Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen borstvoeding

+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 6:26

B heeft (een milde vorm van) koemelkallergie, maar nee, der is geen haar op mijn hoofd die zich schuldig voelt omdat ik na die drie weken gestopt ben.
Ook als je bv geeft kunnen er allergieen optreden, die zekerheid heb je gewoon nooit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Aimee do 9 mei 2013 - 6:34

Lejow schreef:B heeft (een milde vorm van) koemelkallergie, maar nee, der is geen haar op mijn hoofd die zich schuldig voelt omdat ik na die drie weken gestopt ben.
Ook als je bv geeft kunnen er allergieen optreden, die zekerheid heb je gewoon nooit.
Maar lejow, jij wilde toch in eerste instantie ook helemaal geen bv geven? Dan begrijp ik wel dat je minder gemotiveerd bent om door te zetten dan een linda, rejoy of teddyaapje die daar wel heel overtuigend voor gekozen hebben.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 6:36

Aimee schreef:
Lejow schreef:B heeft (een milde vorm van) koemelkallergie, maar nee, der is geen haar op mijn hoofd die zich schuldig voelt omdat ik na die drie weken gestopt ben.
Ook als je bv geeft kunnen er allergieen optreden, die zekerheid heb je gewoon nooit.
Maar lejow, jij wilde toch in eerste instantie ook helemaal geen bv geven? Dan begrijp ik wel dat je minder gemotiveerd bent om door te zetten dan een linda, rejoy of teddyaapje die daar wel heel overtuigend voor gekozen hebben.

Daar heb je een punt. Ik heb het uiteindelijk toch geprobeerd omdat ze zo vroeg kwam.
Maar ik blijf gewoon bij mijn mening. Er wordt soms gedaan alsof FV vegif is, en je absoluut koste wat kost door moet gaan met BV en je kindje voor op moet stellen enz.
Ik ben het daar niet mee eens.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Twellie do 9 mei 2013 - 6:37

Wat jammer dat het weer zo'n borstvoedings-flesvoedingsgebeuren wordt, in de beginpost wordt gewoon gevraagd om de voor- en nadelen van het geven van borstvoeding.

Het lijkt me helemaal geen reden om te stoppen als iemand borstvoeding als zwaar ervaart. Ik vond het zelf ook niet altijd rozengeur en maneschijn maar ik heb er niets aan over gehouden. Pas wanneer de nadelen zwaarder gaan wegen dan de voordelen is het tijd om te stoppen. Dat had ik bijvoorbeeld met vier maanden en dan miste ik ook nog eens heel erg de eerste week na het stoppen, terwijl ik haar daarvoor ook vaak genoeg als zwaar ervaarde.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Aimee do 9 mei 2013 - 6:41

Lejow schreef:
Aimee schreef:
Lejow schreef:B heeft (een milde vorm van) koemelkallergie, maar nee, der is geen haar op mijn hoofd die zich schuldig voelt omdat ik na die drie weken gestopt ben.
Ook als je bv geeft kunnen er allergieen optreden, die zekerheid heb je gewoon nooit.
Maar lejow, jij wilde toch in eerste instantie ook helemaal geen bv geven? Dan begrijp ik wel dat je minder gemotiveerd bent om door te zetten dan een linda, rejoy of teddyaapje die daar wel heel overtuigend voor gekozen hebben.

Daar heb je een punt. Ik heb het uiteindelijk toch geprobeerd omdat ze zo vroeg kwam.
Maar ik blijf gewoon bij mijn mening. Er wordt soms gedaan alsof FV vegif is, en je absoluut koste wat kost door moet gaan met BV en je kindje voor op moe
t stellen enz.
Ik ben het daar niet mee eens.
Maar dat snap ik dus niet, want ik zie niemand schrijven dat fv vergif is. Ik zie alleen moeders die heel bewust hebben gekozen voor het geven van bv en daarom niet op willen geven als het tegenzit. Dat heeft niets te maken met fv, maar wel te maken met de voordelen van bv.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 6:50

Ik vraag me af wie schrijft en vooral waar geschreven wordt dat borstvoeding vergif is. Ik ben wel benieuwd naar een quote waar dit zo duidelijk naar voren komt. Volgens mij is het vooral eigen interpretatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne do 9 mei 2013 - 7:08

Ik snap niet goed waarom een topic over de voor- en nadelen van borstvoeding zo moet ontaarden in de aloude discussie. Als er een topic wordt geopend over een onverzadigbare baby en welke forte voeding dan het beste is, dan komen er toch ook geen reacties dat borstvoeding onbeperkt gegeven mag worden en dat je dat had kunnen geven. En als iemand vertelt dat haar kind zo vaak ziek is, dan roepen we toch ook niet met z'n allen in koor: borstvoeding!

Er wordt gevraagd naar borstvoeding, niet flesvoeding. Dan vind ik het raar dat toch de fanatiekelingen van flesvoeding weer om de hoek komen duiken. Dat is toch gewoon niet nodig?

En Lejow, ik heb juist respect voor jou dat je hebt geprobeerd om borstvoeding te geven. Jij stond er helemaal niet achter, volgens mij heb je ook een borstverkleining gehad toch? Dus het was sowieso maar de vraag of het wel ging lukken. Ik weet nog dat je na de geboorte van B. schreef dat je zo weinig voor haar kon doen dat je dus toch ging proberen om haar borstvoeding te geven. En dat vind ik knap. Ik krijg soms het idee dat jij je zo aangevallen voelt als het om borst of flesvoeding gaat, terwijl dat in mijn ogen juist echt niet nodig is. Bij niemand niet, maar bij jou zeker niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  *Lookie* do 9 mei 2013 - 7:34

Voordelen: Prettig, gezellig momentje, gratis, het beste voor de baby, goed voor jezelf (afvallen en schijnt borstkanker te verminderen), altijd op temperatuur en altijd beschikbaar, snel want je legt zo aan en hoeft niets op te warmen, goed voor de band tussen moeder en kind

Nadelen: je kunt het niet even uit handen geven, er kunnen zich problemen voordoen als tepelkloven en dat is gewoon heel vervelend, het neemt best veel energie, in het openbaar vond ik het niet zo prettig, het kolven vond ik ook niet echt geweldig

Voor mij hebben de nadelen nooit zwaarder gewogen dan de voordelen. Ik ben gaan afbouwen toen onze zoon ongeveer 15 maanden was en met 16 maanden (ik zat toen nog maar op 1 voeding) wilde hij zelf ineens niet meer, waarschijnlijk ook omdat de voeding steeds minder werd door het afbouwen. Ik ben voor mezelf wel blij dat het zo geleidelijk is gestopt. Maar stoppen, en de reden daarvan, is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik ben zelf wel heel blij dat ik heb doorgezet bij alle problemen die zich hebben voorgedaan, ik had het niet willen missen, het was gewoon een heel waardevolle ervaring.


Laatst aangepast door *Lookie* op do 9 mei 2013 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 7:37

Artemis schreef:
Lejow schreef:Sorry hoor, maar ik zou in zo'n geval toch echt voor mezelf kiezen.
En niet uit egoisme, of eigen belang of hoe je het dan ook wilt noemen, maar omdat ik graag ook nog wat aan mezelf wil hebben, en met een fijn gevoel de dag door wil komen.

Als je je zoon nu flesvoeding geeft wordt hij er echt niet minder van. Je hebt ook flesvoeding zonder melk.
Ik heb het ook doorgezet, met hangen en wurgen en veel ellende, daar ben ik niet minder van geworden hoor, mijn kinderen wel beter. Ik vond het ook niet leuk, ik heb het vaak genoeg vervloekt en ik had vast meer genoten als ik eerder gestopt was, maar ik vond het belangrijker dat mijn kinderen goede voeding kregen dan dat ik nou zozeer genoot geloof ik. En een paar jaar later hebben zij wel de voordelen van die voeding en ik echt geen last meer van die nadelen.

En dan noem je Rejoy extreem..

Prima dat jij die keuze hebt gemaakt. Een ander maakt een andere keuze. Het is niet altijd maar zwart-wit borstvoeding flesvoeding. Er spelen een heleboel andere factoren mee die je tot een keuze drijven. Jij bent een ander niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 7:48

Annemie schreef:Wat is clusteren eigenlijk?

Even op het gevaar af dat er al gereageerd is, maar clusteren is dat de baby een bepaalde periode op de dag (vaak 's avonds) extra vaak wil drinken, soms zelfs een paar uur steeds slokjes. Er worden hiervoor verschillende oorzaken genoemd; dat de baby mamahonger heeft en graag bij z'n moeder wil zijn na een dag vol indrukken (maar sommige baby's, zoals de mijne, clusteren 's ochtends of op een ander tijdstip), het kan bijvoorbeeld ook zijn dat ze zich vol willen tanken voor de nacht. In elk geval heeft het kindje gedurende een bepaald tijdsbestek meer behoefte aan de borst.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 7:59

Novalee schreef:
Artemis schreef:Ik vind het ook geen drama als borstvoeding ten koste gaat van jezelf, kinderen hebben gaat nou eenmaal vaak ten koste van jezelf.
Dat ligt er maar net aan in welke mate het ten koste van jezelf gaat. Ik werd mede daardoor zwaar depressief. Dan vind ik het niet meer per se de beste keuze om door te zetten omdat mijn dochter er langer profijt van heeft dan dat het voor mij moeite kostte. Uiteindelijk moet je ook die periode de dagen door kunnen komen en naast het voeden een goede moeder zijn. En straks bij een tweede keer heb ik niet alleen het belang van de baby maar ook van de oudste om rekening mee te houden. Dan ben ik toch echt blij dat ik toen heb besloten te stoppen. N. lijkt nu over haar allergieën heen gegroeid te zijn maar mocht ze in de toekomst toch ergens last van hebben dan mag ik toch hopen dat zij daar begrip voor heeft.

Dit allemaal met betrekking tot mijn situatie. Ik weet dat het bij Linda heel anders is en ik vind het heel erg knap dat ze een tweede keer deze keuze maakt. Maar je kunt niet zo stellen dat het in elke situatie het belang van de moeder ondergeschikt is aan die van het kind. BV is altijd de beste voeding, maar flesvoeding is geen vergif.

Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat je er aan onderdoor gaat. Maar tussen er aan onderdoor gaan en het zwaar vinden zit wel een hele wereld van verschil.
Ik zelf zit nu op de grens. Ik vind het loeizwaar, heb echt een hoopt pech en problemen bovenop elkaar, als het zo blijft gaan dan zie ik mezelf op den duur wel genoodzaakt de keuze te maken om te stoppen omdat ik er dan aan onderdoor ga, maar ik ga er nu nog niet aan onderdoor, dus zet ik alles op alles en doorsta ik de ellende om door te zetten, want ik wil het liefst borstvoeding geven. Waarom?
Omdat:

- Ik het elke keer weer een mooi intiem moment vind om mijn zoontje aan de borst te hebben
- Ik het handig vind dat ik mijn borsten altijd bij me heb
- Ik mijn zoontje graag de beste start wil geven en ik denk dat dat het beste kan met borstvoeding
- Ik het gevoel heb dat ik met borstvoeding mijn zoontje ook een veilige basis geef (al denk ik dat je die ook wel op een andere manier kunt bieden met flesvoeding hoor)

Maar de nadelen zijn:
- de problemen die je met borstvoeding kan hebben (en ik heb geloof ik de pech een hele stapel te hebben op dit moment)
- de energie die het kost
- dat je zo veel extra moet drinken (dit is voor mij een nadeel omdat ik normaal al te weinig dronk en ik het soms echt lastig vind genoeg te drinken)
- het clusteren op een onhandig moment (bij mij is dit extreem vroeg in de ochtend)
- Het is lang zo 'romantisch' niet als ik had gedacht
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:05

Pompoen, ik vind het sowieso al erg knap dat je dan nog steeds doorgaat. Ik ben natuurlijk nooit anders gewend maar fv heb ik ook altijd bij me zelfs in het bos! Gewoon gekookt water, torentje poeder en klaar is Printje. Voor fv zijn natuurlijk ook nadelen te noemen maar de nadelen die jij schrijft vind ik zwaarder klinken dan de nadelen voor mij gekoppeld aan fv, snap je wat ik bedoel?

Baby;s met fv clusteren volgens mij niet. En ik vind je een schat maar mamahonger is wel een vreselijk woord hahaha.

Ik wil helemaal niemand aan de fv helpen, heb er geen aandelen in, maar ik vind het gewoon jammer om te lezen dat er zoveel meiden toch aan onderdoor gaan en dan toch niet gaan stoppen. Aan de ene kant knap maar aan de andere kant ook niet zo heel slim msischien. Er is meer dan bv om je kindje gezond, blij en gezellig te houden. Ik merkte bij R dat ik het vreselijk vond die bv en dat voelde R denk ik ook weer aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  *Lookie* do 9 mei 2013 - 8:05

Annemie: Je kunt eigenlijk alleen zelf bepalen of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Maar als je nog twijfelt zou ik het gewoon weer proberen: je kunt altijd weer stoppen. Beter dat, dan achteraf spijt hebben dat je het niet hebt geprobeerd, tenminste dat zou ik denken.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:07

En wat vind je man? Mijn man vond het beide prima en vond het helemaal mijn keuze maar hij kent jou natuurlijk ook goed en kan je misschien helpen met de juiste keuze te maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 8:08

Haha ik vind mamahonger ook zo verschrikkelijk. Dat klinkt alsof ik rokken maak van jute zakken en thee zet van het onkruid uit de voortuin. Maar het is wel een goeie omschrijving vind ik, niemand weet wat clusteren is, mamahonger kan je wel wat mee verzinnen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:08

Maar borstvoeding hoéft niet he? Borstvoeding is ook gewoon een keuze. Ik vind dat er hier altijd word gedaan alsof je persé borstvoeding moet geven. En als dat dan écht niet lukt en je hebt een hoop ellende doorstaan, dat je dán wel een keer mag stoppen.

Tja, sommige mensen kiezen ervoor om niet die ellende te hebben en de 1 na beste voedingsoptie te nemen. Borstvoeding is goed, dat ontken ik niet. Maar om borstvoeding nou helemaal op te hemelen tot hét wondermiddel vind ik toch altijd zo overdreven.. Het is ook geen middel dat alle allergieën maar tegenhoudt. Allergieën bestaan niet alleen door geen borstvoeding te geven, er zijn er zat die je gewoon krijgt door je leven heen. Doordat je een bepaald soort voedsel eet waar je lichaam toch niet tegen kan. Of noem zo maar 1000 redenen op.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:08

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Lejow schreef:

Maar ik was even vergeten dat je iemand die borstvoeding geeft alleen moet/mag stimuleren om verder te gaan, en dat aangeven dat je ook kunt stoppen en waarom kennelijk echt not-done is..

Dat is natuurlijk ook gewoon dikke onzin. Jij bent iemand die stoppen niet overweegt op die manier de put (dieper) aan het inpraten door negatief te lopen doen. Dan schiet je je doel flink voorbij.

Ik zie dat ook anders, ik snap je punt maar ik zie het juist dat er enorm gepusht wordt om maar door te gaan, dat kan ook juist al zeer zwaar opgepakt worden natuurlijk. Daarmee kun je je doel ook voorbijschieten.

Als ik zou overwegen te stoppen en ik krijg alleen maar doorgaan doorgaan terwijl ik twijfel voelt dat ook niet goed.

Als Linda nu uit zichzelf had gezegd: 'jongens, dit gaat niet meer, ik stop ermee' was het een ander verhaal geweest. Ze geeft nu juist aan dat ze door wil gaan, ook al heeft ze het gevoel dat het ten koste gaat van zichzelf, ik vind dat een hele andere situatie waarin het m.i. geen meerwaarde geeft om dan berichten te posten over dat ze moet genieten en dat ze beter kan stoppen.
Borstvoeding is best wel heilig voor mij, maar ik snap dat dit niet voor iedereen geldt. Die keuzes respecteer ik, maar respecteer dan ook keuzes van anderen. Ik vind het aanmoedigen en complimenten geven naar Linda helemaal geen pushen, eerder een hart onder de riem steken en aanmoedigen. Ik denk dat je beter dat kunt gebruiken dan een negatieve post over borstvoeding en 'moeten genieten'

Sterker nog, ik krijg in het borstvoedingtopic steeds complimenten over dat ik al zo ver gekomen ben en dat ik een bikkel ben dat ik zo doorzet. Dat zijn fijne dingen om te horen, ze sterken mij in twee gevoelens, dat ik als ik zou willen stoppen écht wel genoeg gedaan heb om het te doen slagen en dat ik als ik door ga ook goed bezig ben. Kortom, ze geven me eigenlijk zelfvertrouwen om mijn eigen beslissing te nemen en geven me helemaal niet het gevoel dat ik koste wat het kost moet doorgaan.
Echter vind ik dat er aan het 'negatieve geluid' van Lejow wel erg zwaar getild wordt. Het van verschillende richtingen verschillende geluiden te horen krijgen in de borstvoedingsstrijd zou niet moeten uitmaken voor de keuze die Linda uiteindelijk maakt, want die maakt ze uiteindelijk zelf. Lejow en ook Printje geven puur aan hoe ze er tegenover staan, in hun optiek ben je mal als je doorgaat op deze manier omdat zij zelf zien hoe goed hun kindjes het doen op die flesvoeding die soms bijna als vloeken voelt als je borstvoeding geeft/wil geven (zo voel ik het wel een beetje, puur vanuit mezelf). En geef ze eens ongelijk! Ze lezen met bezorgdheid over hoe zwaar iemand het heeft met problemen die zij met flesvoeding nooit ervaren hebben!
En als ik eerlijk ben, ik heb voor mezelf ook de grens steeds verlegd. Ik wil zo graag borstvoeding geven dat ik daar best heel ver voor ga. En in sommige gevallen schiet de borstvoeding dan inderdaad zijn doel voorbij. Want dan heeft een kind meer aan een gelukkige uitgeruste en niet onzekere moeder die flesvoeding geeft want in sommige gevallen maakt dat wel degelijk het verschil.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:10

Caroow schreef:Haha ik vind mamahonger ook zo verschrikkelijk. Dat klinkt alsof ik rokken maak van jute zakken en thee zet van het onkruid uit de voortuin. Maar het is wel een goeie omschrijving vind ik, niemand weet wat clusteren is, mamahonger kan je wel wat mee verzinnen.

Mijn kinderen hebben ook wel de zogenaamde 'mamahonger' gehad hoor (heb zelf ook niks met het woord trouwens) en ik gaf flesvoeding. Gewoon lekker tegen je aanhouden en een lekker warm flesje melk. Een kind zo jong merkt echt niet of hij aan een tepel zit te zuigen of aan een speen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Happydobby do 9 mei 2013 - 8:11

Printje schreef:
Baby;s met fv clusteren volgens mij niet. En ik vind je een schat maar mamahonger is wel een vreselijk woord hahaha.


Niet alle baby's clusteren maar fv kindjes kunnen dit wel doen, veel zien dit dan als huiluurtje smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 8:12

Luce schreef:
Caroow schreef:Haha ik vind mamahonger ook zo verschrikkelijk. Dat klinkt alsof ik rokken maak van jute zakken en thee zet van het onkruid uit de voortuin. Maar het is wel een goeie omschrijving vind ik, niemand weet wat clusteren is, mamahonger kan je wel wat mee verzinnen.

Mijn kinderen hebben ook wel de zogenaamde 'mamahonger' gehad hoor (heb zelf ook niks met het woord trouwens) en ik gaf flesvoeding. Gewoon lekker tegen je aanhouden en een lekker warm flesje melk. Een kind zo jong merkt echt niet of hij aan een tepel zit te zuigen of aan een speen.

Nee, maar een kind merkt wel of zijn moeder het afdoet als huiluurtje en verder er niks mee doet, of dat een moeder probeert aan de behoeftes van het kind te voldoen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 8:12

Luce schreef:Maar borstvoeding hoéft niet he? Borstvoeding is ook gewoon een keuze. Ik vind dat er hier altijd word gedaan alsof je persé borstvoeding moet geven. En als dat dan écht niet lukt en je hebt een hoop ellende doorstaan, dat je dán wel een keer mag stoppen.

Tja, sommige mensen kiezen ervoor om niet die ellende te hebben en de 1 na beste voedingsoptie te nemen. Borstvoeding is goed, dat ontken ik niet. Maar om borstvoeding nou helemaal op te hemelen tot hét wondermiddel vind ik toch altijd zo overdreven.. Het is ook geen middel dat alle allergieën maar tegenhoudt. Allergieën bestaan niet alleen door geen borstvoeding te geven, er zijn er zat die je gewoon krijgt door je leven heen. Doordat je een bepaald soort voedsel eet waar je lichaam toch niet tegen kan. Of noem zo maar 1000 redenen op.


Helemaal mee eens (vast verbaast iedereen dat hahaha) Kinderen worden net zo goed ziek, worden er echt niet slimmer van, en kunnen net zo goed allergieën krijgen. Mooi voorbeeld mijn buurmeisje, kreeg tot ruim 2 jaar bv en is overal allergisch voor, gluten, koemelk en weet ik het allemaal.

Zus kreeg fv en is nergens allergisch voor. Er speelt dus in mijn ogen echt zoveel meer mee. Maar goed ieder zijn ding, doe je het wel prima doe je het niet ook prima. Ze worden allemaal toch wel groot met vallen en opstaan.

Caroow; ow gelukkig haha ik vind het echt zo'n vreselijk stom woord hahaha

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:13

Caroow schreef:Haha ik vind mamahonger ook zo verschrikkelijk. Dat klinkt alsof ik rokken maak van jute zakken en thee zet van het onkruid uit de voortuin. Maar het is wel een goeie omschrijving vind ik, niemand weet wat clusteren is, mamahonger kan je wel wat mee verzinnen.

Ja, het is een akelige vertaling, haha. Maar het voelt wel een beetje alsof hij je wil opvreten op dat moment, net zoals ik hem wel eens wil opvreten omdat ik hem zo lief vind zeg maar.

En Printje, ik snap je helemaal, ik heb toevallig net een soort toelichting daarop gegeven in mijn vorige stukje. Dat je de grens steeds verlegt als je borstvoeding geeft/wil blijven geven. Ik kan ook niet echt 'harde' (feitelijke) voordelen opnoemen eigenlijk (terwijl de nadelen wel heel feitelijk zijn), het is gewoon een heel sterk gevoel. Ik heb altijd borstvoeding willen geven en hoe nuchter ik ook zei dat ik als het met teveel zou kosten ik er mee zou stoppen, nu blijkt gewoon dat ik daar helemaal niet zo makkelijk afscheid van kan en wil nemen ook al gaat het niet lekker. Maar het woord stoppen is in deze week al regelmatig gevallen en ik heb daarin ook al voor mezelf wat beslissingen genomen want doorgaan tot ik er bij neerval is gewoon geen optie. Maar zonder slag of stoot stoppen is ook geen optie voor mij!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:13

Een baby die fv krijgt clustert wellicht niet zo snel, omdat hij minder hard zijn best hoeft te doen om meer te krijgen? Tenminste, ik had ook van die dagen dat mijn kinderen meer melk wilden. Nou ja, dan maakte ik gewoon wat bij en dan was het goed. Bij borstvoeding moet je natuurlijk de productie meer op gang brengen wil je lichaam meer gaan produceren.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 8:13

Caroow schreef:
Luce schreef:
Caroow schreef:Haha ik vind mamahonger ook zo verschrikkelijk. Dat klinkt alsof ik rokken maak van jute zakken en thee zet van het onkruid uit de voortuin. Maar het is wel een goeie omschrijving vind ik, niemand weet wat clusteren is, mamahonger kan je wel wat mee verzinnen.

Mijn kinderen hebben ook wel de zogenaamde 'mamahonger' gehad hoor (heb zelf ook niks met het woord trouwens) en ik gaf flesvoeding. Gewoon lekker tegen je aanhouden en een lekker warm flesje melk. Een kind zo jong merkt echt niet of hij aan een tepel zit te zuigen of aan een speen.

Nee, maar een kind merkt wel of zijn moeder het afdoet als huiluurtje en verder er niks mee doet, of dat een moeder probeert aan de behoeftes van het kind te voldoen.

Ja, natuurlijk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 8:14

Als ik het topic van PC moet geloven komt de letterlijke mamahonger over een paar maanden. Dan proberen die schatjes in ons gezicht te bijten. Gewoon wraak van die baby's van al die keren dat iemand heeft gezegd dat ze om op te vreten zijn smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 6 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum