Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

+23
Miccie
Knillis
Novalee
Jezzie
Printje
Pineco
Aimee
Sun88
Linda
Sea of Trees
SarahKey
Susan
Supertalentje
Tania
Razz
Slakje
Luce
Parel
Annemie
Bluestar
Happydobby
Pussycat
Pompoen
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Pompoen zo 12 mei 2013 - 0:35

Hoewel ik nog steeds ontzettend graag borstvoeding wil geven komt het punt dat ik misschien toch moet gaan stoppen steeds dichterbij. In kunstvoeding heb ik me nooit echt verdiept en op dit moment heb ik er ook een vrij grote aversie tegen, hoewel langzamerhand in mijn hoofd toch ook een stemmetje is wat zegt dat er toch ook wel een hoop voordelen zijn.

Wat zijn voor jullie (en dan bedoel ik eigenlijk vooral de mensen met ervaring met kunstvoeding) de voordelen van kunstvoeding en wat zijn voor jullie de nadelen? Je hoeft me niet over te halen om het een of het ander te doen, ik wil gewoon graag weten waar je als kunstvoeder tegenaan loopt en wat je er juist fijn aan vind.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 0:40

Ik heb tot 4 maanden borstvoeding gegeven daarna moest ik stoppen van de HA.
Daarna dus kunstvoeding gebruikt. En wat mij het meeste is bij gebleven:

Borstvoeding is gewoon zo super makkelijk. Waar je ook bent je kunt je kind aanleggen en klaar.
Toen ik op kunstvoeding overging liep ik altijd te zoeken naar een plek om voeding op te warmen. Warm water meenemen bleef niet altijd warm genoeg. Vooral niet als je een dag onderweg bent.
O en s'nachts vond ik nog het ergste helemaal naar beneden een flesje maken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Happydobby zo 12 mei 2013 - 0:42

Mij zoon kreeg 9 maanden bv, daarna dus kv 3 maanden.

Ik heb meerdere merken geprobeerd. De standaard nr 2.
Nr 1 ook wel eens gegeven ivm te weinig bv in het begin.

Momenteel is er een run op nutrilon en friso. Ik vond beide fijn alleen nutrilon zit in een reuze pak. Friso zijn losse zakjes en dat voelt verser aan. Ik vond etos/kruitvat ook prima, mijn zoon dronk alles op.

Toen wij overgingen zat zoon op 3/4 voedingen. Ik maakte de voeding per keer klaar maar je kan ook smorgens bereiden voor de hele dag.

Het enige nadeel is schepjes tellen en er zit een maximum aan per dag.

Succes met je keus hug

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Bluestar zo 12 mei 2013 - 0:44

Ik heb vanaf dag 1 flesvoeding gegeven.

Voordeel vind ik dat je ook anderen een voeding kan laten geven, en daardoor zelf wat meer rust hebt.
Ander voordeel vind ik dat je overzicht hebt hoeveel je kindje drinkt.

Nadeel is dat het veel kost, en dat je altijd na moet denken over wat mee te nemen: thermosfles, flesje koud water enz enz. Oh en het is een drama om nu aan voeding te komen.. ik moet minstens 3 winkels af om friso st 2 te kunnen vinden.

Dit is wat me nu als eerste te binnenschiet...
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Annemie zo 12 mei 2013 - 0:50

Mijn zoontje kreeg na 2 a 3 dagen flesvoeding:
Voor mij waren toen de voordelen:
- Eindelijk geen pijnlijke tepels meer
- Mijn vriend kon ook voeden
- Als de fles op is, is het klaar
- Je hoeft geen speciale bv kleding aan (of hoeft dat sowieso niet)

Nadelen:
- 's nachts naar beneden om fles klaar te maken
- Sommige voeding valt niet goed, dus moet je weer ander merk of type proberen.
- kost veel geld
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Parel zo 12 mei 2013 - 0:56

Misschien een tip, ik bestelde altijd friso II op bol.com, boven de 20 euro nog gratis thuisbezorgd ook.
Voordelen ;
- Geen lekkende borsten meer, gewoon alles weer aan kunnen trekken, geen rekening te hoeven houden met het feit dat je misschien ergens je borst bloot moet gooien.
- Precies weten wat je kindje drinkt
- Iemand anders kan een fles geven
- Makkelijker Johannesbroodpitmeel en rijstebloem toevoegen

Nadelen ;
- Lekkende/vacuum zuigende flesjes
- Er zit een maximum van 30 schepjes, of 1000 ml flesvoeding per 24 uur.
- Niet iedereen weet hoe jouw kindje het fijnst drinkt
- Duur
- Op zoek naar warm water als je een flesje wilt maken
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 0:58

De oudste heeft flesvoeding gehad:

Voordelen:
- In het begin niet hoeven investeren in het laten slagen ervan.

Nadelen:
- De kosten (goedkoopste voeding is ong. 7.50 euro en je kunt er net geen week mee als ze volledige hoeveelheid krijgen).
- Je moet steeds nieuwe kopen, wij hebben wel eens gehad dat mijn man dacht dat ik zou halen en ik dacht dat mijn man zou halen. Uiteindelijk stapte hij 1 minuut voor 6 de winkel in om snel nog wat te halen, anders hadden we 't weekend zonder gezeten.
- Je moet de voeding mee nemen en ter plekke bereiden, niet altijd water bij de hand
- Er zit een maximum aan, waar sommige kinderen heel snel aan zitten.
- Geen gezondheidsvoordelen t.o.v. borstvoeding
- Je kunt het moeilijker als troost/mamahonger gebruiken, ook al voed je volledig op verzoek (je maakt toch minder snel voor twee slokjes het flesje klaar).
- Niet naar beneden hoeven/flesje maken in de nacht. Je kunt niet slaapdronken je kind aanleggen en direct weer verder slapen.

Dit schiet me zo snel te binnen.

En bv kleding is niet nodig hoor;) Ik draag alleen een bv-bh, verder geen shirts speciaal voor bv ofzo.


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 12 mei 2013 - 1:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 0:58

Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 1:13

Ik heb 3 weken live bv gegeven en 3 weken gekolfd, daarna kv.

Voordelen:
-Geen gedoe met dat kolven
-Geen bvkwaaltjes als kloven, infecties, ontstekingen, ...
-Je hebt er geen doorzettingsvermogen voor nodig :'')
-Mijn vriend kon ook eens opstaan
-Gemakkelijk om te voeden in het openbaar, want je hoeft niet 'bloot'.
-Geen lekkende, pijnlijke borsten
-Ik kon gerust alcohol drinken en eten wat ik wilde.

Nadelen:
-Niet even goed als bv
-De pakken kosten natuurlijk wel geld
-Je moet iets meer meenemen (potje met de melkpoeder in, flesje water, flesje)


Laatst aangepast door Slakje op zo 12 mei 2013 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Razz zo 12 mei 2013 - 1:13

Luce schreef:Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.

+1, je kan ook eigenlijk overal wel een flesje verwarmen (ik lees dat sommige dat een nadeel vinden) want ze hebben overal wel een magnetron. Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Een een voordeel vond ik ook dat ik zag wat S. binnen kreeg. En dus geen twijfels had of hij wel genoeg voeding binnen kreeg door bijv. een slechte melk productie.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 1:30

Het enige nadeel van flesvoeding vond ik ook de kosten. J. en M. konden allebei alleen goed tegen Omneo voeding en dat was iets van 16 euro per pak.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 1:36

Razz_ schreef:
Luce schreef:Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.

+1, je kan ook eigenlijk overal wel een flesje verwarmen (ik lees dat sommige dat een nadeel vinden) want ze hebben overal wel een magnetron. Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Een een voordeel vond ik ook dat ik zag wat S. binnen kreeg. En dus geen twijfels had of hij wel genoeg voeding binnen kreeg door bijv. een slechte melk productie.

er zijn natuurlijk wel meer nadelen, maar die ervaren jullie niet als nadelen. Ik ervaar de afhankelijkheid en de nachtvoedingen ook niet als nadeel van bv, maar veel moeders zien dit wel als nadeel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 1:37

Razz_ schreef:
Luce schreef:Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.

+1, je kan ook eigenlijk overal wel een flesje verwarmen (ik lees dat sommige dat een nadeel vinden) want ze hebben overal wel een magnetron. Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Een een voordeel vond ik ook dat ik zag wat S. binnen kreeg. En dus geen twijfels had of hij wel genoeg voeding binnen kreeg door bijv. een slechte melk productie.

Ook eens.
Ik had ook geen last van lekkende/vacuüm zuigende flesjes.
Ik geloof ook niet zo in de mamahonger, dus ook daar had ik geen last van.
En zo erg vond ik het ook niet om er 's nachts uit te moeten. We zette `s avonds het water in de fles al klaar, zette een bakje poeder klaar en de timer van de magnetron stond al ingesteld. Terwijl de 1 een schone luier omdeed, ging de ander de fles klaarmaken. Mocht je het echt een drama vinden kun je ook koud water in een koeler doen (evt al klaar in de fles) en een flessenwarmer er naast zetten op je nachtkastje bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 1:41

Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:
Luce schreef:Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.

+1, je kan ook eigenlijk overal wel een flesje verwarmen (ik lees dat sommige dat een nadeel vinden) want ze hebben overal wel een magnetron. Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Een een voordeel vond ik ook dat ik zag wat S. binnen kreeg. En dus geen twijfels had of hij wel genoeg voeding binnen kreeg door bijv. een slechte melk productie.

er zijn natuurlijk wel meer nadelen, maar die ervaren jullie niet als nadelen. Ik ervaar de afhankelijkheid en de nachtvoedingen ook niet als nadeel van bv, maar veel moeders zien dit wel als nadeel.

Ja maar de vraag was toch "wat zijn voor jullie de voordelen en de nadelen?"

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 1:43

oohja, in de topictitel staat 't algemener, maar ik zie nu dat in de OP 't inderdaad zo geformuleerd is, dan moet ik mij post ook even aanpassen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 1:50

Sybella schreef:
Razz_ schreef:
Luce schreef:Flesvoeding kostte ons €8,50 per week. Dat was het enige wat ik nadelig vond. Voor de rest geen nadelen. Ik vond het heerlijk dat ik het uit kon besteden, dat was voor mij het grootste voordeel naast het hebben van geen pijnlijke borsten enz.

+1, je kan ook eigenlijk overal wel een flesje verwarmen (ik lees dat sommige dat een nadeel vinden) want ze hebben overal wel een magnetron. Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Een een voordeel vond ik ook dat ik zag wat S. binnen kreeg. En dus geen twijfels had of hij wel genoeg voeding binnen kreeg door bijv. een slechte melk productie.

Ook eens.
Ik had ook geen last van lekkende/vacuüm zuigende flesjes.
Ik geloof ook niet zo in de mamahonger, dus ook daar had ik geen last van.
En zo erg vond ik het ook niet om er 's nachts uit te moeten. We zette `s avonds het water in de fles al klaar, zette een bakje poeder klaar en de timer van de magnetron stond al ingesteld. Terwijl de 1 een schone luier omdeed, ging de ander de fles klaarmaken. Mocht je het echt een drama vinden kun je ook koud water in een koeler doen (evt al klaar in de fles) en een flessenwarmer er naast zetten op je nachtkastje bijvoorbeeld.

Ik gebruikte gewoon warm water uit de kraan in de badkamer. Poeder stond ernaast. Flesje maken en klaar. Nog geen 2 minuten werk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 1:55

Ja! Dat kan inderdaad ook.
Dat vergeet ik weleens omdat het water bij ons zo enorm hard is en stikt van de kalk. Wij gebruikte altijd flessen water.
Maar gewoon warm water uit de kraan kan ook, ja. Wellicht nog makkelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 1:58

Ja, daarom snap ik ook niet dat bv-moeders het zo'n gedoe vinden. Het is letterlijk maar 2 minuten werk en in ruil voor die 2 minuten hoef ik geen borstklachten te hebben om het zo maar even te zeggen. Dus wat mij betreft is dat echt 100 keer relaxter lijkt mij dan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 2:01

Wij gebruikten nooit water uit de kraan maar we hebben een waterkoker die je op temperatuur kan instellen. Die doet er iets van 20/30 seconden over, dan in het flesje gieten, bakje poeder erbij en binnen een minuut heb je een flesje op de juiste temperatuur. Ik snap ook nooit waarom mensen dat zo'n gedoe vinden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 2:03

Oh, dat is ideaal. Wat voor waterkoker is dat? Handig voor straks, hoef ik mijn bed helemaal niet meer uit Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 2:05

Deze hebben wij, alleen hebben wij het oude model. http://www.philips.nl/c/waterkokers/pure-essentials-collection-1.5-l-2400-w-digitale-temperatuurregeling-zwart-hd4686_90/prd/nl/

Ik maakte het water dan warm tot 40 graden, poeder erbij en even roeren en dan was het precies op de goede temperatuur.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 2:06

Ah, goeie tip zeg! Bedankt!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Supertalentje zo 12 mei 2013 - 2:10

Nee, maar als je alleen je shirt omhoog hoeft te doen ipv die 2 min snachts je bed uit (koud! En wakker) dan snap ik het wel.

Wat ik niet snap is dat gedoe over magnetrons en water. Echt overal in NL wordt water verkocht en ieder tankstation heeft een magnetron, mensen thuis hebben een magnetron, in de 3 bossen hier in de buurt zit een horeca met magnetron, V&D/Hema/AH hebben een magnetron en anders kan ik geen plek bedenken waar ze geen warm water hebben. Daarnaast, als ik nu naar het bos ga neem ik een liga en limo mee voor hem, wat is dan het verschil tussen een fles en torentje kv?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 2:13

Warm water nam ik ook gewoon mee. Als ik de hele dag wegging een thermosfles heet water en een flesje koud water om te mengen. Als ik kort weg ging dan nam ik gewoon heet water in het flesje zelf mee en als het nog niet genoeg afgekoeld was als ze een flesje wilden dan deed ik er een beetje koud water bij. Ze konden dus gewoon een flesje krijgen waar en wanneer ze wilden Zo ingewikkeld hoeft het inderdaad echt allemaal niet te zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 2:15

Luce schreef:Ja, daarom snap ik ook niet dat bv-moeders het zo'n gedoe vinden. Het is letterlijk maar 2 minuten werk en in ruil voor die 2 minuten hoef ik geen borstklachten te hebben om het zo maar even te zeggen. Dus wat mij betreft is dat echt 100 keer relaxter lijkt mij dan.

Ja, maar ik had geen borstklachten, alleen de allereerste weken een beetje pijn bij het aanhappen, dus voor mij was het toch twee minuten meer werk geweest dan borstvoeding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding? Empty Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum