Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen borstvoeding

+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 9:47

Pompoen schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Lejow schreef:

Maar ik was even vergeten dat je iemand die borstvoeding geeft alleen moet/mag stimuleren om verder te gaan, en dat aangeven dat je ook kunt stoppen en waarom kennelijk echt not-done is..

Dat is natuurlijk ook gewoon dikke onzin. Jij bent iemand die stoppen niet overweegt op die manier de put (dieper) aan het inpraten door negatief te lopen doen. Dan schiet je je doel flink voorbij.

Ik zie dat ook anders, ik snap je punt maar ik zie het juist dat er enorm gepusht wordt om maar door te gaan, dat kan ook juist al zeer zwaar opgepakt worden natuurlijk. Daarmee kun je je doel ook voorbijschieten.

Als ik zou overwegen te stoppen en ik krijg alleen maar doorgaan doorgaan terwijl ik twijfel voelt dat ook niet goed.

Als Linda nu uit zichzelf had gezegd: 'jongens, dit gaat niet meer, ik stop ermee' was het een ander verhaal geweest. Ze geeft nu juist aan dat ze door wil gaan, ook al heeft ze het gevoel dat het ten koste gaat van zichzelf, ik vind dat een hele andere situatie waarin het m.i. geen meerwaarde geeft om dan berichten te posten over dat ze moet genieten en dat ze beter kan stoppen.
Borstvoeding is best wel heilig voor mij, maar ik snap dat dit niet voor iedereen geldt. Die keuzes respecteer ik, maar respecteer dan ook keuzes van anderen. Ik vind het aanmoedigen en complimenten geven naar Linda helemaal geen pushen, eerder een hart onder de riem steken en aanmoedigen. Ik denk dat je beter dat kunt gebruiken dan een negatieve post over borstvoeding en 'moeten genieten'

Sterker nog, ik krijg in het borstvoedingtopic steeds complimenten over dat ik al zo ver gekomen ben en dat ik een bikkel ben dat ik zo doorzet. Dat zijn fijne dingen om te horen, ze sterken mij in twee gevoelens, dat ik als ik zou willen stoppen écht wel genoeg gedaan heb om het te doen slagen en dat ik als ik door ga ook goed bezig ben. Kortom, ze geven me eigenlijk zelfvertrouwen om mijn eigen beslissing te nemen en geven me helemaal niet het gevoel dat ik koste wat het kost moet doorgaan.
Echter vind ik dat er aan het 'negatieve geluid' van Lejow wel erg zwaar getild wordt. Het van verschillende richtingen verschillende geluiden te horen krijgen in de borstvoedingsstrijd zou niet moeten uitmaken voor de keuze die Linda uiteindelijk maakt, want die maakt ze uiteindelijk zelf. Lejow en ook Printje geven puur aan hoe ze er tegenover staan, in hun optiek ben je mal als je doorgaat op deze manier omdat zij zelf zien hoe goed hun kindjes het doen op die flesvoeding die soms bijna als vloeken voelt als je borstvoeding geeft/wil geven (zo voel ik het wel een beetje, puur vanuit mezelf). En geef ze eens ongelijk! Ze lezen met bezorgdheid over hoe zwaar iemand het heeft met problemen die zij met flesvoeding nooit ervaren hebben!En als ik eerlijk ben, ik heb voor mezelf ook de grens steeds verlegd. Ik wil zo graag borstvoeding geven dat ik daar best heel ver voor ga. En in sommige gevallen schiet de borstvoeding dan inderdaad zijn doel voorbij. Want dan heeft een kind meer aan een gelukkige uitgeruste en niet onzekere moeder die flesvoeding geeft want in sommige gevallen maakt dat wel degelijk het verschil.

En Amen deel 2!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 9:48

En verder, Sanne, bedankt voor je lieve reactie!!

En nog even spuit 11 over de FV als vergif, ik zei niet voor niets dat het gedaan wordt 'alsof' het zo is.
Ik zeg nergens dat iemand zegt dat FV vergif is. Ik krijg alleen door de 'ophemeling' van BV soms, wel die bijsmaak van.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan do 9 mei 2013 - 9:56

En zo kijkt iedereen er anders naar. Ik krijg er een nare bijsmaak van als er wordt gezegd dat borstvoeding echt niet zo goed helpt tegen allergieën omdat het kindje van de nicht van de buurvrouw lang borstvoeding gehad heeft en heel veel allergieën heeft en dat haar andere kind nooit borstvoeding heeft gehad en er niks aan de hand is. Ik vind dat geen vergelijking.
En ik vind het voor mezelf vervelend om te lezen omdat dat op mij overkomt dat het geen zin heeft om om die reden borstvoeding te geven. Ik vind borstvoeding geven o.a. belangrijk omdat ik dan antistoffen doorgeef en omdat de kans op allergieën kleiner is en ik vind dat dat hier wel gebagatelliseerd wordt.
Ik vind het ook niet fijn om te lezen dat borstvoeding hier opgehemeld zou worden, in dit topic vind ik dat helemaal niet van toepassing omdat er gevraagd wordt naar voor en nadelen van het geven van borstvoeding aan moeders die borstvoeding geven. Het is logisch dat er dan andere antwoorden gegeven worden dan als het gevraagd wordt aan moeders die bewust geen borstvoeding geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 10:01

Liadan schreef:En zo kijkt iedereen er anders naar. Ik krijg er een nare bijsmaak van als er wordt gezegd dat borstvoeding echt niet zo goed helpt tegen allergieën omdat het kindje van de nicht van de buurvrouw lang borstvoeding gehad heeft en heel veel allergieën heeft en dat haar andere kind nooit borstvoeding heeft gehad en er niks aan de hand is. Ik vind dat geen vergelijking.
En ik vind het voor mezelf vervelend om te lezen omdat dat op mij overkomt dat het geen zin heeft om om die reden borstvoeding te geven. Ik vind borstvoeding geven o.a. belangrijk omdat ik dan antistoffen doorgeef en omdat de kans op allergieën kleiner is en ik vind dat dat hier wel gebagatelliseerd wordt.
Ik vind het ook niet fijn om te lezen dat borstvoeding hier opgehemeld zou worden, in dit topic vind ik dat helemaal niet van toepassing omdat er gevraagd wordt naar voor en nadelen van het geven van borstvoeding aan moeders die borstvoeding geven. Het is logisch dat er dan andere antwoorden gegeven worden dan als het gevraagd wordt aan moeders die bewust geen borstvoeding geven.
+1. Het was voor mij ook geen 'keus' om bv te geven. Het voelt voor mij als een plicht/drang om mijn babys borstvoeding te geven. Ik hemel het ook niet op, ik ervaar de bv als geweldig en het beste. Ik vind het ook erg jammer om van vriendinnen te horen dat ze meteen al de fles willen gaan geven en geen bv gaan proberen. Voel me bijna raar dat ik wel bv geef. Want volgens mij geven er om mij heen meer moeders fv dan bv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 10:04

Liadan, dat zei ik omdat iedereen hier zegt ja maar allergieën. Maar het is geen wondermiddel daartegen dat wilde ik er alleen maar mee zeggen. R is idd astmatisch mar ik geloof persoonlijk niet dat hij dat niet gehad had wanneer ik bv gegeven had. Misschien naïef maar ik heb andere prioriteiten gesteld boven bv geven.


Er komt bij iedereen gewoon veel gevoel bijwijlen zoals Pompoen al mooi omschreef. Ik snap niet dat mensen bv geven ten koste van weet ik wat. Jullie snappen niet dat ik bv vreselijk vind. Doordat er aan beide kanten veel gevoel meespeelt komen dingen misschien anders bij je over dan dat het bedoeld wordt. Ik vind idd dat bv enorm opgehemeld wordt, maar zoals ik ook zei ik lees natuurlijk vanuit mijn gevoel, misschien is dat niet zo maar zo komt het op mij wel over. Intiem moment, kan met fv ook. Altijd bij je, geldt net zo goed voor fv. Zo ' lees' ik dat dus zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 10:06

Pluto schreef:
Liadan schreef:En zo kijkt iedereen er anders naar. Ik krijg er een nare bijsmaak van als er wordt gezegd dat borstvoeding echt niet zo goed helpt tegen allergieën omdat het kindje van de nicht van de buurvrouw lang borstvoeding gehad heeft en heel veel allergieën heeft en dat haar andere kind nooit borstvoeding heeft gehad en er niks aan de hand is. Ik vind dat geen vergelijking.
En ik vind het voor mezelf vervelend om te lezen omdat dat op mij overkomt dat het geen zin heeft om om die reden borstvoeding te geven. Ik vind borstvoeding geven o.a. belangrijk omdat ik dan antistoffen doorgeef en omdat de kans op allergieën kleiner is en ik vind dat dat hier wel gebagatelliseerd wordt.
Ik vind het ook niet fijn om te lezen dat borstvoeding hier opgehemeld zou worden, in dit topic vind ik dat helemaal niet van toepassing omdat er gevraagd wordt naar voor en nadelen van het geven van borstvoeding aan moeders die borstvoeding geven. Het is logisch dat er dan andere antwoorden gegeven worden dan als het gevraagd wordt aan moeders die bewust geen borstvoeding geven.
+1. Het was voor mij ook geen 'keus' om bv te geven. Het voelt voor mij als een plicht/drang om mijn babys borstvoeding te geven. Ik hemel het ook niet op, ik ervaar de bv als geweldig en het beste. Ik vind het ook erg jammer om van vriendinnen te horen dat ze meteen al de fles willen gaan geven en geen bv gaan proberen. Voel me bijna raar dat ik wel bv geef. Want volgens mij geven er om mij heen meer moeders fv dan bv.

Ik vind het wel een keuze, ik vind het totaal geen plicht naar mijn kind toe. Een plicht is goed voor je kind zorgen, het beschermen etc etc en daar hoort voor mij geen bv bij.

Ik snap ook niet helemaal waarom jij dat jammer vindt dat vriendinnen dat doen, het is toch hun eigen goede keuze.

Maar goed misschien ben ik hierin wel raar want ik heb mezelf nooit als bv moeder gezien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 10:06

Ik zie het als plicht en drang om mijn kind te voeden en of dit dan met FV of BV is zal mij een worst wezen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 10:15

Ieder jaar voeren we hier deze discussie trouwens we eens. We blijven allemaal lekker stronteigenwijs ons eigen ding roepen :cheering: :cheering:
Ik vind dit, jij vindt dat en onze kindjes groeien allemaal op tot leuke steeds grotere kinderen die allemaal wel eens ziek zijn, zich ontwikkelen etc 0. Dus wederom aan het einde van het verhaal maakt het geen bal uit, we willen allemaal het beste voor onze kinderen en doen dat allemaal op onze eigen manier.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Muppetje do 9 mei 2013 - 10:24

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als ik dingen zeg die niet helemaal in de context passen. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet mogen doen, maar ik vind wel dat iedereen, medische beperkingen door bijvoorbeeld medicijnen daargelaten, het zou moeten proberen om borstvoeding te geven.

Je kan er immers altijd mee stoppen als het echt niet bevalt. En linksom of rechtsom, het is wel het beste voor je kindje.

En daarbij, als je het nooit probeert kan je er toch ook niet over oordelen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 10:27

Muppetje schreef:Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als ik dingen zeg die niet helemaal in de context passen. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet mogen doen, maar ik vind wel dat iedereen, medische beperkingen door bijvoorbeeld medicijnen daargelaten, het zou moeten proberen om borstvoeding te geven.

Je kan er immers altijd mee stoppen als het echt niet bevalt. En linksom of rechtsom, het is wel het beste voor je kindje.

En daarbij, als je het nooit probeert kan je er toch ook niet over oordelen?

Ik moet helemaal niks, in dat opzicht.
Nogmaals, ik MOET mijn kind voeden, en goddank staat er niet in de wet vast gelegd HOE ik dat moet doen.
Hou er niet van als iets me opgedrongen wordt.

Prima dat het voor jou goed voelt, en het voor jou het beste voelt, maar dat is duidelijk dus niet voor iedereen zo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 10:31

[quote="Muppetje"]Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als ik dingen zeg die niet helemaal in de context passen. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet mogen doen, maar ik vind wel dat iedereen, medische beperkingen door bijvoorbeeld medicijnen daargelaten, het zou moeten proberen om borstvoeding te geven.

Je kan er immers altijd mee stoppen als het echt niet bevalt. En linksom of rechtsom, het is wel het beste voor je kindje.

En daarbij, als je het nooit probeert kan je er toch ook niet over oordelen? [/quot

Lijmstof of rechtsom hoef ik zoiets echt niet te proberen. Als je geen fv geeft kun je r ook niet over oordelen. Ik moet zoiets niet en willen al helemaal niet. Fijn dat je het zo geweldig vindt ik vind dat niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Muppetje do 9 mei 2013 - 10:36

Maar jullie hebben het toch allebei geprobeerd? Of gekolfd? En het ging niet en daarom wil je het nu niet meer, naja, prima. Dat probeer ik alleen maar te zeggen.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje do 9 mei 2013 - 10:40

Muppetje schreef:Maar jullie hebben het toch allebei geprobeerd? Of gekolfd? En het ging niet en daarom wil je het nu niet meer, naja, prima. Dat probeer ik alleen maar te zeggen.

Geprobeerd ja maar heel heel kort. Ik wilde het eigenlijk al niet een de eerste sec bevestigde dat. Halve dag tot dag later was Ik er al klaar mee. Als ik het echt iets vond had ik misschien nog langer geprobeerd maar eigenlijk wilde ik het dus sowieso niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce do 9 mei 2013 - 11:12

Gelukkig maar dat we in een vrij land leven Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Paper Crown do 9 mei 2013 - 18:37

Nou.. Ik snap wel dat meiden die bv geven zich een beetje eh.. 'Superieur' voelen omdat het gewoon voor de meesten wél bikkelhard werken is gewoon. Al is 't alleen maar omdat je je lichaam na een zwangerschap nog steeds beschikbaar stelt voor je kind. Ik vond borstvoeden en hel, ik ben er ook helemaal niet goed in, deed best zeer en eerlijk? Ik had echt geen zin in een baby de hele dag aan mijn borst. Mijn kind kon met 2 weken al max voorgeschreven flesvoeding op, dat zat op dat moment echt niet in mijn borsten. Als ik had doorgezet was 't heus wel gelukt maar jongens, hoe makkelijk was 't gewoon barleduc in zijn fles gieten opwarmen 4 schepjes bij en baby was happy en ik hoefde ook niet met een tiet bloot. Zo heeft iedereen zijn afwegingen gemaakt, iedereen heeft 't beste met hun kindje voor waardoor iedereen wel aan de rechten en plichten van 't ouderschap voldoet. Je laat je kind niet verhongeren, het zal julian een worst zijn of ik hem de borst of fles geef maar vaak is 't moederschap ook dat je jezelf bepaalde dingen oplegd en je voelt falen als je stopt bijv. Wat ik trouwens nog even wil zeggen, mijn oma kon mijn vader ivm geldgebrek niet goed borstvoeden, mijn opa was toen 20 en had dienstplicht en die liet mijn oma (helaas) toen ze 7 maanden zwanger was achter. Toen mijn vader werd geboren had mijn oma geen gezond melk omdat ze zelf amper te eten had. Mijn oma bracht dan mijn vader zo vaak als hij wilde eten naar zijn: 'melk moeder' die vrouw had ook een kindje gekregen en gaf mijn vader ook melk. Ik vond dat zo'n schattig verhaal. Die vrouwen hielpen elkaar en wij doen hier alsof we perse moeten vechten met elkaar door elkaar wijs t emaken wat beter is. Laat gaan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan do 9 mei 2013 - 18:57

Ik vind dat niemand zou moeten proberen borstvoeding te geven, ieder zijn eigen keuze. Ik denk zelf ook dat als je er eigenlijk niet achter staat om borstvoeding te geven, dat de kans ook veel kleiner is dat het gaat lukken.
Maar het is ook niet zo dat het op het eind niks uit maakt of je borstvoeding geeft of flesvoeding want borstvoeding is gewoon beter dan flesvoeding, niet alleen voor het kind maar ook voor de moeder (verkleint bijvoorbeeld de kans op borstkanker). Dat wil niet zeggen dat flesvoeding niet goed is, want flesvoeding is natuurlijk ook gewoon goed voor je kind, maar niet net zo goed als borstvoeding en dat wordt hier wel een beetje gezegd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pink! do 9 mei 2013 - 19:17

Liadan schreef:Ik vind dat niemand zou moeten proberen borstvoeding te geven, ieder zijn eigen keuze. Ik denk zelf ook dat als je er eigenlijk niet achter staat om borstvoeding te geven, dat de kans ook veel kleiner is dat het gaat lukken.
Maar het is ook niet zo dat het op het eind niks uit maakt of je borstvoeding geeft of flesvoeding want borstvoeding is gewoon beter dan flesvoeding, niet alleen voor het kind maar ook voor de moeder (verkleint bijvoorbeeld de kans op borstkanker). Dat wil niet zeggen dat flesvoeding niet goed is, want flesvoeding is natuurlijk ook gewoon goed voor je kind, maar niet net zo goed als borstvoeding en dat wordt hier wel een beetje gezegd.

Ja idd mee eens dus.
Ik vind heel jammer dat er gedaan word dat fv net zo goed is.

Een voorbeeld:

Dit zit in borstvoeding en staat ook bij wat erin gewone melk zit:
http://www.borstvoeding.com/files/whatsinbreastmilk2.pdf

En natuurlijk is er nog veel meer info en een hele wijslijst aan wetenschappelijke bewijzen voor alle voordelen van borst voeden en langvoeden.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 19:19

Vanuit jullie oogpunt wordt er gedaan alsof FV net zo goed is, vanuit mijn oogpunt wordt er gedaan alsof FV vergif is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan do 9 mei 2013 - 19:21

Lejow schreef:Vanuit jullie oogpunt wordt er gedaan alsof FV net zo goed is, vanuit mijn oogpunt wordt er gedaan alsof FV vergif is.
Ik snap deze opmerking niet?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Muppetje do 9 mei 2013 - 19:25

Liadan schreef:Ik vind dat niemand zou moeten proberen borstvoeding te geven, ieder zijn eigen keuze. Ik denk zelf ook dat als je er eigenlijk niet achter staat om borstvoeding te geven, dat de kans ook veel kleiner is dat het gaat lukken.

Ja daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in. Laat ik het anders zeggen, ik vind het erg jammer dat sommige mensen al vantevoren zeggen dat ze net niet willen proberen.

Maar uiteraard. Iedereen zn eigen keuze!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Aimee do 9 mei 2013 - 19:29

Liadan schreef:
Lejow schreef:Vanuit jullie oogpunt wordt er gedaan alsof FV net zo goed is, vanuit mijn oogpunt wordt er gedaan alsof FV vergif is.
Ik snap deze opmerking niet?
Ik ook niet. Maar dat schreef ik al eerder.
En daarnaast word er vaak gesproken over de borstvoedingsmaffia, maar ik vind dat in dit topic vele malen harder en geïrriteerder gereageerd wordt door de flesvoeding-fanatiekelingen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 19:40

Door de manier waarop er over BV gesproken wordt, dat je het beste wilt voor je kindje, en het dus BV geeft enz.
Maw: als je FV geeft, wil je dus niet het beste voor je kindje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Laurientje do 9 mei 2013 - 19:40

Ik heb niet alles gelezen maar ik heb met beide ervaring borst en flesvoeding.

Bij de oudste heb ik 6 weken borstvoeding gegeven met een moeilijke start en uiteindelijk spruw dat niet herkent werd gestopt..

Bij de jongste heb ik weer een moeilijke start gehad en uiteindelijk ook nog eens een borstonststeking en maanden spruw maar man wat ben ik blij dat ik toch doorgezet heb!!
Ze is nu ruim 13 maanden en ben net sinds een paar dagen gestopt.

Ik weet niet wie het vroeg maar met 1 borst voeden kan prima (je krijgt dan wel tijdelijk een paar cupmaten verschil) ik heb vanaf 8 maanden met 1 borst gevoed, geen problemen.

Borstvoeding is zoveel makkelijker vind ik, geen gedoe met flesjes en schepjes en poedertjes, altijd voeding bij je nooit na hoeven denken.

Bij een eventuele derde kies ik dus weer direct voor de borst.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Liadan do 9 mei 2013 - 19:43

Lejow schreef:Door de manier waarop er over BV gesproken wordt, dat je het beste wilt voor je kindje, en het dus BV geeft enz.
Maw: als je FV geeft, wil je dus niet het beste voor je kindje.
Dat zegt toch niemand, dat je niet het beste voor je kind wil als je flesvoeding geeft. Je verdraait wat er hier gezegd wordt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 19:45

Ik verdraai niets, ik krijg dat gevoel erbij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 8 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum