Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen borstvoeding

+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 7:25

Mijn verloskundige vroeg mij vorige week of ik al weet of ik wel of niet bv wil geven. Ik ben er nog niet echt over uit. Bij mijn zoontje ging het voor geen meter en ben ik met 2 a 3 dagen gestopt. Nou gaat het misschien deze keer wel totaal anders en wel goed, maar ik heb toch zoiets dat ik meteen met de fles wil beginnen.
Ik wil toch even weten van de meiden die bv geven of gaven, wat vonden jullie de voor- en de nadelen?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Supertalentje wo 8 mei 2013 - 7:31

Ow, ik lees mee, ik zit met hetzelfde dillemma.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Shopaholic wo 8 mei 2013 - 7:34

Ik wou het bij een 2e eigenlijk best weer proberen maarja door alle complicaties, opnames en medicatie mocht niet meer. Maar heb er soms nog wel spijt van...maar het gaf me ook zoveel stress minder toen we de fles gaven.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan wo 8 mei 2013 - 7:35

Voordelen voor mij zijn dat ik het heel makkelijk vind, ik had altijd drinken bij me, hoefde nergens aan te denken en kon ze voeden waar en wanneer ik wilde. In het begin is het wel even investeren, dan ben je vaak lang met een voeding bezig en bij de oudste heb ik de eerste weken pijn gehad bij het aanhappen.
Ik vind het zelf ook een groot voordeel dat ik antistoffen doorgeef bij het geven van borstvoeding.
Nog een voordeel is dat ik me nooit bezig heb hoeven houden met hoeveel ze moesten drinken of mogen drinken. Ze mochten drinken wanneer en hoe vaak ze wilden.
Nadeel is dan dat mijn man geen voeding over kon nemen, maar dat heb ik nooit vervelend gevonden.
Ik vind borstvoeding ook altijd een fijn moment tussen mij en mijn zoon.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 7:41

Helemaal eens met Liadan. Ik vind het ook handig dat mijn dochter, als ze ziekig is, altijd wel bij mij wil drinken. Dat geldt ook voor de periodes dat ze niet wil eten. Door de borstvoeding weet ik dat ze in ieder geval goede voedingsstoffen binnen krijgt.

Nadeel vind ik de investering in het begin. Het is gewoon niet altijd makkelijk en het vergt soms best wat doorzettingsvermogen. Maar ik ben heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik vind het nog steeds fijn als mijn dochter drinkt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Silke wo 8 mei 2013 - 8:05

Eens met Liadan en Sanne. Ik vond het vooral in het begin ook pittig, maar ben blij dat ik doorgezet heb.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Happydobby wo 8 mei 2013 - 8:10

Voordeel snel, altijd op temperatuur, geen gedoe met schepjes tellen.

Nadeel, het begin ging moeizaam, steeds kloven door verkeerd aanhappen en lui drinken. Toen het goed ging was het makkelijk.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Muppetje wo 8 mei 2013 - 8:14

Ook eens met Liadan en Sanne. Ik heb er best een paar keer de balen van gehad en op het punt gestaan om te stoppen, maar ben zo blij dat ik doorgezet heb!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Famke wo 8 mei 2013 - 8:20

Ook eens met bovenstaande reacties.

In het begin vond ik het echt even investeren. Het ging niet even makkelijk; borstontsteking, kloven en spruw ik heb het allemaal gehad. Maar toch doorgezet, en na de eerste 6-8 weken was het echt genieten. En misschien dat het in het begin met flesvoeding ook wel even aanmodderen is met hoeveelheden, soorten voeding enz.

De makkelijkheid vond ik misschien wel het grootste voordeel vooral s nachts. Kind uit bed, naast je neerleggen, drinken, terugleggen en weer verder slapen. Geen gedoe met flesjes klaarmaken enz.

En bij problemen zou ik snel een lactatiekundige inschakelen, de kennis over borstvoeding bij kraamverzorgenden, verpleegkundigen, huisartsen enz. laat soms te wensen over.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Mamsie wo 8 mei 2013 - 8:30

Al het bovenstaande en ik wil er nog even bij zeggen dat ik nergens last van heb gehad en nooit pijn heb gehad. Bij mij ging het 3x vanzelf en helemaal soepel. Dat kan dus ook.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:44

De voordelen:
Altijd bij de hand
Goedkoop
Niet midden in de nacht uit bed
Als je ergens toch een flesje moet geven, kan dit zonder opwarmen. Van te voren kolven en een paar uur later kan je het zo geven.
En niet onbelangrijk, het is gewoon het beste voor een baby.

Nadelen:
De eerste 4 dagen deed het pijn
Je kan niet zonder kolven weg gaan
Ik sla mezelf knock-out als ik ga hardlopen
Als ik langer dan 4 uur niet voed of kolf verander ik in een melkfontein.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  _Lana_ wo 8 mei 2013 - 8:45

Bij mij was het met 2 kids best wel pittig en investeren.
Ik heb het niet als nadeel ervaren, maar op sommige momenten was het best makkelijk als ze een flesje zouden krijgen.

Maar het allerbelangrijkste waarvoor ik BV wilde geven en BV heb gegeven, is omdat ik vond ( en vind natuurlijk Wink ) dat dat het beste was voor mijn kindjes.

Maar goed, dit was met een tweeling.
Met 1 kindje is het heel veel investeren in het begin, maar uiteindelijk is het hartstikke makkelijk, dat je nooit met flesjes in de weer bent, de voordelen die hierboven genoemd worden dus.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 8:48

Ik heb ook nooit last gehad van kloven, borstontsteking etc. Alleen teveel melk in het begin en spruw. Het was alleen vast minder uit de hand gelopen als de spruw eerder was herkend (en ik me niet overal zo druk over maakte).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 8:49

Caroow schreef:
Ik sla mezelf knock-out als ik ga hardlopen

lol!

Ik heb een hele stevige sport-bh gekocht. Als ik die aanheb, kan ik prima hardlopen, ook in het begin van de borstvoedingsperiode.
Dit is hem, mijn borsten kunnen geen kant meer op.

http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/sports-sporttop-maat-s-xl-black-100521.html#.UYqsasq_HKc


Laatst aangepast door Sanne op wo 8 mei 2013 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Supertalentje wo 8 mei 2013 - 8:50

Maar Mamsie, zou dat standaard zijn of 'horen' juist borstonstekingen en spruw bijv er juist bij? En was je niet onzeker bij de eerste over het afvallen in het begin en dat je productie nog op gang moest komen? En tot hoe oud heb je bv gegeven?

Dat zijn mijn bezwaren een beetje; 8 weken aanklooien, ontstekingen, pijn bij aanleggen, onzekerheid over afvallen en dat met een dreumes ernaast. Caroow schreef laatst dat ze nog zo klungelde, gaat vast over, maar ik vond het zo fijn met zoon om gewoon de deur uit te kunnen, een kop koffie te gaan drinken en hem gewoon een fles te kunnen geven... En FV is niet ideaal ofzo hoor, maar dat ken ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 8:53

Heb jij bij de eerste bv gegeven Supertalentje?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan wo 8 mei 2013 - 8:54

Ik heb ook nooit echt problemen gehad met het geven van borstvoeding, ging beide keren meteen goed. Bij de oudste heb ik alleen de eerste weken pijn gehad bij het aanhappen en later nog een keer een minikloofje gehad.
Ik ben ook nooit onzeker geweest over of ze wel genoeg binnen kregen, zolang ze tevreden waren, genoeg groeiden en plasten vertrouwde ik erop dat het goed ging.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:58

Supertalentje schreef:Maar Mamsie, zou dat standaard zijn of 'horen' juist borstonstekingen en spruw bijv er juist bij? En was je niet onzeker bij de eerste over het afvallen in het begin en dat je productie nog op gang moest komen? En tot hoe oud heb je bv gegeven?

Dat zijn mijn bezwaren een beetje; 8 weken aanklooien, ontstekingen, pijn bij aanleggen, onzekerheid over afvallen en dat met een dreumes ernaast. Caroow schreef laatst dat ze nog zo klungelde, gaat vast over, maar ik vond het zo fijn met zoon om gewoon de deur uit te kunnen, een kop koffie te gaan drinken en hem gewoon een fles te kunnen geven... En FV is niet ideaal ofzo hoor, maar dat ken ik.

Mijn geklungel belemmerd me niet hoor! Ik heb alleen te veel melk en R clustert elke dag en had laatst regeldagen. Clusteren is voor mij geen belemmering. Hij wil elke avond een uurtje borsthangen, maar komt dit niet uit dat leg ik hem eerder op de dag vaker aan, bijvoorbeeld tijdens het avondeten. Ik krijg wel spierballen van rondlopen met ruim 5 kg op 1 arm Very Happy

De deur uit is hier heel makkelijk, ik kolf voor het weg gaan en neem het flesje mee (tenzij baby thuis blijft natuurlijk) en hij drinkt het gewoon op, zonder opwarmen. Nog makkelijker dan flesvoeding!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Mamsie wo 8 mei 2013 - 9:02

Supertalentje schreef:Maar Mamsie, zou dat standaard zijn of 'horen' juist borstonstekingen en spruw bijv er juist bij? En was je niet onzeker bij de eerste over het afvallen in het begin en dat je productie nog op gang moest komen? En tot hoe oud heb je bv gegeven?

Dat zijn mijn bezwaren een beetje; 8 weken aanklooien, ontstekingen, pijn bij aanleggen, onzekerheid over afvallen en dat met een dreumes ernaast. Caroow schreef laatst dat ze nog zo klungelde, gaat vast over, maar ik vond het zo fijn met zoon om gewoon de deur uit te kunnen, een kop koffie te gaan drinken en hem gewoon een fles te kunnen geven... En FV is niet ideaal ofzo hoor, maar dat ken ik.

Tja voor mij hoort het er niet bij. Ik heb het gewoon nooit gehad allemaal. Geluk misschien ook maar het kan dus wel.
Ik ben nooit onzeker geweest over de bv, ze dronken goed, ze groeide goed en plaste goed. Ik vind het zo makkelijk. Nooit iets meenemen en altijd op temperatuur. Ik voede overal. Mijn productie was heel snel op gang en het was net slagroom. Mijn kinderen deden ook mooi lang over een voeding. Binnen 10 min waren ze klaar.
De oudste heeft 10 maanden gehad, toen wou hij niet meer.
De middelste 21 maanden en de jongste is nu 2 jaar en 8 maanden en krijgt nog.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Teddyaapje wo 8 mei 2013 - 9:25

voordelen:
gezondheidsvoordelen voor zowel mij en mn zoontje
goedkoop
altijd goed afgestemd
mag onbeperkt
live voeden vond ik echt t mooiste wat er is, hier kijk ik ook echt naar uit!

nadelen
ik heb dus ft gekolfd en t nadeel hiervan was dat ik wel wat beperkt was in mn vrijdheid maar dat viel voor mij in t niet in vergelijking met alle voordelen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  sanne-84 wo 8 mei 2013 - 9:39

Ook ik ben nog steeds aan het dubben. Voor mij;
Voordelen;
Voor thuis is t makkelijk, binnen andbereik. vooral 'Snachts makkelijk
Beter voor moeder, kind en portemonnee
1op1 contact
Dochter kan nog niet naar vader smile

Nadelen;
Onzekerheid of ze wwl genoeg binnenkrijgt
Niemand anders kan voeding overnemen (als je een x op tijd naar bed wilt ofzo)
Geen regelmaat (kolven is nog moeilijk, en ik voed nog niet graag in openbaar)
Weer gaan werken en kolven
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Thunder wo 8 mei 2013 - 9:54

Ik had alleen maar voordelen. Ik heb nooit spruw of ontstekingen gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Aoi wo 8 mei 2013 - 9:56

Mamsie schreef:Al het bovenstaande en ik wil er nog even bij zeggen dat ik nergens last van heb gehad en nooit pijn heb gehad. Bij mij ging het 3x vanzelf en helemaal soepel. Dat kan dus ook.

Hier bijna hetzelfde, behalve dat ik een b.o. heb gehad bij de oudste maar dat was snel over en we hebben ook spruw gehad, maar ook dat was snel over. Verder verloopt het heel natuurlijk hier, bij alledrie, geen problemen, helemaal vanzelf. En verder idd alles wat hier genoemd wordt Wink

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Twellie wo 8 mei 2013 - 10:22

Voordelen:

- Altijd bij je
- Het helpt om het immuunsysteem van je kind op te bouwen
- Fijn moment tussen moeder en kind
- Geen gedoe met hoeveelheden milliliters, ik had er een zeker gevoel over dat mijn dochters genoeg kregen

Nadelen:

- Soms pijnlijk
- Ik kon voedingen nooit uitbesteden omdat ze beiden niet aan de fles wilden
- Ik voelde me ongemakkelijk bij het voeden in het openbaar, dus moest altijd privacy zien te vinden als ik op pad was
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  boardbabe wo 8 mei 2013 - 10:29

Hier ook nooit last gehad van ontsteking/spruw/etc. Wel in het begin vaak lang bezig geweest met voeden (dat besef je pas achteraf) en het nadeel is dat alleen jij, als moeder, het kan doen. Dus de nachtvoedingen zijn allemaal voor jouw rekening. Verder nooit getwijfeld of hij genoeg binnenkreeg. Hij stopte vanzelf en je hoort en ziet je kind slikken. En zolang hij genoeg aankwam was er niks om over te twijfelen.

Voordelen zijn er in mijn ogen veel meer: altijd voeding bij je, altijd op temperatuur, als je een keer niet thuis bent dan kolf je gewoon (geen nadeel, gewoon een oplossing Wink), bespaart kosten, voedingsstoffen en antistoffen en hetgene dat ik heel fijn vond: iets speciaals dat alleen jij kan doen, heerlijk dat kleine frummeltje dat bij je komt liggen smile

Toch moet ik wel zeggen dat het moment dat je eventueel deels gaat bijvoeden ook weer fijn is. Ineens kan je een keer je handen vrij hebben en hoef je niet overal 'met de borst bloot'. Maar die eerste maanden had ik echt niet anders willen doen!

boardbabe
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 08-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum