het doen die nog moesten gebeuren. En vanaf vandaag oefenen we ook dat we de kids tegelijk de fles kunnen geven, 1 persoon dus. Zodat dat lukt als mijn vriend straks weer weg is.
Ik ervaar alles dus nog niet als zwaar, wel als heel leuk, gezellig en ik voel een boel liefde voor mijn vriend en de meisjes.

Wat ik wel wat moeilijker vind, is het weg gaan... pfff je moet goed overnadenken wat je allemaal mee moet nemen, het is niet meer een tas met portomonee en sleutels maar het is heel veel meer. En ik ben gewoon nog wat onhandig met de maxicosi op de kinderwagen te krijgen, ik probeer het wel steeds maar het lukt niet altijd... en dan doet mijn vriend het wel maar dan denk ik... "Jaaa straks ben jij er niet en dan" Daar kan ik me nog wel eens aan irriteren dat het gewoon nog niet makkelijk gaat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Fearie di 29 nov 2011 - 6:32

Happydobby schreef:Ik vind het moederschap overweldigend, als ik naar mijn zoontje kijk voel ik zoveel liefde voor hem.
Ik ben ook erg emotioneel sinds hij er is. Dat had ik niet verwacht van te voren. Hormonen angel

+ 1

Ik had nooit verwacht dat ik zoveel van een/mijn kindje kon houden. Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe niet tegenvalt, mijn kereltje is over het grootste gedeelte een heerlijk makkelijk mannetje.

Ben nu sinds 2 weken aan het werken en dat is wel ff heftig, de combinatie van werken, huishouden en kindje. Maar met een paar weken hebben we dat ook onder de knie.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Flower_L di 29 nov 2011 - 6:46

kan ik heel makkelijk in zijn.....druk maar geweldig fijn :

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  holaagirl di 29 nov 2011 - 7:57

vermoeiend, geweldig, zorgen, genieten, niet meer onbezorgd, intens gelukkig,!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:59

Op dit moment even heel erg vermoeiend Sad haha

Het moederschap voor mij betekend intens geluk! De liefde die ik heb, kunnen geven aan mijn kleine aapje en die ook dubbel en dwars terugkrijgen!
Meer plezier in m'n leven en voornamelijk genieten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:04

Het eerste woord wat ik mij opkwam was, geweldig. Als ik dieper ga nadenken op deze vraag weet ik dat het niet altijd geweldig is, het leven als moeder bestaat voor mij uit veel zorgen. Niet alleen voor Mara, maar ook met wat Mara met zich meebrengt voor Senna, en hoe we Senna soms weer tekort doen, en zo is de cirkel weer rond. Ik had voor mijn zwangerschappen natuurlijk wel eens nagedacht over een leven met een beperkt of een gehandicapt kind, in de werkelijkheid ligt het ontzettend ver van die gedachten af. Nog altijd overheerst dat eerste woord wat in mij opkwam, geweldig en dan met name zoveel liefde te mogen ervaren voor 2 van die kleine meiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Steep di 29 nov 2011 - 8:16

Ik had er eerlijk gezegd niet een voorstelling van gemaakt hoe het zou zijn. Ik wist het geslacht niet en ik vond dat ik wel allemaal scenario's in mijn hoofd kon halen maar die zouden berusten op ervaringen bij/van anderen en ik kan daar niet zoveel mee.

Maar tot nu toe is het mij helemaal meegevallen! R. En ik zijn echt maatjes (zo voel ik dat ook). Als hij 's nachts wakker wordt omdat hij honger heeft en ik hang met mijn slaperige hoofd boven zijn wiegje en er komt een gigantische glimlach op zijn gezicht dan wordt ik daar echt gelukkig van. Boeiend dat het 4 uur in de nacht is, hij is blij om mij te zien (ongeacht zijn onbewuste intentie dat hij eten wil). Ik voel me gewoon gelukkig met hem. Ik geniet van hem. We ondernemen dingen samen. Hij is mijn kracht maar ook mijn zwakste punt.

Dus ik zit op een blauwe wolk, gigantisch, en ik vind het heerlijk!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:20

holaagirl schreef:vermoeiend, geweldig, zorgen, genieten, niet meer onbezorgd, intens gelukkig,!

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  PapillonRose di 29 nov 2011 - 8:31

Over het algemeen een grote roze wolk I love you Al komen er ook heus weleens donderbuitjes uit die wolk Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is het om moeder te zijn?  Empty Re: Hoe is het om moeder te zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum