Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley of niet, voor- en nadelen?

+35
Floor
Vixen
Flower_L
maiadebij
Luce
M@niek
Darius
Caulfield
Sterrin_
Caroow
SDL
Shopaholic
Steep
Pien
Susan
Charles
Laced
_Lana_
SarahKey
studiebol
Highway
Nana
Twellie
Happydobby
Supertalentje
Tania
Puggle
CCC
Liadan
Sanne
Aimee
Filoria
Lejow
Linda
Muppetje
39 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Muppetje wo 19 dec 2012 - 8:13

Het duurt nog even, maar ik wil me er wel graag in verdiepen voor ik iets kies...
Welke wijze van bijvoeden hebben jullie gekozen? Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 8:18

Ik ben absoluut voor rapley.

Mijn voordelen:
- Ik vond het ideaal dat dochter gewoon mee kon eten met ons. Ze zat gezellig aan tafel mee te knoeien en te proeven. Wij konden gewoon eten.
- Dochter leerde heel goed pure smaken kennen
- Dochter leerde heel goed texturen herkennen
- Dochter leerde heel goed haar eigen "vol gevoel" kennen (erg belangrijk voor later)

Nadelen:
- de rotzooi Laughing
- het duurde vrij lang voordat ze het eten echt goed door had, dat was pas tegen haar eerste verjaardag. Tot die tijd bleef ze natuurlijk veel om borstvoeding vragen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 8:24

Ik ben niet voor, en niet tegen.
Ik ben als de dood voor stikken, zo bang dat ik er nerveus van wordt.
Rapley vond ik in eerste instantie dus niets hier.

Ik heb B dus gewoon gepureerd gegeven, een smaak tegelijk, dus naar mijn idee leert ze dan net zo goed pure smaken kennen.
Langzaam aan ben ik het steeds grover gaan doen. Ik geef haar gewoon te eten, als wij eten. Net zo gezellig.
B kan heel goed aangeven dat ze vol zit, ze doet gewoon haar mond niet meer open, dus ook wat dat betreft gaat het voordeel van rapley niet op voor mij.

Nu geef ik soms dingetjes rapley, een stukje paprika, stokbroodkorst, stuk augurk, en dat gaat prima!
Ze eet en lust werkelijk alles wat ik haar tot nu toe gegeven heb.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Filoria wo 19 dec 2012 - 8:25

Ik sluit me helemaal aan bij Linda.

Uit luiigheid ben ik na een tijdje toch potjes gaan geven. Dat heb ik geweten! Hij ging daardoor steeds minder lusten: alles moest zoveel mogelijk door elkaar geprakt, fijngemalen en zoetig zijn. Precies zoals die potjes dus.

Je kunt ook een middenweg kiezen: eten in kleine stukjes snijden en los van elkaar aanbieden (niet alles door elkaar roeren, maar echt de aardappels los geven, de wortel los etc. etc.)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Aimee wo 19 dec 2012 - 8:26

Wij hebben Rapley en geprakt gecombineerd. Dit was geheel tegen mijn principes(het prakken erbij), maar ik wilde graag dat hij vooral op de dagen die ik werkte wel wat fruit/groente zou binnenkrijgen, omdat hij dan ook al het grootste deel van zijn flessen weigerde(en in fruit/groente zit ook vocht).

Ik vond de voordelen van rapley het leren kennen van pure smaken, het ontdekken van eten an sich, het gezellig samen aan tafel kunnen zitten terwijl hij lekker kon rotzooien met dezelfde groente.
Nadelen vond ik inderdaad de troep, en het is best een naar gezicht als je kindje een te groot stuk in zijn/haar mond stopt waardoor ze gaan kokhalzen. Ook is het echt een teleurstelling als je klaar zit met je camera voor het eerste stuk groente en ze doen er gewoon niets mee Laughing

Inmiddels eet hij zelf zijn brood, aardappeltjes en vlees. Fruit en groente is hij ineens gaan weigeren in stukken, daarom prakken we het (blijven wel stukjes aanbieden)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 8:29

Hier ook voor Rapley gekozen. Ik vind het dezelfde voordelen hebben als die Linda al noemt. Veel nadelen heb ik niet. Het knoeien valt wel mee hier en dochter had het na een week al echt goed door. Vanaf 7,5 maand ongeveer ben ik het wel een beetje gaan combineren door haar ook eten met een lepel of vork te geven, overigens niet gepureerd, maar gewoon stukken peer, aardappel etc. Rijst en pasta geef ik bijvoorbeeld met een lepel, groente eet ze zelf. Soms wil mijn dochter ook niet dat ik het haar geef. Dan houdt ze haar lippen stijf op elkaar of ze duwt me weg. Als ik het eten dan voor haar neer leg, pakt ze het met duim en wijsvinger vast en gaat het linea recta naar haar mond, echt grappig af en toe.

Oh ja, nadeel in het begin: ik vond het best een beetje eng, zulke grote happen als ze deed. Ze heeft zich maar 2 keer verslikt en had het kauwen echt snel door, maar spannend vond ik het wel. Nu is het echt heerlijk om met haar aan tafel te zitten en te zien hoe goed ze al eet en hoe ze overal van geniet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 8:30

Hier hebben beide kinderen bijvoeding volgens Rapley gehad. De belangrijkste reden om hiervoor te kiezen was omdat het voor ons heel natuurlijk voelde om de kinderen groente en fruit in stukken te geven zodat ze het zelf konden eten.
Voordelen:
- ze wennen meteen aan stukken en je hoeft er later geen moeite meer voor te doen om ze hieraan te laten wennen.
- het is heel makkelijk, je kookt het en geeft het. En je kan meteen zelf ook eten want je hoeft ze niet te voeren.
- ze leren alle smaken apart van elkaar kennen
- ze bepalen helemaal zelf hoeveel ze eten
- was ook makkelijk als we weggingen, dan deed ik een banaan in mijn tas of een bakje druiven.

Nadeel:
- de rommel (al vond ik dat ook niet zo'n probleem, doekje over de vloer en alles is weer schoon).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 8:35

Ik wilde volledig alles Rapley geven aan N. maar in de praktijk werkt dit niet altijd. Fruit is vaak te glibberig en we zijn met 4 maanden gaan bijvoeden dus dan is de motorriek ook nog niets natuurlijk. Omdat N. 2 dagen naar mijn moede rgaat en 1 dag mijn schoonmoeder oppast, is het ook deels geprakt/ gepurreerd geworden omdat de oma's het doodeng vinden. Ik wil ze uiteraard ook niet iets opleggenw aar ze niet achter staan. N. krijgt voornamelijk alles in grove blokjes gesneden qua fruit en sommige dingen die niet glibberig zijn die krijg ze in stukken en hapt ze af. Nu doe ik ook de laatste weken alles af laten happen en dan houd ik het vast. Met avondeten zijn aardappelen en groenten goed Rapley te geven dus als we met z'n drietjes eten geven we haar op deze manier eten. Ze vind alles prima en eet alles gewoon. Omdat we dus eigenlijk heel verschillend haar eten geven, gepurreerd, blokjes, grof gepurreerd en hele stukken eet ze makkelijk mee. Dit vind ik echt een voordeel, of ik heb gewoon een makkelijke eter tot nu toe. Nadelen is wel de rotzooi bij Rapley... N. zit nu in de gooi fase en dan is het echt niet leuk vind ik zelf.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Puggle wo 19 dec 2012 - 10:10

Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 10:17

Mijn kinderen begonnen met gepureerd en aten allebei binnen 1 of 2 maanden alles ook gewoon geprakt of in stukjes. Pure smaken leren kennen kan ook met gepureerd eten, gewoon niet door mekaar doen. Ze geven het ook prima aan als ze niet meer willen en dan krijgen ze ook niet meer. Ze lusten bijna alles en eten (als ze niet ziek zijn) altijd goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 10:34

Met gepureerd eten kun je kinderen inderdaad ook aan verschillende smaken laten wennen door het niet te mengen, dat verschilt dan niet met Rapley. Wel zit er een verschil in structuur, want bij gepureerd heb je altijd een gladde puree (of met nog wat stukjes erin), maar dat is toch echt anders dan de structuur van een wortel, broccoli, avocado. En ik vind fijn aan Rapley dat een kindje al zo snel leert kauwen en de mondmotoriek ontwikkelt.

Wat de hoeveelheid betreft, als ik H. stukjes fruit geef met een lepel, kan ze ook prima aangeven dat ze genoeg heeft, daarvoor hoef je niet per se Rapley te doen. Ik vind de combinatie van zelf doen en eten van een lepel wel fijn. Het is toch wel handig dat H. nu ook van een lepeltje kan eten, want bij visite vind ik het niet netjes als H. de boel eronder smeert omdat ik zo nodig vind dat ze Ă  la Rapley mag eten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 11:00

Ik was lyrisch van Rapley, maar hier werkte het niet. Ik ben met 6 maanden begonnen, druif, banaan, gestoomde appel, alles was te glad voor hem om vast te houden. Aardappel ook, en de structuur van bloemkool en broccoli vond hij al niks om vast te houden, laat staan opeten. Van speelgoed hapte hij ook geen stukjes af, maar propte het in zn mond. Als hij iets van eten te pakken had dan propte hij het in zn mond, kokhalste en gaf daarna over. Ik vind dat kokhalzen nergens goed voor, maar ook steeds het overgeven erna vond ik zielig voor hem. Bovendien heeft zoon lang geen stukjes kunnen wegslikken, hij verzamelde ook kleine stukjes gewoon in zn mond, tot zn wangen volzaten en dat was dan 'eten'. Omdat ik met fv zat en je dat 'moet' afbouwen zodra je gaat bijvoeden maar hij dus nog geen hap binnen kreeg ben ik gaan pureren. Dat heb ik tot een maand of 9 gedaan en daarna gaan prakken. In de tussentijd gaf ik hem wel een koekje of een pruim in de kinderwagen en dat kreeg hij op den duur wel weg. Maar het aan tafel zitten en gewoon voor zetten werd gooien en stikken. Nu is hij ruim 11 maanden, eet met een lepel in zn ene hand en de andere graait hij van zn bordje (niks geprakt), nog steeds gaat alles erin en zit hij met dikke hamsterwangen, maar hij kan nu kauwen en slikken zonder dat hij stikt.

Ik heb dus ook losse smaken aangeboden, vol is hier net zo goed vol en onderweg kreeg hij wel van alles naar binnen. Hij heeft ook genoeg potjes gehad, maar weigert vers eten niet. Hij leert nu dus pas structuren, maar kent veel smaken wel, en heeft nog niets geweigert wat hij voorheen gepureerd of geprakt at. Dus hoewel ik het niet volgens Rapley heb gedaan in het begin heb ik die 'voordelen' ook gehad.

Ik zou Rapley proberen als het bij je past, je kunt altijd zelf beslissen iets af te wijken of later te beginnen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 11:26

Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Potje banaan thumbdown

Vreselijk, een verse banaan is met je vork zo glad geprakt hoor.

Hier rapley. en als we weggingen en op het kdv een potje.

Soms pureerde ik het als ik een hele voorraad peren had die te zacht werden.





Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 11:29

Supertalentje schreef:Ik was lyrisch van Rapley, maar hier werkte het niet. Ik ben met 6 maanden begonnen, druif, banaan, gestoomde appel, alles was te glad voor hem om vast te houden.

Ik zou Rapley proberen als het bij je past, je kunt altijd zelf beslissen iets af te wijken of later te beginnen.


Maar een kindje hoeft met 6 maanden niet direct een 3 gangen menu te verwerken. Dit is waar de meeste ouders bang voor zijn: dat je kindje niet genoeg binnenkrijgt. Dit kan best een poosje duren voordat je kindje daadwerkelijk eet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Twellie wo 19 dec 2012 - 11:42

De jongste hebben we vanaf zes maand met de pot mee laten eten. Dus niet echt Rapley met pure smaken en zo, maar ook gewoon pasta met tomatensaus (zoals ik het hier begrijp is het dan niet echt Rapley). Als we iets eten wat niet gezond genoeg is, eet ze wel uit een potje. Het beviel prima zo, bij de oudste wilde ik er niets van weten omdat ik bang was dat ze zou stikken (en ik heb wel een paar paniekmomentjes gehad toen de jongste zich enorm verslikte) maar dit ging goed.

Enig nadeeltje is de vieze stoel / tafel / grond / muur / kind / alles na die tijd. Naast het geknoei met eten naar binnen krijgen, vindt ze het ook leuk om als ze toch vol zit het eten fijn te knijpen in haar hand en dat rond te gooien en over haar zus uit te smeren.

Voordelen: makkelijk want je hoeft niet zelf te pureren en kind hoeft later niet te leren overgaan op vast voedsel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 13:32

Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Waarom geen verse banaan? Potjes kun je later nog geven, in verse banaan zitten geen hulpstoffen ed. dus dat is veel beter en gezonder. Banaan is ook lekker zacht dus prima om mee te beginnen net zoals mango en peer. Ben benieuwd wat ze ervan vind smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Nana wo 19 dec 2012 - 17:59

Ik heb ook beide kinderen bijgevoed op de Rapley manier. Ik sluit me aan bij de bovengenoemde punten. Wat ik daarbij nog voordelen vond: 1. Rapley bevordert de motoriek, daardoor konden ze al gauw kleine dingetjes oprapen als doperwtjes en met een lepel eten en uit een beker drinken. 2. Ik had zelf ook tijd om te te eten omdat mijn kindjes zelfstandig aten.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Highway wo 19 dec 2012 - 18:51

Ik hoop te kunnen combineren (als dochterlief dat tzt aanneemt dan) door gepureerd/geprakt aan te bieden en dan een stukje 'heel' erbij voor in de handjes. Heb dat ooit ergens gezien en dat sprak me wel aan. Bijv broccoli pureren/prakken en dan 1 stukje heel laten en in de handjes geven. Of dat onder een bepaalde methode valt weet ik niet,


Laatst aangepast door Highway op wo 19 dec 2012 - 18:52; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  studiebol wo 19 dec 2012 - 18:51

Ze hebben hier geen gepureerd voedsel gekregen, ik maakte het klaar in hele kleine stukjes maar ik voerde ze wel. Op deze manier kregen ze wel gewoon de pure smaken, proefde ze ook de structuur en het liep gewoon goed. Ze kunnen hier trouwens heel goed aangeven als ze niet meer willen, ze schudden gewoon nee en dan is het ook echt klaar voor ze, nou duidelijker kan volgens mij niet.Rapley of niet, voor- en nadelen?  561177

Uiteindelijk heb ik de stukken van wat ze te eten kregen steeds groter gelaten.

Hier met de pot mee eten was heel lang geen optie, zij hadden vroeg honger en waren dan gewoon moe(eigenlijk is dit nog steeds zo) maar ik maakte gewoon een hele zooi in een keer gooide dat in de diepvries en elke avond hadden ze wat anders en dat werkte prima.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  SarahKey wo 19 dec 2012 - 19:55

Ik ben voor rapley. Alles zo gezond mogelijk. Potjes geven wij niet, behalve soms eens een potje fruit als we weggaan. Al komt dat ook niet vaak voor, want ik stop dan eerder een banaan in mijn tas.

Voordelen: je kind eet stukjes eten ipv alles gepureerd. Ook leert hij het eten herkennen. En het is gezond want je kookt alles vers. Motoriek stimuleer je ook, vooral bij erwtjes Laughing
Nadelen: ik vind het soms eng als hij half stikt en flink loopt te kokhalzen.

In het begin pureerden we het eten wel en dat deden we steeds grover en later prakken. Nu geven we hem gewoon stukken fruit en groenten. Brood doe ik dubbel en snijd ik 1 keer doormidden. Of er moet vleeswaren op zitten dat doe ik wel in stukjes. S eet met de pot mee en tot nu toe gaat alles er goed in. Ik verbaas me er soms over dat hij bepaalde soort eten zo weg krijgt. Tagliatelle en spaghetti slurpt hij zo naar binnen. Wij vinden het elke avond weer geweldig om hem te zien eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  SarahKey wo 19 dec 2012 - 20:00

Happydobby schreef:
Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Potje banaan Rapley of niet, voor- en nadelen?  2441965372

Vreselijk, een verse banaan is met je vork zo glad geprakt hoor.




Nou inderdaad. En ik zou sowieso niet als eerste vast voeding een potje geven. Banaan zou ik ook mee wachten vooral als je een kleintje hebt wat al moeilijk poept. Wij zijn als eerste met groenten begonnen. Worteltjes, broccoli, sperciebonen, zoete aardappel etc. Pas 2 weken later begonnen we met fruit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  _Lana_ wo 19 dec 2012 - 20:09

studiebol schreef:Ze hebben hier geen gepureerd voedsel gekregen, ik maakte het klaar in hele kleine stukjes maar ik voerde ze wel. Op deze manier kregen ze wel gewoon de pure smaken, proefde ze ook de structuur en het liep gewoon goed. Ze kunnen hier trouwens heel goed aangeven als ze niet meer willen, ze schudden gewoon nee en dan is het ook echt klaar voor ze, nou duidelijker kan volgens mij niet.Rapley of niet, voor- en nadelen?  561177

Uiteindelijk heb ik de stukken van wat ze te eten kregen steeds groter gelaten.

Hier met de pot mee eten was heel lang geen optie, zij hadden vroeg honger en waren dan gewoon moe(eigenlijk is dit nog steeds zo) maar ik maakte gewoon een hele zooi in een keer gooide dat in de diepvries en elke avond hadden ze wat anders en dat werkte prima.

Hier helemaal hetzelfde, behalve het laatste ;-).
Soms als we aan tafel zitten, geven we ook wel eens een sperzieboontje of een worteltje in de hand, maar verder niet.

Liadan: Wat vind je er natuurlijker aan, om het fruit in stukken te geven? Vraag ik me even af.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Laced wo 19 dec 2012 - 20:20

SarahKey schreef:
Happydobby schreef:
Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Potje banaan Rapley of niet, voor- en nadelen?  2441965372

Vreselijk, een verse banaan is met je vork zo glad geprakt hoor.




Nou inderdaad. En ik zou sowieso niet als eerste vast voeding een potje geven. Banaan zou ik ook mee wachten vooral als je een kleintje hebt wat al moeilijk poept. Wij zijn als eerste met groenten begonnen. Worteltjes, broccoli, sperciebonen, zoete aardappel etc. Pas 2 weken later begonnen we met fruit.

Als dit voor Puggle goed voelt, dan moet ze dat toch lekker doen? Altijd maar dat gezeik over potjes vanuit dezelfde personen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 20:55

Lana, ik vind het op een of andere manier onnatuurlijker voelen om mijn kind met een lepel te voeren terwijl ze het ook heel goed zelf kunnen met 6 maanden. En waarom zou ik ze voeren als ze het dus zelf kunnen, van zelf doen leren ze veelq.
(dat wil niet zeggen dat ik van een lepel eten niet goed vind, maar ik had bij mijn kinderen een beter gevoel met het eten gelijk in stukken aanbieden).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 21:01

Laced schreef:
SarahKey schreef:
Happydobby schreef:
Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Potje banaan Rapley of niet, voor- en nadelen?  2441965372

Vreselijk, een verse banaan is met je vork zo glad geprakt hoor.




Nou inderdaad. En ik zou sowieso niet als eerste vast voeding een potje geven. Banaan zou ik ook mee wachten vooral als je een kleintje hebt wat al moeilijk poept. Wij zijn als eerste met groenten begonnen. Worteltjes, broccoli, sperciebonen, zoete aardappel etc. Pas 2 weken later begonnen we met fruit.

Als dit voor Puggle goed voelt, dan moet ze dat toch lekker doen? Altijd maar dat gezeik over potjes vanuit dezelfde personen.


Ik ben niet tegen potjes maar die banaan hadden wij gekregen bij een babydoos en die lijkt niet op verse banaan, meer op geel behangplaksel met een chemisch banaan smaakje. Ik heb het M niet gegeven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum