Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen borstvoeding

+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:15

Pompoen; jij omschrijf het mooi, ik heb het ook zo al tegen linda gezegd trouwens maar het is puur bezorgdheid als ik lees van ik ga eronderdoor etc etc. Aangezien ik er dus idd helemaal anders in sta denk ik dan meisje toch denk aan jezelf. Ze krijgen niets van fv en het gaat je zoveel ontlasten.

Ik bedoel het alleen maar goed en vanuit een ander oogpunt idd. Ik snap echt echt niet, en dat geldt voor alle bv moeders die het zo zwaar hebben dat je er dan toch mee doorgaat. Ik cijfer mezelf heel vaak weg maar er zijn grenzen, en misschien lees ik eht fout, maar bij sommigen lees ik gewoon dat ze bij of over die grens zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:16

Ik deed de jongste tijdens die uurtjes gewoon lekker in de draagdoek. Dan was hij dichtbij me en dan was het goed. Ik merk dat hij dit soms nog wel eens heeft. Ik merk dat hij op huilerige momentjes nog het liefst gewoon dicht bij me is. Wat dat betreft is de draagdoek wel echt 1 van de beste uitvindingen geweest die ik heb gedaan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:16

Caroow schreef:Als ik het topic van PC moet geloven komt de letterlijke mamahonger over een paar maanden. Dan proberen die schatjes in ons gezicht te bijten. Gewoon wraak van die baby's van al die keren dat iemand heeft gezegd dat ze om op te vreten zijn smile

:cheering: hahaha idd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:17

[quote="Printje"]Pompoen; jij omschrijf het mooi, ik heb het ook zo al tegen linda gezegd trouwens maar het is puur bezorgdheid als ik lees van ik ga eronderdoor etc etc. Aangezien ik er dus idd helemaal anders in sta denk ik dan meisje toch denk aan jezelf. Ze krijgen niets van fv en het gaat je zoveel ontlasten.

Ik bedoel het alleen maar goed en vanuit een ander oogpunt idd. Ik snap echt echt niet, en dat geldt voor alle bv moeders die het zo zwaar hebben dat je er dan toch mee doorgaat. Ik cijfer mezelf heel vaak weg maar er zijn grenzen, en misschien lees ik eht fout, maar bij sommigen lees ik gewoon dat ze bij of over die grens zijn. [/quote

Ik snap het ook niet zo goed hoor. Maar ik kan me er ook wel iéts bij voorstellen. Ik denk alleen dat je voor jezelf wel een grens moet leggen om jezelf niet compleet voorbij te lopen. Want dan ben je nog verder van huis.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:17

Hier hebben ze eigenlijk nooit huiluurtjes gehad. R huilde gewoon erg veel en N huilt bijna niet. En als ze huilt is er iets, meestal heeft ze dan honger hahaha maar standaard tijden zeg maar waarop ze huilden hebben ze beiden niet gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:17

Luce schreef:Een baby die fv krijgt clustert wellicht niet zo snel, omdat hij minder hard zijn best hoeft te doen om meer te krijgen? Tenminste, ik had ook van die dagen dat mijn kinderen meer melk wilden. Nou ja, dan maakte ik gewoon wat bij en dan was het goed. Bij borstvoeding moet je natuurlijk de productie meer op gang brengen wil je lichaam meer gaan produceren.

dat zijn de regeldagen die jij bedoelt Very Happy Als onze oudste bv had gehad, dan had zij waarschijnlijk een heel duidelijk clustermoment gehad: de avond huilde ze nog meer dan overdag en dan had ze ipv in de doek waarschijnlijk aan de borst gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:17

Luce schreef:Maar borstvoeding hoéft niet he? Borstvoeding is ook gewoon een keuze. Ik vind dat er hier altijd word gedaan alsof je persé borstvoeding moet geven. En als dat dan écht niet lukt en je hebt een hoop ellende doorstaan, dat je dán wel een keer mag stoppen.

Tja, sommige mensen kiezen ervoor om niet die ellende te hebben en de 1 na beste voedingsoptie te nemen. Borstvoeding is goed, dat ontken ik niet. Maar om borstvoeding nou helemaal op te hemelen tot hét wondermiddel vind ik toch altijd zo overdreven.. Het is ook geen middel dat alle allergieën maar tegenhoudt. Allergieën bestaan niet alleen door geen borstvoeding te geven, er zijn er zat die je gewoon krijgt door je leven heen. Doordat je een bepaald soort voedsel eet waar je lichaam toch niet tegen kan. Of noem zo maar 1000 redenen op.


Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik merk bij mezelf soms dat als iemand zonder meer flesvoeding gaat geven of stopt met borstvoeding dat ik bijna een steek van medelijden voel. Het is een heel gevoelsmatig iets, dat ik een soort bijna lichamelijke reactie daarop krijg. Verstandelijk denk ik er helemaal niet zo over, ik vind dat iedereen (uitzonderingen daargelaten) in staat is om voor zichzelf en z'n kindje de beste keuze te maken en dat het zaak is te kijken naar de balans. Maar gevoelsmatig is mijn eerste reactie ook vaak: "oooh wat zonde" en ik heb het gevoel dat er vanuit dit gevoel ook vaak gereageerd wordt. Het is een bijna een beetje zoals liefde, het maakt blind doordat het gevoel zo sterk is.


Laatst aangepast door Pompoen op do 9 mei 2013 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:19

[quote="Luce"]
Printje schreef:Pompoen; jij omschrijf het mooi, ik heb het ook zo al tegen linda gezegd trouwens maar het is puur bezorgdheid als ik lees van ik ga eronderdoor etc etc. Aangezien ik er dus idd helemaal anders in sta denk ik dan meisje toch denk aan jezelf. Ze krijgen niets van fv en het gaat je zoveel ontlasten.

Ik bedoel het alleen maar goed en vanuit een ander oogpunt idd. Ik snap echt echt niet, en dat geldt voor alle bv moeders die het zo zwaar hebben dat je er dan toch mee doorgaat. Ik cijfer mezelf heel vaak weg maar er zijn grenzen, en misschien lees ik eht fout, maar bij sommigen lees ik gewoon dat ze bij of over die grens zijn. [/quote

Ik snap het ook niet zo goed hoor. Maar ik kan me er ook wel iéts bij voorstellen. Ik denk alleen dat je voor jezelf wel een grens moet leggen om jezelf niet compleet voorbij te lopen. Want dan ben je nog verder van huis.

Ik kan het me aan de ene kant ook wel voorstellen maar aan de andere kant denk ik dan echt (oprecht bezorgd) wat doe je jezelf toch aan. Het gaat me er dan idd om dat het leest ( niet zozeer nu bij Linda mar in het algemeen) dat ik denk dat er veel moeders zichzelf af en toe voorbij lopen hiermee en dat vind ik het persoonlijk niet waard.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:19

Pompoen, wat omschrijf je dat treffend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:21

[quote="Printje"]
Luce schreef:
Printje schreef:Pompoen; jij omschrijf het mooi, ik heb het ook zo al tegen linda gezegd trouwens maar het is puur bezorgdheid als ik lees van ik ga eronderdoor etc etc. Aangezien ik er dus idd helemaal anders in sta denk ik dan meisje toch denk aan jezelf. Ze krijgen niets van fv en het gaat je zoveel ontlasten.

Ik bedoel het alleen maar goed en vanuit een ander oogpunt idd. Ik snap echt echt niet, en dat geldt voor alle bv moeders die het zo zwaar hebben dat je er dan toch mee doorgaat. Ik cijfer mezelf heel vaak weg maar er zijn grenzen, en misschien lees ik eht fout, maar bij sommigen lees ik gewoon dat ze bij of over die grens zijn. [/quote

Ik snap het ook niet zo goed hoor. Maar ik kan me er ook wel iéts bij voorstellen. Ik denk alleen dat je voor jezelf wel een grens moet leggen om jezelf niet compleet voorbij te lopen. Want dan ben je nog verder van huis.

Ik kan het me aan de ene kant ook wel voorstellen maar aan de andere kant denk ik dan echt (oprecht bezorgd) wat doe je jezelf toch aan. Het gaat me er dan idd om dat het leest ( niet zozeer nu bij Linda mar in het algemeen) dat ik denk dat er veel moeders zichzelf af en toe voorbij lopen hiermee en dat vind ik het persoonlijk niet waard.

Ik vraag me dan oprecht af of de borstvoeding dan echt het grootste probleem is. Volgens mij is het altijd een samenloop van omstandigheden, vaak een opeenstapeling van dingen en dan krijgt borstvoeding vaak de 'schuld'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:21

Pompoen schreef:

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik merk bij mezelf soms dat als iemand zonder meer flesvoeding gaat geven of stopt met borstvoeding dat ik bijna een steek van medelijden voel. Het is een heel gevoelsmatig iets, dat ik een soort bijna lichamelijke reactie daarop krijg. Verstandelijk denk ik er helemaal niet zo over, ik vind dat iedereen in staat is om voor zichzelf en z'n kindje de beste keuze te maken en dat het zaak is te kijken naar de balans. Maar gevoelsmatig is mijn eerste reactie ook vaak: "oooh wat zonde" en ik heb het gevoel dat er vanuit dit gevoel ook vaak gereageerd wordt. Het is een bijna een beetje zoals liefde, het maakt blind doordat het gevoel zo sterk is.[/quote]

Ik denk dat het heel veel gevoel is. Mijn gevoel zegt het maakt geen drol uit, N is vrolijk, groeit enorm goed en is gezellig. Hier is dus fv gewoon een goede keuze geweest. Ik ken mezelf en weet echt zeker dat dit de beste keuze is voor ons.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  *Lookie* do 9 mei 2013 - 8:21

Helemaal eens met Pompoen.

En ik herken het ook wel van je grens steeds verleggen, dat deed ik ook. Vooral in het begin: onze zoon was nog te zwak om zelf goed te drinken, hij viel steeds in slaap (werd toen ook bijgevoed in ziekenhuis-lang verhaal). Ik 'moest' toen dus full-time kolven om het toch op gang te brengen en ik zat er daardoor na een paar weken ook flink doorheen. Zoon dronk daarbij ook heel langzaam dus feitelijk zat ik zo ongeveer de hele dag alleen maar te voeden of te kolven. Gelukkig kreeg hij toen al gauw veel meer kracht en ging het drinken wel goed. Afgezien van tepelkolven, spruw en afname van productie is het verder daarna wel goed gegaan en toen werd het zo relaxt dat ik het nog een hele tijd heb gegeven. Kortom: het was even heel zwaar maar ik ben blij dat ik toch heb doorgezet. Maar dat is puur mijn eigen gevoel, een ander kan daar heel anders in staan en bovendien is elke situatie weer anders. Ik ben erg pro-bv maar ik vind ook dat iedere moeder zelf haar afwegingen kan maken van wel/geen bv, en wanneer stoppen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:23

Pompoen schreef:
Luce schreef:Maar borstvoeding hoéft niet he? Borstvoeding is ook gewoon een keuze. Ik vind dat er hier altijd word gedaan alsof je persé borstvoeding moet geven. En als dat dan écht niet lukt en je hebt een hoop ellende doorstaan, dat je dán wel een keer mag stoppen.

Tja, sommige mensen kiezen ervoor om niet die ellende te hebben en de 1 na beste voedingsoptie te nemen. Borstvoeding is goed, dat ontken ik niet. Maar om borstvoeding nou helemaal op te hemelen tot hét wondermiddel vind ik toch altijd zo overdreven.. Het is ook geen middel dat alle allergieën maar tegenhoudt. Allergieën bestaan niet alleen door geen borstvoeding te geven, er zijn er zat die je gewoon krijgt door je leven heen. Doordat je een bepaald soort voedsel eet waar je lichaam toch niet tegen kan. Of noem zo maar 1000 redenen op.


Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik merk bij mezelf soms dat als iemand zonder meer flesvoeding gaat geven of stopt met borstvoeding dat ik bijna een steek van medelijden voel. Het is een heel gevoelsmatig iets, dat ik een soort bijna lichamelijke reactie daarop krijg. Verstandelijk denk ik er helemaal niet zo over, ik vind dat iedereen (uitzonderingen daargelaten) in staat is om voor zichzelf en z'n kindje de beste keuze te maken en dat het zaak is te kijken naar de balans. Maar gevoelsmatig is mijn eerste reactie ook vaak: "oooh wat zonde" en ik heb het gevoel dat er vanuit dit gevoel ook vaak gereageerd wordt. Het is een bijna een beetje zoals liefde, het maakt blind doordat het gevoel zo sterk is.

Ja, dat hoor ik wel vaker. Ik kan me daar dan weer niks bij voorstellen. Ik denk dat ik daar gewoon een beetje te nuchter voor ben ofzo. Ook omdat ik gezien heb hoe goed mijn beide kinderen het doen op flesvoeding denk ik.
Alhoewel, ik heb dat gevoel denk ik 1 keer gehad. Bij B toen ik gestopt was met de borstvoeding. Naast het gevoel van diepe opluchting voelde ik me ook een beetje droevig. Een soort van balen dat mijn lichaam het wel aan kon maken, maar dat het me lichamelijk en psychisch gewoon niet lukte. Ik denk dat je zoiets bedoelt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:23

Rejoy; misschien ook wel hoor, ik denk dat de andere omstandigheden ook echt wel meespelen in het hele verhaal maar ik denk dat fv dan toch meer rust kan bieden voor je eigen onrust etc.


Mmm misschien moet ik toch maar in de aandelen gaan vd fv :cheering: ( dan alleen geen Nutrilon of Friso want das nergens te koop)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:25

[quote="Rejoy."]
Printje schreef:
Luce schreef:
Printje schreef:Pompoen; jij omschrijf het mooi, ik heb het ook zo al tegen linda gezegd trouwens maar het is puur bezorgdheid als ik lees van ik ga eronderdoor etc etc. Aangezien ik er dus idd helemaal anders in sta denk ik dan meisje toch denk aan jezelf. Ze krijgen niets van fv en het gaat je zoveel ontlasten.

Ik bedoel het alleen maar goed en vanuit een ander oogpunt idd. Ik snap echt echt niet, en dat geldt voor alle bv moeders die het zo zwaar hebben dat je er dan toch mee doorgaat. Ik cijfer mezelf heel vaak weg maar er zijn grenzen, en misschien lees ik eht fout, maar bij sommigen lees ik gewoon dat ze bij of over die grens zijn. [/quote

Ik snap het ook niet zo goed hoor. Maar ik kan me er ook wel iéts bij voorstellen. Ik denk alleen dat je voor jezelf wel een grens moet leggen om jezelf niet compleet voorbij te lopen. Want dan ben je nog verder van huis.

Ik kan het me aan de ene kant ook wel voorstellen maar aan de andere kant denk ik dan echt (oprecht bezorgd) wat doe je jezelf toch aan. Het gaat me er dan idd om dat het leest ( niet zozeer nu bij Linda mar in het algemeen) dat ik denk dat er veel moeders zichzelf af en toe voorbij lopen hiermee en dat vind ik het persoonlijk niet waard.

Ik vraag me dan oprecht af of de borstvoeding dan echt het grootste probleem is. Volgens mij is het altijd een samenloop van omstandigheden, vaak een opeenstapeling van dingen en dan krijgt borstvoeding vaak de 'schuld'.

Misschien dat borstvoeding dan niet de oorzaak is, maar borstvoeding is de eerste tijd gewoon zwaar. Dat zei je vanmiddag zelf ook nog. Flesvoeding geven en dan een stukje verantwoordelijkheid uit handen kunnen geven kan heel veel opluchting geven en het allemaal net iets minder zwaar maken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:25

Printje schreef:
Pompoen schreef:

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik merk bij mezelf soms dat als iemand zonder meer flesvoeding gaat geven of stopt met borstvoeding dat ik bijna een steek van medelijden voel. Het is een heel gevoelsmatig iets, dat ik een soort bijna lichamelijke reactie daarop krijg. Verstandelijk denk ik er helemaal niet zo over, ik vind dat iedereen in staat is om voor zichzelf en z'n kindje de beste keuze te maken en dat het zaak is te kijken naar de balans. Maar gevoelsmatig is mijn eerste reactie ook vaak: "oooh wat zonde" en ik heb het gevoel dat er vanuit dit gevoel ook vaak gereageerd wordt. Het is een bijna een beetje zoals liefde, het maakt blind doordat het gevoel zo sterk is.

Ik denk dat het heel veel gevoel is. Mijn gevoel zegt het maakt geen drol uit, N is vrolijk, groeit enorm goed en is gezellig. Hier is dus fv gewoon een goede keuze geweest. Ik ken mezelf en weet echt zeker dat dit de beste keuze is voor ons.

Ik weet zeker dat het heel veel gevoel is want ik merk dat dus bij mezelf, dat ik er soms bijna niet objectief naar kan kijken vanuit een neutraal standpunt want in mij schreeuwt alles gewoon: "borstvoeding, BORSTVOEDING, BORSTVOEDIIINGG!!!!". Terwijl ik zéker weet dat het gewoon voor sommige mensen echt beter is om flesvoeding te geven. Maar volgens mij zou, al zou iemand dag en nacht huilen, depressief zijn en half ondervoed mijn eerste gevoel en reactie nog zijn dat het borstvoeding moet zijn en niets anders. Waar het precies vandaan komt weet ik ook niet, maar weet alsjeblieft dat ik het niet zo bedoel als ik eens vanuit mijn (oer?)driften reageer laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 8:26

Printje schreef:Rejoy; misschien ook wel hoor, ik denk dat de andere omstandigheden ook echt wel meespelen in het hele verhaal maar ik denk dat fv dan toch meer rust kan bieden voor je eigen onrust etc.


Mmm misschien moet ik toch maar in de aandelen gaan vd fv :cheering: ( dan alleen geen Nutrilon of Friso want das nergens te koop)

Ik zit ook in de aandelen, tepelhoedjes zijn mijn ding Very Happy


Maar even over het topic, hoeveel pagina's hebben we met zijn allen nu volgepraat? En ik denk niet dat de topicstarter nu weet welke keuze ze moet maken. Het is zo persoonlijk, zo afhankelijk van allerlei factoren.. En ik denk dat er over na denken en er mee bezig zijn wel bewijst dat iedereen hier alleen maar het allerbeste voor zijn of haar kind wil. Ik kan zeggen hoe geweldig bv is, Printje kan dr flessen nog een keer promoten, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:27

Haha, Pompoen Laughing
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:32

hahha Caroow; dan ben jij wel mijn concurrent hahaha.... Ik blijf idd gewoon stug mijn flesjes promoten. Het zijn niet die Chinezen die al onze voeding jatten dat zijn mijn volgers :cheering:

Pompoen; Het is ook een enorme gevoelskwestie, kijk maar naar dit topic. Ik kan er zelf ook niet neutraal naar kijken en dat kan niemand hier. De mensen die helemaal pro-bv zijn roepen: DOOORGAAAAAAAAAAAN en ik pro-fv roep STOP en denk aan jezelf.

Het is idd een persoonlijke keuze.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:34

haha, oooh, pompoen, ik lig gewoon krom van het lachen. Maar wel heel herkenbaar Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:39

Printje schreef:

Pompoen; Het is ook een enorme gevoelskwestie, kijk maar naar dit topic. Ik kan er zelf ook niet neutraal naar kijken en dat kan niemand hier. De mensen die helemaal pro-bv zijn roepen: DOOORGAAAAAAAAAAAN en ik pro-fv roep STOP en denk aan jezelf.

Het is idd een persoonlijke keuze.

Haha, dat is inderdaad waar de discussie steeds om draait denk ik Laughing

Ik heb dat gevoel ook vaak hoor: meid, waarom stop je er niet gewoon mee? Zal het niet snel uitspreken, omdat ik vind dat de persoon zelf haar grens moet stellen. Maar ik denk het wel vaak. Ik denk omdat ik er zelf zo'n enorm gevoel van opluchting aan overgehouden heb.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:47

Luce, en dan vind ik het toch bijzonder (positief) dat het toch overweegt om het toch weer te proberen, al zijn het maar een paar dagen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  _Lana_ do 9 mei 2013 - 9:21

Hahaha Pompoen, grapjas!! Laughing

Het is ook een gevoel. Ik was van het begin af aan heel stellig, ik wilde gewoon BV geven, klaar uit en kosten wat het kost. En het liefst zo lang mogelijk.

Misschien ook wel een soort oerdrang. Alleen beschrijft Pompoen het nog vanuit haar hormonen, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 9:46

Pompoen schreef:

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik merk bij mezelf soms dat als iemand zonder meer flesvoeding gaat geven of stopt met borstvoeding dat ik bijna een steek van medelijden voel. Het is een heel gevoelsmatig iets, dat ik een soort bijna lichamelijke reactie daarop krijg. Verstandelijk denk ik er helemaal niet zo over, ik vind dat iedereen in staat is om voor zichzelf en z'n kindje de beste keuze te maken en dat het zaak is te kijken naar de balans. Maar gevoelsmatig is mijn eerste reactie ook vaak: "oooh wat zonde" en ik heb het gevoel dat er vanuit dit gevoel ook vaak gereageerd wordt. Het is een bijna een beetje zoals liefde, het maakt blind doordat het gevoel zo sterk is.


Ik weet zeker dat het heel veel gevoel is want ik merk dat dus bij mezelf, dat ik er soms bijna niet objectief naar kan kijken vanuit een neutraal standpunt want in mij schreeuwt alles gewoon: "borstvoeding, BORSTVOEDING, BORSTVOEDIIINGG!!!!". Terwijl ik zéker weet dat het gewoon voor sommige mensen echt beter is om flesvoeding te geven. Maar volgens mij zou, al zou iemand dag en nacht huilen, depressief zijn en half ondervoed mijn eerste gevoel en reactie nog zijn dat het borstvoeding moet zijn en niets anders. Waar het precies vandaan komt weet ik ook niet, maar weet alsjeblieft dat ik het niet zo bedoel als ik eens vanuit mijn (oer?)driften reageer Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 394967.
Pompoen, je beschrijft hier echt precies zoals ik het ook voel, ik heb het al een paar keer met mijn man besproken dat ik het zo voel. En vind het erg fijn om van jou precies hetzelfde gevoel terug te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 9:46

Luce schreef:Maar borstvoeding hoéft niet he? Borstvoeding is ook gewoon een keuze. Ik vind dat er hier altijd word gedaan alsof je persé borstvoeding moet geven. En als dat dan écht niet lukt en je hebt een hoop ellende doorstaan, dat je dán wel een keer mag stoppen.

Tja, sommige mensen kiezen ervoor om niet die ellende te hebben en de 1 na beste voedingsoptie te nemen. Borstvoeding is goed, dat ontken ik niet. Maar om borstvoeding nou helemaal op te hemelen tot hét wondermiddel vind ik toch altijd zo overdreven.. Het is ook geen middel dat alle allergieën maar tegenhoudt. Allergieën bestaan niet alleen door geen borstvoeding te geven, er zijn er zat die je gewoon krijgt door je leven heen. Doordat je een bepaald soort voedsel eet waar je lichaam toch niet tegen kan. Of noem zo maar 1000 redenen op.


Amen deel 1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 7 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum